Oświetlenie zewnętrzne – LED, Xenon, Halogen
Polecam ten zestaw ledów do środka. Ja wybrałem Biały Neutralny 4500K i naprawdę świecą świetnie aż wydają się za mocne.
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Mazda-3- ... rowek/3576
Można wybrać podstawowe słabsze ale nie wiem jak tamte dają. Wybrałem jeszcze wstecznego leda by kamera lepiej obraz chwytała.
Nie mam ksenonów to myślę nad ledem do świateł mijania. Nie wydają się mocne w stosunku do konkurencji no ale niby moc i chlodzenie tak dopasowane aby się nie przepalały i dobrze świeciły.
http://allegro.pl/zestaw-platinium-h11- ... ml#thumb/2
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Mazda-3- ... rowek/3576
Można wybrać podstawowe słabsze ale nie wiem jak tamte dają. Wybrałem jeszcze wstecznego leda by kamera lepiej obraz chwytała.
Nie mam ksenonów to myślę nad ledem do świateł mijania. Nie wydają się mocne w stosunku do konkurencji no ale niby moc i chlodzenie tak dopasowane aby się nie przepalały i dobrze świeciły.
http://allegro.pl/zestaw-platinium-h11- ... ml#thumb/2
to zamiast inwestować w 300zł w ledy i dalej jezdzic na zoltku dziennym zainwestuj w pelny reflektor – jak masz auto europejska wersja pasuja plug and play bez jakichkolwiek przerobek. wpinasz wtyczke i wszystko działa – wiem bo sam testowałem
https://www.aliexpress.com/item/AKD-Car ... autifyAB=0
https://www.aliexpress.com/item/AKD-Car ... autifyAB=0
-
popi2009
[quote="popi2009"]
Dzięki. Jeśli swoje miałbym uszkodzone i potrzebowałbym nowych to bym pomyslał nad tą propozycją. Xenony wymagają jednak spryskiwaczy w zderzaku i samopoziomowania i niech się policja przyczepi a juz slyszałem jak komuś za brak sprysków dowodzik zabrali albo na przeglądzie się uczepią i problem wtedy.
Tylne małym kosztem wymieniłem na Ledy a co do przednich to za duży koszt. Mozna by było kupić uzywki xenon bez przetwornic i żarników w miarę cenowo i w to miejsce żarókę Led włożyć ale jak wspominałem powyżej. Ciul z tym żółtkiem, ważne abym w nocy lepiej widział a i w soczewce zarówki Led nie widać wiec nikt nie powienien się doczepić. Led nie rozprasza światła i nie wymaga czystego reflektora. Mając te Ledy to 2x20W więc i można by było cały czas na tych światłach jeżdzić. To taka moc jak te zółtki.
Pozdrawiam
Dzięki. Jeśli swoje miałbym uszkodzone i potrzebowałbym nowych to bym pomyslał nad tą propozycją. Xenony wymagają jednak spryskiwaczy w zderzaku i samopoziomowania i niech się policja przyczepi a juz slyszałem jak komuś za brak sprysków dowodzik zabrali albo na przeglądzie się uczepią i problem wtedy.
Tylne małym kosztem wymieniłem na Ledy a co do przednich to za duży koszt. Mozna by było kupić uzywki xenon bez przetwornic i żarników w miarę cenowo i w to miejsce żarókę Led włożyć ale jak wspominałem powyżej. Ciul z tym żółtkiem, ważne abym w nocy lepiej widział a i w soczewce zarówki Led nie widać wiec nikt nie powienien się doczepić. Led nie rozprasza światła i nie wymaga czystego reflektora. Mając te Ledy to 2x20W więc i można by było cały czas na tych światłach jeżdzić. To taka moc jak te zółtki.
Pozdrawiam
ale te Twoje ledy tez nie maja homologacji
poza tym jakbys zalozyl te lampy do starej mazdy 3 to może by Cie ktoś zatrzymal ale tu masz auto w nowej budzie w którym xenon nie robi wrazenia ani zdziwienia – nikt Cie nie zatrzyma
poza tym jakbys zalozyl te lampy do starej mazdy 3 to może by Cie ktoś zatrzymal ale tu masz auto w nowej budzie w którym xenon nie robi wrazenia ani zdziwienia – nikt Cie nie zatrzyma
-
popi2009
Jesteś na "nie" jeśli chodzi o pomysł Popiego, a wg mnie różnicy między taką lampą z ksenonem a ledem z linka jest żadna. Jest napisane, że to Osram, szkoda że diody są w/w firmy a producent całości inny. Zero słowa o homologacji czy certyfikatach.
Jak miśki zatrzymają to nie będą pytać co masz, a po podniesieniu maski będzie dodatkowa plątanina kabli z reflektora. Jak już dotrą do tego etapu to przegląd gwarantowany.
Nie neguję posiadania LED, ten M-TEC też pewnie nie jest firmą "krzak", ale byle ledy zapewne są gorsze od lampy dedykowanej pod ksenon, nie wspominając o niewiadomej wiązce światła jaką rzucają.
Patrząc po aukcjach nie znalazłem ani Osram ani Philips LED do krótkich, a już ten fakt coś znaczy. Zapewne nie da się zrobić żarówki na diodach co by świeciła poprawnie i dostała homologację europejską.
Skoro jest jaśniej, to ten z naprzeciwka też to zauważy.
Jak miśki zatrzymają to nie będą pytać co masz, a po podniesieniu maski będzie dodatkowa plątanina kabli z reflektora. Jak już dotrą do tego etapu to przegląd gwarantowany.
Nie neguję posiadania LED, ten M-TEC też pewnie nie jest firmą "krzak", ale byle ledy zapewne są gorsze od lampy dedykowanej pod ksenon, nie wspominając o niewiadomej wiązce światła jaką rzucają.
Patrząc po aukcjach nie znalazłem ani Osram ani Philips LED do krótkich, a już ten fakt coś znaczy. Zapewne nie da się zrobić żarówki na diodach co by świeciła poprawnie i dostała homologację europejską.
Skoro jest jaśniej, to ten z naprzeciwka też to zauważy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Nie da się zrobić LEDa z homologacją do zamontowania na miejscu ksenona/żarówki. Tak jak nie da się zrobić homologowanej H1 ksenon lub D2S halogen. Ale poprawnie świecącą da się zrobić i nawet sam Philips takie robi. Oczywiście do użytku poza drogami publicznymi bo H w H7 oznacza halogen i taka żarówka LEDowa nie może zostać homologowana.
http://allegro.pl/zarowka-led-philips-h ... 02113.html
http://allegro.pl/zarowka-led-philips-h ... 02113.html
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
darrecki napisał(a):Jesteś na "nie" jeśli chodzi o pomysł Popiego, a wg mnie różnicy między taką lampą z ksenonem a ledem z linka jest żadna. Jest napisane, że to Osram, szkoda że diody są w/w firmy a producent całości inny. Zero słowa o homologacji czy certyfikatach.
Jak miśki zatrzymają to nie będą pytać co masz, a po podniesieniu maski będzie dodatkowa plątanina kabli z reflektora. Jak już dotrą do tego etapu to przegląd gwarantowany.
Nie neguję posiadania LED, ten M-TEC też pewnie nie jest firmą "krzak", ale byle ledy zapewne są gorsze od lampy dedykowanej pod ksenon, nie wspominając o niewiadomej wiązce światła jaką rzucają.
Patrząc po aukcjach nie znalazłem ani Osram ani Philips LED do krótkich, a już ten fakt coś znaczy. Zapewne nie da się zrobić żarówki na diodach co by świeciła poprawnie i dostała homologację europejską.
Skoro jest jaśniej, to ten z naprzeciwka też to zauważy.
to prawda – sek w tym ze jak kupi calą lampkę z przedmiotowego linka to:
a) otrzymuje lampe identyczna z oryginalna
b) nie ma plątaniny kabli – pasuje P&P
c) nikogo nawet nie zastanowi ta lampa jej jakośc jest 1;1 oryginalna
d) musialbys się sam przyznać policjantowi ze ta lampa jest chinska bez homologacji
oczywiście nikogo nie namawiam
-
popi2009
Mr_Bartek napisał(a):Nie da się zrobić LEDa z homologacją do zamontowania na miejscu ksenona/żarówki. Tak jak nie da się zrobić homologowanej H1 ksenon lub D2S halogen. Ale poprawnie świecącą da się zrobić i nawet sam Philips takie robi. Oczywiście do użytku poza drogami publicznymi bo H w H7 oznacza halogen i taka żarówka LEDowa nie może zostać homologowana.
Oczywiście są ludzie, którzy jeżdżą osobówkami wyłącznie poza drogami publicznymi albo przy każdym wjeździe na drogą publiczną wymieniają żarówki
http://allegro.pl/zarowka-led-philips-h7-x-treme-ultinon-200-6500k-i6863702113.html
Piękne jest to ogłoszenie, zwłaszcza ten fragment:
"Uwaga: w Unii Europejskiej oraz na kilku innych obszarach oświetlenie LED może być stosowane tylko wewnątrz pojazdów oraz wyłącznie do użytku poza drogami publicznymi. Oświetlenie główne, przeciwmgielne i sygnalizacyjne LED nie ma obecnie homologacji ECE i nie jest przeznaczone do użytku na drogach publicznych."
Właśnie zniknęli całe stado nowych samochodów z ostatnich kilku lat wyposażonych fabrycznie w główne światła LED.
Przecież to tyczy się montażu żarówek LED na własną rękę. Oświetlenie zewnętrzne auta musi być homologowane, a w kabinie możesz montować co chcesz bo nie jest to oświetlenie wymagane przez prawo. Chyba oczywistym jest fakt, że jak auto fabrycznie wyszło z LEDami to te LEDy są homologowane.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Tytuł wątku jest jaki jest, już się przestraszyłem że niektórzy montują H7 w środku ale ledy
Mr_Bartek napisał(a):Przecież to tyczy się montażu żarówek LED na własną rękę. Oświetlenie zewnętrzne auta musi być homologowane, a w kabinie możesz montować co chcesz bo nie jest to oświetlenie wymagane przez prawo. Chyba oczywistym jest fakt, że jak auto fabrycznie wyszło z LEDami to te LEDy są homologowane.
Dla mnie też jest to oczywiste, ale sformułowanie z tej aukcji jednoznacznie sugeruje, że mowa jest o wszystkich LEDach. Nieważne, są ciekawsze rzeczy niż rozbieranie tekstów aukcji na czynniki pierwsze
Co do tematu żarówek do świateł mijania i długich zwykłej lampy to jednak nie ma co kombinować i najlepiej stawiać na żarówkę dedykowaną do danej lampy i postawić na dobrą mocną markową zwykłą żarówkę.
Wybrałem:
– Philips H11 White Vision 3600K
– Philips HB3 White Vision 3700K
A do swiateł postojowych i pomocniczych
– Philips T10 W5W 4000K X-treme 360 LED
Zamiast żółtej barwy światła mamy tu w tym przypadku ładną ciepłą biel i dość dobrze oświetloną przed nami drogę.
Wybrałem:
– Philips H11 White Vision 3600K
– Philips HB3 White Vision 3700K
A do swiateł postojowych i pomocniczych
– Philips T10 W5W 4000K X-treme 360 LED
Zamiast żółtej barwy światła mamy tu w tym przypadku ładną ciepłą biel i dość dobrze oświetloną przed nami drogę.
Jak te White Vision sprawdzają się w deszczu? Słyszałem, że biała barwa światła jest wtedy gorzej widoczna.
Też mam zamiar coś zrobić ze swoimi świałtami, bo ich jasność (zwłaszcza przy zabrudzonych kloszach, co przy ich konstrukcji nie jest trudne) jest tragiczna. Chciałbym jakiś sensowny kompromis między dobrym oświetleniem a trwałością. Te White Vision mają trwałość określoną na 400h, a to jednak trochę mało...
Myślałem o takich: http://allegro.pl/oryginalna-zarowka-ph ... 61256.html Ktoś coś?
A tak przy okazji – byłem dzisiaj w ASO i przy okazji pytałem o żarówki – powiedzieli, że kilka dni temu po raz pierwszy (!) wymieniali je w BM (a i tak ktoś wymieniał na inne żarówki, czyli oryginalne chyba dalej świeciły) Czyli trwałość taka jak moja (100 tysi i dalej oryginalne żarówki) nie jest niczym nadzwyczajnym Szkoda, że gorzej z jasnością.
Też mam zamiar coś zrobić ze swoimi świałtami, bo ich jasność (zwłaszcza przy zabrudzonych kloszach, co przy ich konstrukcji nie jest trudne) jest tragiczna. Chciałbym jakiś sensowny kompromis między dobrym oświetleniem a trwałością. Te White Vision mają trwałość określoną na 400h, a to jednak trochę mało...
Myślałem o takich: http://allegro.pl/oryginalna-zarowka-ph ... 61256.html Ktoś coś?
A tak przy okazji – byłem dzisiaj w ASO i przy okazji pytałem o żarówki – powiedzieli, że kilka dni temu po raz pierwszy (!) wymieniali je w BM (a i tak ktoś wymieniał na inne żarówki, czyli oryginalne chyba dalej świeciły) Czyli trwałość taka jak moja (100 tysi i dalej oryginalne żarówki) nie jest niczym nadzwyczajnym Szkoda, że gorzej z jasnością.
Chciałbym odświeżyć temat , mam dość żółtych świateł , azar pisał post w 2018 , jak tam
Te philipsy H11 , długo podziałały ? Rozumiem ze h11 to główny halogen dwuwłóknowy światła mijania i drogowe , a ten tzw HB 3 to te , które się zapalają jako dzienne , gdy wrzucamy bieg i ruszamy ?
Te philipsy H11 , długo podziałały ? Rozumiem ze h11 to główny halogen dwuwłóknowy światła mijania i drogowe , a ten tzw HB 3 to te , które się zapalają jako dzienne , gdy wrzucamy bieg i ruszamy ?
kup sobie kompletny reflektor -na aliexpress za ok 550 USD są plug and play – dzialaja dobrze, są 1;1 jak lampy fabryczne
-
popi2009
Co do tematu żarówek do świateł mijania i długich zwykłej lampy to jednak nie ma co kombinować i najlepiej stawiać na żarówkę dedykowaną do danej lampy i postawić na dobrą mocną markową zwykłą żarówkę.
Wybrałem:
– Philips H11 White Vision 3600K
– Philips HB3 White Vision 3700K
A do swiateł postojowych i pomocniczych
– Philips T10 W5W 4000K X-treme 360 LED
Zamiast żółtej barwy światła mamy tu w tym przypadku ładną ciepłą biel i dość dobrze oświetloną przed nami drogę.
Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć na temat żarówek Phillips? Ma ktoś? Warto kupic?
Sporo kosztują i nie wiem czy jest sens je kupować. Dobrze świecą w nocy? Nie oślepiają. Z gory dziekuje.
PS. Tak, czytałem poprzednie posty
- Od: 14 cze 2018, 10:36
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0 120KM
Szczerze to mam po dziurki w nosie tych wszystkich hidów, ledów tp. Wsadza jeden z drugim takie coś do nie przystosowanej lampy a poźniej jedzie za kimś i świeci w oczy. I nikt mnie nie przekona, że nisko ustawione, soczewka itp. Sam miałem hidy w xedosie dobre 10 lat temu, przez bagatela tydzień. To nie ma racji bytu i nie bez powodu jest zabronione.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości