Zalecane rozmiary opon i felg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kuba_t » 25 mar 2017, 22:20

Zastanawiam się nad zakupem oryginalnych felg 18" do mojej BM, obecnie mam 16" i tutaj pojawia się pytanie – czy zawieszenie w SkyPassion (w których 18" były montowane seryjnie) jest niższe niż w SkyEnergy? Nie chciałbym żeby mazda wyglądała jak SUV, a zawieszenia niechciałbym ruszać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez czarmi » 25 mar 2017, 22:59

Możesz śmiało kupować 18-tki, bo zawieszenie jest takie samo. Sam w swojej dokupywałem 18" :|
Ważne abyś tylko zakupił felgi o rozmiarze takim, jakie przewiduje producent auta.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez kuba_t » 26 mar 2017, 00:31

czarmi napisał(a):Możesz śmiało kupować 18-tki, bo zawieszenie jest takie samo. Sam w swojej dokupywałem 18" :|
Ważne abyś tylko zakupił felgi o rozmiarze takim, jakie przewiduje producent auta.
nie wygląda teraz jak mały SUV? Odczułeś jakieś zmiany w przyspieszeniu i spalaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez czarmi » 26 mar 2017, 12:33

... a czy M3 BM SkyPassion wygląda jak mały SUV :|
Delikatne zmiany są – spalanie u mnie bez zmian, trochę "ciężej" kręcisz kierownicą z uwagi na cięższe koła, ale pod względem wizualnym wg. mnie – warte zmiany.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez dydek » 26 mar 2017, 12:51

Jeżeli chodzi o spalanie to ja mogę się podzielić swoimi obserwacjami, bo zime mam 16 a lato 18 ( fakt że zimowe opony pod kątem hałasu i oporów toczenia są bardzo ok) , ale widać że na 18 spalanie jest trochę wyższe ( mam fabryczne opony – chyba michellin'y ) powiedziałbym że ok 0.5 litra max. Co do kręcenia kierownicą to potwierdzam – jest trochę ciężej oraz czuć że samo wspomaganie pracuje pod większym obiciążeniem ( na 16 prawie wogole nie było słychać, tutaj na parkingu jest dosyć odczuwalne )
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 89 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez czarmi » 26 mar 2017, 14:25

Osobiście troszkę większe spalanie na letnich oponach, składam na karb non stop włączonej w lecie klimatyzacji oraz jej wysilonej często pracy (upały).
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez dydek » 26 mar 2017, 15:11

Ja porównywałem teraz, bo kilka dni temu zmieniłem opony na letnie, sytuacja była taka sam przed zimą ( po zmienie na 16 salanie spadło – różniece pogodowe zarówno wtedy jak i dziś można pominąć gdyż temperatura jest bardzo podobno ) – więc zakładam że to jednak to :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 89 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

PostTen post został usunięty przez Wojtek 21 maja 2017, 18:55.
Powód: ogłoszenie

Postprzez Boras » 8 cze 2017, 14:38

Jak by ktoś potrzebował proste, ładne 18

http://allegro.pl/dezent-td-silver-5x11 ... 85951.html

W cenie 400 zł mogę pomalować proszkowo na dowolny kolor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2016, 20:56
Posty: 46 (1/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 1. Mazda 3 HB, 2.0 172KM mod DISI Tune, 2016r.
2. Mazda MX 5, 1.6 110KM, 1999r.

Postprzez kuba_t » 17 cze 2017, 08:46

wracając do tematu... jest dużo bardziej twardo na 18" w porównaniu do 16"? Mazda ma w miarę miękkie zawieszenie, ale czy mimo to czuć każdą dziurę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez Cichy 111 » 17 cze 2017, 23:52

Przy zmianie na 18-stki różnica jest spora jak dla mnie na duży plus.Głównie prowadzenie auta jest dużo bardziej stabilne nie oszukujmy sie ale na 16-tkach troche pływa w zakrętach.Ja dodatkowo wrzuciłem zestaw eibacha auto fajnie siadło, minimalnie tylko jest sztywniej niż na fabrycznych sprężnach.Zależy też co kto lubi dla mnie jest super i nie wróce do orginałów.Żeby to wszystko jakoś logicznie wyglądało trzeba też wrzucić dystanse u mnie są eibachy 10mm na koło i jest jak dla mnie super opona nie wystaje poza obrys auta.Także nie żałuje zmian. :)
Początkujący
 
Od: 17 cze 2017, 23:31
Posty: 10 (0/2)
Auto: mazda 3 sedan 2015

Postprzez popi2009 » 27 cze 2017, 13:32

kuba_t napisał(a):wracając do tematu... jest dużo bardziej twardo na 18" w porównaniu do 16"? Mazda ma w miarę miękkie zawieszenie, ale czy mimo to czuć każdą dziurę?


Powiem tak na 16 to jest taki tapczan (i opona zimowa) że mozna po progach zwalniajacych 50-60km/h wjezdzac

Jesli chodzi o 18 jest niewiele gorzej a mam porownanie bo moje bmw m135i tez na 18 calowych runflatach i zawieszeniu M jest po prostu kilkukrotnie mniej wygodne na dolach niz mazda, takze nawet 19 cali mozna ladowac do mazdy i bedzie tip top
popi2009
 

Postprzez Alix » 27 lip 2017, 01:47

Planujemy zakup Mazdy 3 jako drugiego auta w rodzinie i mi też się nie podobają fabryczne opcje 16 vs 18 jak niektórym osobom tutaj. Po jeździe 3ką na 16stkach i 18stkach stwierdzam, że żadna nie jest dobra. 16stki to balony na których już letnie opony "pływają" przy ostrzejszych zakrętach i wyższych autostradowych prędkościach, aż smutno pomyśleć o zimówkach w tym rozmiarze (a ktoś tu się jeszcze pytał o zaniżanie indeksu z V do H – głupota kompletna, wtedy opona będzie jeszcze bardziej miękka i jeszcze mniej stabilna – przy każdej prędkości, Vmax nie ma tu znaczenia). Kolejna sprawa to że opony w 16'' zazwyczaj nie mają rantów ochronnych i jak zobaczyłem odrapane felgi demówki – to już widzę jak będzie przyszłe auto żony po krawężnikach wyglądać, ech... Z drugiej strony są 18stki, które by nam przypadły w rozdaniu (przymierzamy się do SkyPassion) – fajnie bo szersze i niższy profil na pewno pozwoli lepiej wykorzystać możliwości jezdne 3ki w każdych warunkach – ale krawężniki i progi będą dużo bardziej trafiać w kręgosłup. Cóż, szkoda że Mazda nie ma adaptywnego zawiasu jak Honda czy VAG, to jest jednak inna bajka z jakością jego pracy wtedy i większe rozmiary mniej czuć "w plecach". Do tego wybór fabrycznych felg... jest co najmniej ograniczony. Kompletnie nie rozumiem braku opcji 215/50R17, idealnego środka – szersza, sensowniejszy profil, na pewno odczuwalnie lepsze prowadzenie niż na baloniastych 16tkach, opony 17stki już są dostępne z rantem ochronnym na felgę, mniejsza masa nieresorowalna niż w 18'' i lepszy komfort... same zalety! W sumie i tak będę zakładał całoroczne (GY 4Seasons albi Michałki Crossclimate), zastanawiam się mocno czy OEM felg od razu z salonu nie puścić na Allegro i założyć od razu aftermarketowe 17stki na wielosezonach...

No ale w ramach rozważań czy aby jednak nie zostać przy tych 18stkach co dostaniemy, kilka pytań na które nie znalazłem tu odpowiedzi – czy ktoś z Was wie może...:
1) czy osobom mającym OEM 18stki zdarzają się obcierki i wgniotki od krawężników itp. przy byle okazji?
2) ile jest miejsca w nadkolu, czy nie ma problemu z klasycznymi łańcuchami śnieżnymi w razie potrzeby (Alpy itp.) – czy ktoś zakładał już może? czy miejsca starczy też przy ewentualnej feldze o nieco bardziej liberalnym offsecie (np. ET45)
3) ile ważą OEM 18stki felgi

P.S. widzę że te 7x17 od CX-5 byłyby ewentualnie idealne pod 215/50R17 (bo te z 6tki są niestety 7,5):
Obrazek
ktoś robił już taką kombinację? Wzór 67a.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2017, 00:37
Posty: 7
Auto: Civic FK2R

Postprzez Alix » 15 sie 2017, 10:38

Żony jednak jak na miejskie auto dla Niej nie udało się przekonać do Mazdy 3, będzie bardziej poręczna CX-3, więc mi się już nie przyda, ale kolega z sąsiedniego Forum zrobił mi ciekawą wizualizację na tych felgach od nowej CX-5 (wzór 67a ; nr katalogowy KB8MV3810TG ; idealne tu rozmiarem 17x7,0 ET45 5x114,3):

Obrazek

Moim skromnym zdaniem wygląda lepiej niż na którychkolwiek OEM felgach do 3ki i 17'' jest bardziej złoty środek w sensie że i jest trochę komfortu i już fajnie się prowadzi... jak byśmy brali 3kę, pod nasze planowane tradycyjnie całoroczne opony na 100% bym się na nie decydował :) Może komuś to się przyda do przemyśleń własnych <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2017, 00:37
Posty: 7
Auto: Civic FK2R

Postprzez esem » 15 sie 2017, 12:13

A co z homologacją? Już jest czy zamierzasz zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 383 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez krabdul » 15 sie 2017, 22:48

To tylko wizka. Na żywo tak wygląda 18 i to po obniżeniu, ale owszem 17 może być dla niektórych złotym środkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 16 sie 2017, 14:38

A najlepsze jest to, że z racji standardowych 16" (gdzie 6 i CX5 mają min. 17") musieli dać mniejsze tarcze / zaciski i klocki. Przez ten głupi pomysł wybór w/w części do 3 jest mocno ograniczony w porównaniu do większych braci. 17" była by złotym środkiem ale nie wg. Mazdy
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3131 (48/160)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Grand Tour » 5 wrz 2017, 08:12

Ja zmianę z 16 na 18 (obie w wersji OEM) odczuwam dość silnie. Samochód z ciemnymi 18tkami podoba mi dużo bardziej i uważam, że ten rozmiar felgi lepiej podkreśla cała sylwetkę. Opona też nie jest jeszcze skórka od banana więc w moim odczuciu koło wyglada zgrabnie i logicznie.

Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to akurat na moich oponach (używki z 2015 kupione z felgami, z tego co pamiętam fabryczne Dunlop sport 5000 czy jakoś tak) auto jest dużo twardsze i zdecydowanie więcej drgań przenoszonych jest na kierownicę co dla mnie jest małym minusem. Mam też wrażenie, że odczuwalnie wzrosło spalanie, a samochód odrobinę się zamulił.

O ile co do drgań jestem raczej pewien, o tyle to wyraźne spalanie i spadek osiągów może być raczej autosugestią. Niestety opony, które aktualnie mam nie cieszą się uznaniem na innych forach zakładam więc, że dokładają coś od siebie do moich negatywnych odczuć. Reasumując i tak polecam :)
Początkujący
 
Od: 21 sie 2017, 22:20
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM HB (2014). Benzyna 2.0 120+. Manual. Przebieg ~55k.

Postprzez Krzychu98 » 11 wrz 2017, 07:28

Witam panowie, doszedłem do wniosku że czas zmienić felgi w mojej Maździe. Aktualnie jeżdżę na oponach 215/45/R18 i fabrycznych felgach 18". Znalazłem chyba wizualnie idealne felgi dla moich upodobań. Boje się jednak że źle dobiorę rozmiar i dlatego pytam bardziej "rozgarniętych" w tym temacie od siebie :D. Czy felgi 18x8 ET45 bedą w porządku? Jeśli dobrze wyliczyłem to będą wystawać od zewnetrznej o 18mm więcej oraz o 8mm więcej od strony zawieszenia. Więc róźnica dość spora, chociaż producent felg przedstawia je jako odpowiednie dla Mazdy 3, no ale wolę zapytać tutaj. :D Dodam, że obniżyłem zawieszenie o 25-30mm na zestawie Eibacha, stąd też trochę większe obawy.
Krzychu98
 

Postprzez Herc » 11 wrz 2017, 09:40

U mnie taka felga, ale bez obniżania leży idealnie...
Załączniki
20170416_085905.jpg
20170416_085924.jpg
Początkujący
 
Od: 25 sie 2016, 20:23
Posty: 9
Auto: Mazda 3 2017 165HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323