BŁAD P0038 I P0140
1, 2
Witam. Mam problem z Mazdą 3 2,0bezyna rok 2014.
Mam 2 błędy P0038 I P0140 Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym elementem grzejnym HO2S ( rząd cylindrów 1, czujnik 2).
Wymieniłem obie sady i błąd jest nadal. przewody sprawdzone i są ok.
Zaczęło się od przypalonego kabla od drugiej sondy, były opalone 4 przewody.
Czy ktoś może ma jakiś pomysł.
Mam 2 błędy P0038 I P0140 Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym elementem grzejnym HO2S ( rząd cylindrów 1, czujnik 2).
Wymieniłem obie sady i błąd jest nadal. przewody sprawdzone i są ok.
Zaczęło się od przypalonego kabla od drugiej sondy, były opalone 4 przewody.
Czy ktoś może ma jakiś pomysł.
- Od: 14 kwi 2019, 21:20
- Posty: 44
- Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III
Co za sondy założyłeś???
Błędy należy skasować,
Jeżeli długo jeździłeś z błędami;
– to należy dać po garach na trasie,
– celem przedmuchania katalizatora
Jeżeli długo jeździłeś z błędami;
– to należy dać po garach na trasie,
– celem przedmuchania katalizatora
simson12 napisał(a):Wymieniłem obie sady i błąd jest nadal. przewody sprawdzone i są ok.
Skoro błędy wracają to;
– albo sondy sa be,
– albo przewody i łącza ze sterownikiem są nieprawidłowe,
– błędy dotyczą II-sondy za katalizatorem
Musi być przejście elektryczne pomiędzy sondą II a sterownikiem
Przejście, to znaczy ;
– czy jest ciągłość elektryczna pomiędzy sondą a sterownikiem,
– zasilanie sondy masz,
Musisz mieć jeszcze możliwość przesyłanie masy przez sterownik do sondy;
– przewód może być zagnieciony, przypalony, nieciągły, zanieczyszczony,
– przeczyścić złącza przy sterowniku
– czy jest ciągłość elektryczna pomiędzy sondą a sterownikiem,
– zasilanie sondy masz,
Musisz mieć jeszcze możliwość przesyłanie masy przez sterownik do sondy;
– przewód może być zagnieciony, przypalony, nieciągły, zanieczyszczony,
– przeczyścić złącza przy sterowniku
Przejście musi być pomiędzy;
-wtyczką sondy a wtyczką sterownika
-wtyczką sondy a wtyczką sterownika
Samo sprawdzenie czy jest 12 V – może być niewystarczające;
– każde przejście elektryczne powinno przenieść moc żarówki 21 W
– każde przejście elektryczne powinno przenieść moc żarówki 21 W
I -sonda – zawsze włącza się od razu,
II -sonda powinna załączyć się po pewnym czasie tj ;
a/ po nagrzaniu katalizatora – celem wyeliminowania wilgoci z wydechu ,
b/uruchom silnik, odczekaj chwilę i dopiero wtedy sprawdź czy załączyła się grzałka II sondy,
c/ ogrzewana jest tylko wtedy, gdy naciśnięty jest pedał gazu ,
II -sonda powinna załączyć się po pewnym czasie tj ;
a/ po nagrzaniu katalizatora – celem wyeliminowania wilgoci z wydechu ,
b/uruchom silnik, odczekaj chwilę i dopiero wtedy sprawdź czy załączyła się grzałka II sondy,
c/ ogrzewana jest tylko wtedy, gdy naciśnięty jest pedał gazu ,
Jaki jest stan akumulatora??
Auto ma > 10 lat
Auto ma > 10 lat
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości