Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez Mirecsk38 » 3 mar 2015, 18:02

90kW na kolach nejest zaduzo, jest tam duzo strat
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Wojtek » 3 mar 2015, 18:10

Post z tego tematu...
DISItune napisał(a):Jeżeli znajdzie się dwóch chętnych z Warszawy, którzy udostępnią swoje auta do odczytania zawartości ECU to zagadka zostanie raz na zawsze wyjaśniona ;) Operacja odczytu jest bezinwazyjna i bezpieczna.

Po co rozważać teoretycznie skoro można namacalnie?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez child » 3 mar 2015, 23:17

Trzeba jeszcze mieszkać w Warszawie, bo ja do tego miasta jumaczy japońców się swoją Mazdą nie wybieram :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Wojtek » 3 mar 2015, 23:30

Można spotkać się również na zlocie, ale to już indywidualna sprawa... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 4 mar 2015, 13:14

Ciekawe jakie wyniki miala by 120km wersja na tej samej hamowni. Z tego co widac to wersja 165km jest oszukana bo ma mniej nm i km od katalogu a wersja 120km ma wyniki o wiele lepsze na hamowni niż te w katalogu. Teraz pytanie czy te super wyniki wersji 120km sa realne bo np. wartosc momentu obr jest chyba o 40nm wieksza niz w wersji 165km. Cos tu nie gra..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez DISItune » 4 mar 2015, 19:18

Oszukana?? Na 0,7KM?? Bez przesady <lol> <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez czarmi » 4 mar 2015, 20:33

... ale wersja ze 165 KM ma oprócz tego mniej momentu obr. o 6,5Nm. To jakoś dużo.
Ellipsis ma rację, że to co najmniej dziwne, że silnik ze 120KM na hamowni miał więcej o ile pamiętam o 18KM i chyba o 26 Nm, a silniejszy taka kicha <oczko>
Ostatnio edytowano 4 mar 2015, 21:32 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez child » 4 mar 2015, 21:20

Zibbyt, w jakiej miejscowości i na jakiej hamowni robiłeś tej pomiar?

Ja mieszkam niedaleko Wrocławia – jeśli ktoś z wersją 165KM z Wrocka albo okolic chce się umówić na badanie porównawcze, to niech da znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zibbyt » 5 mar 2015, 10:25

child napisał(a):Zibbyt, w jakiej miejscowości i na jakiej hamowni robiłeś tej pomiar?


Dzięki uprzejmości DISItune badanie wykonane w Piasecznie.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2014, 11:52
Posty: 41 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion HB
SKYACTIV-G 165KM 6MT 2014
Soul Red/Off-White

Postprzez ellipsis » 5 mar 2015, 12:42

DISItune, oszukana w tym sensie ze wersja 120km ponoć ma bonus w postaci 20km i 30 paru nm więcej a wersja 165km o ile pomiary 120km sa autentyczne ma wyniki gorsze. Po opublikowaniu danych 120km posiadacze wersji 165km mieli nadzieje, że im też producent coś dorzuci.

BTW. jak to możliwe aby wersja 120km miala chyba 238nm momentu a wersja nie zduszona 165km tylko 205? Coś tu jest moim zdaniem namieszane, słabsza wersja ma wiecej mocy uzytkowej od wersji mocniejszej?

Chyba, że o ile jest możliwość takiego zestrojenia silnika. Wersja 120km ma skumulowana wartość momentu i jest ona dostepna do 4500 obr i jest ona wieksza, potem silnik gasnie a wersja 165km ma moment obr. mniejszy ale rozłożony wmiare na cały zakres obrotów? Bo wersja 165km powyzej 4500 nie ma takiego drastycznego spadku i lini prostej KM jak wersja 120km.
Ostatnio edytowano 5 mar 2015, 12:45 przez ellipsis, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez DISItune » 5 mar 2015, 12:44

Nie ma większego sensu porównywanie wyników pomiędzy hamowniami. Nasze dywagacje miałyby sens jakby na tej samej hamowni najlepiej auto po aucie zmierzyć wersje 120 i 165KM.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Mirecsk38 » 8 kwi 2015, 16:04

G120 w hamowni
zupelne inny charakter jak mowi mazda :)
Załączniki
g120 brzda.png
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez czarmi » 8 kwi 2015, 17:11

Moc silnika – 133 KM, (o 13 więcej), a moment obr. – 186 Nm (o 24 mniej) ?
Nie wiem co o tym myśleć <co?>, ale dzięki Mirecsk38
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 17:37 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Mirecsk38 » 8 kwi 2015, 17:35

no moment to jak jakasz 1.8, 2000rpm a tylko 150Nm=31,2kW
jedna G120 236Nm a druga 186Nm. Moze emeryt z tym jezdzil :D
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez czarmi » 8 kwi 2015, 17:40

Mirecsk38 napisał(a):jedna G120 236Nm a druga 186Nm. Moze emeryt z tym jezdzil :D

No właśnie różnica zbyt wielka, bo 50 Nm <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez creet » 8 kwi 2015, 18:15

Może jedna z tych hamowni jest po prostu bardziej prokliencka od drugiej;) A tak na serio to takie pomiary porownawcze mają chyba sens tylko na tej samej hamowni. Dla mnie twardym wyznacznikiem sprawności danego napędu są jedynie czasy przyspieszeń z prędkości x do y i do tego ewentualnie info o spalaniu (jeśli ktoś się tym pasjonuje). Co nie zmienia to faktu, ze lepsze takie informacje i wykresy niż żadne:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2015, 18:24

DISItune napisał(a):Nasze dywagacje miałyby sens jakby na tej samej hamowni najlepiej auto po aucie zmierzyć wersje 120 i 165KM.

Może w Czaplinku się pojawią dwie trójki?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mirecsk38 » 8 kwi 2015, 20:36

creet: zgadzam sie z toba, ten konretny samochod

60-100 na 3 6,8sek
60-100 na 4 10,2sek
80-120 na 4 10,1sek
80-120 na 5 12,3 sek seat 1.4 TSi 90kW na 5 10,0sek
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 22:26 przez Mirecsk38, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez creet » 8 kwi 2015, 21:48

@Mirecsk38 nie mierzyłeś najważniejszego czyli 0-100?;) Pierwszy pomiar to pewnie 2 bieg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Mirecsk38 » 8 kwi 2015, 22:12

nie, na 3 biegu. Na drugim by to napewno bylo za kolo 5,5sek
0-100 bylo 9,5 a seat 9,3sek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323