Zalecane rozmiary opon i felg
artur1313 napisał(a):Jeszcze co co 17' to powiedziano mi w salonie, że M3 nie ma na nie homologacji.
A co ta homologacja w ogóle daje?
Ja
Kwestie możliwości nie trzymania fabrycznego poziomu hałasu, spalania, oporów powietrza, osiągów, poprawnego działania prędkościomierza, miernika ciśnienia i pochodnych systemów są pewnie oczywiste.
Z tych mniej oczywistych, jest to fajny haczyk dla firmy ubezpieczeniowej by nie wypłacić ci ubezpieczenia (zwłaszcza AC), w przypadku szkody w której likwidator da radę podciągnąć zły rozmiar opon pod przyczynę szkody.
Nie zdziwiłbym się gdyby importer próbował się wykpić też tym faktem w przypadku jakichś gwarancyjnych usterek w układzie kierowniczym/podwoziu, ale to już tylko moje teoretyzowanie. Ja traktowałbym takie coś jak po prostu postępowanie niezgodnie z instrukcją obsługi samochodu, a zatem powód do utraty gwarancji.
Mam świadomość że to co napisałem, będzie dla kilku z Was głupie, ale zwłaszcza z argumentem dotyczącym firm ubezpieczeniowych sugeruję nie polemizować, bo znam go z doświadczenia zawodowego;)
Furgas napisał(a):A co ta homologacja w ogóle daje?
Kwestie możliwości nie trzymania fabrycznego poziomu hałasu, spalania, oporów powietrza, osiągów, poprawnego działania prędkościomierza, miernika ciśnienia i pochodnych systemów są pewnie oczywiste.
Z tych mniej oczywistych, jest to fajny haczyk dla firmy ubezpieczeniowej by nie wypłacić ci ubezpieczenia (zwłaszcza AC), w przypadku szkody w której likwidator da radę podciągnąć zły rozmiar opon pod przyczynę szkody.
Nie zdziwiłbym się gdyby importer próbował się wykpić też tym faktem w przypadku jakichś gwarancyjnych usterek w układzie kierowniczym/podwoziu, ale to już tylko moje teoretyzowanie. Ja traktowałbym takie coś jak po prostu postępowanie niezgodnie z instrukcją obsługi samochodu, a zatem powód do utraty gwarancji.
Mam świadomość że to co napisałem, będzie dla kilku z Was głupie, ale zwłaszcza z argumentem dotyczącym firm ubezpieczeniowych sugeruję nie polemizować, bo znam go z doświadczenia zawodowego;)
szukam cos na lato i bylem dzis na przymiarce
na front byly felgi AEZ 18 7,5" et45 opony jak sie niemyle 225 40 18
tył srednio mnie interesuje
a co wy sadzicie?
na front byly felgi AEZ 18 7,5" et45 opony jak sie niemyle 225 40 18
tył srednio mnie interesuje
a co wy sadzicie?
5qra napisał(a):Co ciekawe teraz koncerny moto homologuja nawet opony które mogą byc zakładane do aut. Tzn. niektóre mp. Mercedes wymaga odpowiednich opon.
Mercedes ma to rozwiązane tak, że większość modeli na zimę wymaga węższych felg i opon niż letnie. Jest ścisły podział na rozmiary letnie i zimowe, opony są określone parametrami, tzn rozmiarem, indeksami nośności i prędkości a felgi rozmiarem i odsadzeniem. Dodatkowym atutem ale nie wymogiem jest homologacja danej opony przez MB – wtedy opona posiada oznaczenie MO lub MOE. Ale dowolność marek opon jest cały czas. Wiem to z codzienności – najdroższe felgi jakie sprzedałem to 5 tyś brutto za sztukę po drobnym rabacie ( 21 cali, felga AMG ) No ale dość OT... wróćmy do Mazdy
creet napisał(a):Nie zdziwiłbym się gdyby importer próbował się wykpić też tym faktem w przypadku jakichś gwarancyjnych usterek w układzie kierowniczym/podwoziu, ale to już tylko moje teoretyzowanie. Ja traktowałbym takie coś jak po prostu postępowanie niezgodnie z instrukcją obsługi samochodu, a zatem powód do utraty gwarancji.
Dokładnie taką odpowiedź dostałem, kiedy zapytałem o 17"
Gdyby wystąpiły jakieś problemy związane z zawieszeniem w okresie gwarancji, mieliby prawo odmówić napraw z tytułu gwarancji.
Witam,
chcę sobie kupić czarne felgi do Mazdy 3 BM . 16tki. Macie moze jakieś namiary ? Oryginalnych nie ma czarnych tylko ciemne, a ja chciałbym czarne. Macie jakieś namiary na fajne sklepy/firmy ? Boję się patrzeć tylko na rozmiary, bo to nie zawsze się zgadza.
chcę sobie kupić czarne felgi do Mazdy 3 BM . 16tki. Macie moze jakieś namiary ? Oryginalnych nie ma czarnych tylko ciemne, a ja chciałbym czarne. Macie jakieś namiary na fajne sklepy/firmy ? Boję się patrzeć tylko na rozmiary, bo to nie zawsze się zgadza.
Zawsze możesz kupić oryginalne felgi i przemalować na dowolny kolor. Tak się składa, że mam na sprzedaż org. felgi 16 do M3 (na których wyjeżdża z fabryki). Jeśli jesteś zainteresowany to daj znać na priv
Zakupiłem stalówki na zimę 6,50Jx16 z oponami 205/60/R16. Oryginalnie mam felgi, które są przypisane do SkyPassion. Czyli 18, a ich szerokość to chyba 7.5? stąd moje pytanie: czy potrzebuje innych szpilek czy będą pasować obecne? Z góry dzięki za odpowiedź!
Mazda stosuje szpilki montowane w piaście... i są takie same dla wszystkich rodzajów felg.
Stosuje się różne nakretki w zależności od łoża użytkowanej felgi...
Stosuje się różne nakretki w zależności od łoża użytkowanej felgi...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No właśnie, chodzi mi o to czy szpilki nie będą za długie, bo jednak 16 jest węższa. Czyli powinienem dokupić nakrętki do stalowek? Przykładem te org. do stalowek i zdawały się pasować
Kliszek M3 napisał(a):chodzi mi o to czy szpilki nie będą za długie, bo jednak 16 jest węższa.
Nie ma tutaj powiązania szerokość felgi i długość szpilki...
Wojtek napisał(a):Stosuje się różne nakretki w zależności od łoża użytkowanej felgi...
sprawdź jakie masz łoża na śruby...
http://srubydofelg.pl/jak-dobraae-rube-/info_9.html
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości