Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez RobertPi » 6 maja 2023, 23:42

Zmiana kół na letnie oraz kontrola tarcz i klocków. Przód OK – klocki jeszcze około 2 mm do końca rowka – pewnie przed zimą trzeba będzie zmienić ale tył słabo.
Lewy wewnętrzny klocek około 1 mm, urwała się blaszka kontrolna więc nie piszczał :| .
Prawy wewnętrzny oraz tarcza bardzo nierówne zużycie chociaż klocka jeszcze 3 mm zostały.
Klocki do wymiany a tarczę lekko wyrównałem ale docelowo też wymiana.
A miało być tak pięknie <glupek2> . Chociaż i tak lepiej niż fabryczne 49 vs 63 kkm.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez 85rabuk » 25 kwi 2024, 11:18

KrzyzakMitsu napisał(a):
child napisał(a):krótko po założeniu drugiego zestawu w ASO poruszyłem problem bicia kół (więcej o tym poniżej). Serwis sprawdził i powiedział, że na tarczach widać objawy przegrzania

miałem zestaw Zimmermann do Mitsubishi i po 2 miesiącach zaczęło się bicie, najpierw tył potem przód
wymieniłem ze sprzedawcą dziesiątki maili, pokazałem pomiary przyrządem zegarowym zarówno tarcz jak i piast, przesłałem zdjęcia zacisków oraz ich regeneracji i dopiero jak poprosiłem o zwrot tarcz i dodałem, że sprawa wyląduje w sądzie cywilnym (sprawa to 30zł, więc mała strata) to zwrócili pieniądze
uczciwie napisałem, że za same tarcze, klocki zamierzam wykorzystać i jeżdżę na nich do dziś
tarcze założyłem TRW na przód i najtańsze Febi na tył i niedługo będą 3 lata jak nie mam problemów
generalnie Mitsubishi jest też znane z niskiej jakości hamulców (no i rdzy) więc nie spodziewałem się szału, ale 2 miesiące (letnie) to trochę za krótko na produkt podobno renomowanej firmy[/quo

tarcze febi na tył do mazdy 3 polecasz?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 15:22
Posty: 142 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez sebek-71 » 25 kwi 2024, 11:41

Ja bym polecił z całą odpowiedzialnością tarcze i klocki ATE!!!
Jestem właśnie po wymianie kompletu z przodu i tyłu ;)
Bezpiecznie i zero problemów...poza tym najlepiej jest montować jednej firmy....
Mazda zdaje się na pierwszy montaż zakładała ATE...choć nie we wszystkich modelach.
Miałem zestawy MINTEX i też złego słowa nie mogę powiedzieć....
Obecne Brembo Ferrodo to już nie to co 20 lat temu....niestety....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez 85rabuk » 8 maja 2024, 20:19

https://allegro.pl/oferta/febi-tarcza-h ... 3168981087

Może ktoś wie czy te tarcze będę pasowały do mazdy 3 sedan z 2017 roku silnik 2.0 .120kM
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 15:22
Posty: 142 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez RobertPi » 6 lut 2025, 10:38

Właśnie wymieniłem tarcze i klocki tył.
Tarcze fabryczne z przebiegiem 162 kkm. Pewnie należało je wymieniać trochę wcześniej.
Aktualna grubość ok 7,5 mm więc po takim przebiegu całkiem przyzwoicie.
Z zewnątrz ładne a od środka nierównomierne zużycie. Jak zauważyłem gniazdo na wewnętrzny klocek ma odrobinę mniejszy wymiar i klocek lekko się blokuje. Aby dobrze dopasować trzeba było użyć pilnika.

Nowe tarcze Febi Bilstein. Pasują jak czytałem do wielu modeli a na opakowaniu było CX30
https://allegro.pl/oferta/febi-bilstein ... 6731250193
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Vantequ » 4 mar 2025, 19:13

Witam wszystkich,

Od dłuższego czasu mam problem z hamulcami, a dokładniej z dźwiękiem, który wydobywa się z nich podczas parkowania.
Podczas normalnej jazdy na wprost problem jest marginalny. Pojedyncze piski pojawiają się przy dohamowywaniu przy małych prędkościach. Natomiast podczas jazdy do tyłu, po delikatnym naciśnięciu pedała, z hamulców wydobywa się okrutny pisk.
Automat, tarcze i klocki za każdym razem ATE. Podczas ostatniej wymiany klocków mechanik musiał zeszlifować wystający cypel z „pleców” tylnych klocków, ponieważ w tłoczku nie było miejsca na ten wystający element.
Poprzedni mechanik tego nie zrobił, co spowodowało nierównomierne zużycie klocków. Jakiś czas temu doczytałem, że 3BM posiada podkładki pod klocki, których nie mam. Jeżeli producent klocków ich nie dodaje, to montujemy je „tak jak są”, czy te podkładki powinny być tam zawsze, a ten wystający element to właśnie coś, co trzyma podkładkę i klocek w jednym położeniu względem siebie? Nigdzie nie mogę znaleźć samych podkładek.
Dlatego tym razem chciałbym zakupić klocki, do których te podkładki są dołączone. Na forum widziałem takie w zestawie z klockami EBC Greenstuff oraz tarczami Zimmermann, ale spotkałem sprzeczne opinie (szczególnie na temat tarcz).
Czy klocki EBC będą współpracować z tarczami ATE? A może polecicie jakiegoś innego producenta, który dodaje te blaszki do zestawu oraz dobre tarcze, które będą współpracować?

W dodatku mam problem z prawym tylnym zaciskiem, który czasem nie odbija. Problem występował już wcześniej i został zauważony przy poprzedniej wymianie tarcz. Chciałem regenerować zacisk, ale mechanik po obejrzeniu zacisku stwierdził, że wszystko jest z nim w porządku. Gumki były w dobrym stanie, tłoczek nie był porysowany, wszystko chodziło gładko, a po wymianie tarcz i klocków problem z zaciskiem ustąpił, co uśpiło moją czujność. Obudził ją dopiero czujnik ciśnienia opon, który kilka razy się aktywował, pomimo odpowiedniego ciśnienia. Niestety, już za późno – rant na prawej tarczy jest teraz ~3 razy większy niż na lewej.
Czytałem, że zacisk to kawał żelastwa, z którym nic nie powinno się dziać, i zawsze lepiej regenerować oryginał niż kupować zamiennik. Z tym, że również przeczytałem, że w 3BM zacisk z tyłu jest aluminiowy… Czy to coś zmienia? Czy fakt, że zacisk najprawdopodobniej niejednokrotnie był poddawany wysokim temperaturom, mógł spowodować, że coś się z nim stało? Nie miałem rozgrzanych tarcz do czerwoności, z koła nie leciał dym, ale ostatnio dość mocno się zagrzało.
Dlatego zastanawiam się, czy zlecić regenerację, czy dla spokoju (i żeby nie spalić nowych klocków) nie kupić od razu zamiennika, np. 24.3367-0442.5 ATE.

Z góry dziękuję za każdą pomoc i wskazówki.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2019, 00:24
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 2015

Postprzez koolczas » 4 mar 2025, 20:20

Vantequ napisał(a):Podczas ostatniej wymiany klocków mechanik musiał zeszlifować wystający cypel z „pleców” tylnych klocków, ponieważ w tłoczku nie było miejsca na ten wystający element.

Masakra, Ty kupowałeś klocki czy mechanik? W każdym razie wygląda na zły klocek, żadnej rzeźby nie powinno być <cisza> , tylny tłoczek ma nacięcia i obracasz go tak by pasował do cypla w klocku.
b3.PNG

Piszczenie być może przez brak tych blaszek i pewnie brak smaru na pleckach klocka. Osobiście wszystko bym rozebrał, wyczyścił i nasmarował na nowo odpowiednim smarem. Same podkładki OEM pod klocki dostępne w ASO, jak nie zapomnę jutro sprawdzę czy nie mam z EBC luźnych z poprzedniego wozu to dam Ci znać, mi już raczej nie będą potrzebne.
W trzecim już samochodzie mam komplet GreenStuff+Zimmermann i wszystko jest OK, ja jestem zadowolony z takiego zestawu. Co do zacisku to do sprawdzenia w pierwszej kolejności ręczny czy linka nie przytrzymuje i prowadniczki czy nie zapieczone – generalnie tak samo najlepiej najpierw rozebrać i nasmarować, a dopiero potem jak nadal trzyma myśleć o nowym zacisku, chociaż jak kupisz zestaw naprawczy z tłoczkiem to powinien działać lepiej niż zamiennik. Gdybyś był zainteresowany mam komplet wszystkich zacisków używanych z przedlifta – ~70kkm przebiegu sprawne były do samego końca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 139 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez zadra » 5 mar 2025, 00:31

koolczas napisał(a): Osobiście wszystko bym rozebrał, wyczyścił i nasmarował na nowo


koolczas napisał(a): do sprawdzenia w pierwszej kolejności ręczny czy linka nie przytrzymuje i prowadniczki czy nie zapieczone – generalnie tak samo najlepiej najpierw rozebrać i nasmarować, a dopiero potem jak nadal trzyma myśleć o nowym zacisku, chociaż jak kupisz zestaw naprawczy z tłoczkiem to powinien działać lepiej niż zamiennik


Ale tylko pod warunkiem, że wszystko samemu, albo że masz naprawdę zaangażowanego sprawdzonego mechanika.
Jeśli natomiast jedziesz do "mechanika z przypadku" to trzeba bardzo uważać.
Tym razem podszlifował klocki (być może niepotrzebnie) innym razem coś podrutuje, byle tylko wypchnąć auto i skasować dolę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Vantequ » 6 mar 2025, 10:27

Cześć,

Części zawsze zamawiam sam, sugerując się katalogiem danego producenta. W przypadku klocków, zawsze używałem 13.0460-5657.2(ATE) Więc jedyna możliwość to przesłanie mi niewłaściwego artykułu, czego nie kontrolowałem, ale myślę że mogę to wykluczyć. Poprzednie klocki też miały ten "cypel", bo wlasnie ten mechanik pokazywał mi na starych klockach, że był zmiażdżony przez tłoczek, dlatego go wyciął hehe. Z ciekawości, czy inne auta też mają podobne 'wycięcie' w tloczku tylnego zacisku? Próbuje zrozumieć jak do tego doszło. Widziałem tu na forum, że podkładki są dostępne w ASO, ale obecnie nie ma mnie w kraju, poza tym i tak będę wymieniał klocki, więc myślę że spróbuję tych EBC w zestawie z zimmermann, przynajmniej będę miał porównanie do ate. Co do zacisku, również pójdę za Twoją radą, posiadam kompletny zestaw naprawczy(kupiłem wcześniej, ale go nie wykorzystałem, jak wspominałem wcześniej) więc spróbuję zregenerować. Btw. To chyba właśnie od Ciebie zagapiłem te ebc, współczuję rozbitej 3ki, piękna była.

Dziękuję za Wasze rady, na pewno je wykorzystam i zwrócę na to wszystko uwagę podczas kolejnej wizyty w warsztacie, niestety jeszcze nie mam możliwości zrobić tego sam, nad czym bardzo ubolewam.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2019, 00:24
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 2015

Postprzez RobertPi » 10 mar 2025, 21:32

W ostatni weekend wymieniłem tarcze z przodu. Niby miały 23,5 mm ale już były dość nierówne. Przebieg prawie 165 kkm. Jak widać można zrobić rozsądny przebieg na oryginałach z przodu.
Udało mi się kupić oryginały za 150 zł za 2 sztuki. Sprzedający ewidentnie chciał się pozbyć leżaka magazynowego. Były z 2014 roku. Trochę się przeleżały.
Tu taka uwaga do mojej wersji przód ma 280mm a do wersji 2.0 295 mm. Trzeba uważać.
Pomijając wyraźnie lepszą pracę hamulców to subiektywnie odczuwam lepsze prowadzenie się samochodu.
Pewnie to tylko wrażenie ale było warto.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez JacekM » 11 mar 2025, 17:53

Vantequ napisał(a):Witam wszystkich,

Od dłuższego czasu mam problem z hamulcami, a dokładniej z dźwiękiem, który wydobywa się z nich podczas parkowania.
Podczas normalnej jazdy na wprost problem jest marginalny. Pojedyncze piski pojawiają się przy dohamowywaniu przy małych prędkościach. Natomiast podczas jazdy do tyłu, po delikatnym naciśnięciu pedała, z hamulców wydobywa się okrutny pisk.
Automat, tarcze i klocki za każdym razem ATE. Podczas ostatniej wymiany klocków mechanik musiał zeszlifować wystający cypel z „pleców” tylnych klocków, ponieważ w tłoczku nie było miejsca na ten wystający element.


Z góry dziękuję za każdą pomoc i wskazówki.


Jesli chodzi o klocki to możesz kupić Zimmermann które są razem z tymi blaszkami w komplecie:
https://auto.brakeparts.pl/auto/20888-k ... 66537.html
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 12:48
Posty: 92 (4/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323