BŁAD P0038 I P0140

Postprzez simson12 » 19 lis 2024, 22:53

Witam. Mam problem z Mazdą 3 2,0bezyna rok 2014.
Mam 2 błędy P0038 I P0140 Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym elementem grzejnym HO2S ( rząd cylindrów 1, czujnik 2).
Wymieniłem obie sady i błąd jest nadal. przewody sprawdzone i są ok.
Zaczęło się od przypalonego kabla od drugiej sondy, były opalone 4 przewody.
Czy ktoś może ma jakiś pomysł.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 20 lis 2024, 17:56

Co za sondy założyłeś???
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 21 lis 2024, 21:17

obie oryginalne.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 23 lis 2024, 15:28

Błędy należy skasować,
Jeżeli długo jeździłeś z błędami;
– to należy dać po garach na trasie,
– celem przedmuchania katalizatora
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 23 lis 2024, 18:56

Błędy są kasowane na bieżąco. Wracają po odpaleniu silnika.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 23 lis 2024, 21:47

simson12 napisał(a):Wymieniłem obie sady i błąd jest nadal. przewody sprawdzone i są ok.

Skoro błędy wracają to;
– albo sondy sa be,
– albo przewody i łącza ze sterownikiem są nieprawidłowe,
– błędy dotyczą II-sondy za katalizatorem
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 24 lis 2024, 00:18

Testowałem dwie sondy oryginalne i zakupiłem nową denso i to samo.

Dopisano 23 lis 2024, 23:20:

Sprawdzałem w kostce do sondy na grzałkę dochodzi 12v.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 24 lis 2024, 10:04

Musi być przejście elektryczne pomiędzy sondą II a sterownikiem
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 24 lis 2024, 11:41

Tak 12v na grzałkę.
Nie wiem czy powinno jeszcze na któryś przewód 5v, bo u mnie tylko jest na grzałkę 12v.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 24 lis 2024, 12:36

Przejście, to znaczy ;
– czy jest ciągłość elektryczna pomiędzy sondą a sterownikiem,
– zasilanie sondy masz,
Musisz mieć jeszcze możliwość przesyłanie masy przez sterownik do sondy;
– przewód może być zagnieciony, przypalony, nieciągły, zanieczyszczony,
– przeczyścić złącza przy sterowniku
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 24 lis 2024, 12:44

Jak mogę to sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 24 lis 2024, 12:58

Przejście musi być pomiędzy;
-wtyczką sondy a wtyczką sterownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 24 lis 2024, 13:10

Wiesz może które to piny?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez simson12 » 25 lis 2024, 18:33

Dzisiaj sprawdziłem, wtyczka sondy -wtyczka sterownika jest przejście wszystkich 4 przewodów.
Myślę że cos poszło w sterowniku.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 26 lis 2024, 11:27

Samo sprawdzenie czy jest 12 V – może być niewystarczające;
– każde przejście elektryczne powinno przenieść moc żarówki 21 W
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 26 lis 2024, 18:19

Dzisiaj sprawdzałem jeszcze raz, przejście próbówką i jest od kostki sondy do kostki sterownika.
Ale brak masy z sterownika.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 26 lis 2024, 19:39

I -sonda – zawsze włącza się od razu,
II -sonda powinna załączyć się po pewnym czasie tj ;
a/ po nagrzaniu katalizatora – celem wyeliminowania wilgoci z wydechu ,
b/uruchom silnik, odczekaj chwilę i dopiero wtedy sprawdź czy załączyła się grzałka II sondy,
c/ ogrzewana jest tylko wtedy, gdy naciśnięty jest pedał gazu ,
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 26 lis 2024, 21:21

Czyli błąd sondy II, powinien wyskoczyć po paru sekundach a wywala od razu jak się odpali silnik.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 27 lis 2024, 09:17

Jaki jest stan akumulatora??
Auto ma > 10 lat
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 27 lis 2024, 15:58

Akumulator ok roczny.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323