Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
ASO w ramach gwarancji wymienia wadliwe elementy które porysowały tarcze... same tarcze są wg nich częścią eksploatacyjną a zarysowanie nie wpłynęło na ich zużycie...
Przebieg... 25k
Przebieg... 25k
- Od: 10 wrz 2012, 00:07
- Posty: 28
- Auto: Mazda3 BM, Hatchback, SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT, SkyENERGY, 2013 rok
Ja wrocilem z ceramicznych do zwyklych, na ceramicznych klocek jakby slizgal sie po tarczy i hamowanie bylo bardzo slabe, po przesiadce do zwyklych klckow jakosc hamowania znacznie sie poprawila...moze jakosc tych klockow byla slaba nie wiem bo jak kupowalem to mowilem w sklepie cos ze sredniej polki prosze, a ze wtedy nie bardzo wnikalem co to byla za firma tylko zaufalem sprzedawcy to nie wiem czy to wina samego rodzaju klocka czy jakis badziew mi sprzedal...na tyle tez mam ceramiki juz lepsiejsze
ale jak wiemy tyl prawie nie hamuje...
snorfik@gmail.com napisał(a):ASO w ramach gwarancji wymienia wadliwe elementy które porysowały tarcze...
Hm... ciekawe jakie to elementy... Poczekaj, przecież tylko klocki stykają się zpowierzchnią tarczy...
"Zarysowane" tarcze muszą być stoczone... by były gładkie. Jeżeli po ich przetoczeniu wymiar (ich grubość) będzie minimalna, to muszą wymienić tarcze na nowe.
Tutaj nie ma zastosowania opinia ASO... To są proste reguły niezależne od marki pojazdu... Te reguły zwą się bezpieczeństwem...
Poproś wszystko na papierze i idź do MMP.
Wczoraj byłem w ASO z piszczącymi hamulcami przedniej osi. Serwis stwierdził, że wszystko jest w porządku – tarcze w bardzo dobrym stanie a klocki powinny starczyć cytuję: "jeszcze na 60 tyś km". I faktycznie po moich oględzinach nie można było się do niczego przyczepić. Zaproponowałem przejechanie się samochodem aby ktoś z serwisu mógł usłyszeć to piszczenie i tu pojawił się problem, bo piski znikły i jak do tej pory się nie pojawiły ponownie. I to wyjaśnić ? Może ściągniecie kół coś poprawiło/naprawiło.
ellipsis napisał(a):Macie moze zdjęcie takiej porysowanej tarczy?
Proszę...
Nie jest to tarcza od M3 BM, ale przedstawia problem...
i druga całkowicie skasowana...
Nigdy nie miałem klocków ceramicznych ale patrząc na stan felg po tygodniu od mycia na firmowych, brał bym za każdą cenę. Byle hamowały
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3092 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
ulmen napisał(a):bo piski znikły i jak do tej pory się nie pojawiły ponownie. I to wyjaśnić ? Może ściągniecie kół coś poprawiło/naprawiło.
Duża wilgoć czasem powoduje popiskiwanie hamulców. Choć powinno ustąpić po kilku przyhamowaniach po postoju.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Choć powinno ustąpić po kilku przyhamowaniach po postoju.
Zgadza się, ale tamten stan piszczenia hamulców trwał ponad tydzień.
A z innej beczki – tylne klocki strasznie lubią przywierać do tarczy przy zaciągnięciu ręcznego na 2 – 3 dni.
Wojtek napisał(a):snorfik@gmail.com napisał(a):ASO w ramach gwarancji wymienia wadliwe elementy które porysowały tarcze...
Hm... ciekawe jakie to elementy... Poczekaj, przecież tylko klocki stykają się zpowierzchnią tarczy...
"Zarysowane" tarcze muszą być stoczone... by były gładkie. Jeżeli po ich przetoczeniu wymiar (ich grubość) będzie minimalna, to muszą wymienić tarcze na nowe.
Tutaj nie ma zastosowania opinia ASO... To są proste reguły niezależne od marki pojazdu... Te reguły zwą się bezpieczeństwem...
Poproś wszystko na papierze i idź do MMP.
Update:
Naprawa serwisowa wykonana razem z wymianą tarcz i klocków na nowe (inicjatywa Mazda Polska)
- Od: 10 wrz 2012, 00:07
- Posty: 28
- Auto: Mazda3 BM, Hatchback, SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT, SkyENERGY, 2013 rok
u mnie przebieg po ponad 2 latach 26 000 km i mam wskazanie by koło 30 000 km pojawić się na wymianę.
Oryginalne klocki 420 zł + wymiana w ASO 184 zł. Zastanawiam się nad klockami TRW, najtaniej po 142 zł z przesyłką znalazłem tutaj: https://hamulcesklep.pl/o/GDB3592. Ktoś pisał że nie robili problemów z wymianą w ASO.
Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. W przypadku uszkodzenia tracę gwarancję na tarcze, której i tak bym pewnie po ponad 2 latach nie uzyskał. W sumie wymieniać będę za około 2-3 miesiące więc gwarancji zostanie mi pół roku, ale to zawsze pół roku. Jeżeli sam je sobie wymienię to ASO może się przyczepić do gwarancji innych elementów?
Oryginalne klocki 420 zł + wymiana w ASO 184 zł. Zastanawiam się nad klockami TRW, najtaniej po 142 zł z przesyłką znalazłem tutaj: https://hamulcesklep.pl/o/GDB3592. Ktoś pisał że nie robili problemów z wymianą w ASO.
Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. W przypadku uszkodzenia tracę gwarancję na tarcze, której i tak bym pewnie po ponad 2 latach nie uzyskał. W sumie wymieniać będę za około 2-3 miesiące więc gwarancji zostanie mi pół roku, ale to zawsze pół roku. Jeżeli sam je sobie wymienię to ASO może się przyczepić do gwarancji innych elementów?
- Od: 8 lut 2014, 23:47
- Posty: 24
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 3 BM SkyEenergy 165KM HB 2013
Tarcze i klocki to elementy zużywalne... Jeżeli nie są porysowane /skrzywione to nic nie będzie wymieniane na gwarancji..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości