Nowa Mazda3 (BM) – wymiana oleju

Postprzez esem » 28 cze 2018, 13:11

@yaroaig: A jesteś pewien co Ci ASO leje z tzw. beczki <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 383 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez yaroaig » 28 cze 2018, 14:07

esem napisał(a):@yaroaig: A jesteś pewien co Ci ASO leje z tzw. beczki <nie>


Takie dywagacje do niczego nie prowadzą, bo przecież Twój kupiony olej też może być podrobiony. Poza tym skąd wiesz, czy na pewno ASO wlałoby ten olej który Ty kupiłeś?:)

Więc w tym przypadku kiedy nie możesz niestety zobaczyć tej procedury pozostaje wyłącznie zaufanie,

Btw, ostatnio mi mechanik który zmieniał olej odłączył kamerkę od zasilania :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 08:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez TheMonster » 28 cze 2018, 14:18

yaroaig napisał(a):Widziałem ostatnio reklamę samochodu, ale nie pamiętam jakiej marki, ale utkwiło mi jedno zdanie tam wypowiedziane...."nabywając nasz samochód masz również niższe koszty eksploatacji bo u nas przeglądy są co 30 tys km"

Masz na myśli reklamę pewnego popularnego w naszym kraju niemieckiego kompaktu ;)
Osobiście też mnie to rozwaliło te 30000 km. Co poradzić ;)( taka polityka, widaćten silnik i tak się posypie :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT|Seat Arona FR 1.5 TSI DSG :(
|...
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1530 (228/226)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat Tarraco 1.4 e-HYBRID

Postprzez yaroaig » 28 cze 2018, 14:39

TheMonster napisał(a):
yaroaig napisał(a):Widziałem ostatnio reklamę samochodu, ale nie pamiętam jakiej marki, ale utkwiło mi jedno zdanie tam wypowiedziane...."nabywając nasz samochód masz również niższe koszty eksploatacji bo u nas przeglądy są co 30 tys km"

Masz na myśli reklamę pewnego popularnego w naszym kraju niemieckiego kompaktu ;)
Osobiście też mnie to rozwaliło te 30000 km. Co poradzić ;)( taka polityka, widaćten silnik i tak się posypie :P


Dzięki za przypomnienie, widać idą drogą Renault, które też zaleca wymianę oleju co 30 tys, a potem takie silniki po 150 tyś się sypią co miałem okazję przetestować w 2 renówkach :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 08:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez zbiorzec » 28 cze 2018, 23:05

Mam służbowego Forda Custom. Tam wymiana oleju jest co 50 kkm (!)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2017, 14:13
Posty: 123 (10/10)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda CX-30, Hikari, Skyactiv-X, Soul Red Crystal, MT

Postprzez sevecc » 29 cze 2018, 09:25

Hej,

Co ile zalecana jest wymiana oleju?

Ostatnia wymiana była u mnie przy 1 przeglądzie 20 tyś km, następny przegląd (w tym wymiana oleju) zaplanowany mam na ok 40 tyś km (lub grudzień 2018) – czyli po OK 20 tyś km.

Zawsze do tej pory w swoich autach wymieniałem olej co ok. 10 tyś km.

Zbliżam się w tej chwili do 30 tyś km i zastanawiam się czy wymienić teraz olej czy już zaczekać do grudnia i wymiana podczas 2-go przeglądu... ?

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 404 (65/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition
Mazda CX-5 '19 skypassion

Postprzez mxostry » 29 cze 2018, 15:13

Możesz co tydzień wymieniać , wszystko zależy ile masz pieniedzy
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/12)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez child » 30 cze 2018, 10:47

Ponieważ rośnie grono zwolenników wymiany oleju co 10 tys. km, chciałbym usłyszeć jakieś uzasadnienie, dlaczego akurat 10 tysi to dobry interwał. Rozumiem, że 30 tysi zostało eksperymentalnie potwierdzone jako przesadzone ;), ale nie słyszałem, żeby komuś sypał się silnik przy wymianach co 20 tysi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SebaK » 30 cze 2018, 12:39

W tym wątku wyraźnie zostało to napisane. Olej degraduje się po ok 12 tys km. Każdy zmienia jak chce.
Ja zmieniam co 10 tys i kiedy zobaczyłem kolor po tym przebiegu tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez MichG » 30 cze 2018, 20:06

Każdy ma swoje doświadczenia i pomysły na życie.
Ja zmieniam w każdym aucie tak, jak zaleca producent.
Poprzednim autem przejechałem (Citroenem C4 Grand Picasso) 200 000 km, przez 8 lat, zmieniając olej co 20 000 km, na taki, jaki zaleca producent. W tym czasie nie musiałem dolewać oleju między wymianami, a poziom nie był na minimum. Może miałem szczęście <oczko> .
Każdy sam podejmuje decyzje stosownie do swoich możliwości, chęci i co tam kto sobiw wymyśli. A ocenienie, jak kto postępuje, lepiej zostawić na boku.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 142 (0/11)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024 SDN, 150KM, AT, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, MT, SDN, SnowFlake.

Postprzez mxostry » 30 cze 2018, 20:37

Co 10 tysięcy przesada , Mitsubishi lancer evo miał interwał co 7.500 km ale to był wysilony , uturbiony sportowy silnik a nie wolny ssak 2.0
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/12)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez child » 1 lip 2018, 01:39

SebaK napisał(a):W tym wątku wyraźnie zostało to napisane. Olej degraduje się po ok 12 tys km.


Gdzie to zostało napisane, bo przejrzałem cały wątek i nie znalazłem?

Ja zmieniam co 10 tys i kiedy zobaczyłem kolor po tym przebiegu tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto.


A patrzyłeś na kolor np. po 8 tys? Był wyraźnie inny niż później po 10 tys?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SebaK » 1 lip 2018, 12:42

Być może przeczytałem to na zaprzyjaźnionym forum...
Nie obserwowałem aż tak ewolucji koloru oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez child » 1 lip 2018, 15:55

Pytam nie dlatego, że chcę cię "usadzić", tylko ciekawi mnie, na ile twoja teoria ma poparcie w faktach/argumentach. Ja zmieniam tak, jak nakazuje producent, czyli co 20 tys. km i po 110 tys. km przebiegu nie widzę żadnych negatywnych objawów. Ale jeśli jest jakiś uzasadniony powód, dla którego powinno się zmieniać częściej, to chciałbym o nim usłyszeć. W przeciwnym razie pójdę jednak w stronę oszczędności, bo – jak to napisał mxostry wyżej – na tej zasadzie to można i co tydzień zmieniać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez popi2009 » 2 lip 2018, 08:49

przy turbodoładowanych silnikach, a zwłaszcza dizlach jakość oleju jest niezmiernie ważna i tam zaleca się wymianę co 8-10 tys km pomimo że np. w bmw jest wedle wskazan komputera i czasem wychodzi co 30 tys..........

W benzynie wolnossącej temat jest trochę inny, niemniej jednak po zasięgnięciu już kiedyś dawno opinii u zaptrzyjaźnionych mechaników mam wnioski następujące;

– nowy nieużywany ale otwarty olej po roku traci swoje właściwości
– nie powinno się wymieniać olej w aucie rzadziej niż raz na rok
– optymalny przebieg po jakim powinno wymieniać się olej to 15 tys km

i z tymi 15 się zgadzam – 20 tys w mazdzie tym bardziej ze to 0w20 a nie jakiś longlife to lekko przydługawo
popi2009
 

Postprzez KMBak » 2 lip 2018, 09:18

Pamiętajmy, że na to czy (raczej kiedy) olej zmieniać ma wpływ też rodzaj eksploatacji. Jeśli ktoś jeździ głównie długie trasy to 15-20 pewnie będzie ok. Jak ktoś robi krótkie odcinki to powinno się wymieniać co 10 tys., ponieważ paliwo spływa do oleju i go degraduje. I o tym nawet instrukcja mówi.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Spoko40 » 2 lip 2018, 21:57

popi2009 napisał(a):– nowy nieużywany ale otwarty olej po roku traci swoje właściwości


Znalezione w sieci, jak dla mnie bardziej wiarygodne niż "zaprzyjeźnieni mechanicy"
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/59732/czy-olej-silnikowy-moze-sie-przeterminowac
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 88 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez Dmb_T » 3 lip 2018, 11:14

ja się zastanawiam nad w ogóle rezygnacją z przeglądów gwarancyjnych.... zapłacę teraz ponad tysiąc złotych i za co? za wymianę oleju, sprawdzenie ogólne auta, co może być do wymiany jeszcze (w ramach ceny za przegląd!) po 20 tysiącach km???
Olej to ja sobie kupię za 150 zł i wymienię za 30 zł. To mniej jak dwie stówy. Ogólny przegląd auta, podnośnik itd, ile, 200 zł? Zmieszcze się poniżej 500 zł. Oczywiście, tracę gwarancję ale na co mi gwarancja w nowym aucie, ktore eksploatuję w całości według zasad i nakazów rozsądku i wiedzy?

Jak to skomentujecie? proszę o uwagi. Moim zdaniem obowiązkowe przeglądy w takich wysokich cenach to dojenie klienta realnie dopłacanie do samochodu.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez KMBak » 3 lip 2018, 11:32

Walnie w system byle moduł elektroniczny i będziesz w czarnej... Bo koszty będą po kilka tysięcy za każde drobne pierdnięcie. A w tych autach jest coraz więcej elementów, które się psują.

W swojej dwuletniej szóstce będę wymieniał w ramach gwarancji akumulator (kilkaset złotych), wymieniana już została rama siedziska fotela, bo był luz – ponoć koszt około 2 tys. zł. Nie wspomnę o lusterkach, łuszczących się felgach... Etc... To mnie jeszcze nie dotknęło, ale szansę mam bardzo dużą.

W trójce pewnie też jest parę kwiatków. Zatem?

Dla mnie przeglądy w ramach gwarancji to taki sam koszt jak polisa. Pewnie się nie przydadzą, ale jakby co lepiej mieć, bo potem PŁACZ. <oczy> Choć patrząc na to co już do tej pory przerobiłem w kosztach przeglądów do napraw gwarancyjnych – jestem na zero.

Teraz sam sobie odpowiedz na pytanie.

Na marginesie.
Inna rzecz, że sprawdza się powiedzenie, że zakup auta to małe piwo. Ale jego utrzymanie to już większy problem. I co ciekawe dotyczy to właśnie nowych aut.
Pierwsza polisa dla Mazdy 3-6 tys. w zależności od auta.
Pierwszy przegląd 1 tys. + polisa 3-5 tys.
Drugi przegląd 1-1,5 tys. + polisa 2-5 tys.
Trzeci przegląd 1 tys. + polisa 2-4 tys.
Itd...
A gdzie jeszcze paliwo, koszty eksploatacyjne, koszty ewentualnego kredytu/leasingu... Idź Pan w **uj.
Ja przeliczyłem, że taksówka wyszłaby mi taniej. Ale cóż... Człowiek chciał wygodę to ma.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez popi2009 » 4 lip 2018, 08:24

Spoko40 napisał(a):
popi2009 napisał(a):– nowy nieużywany ale otwarty olej po roku traci swoje właściwości


Znalezione w sieci, jak dla mnie bardziej wiarygodne niż "zaprzyjeźnieni mechanicy"
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/59732/czy-olej-silnikowy-moze-sie-przeterminowac


warto czytać z zrozumieniem – ja mówiłem o oleju otwartym!!! czyli po odkręceniu korka a nie oryginalnie zamkniętego a o takim jest w twoim artykule
popi2009
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323