Mocowanie tablicy rejestracyjnej może uszkadzać lakier

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Jaskoo » 13 wrz 2016, 14:24

Domyślam się, że nie będzie to odosobniony przypadek, bo czytałem gdzieś na tym forum o denerwującym waleniu tablicy w klapę bagażnika podczas jej zamykania. U mnie, poza efektami dźwiękowymi, doprowadzało to również do stopniowego matowienia lakieru w miejscach, gdzie krawędzie plastikowej ramki, w której mocowana jest tablica rejestracyjna, uderzały w blachę.

Po półtora roku użytkowania, zaobserwowałem u siebie tylko lekkie zmatowienie, ale z biegiem czasu na pewno doszłoby do poważniejszych uszkodzeń.

Niepożądane efekty dźwiękowe oraz, co ważniejsze, dalsze uszkadzanie powłoki lakierniczej wyeliminowałem przy pomocy samoprzylepnej gumowej uszczelki (dostępnej w marketach budowlanych)

uszczelka.jpg


Do pełnego wyciszenia konieczne może być jeszcze ustabilizowanie samej tablicy wewnątrz plastikowej ramki.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2015, 14:29
Posty: 22 (0/1)
Auto: M3 BM '15 2.0 120KM SDN SkyEnergy

Postprzez fux » 13 wrz 2016, 19:44

Wystarczą dwie elastyczne tulejki dystansowe )przecięty wężyk) między ramkę a klapę.
Najlepiej wywalić ramkę w piz... a tablice na dwa wkręty.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez Furgas » 3 gru 2016, 22:23

Jestem świeżo po lakierowaniu części tylnej klapy, której lakier został uszkodzony przez wadliwie zamontowaną ramkę rejestracji. Naprawa została wykonana w ramach gwarancji. Jeśli przy zamykaniu klapy słyszycie stuknięcie rejestracji, warto zajrzeć pod jej brzeg – u mnie doszło do samej blachy. Po lakierowaniu dołożono tam jakieś podkładki, teraz przy zamykaniu jest cisza.
Załączniki
otarcie ramka 2.jpg
otarcie ramka 3.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2014, 14:39
Posty: 75 (6/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM (2014), Sedan Soul Red, 2.0 120KM MT benzyna, SkyEnergy+Xenon+Navi

były – Ford Focus mk1 (2002), Hatchback, 1.6 100KM MT benzyna

Postprzez MichG » 4 gru 2016, 09:19

Niestety, to jest problem wielu marek. Wszystko, co jest dokręcane do karoserii ma szansę być przyczyną takich uszkodzeń. Kurz, piasek i inne zabrudzenia są jak papier ścierny :D . Tylko dlaczego ciągle trzeba sprawdzać, czy serwis dobrze zabezpieczył takie elementy? Pytanie retoryczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 142 (0/11)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024 SDN, 150KM, AT, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, MT, SDN, SnowFlake.

Postprzez lukaszjakubowski » 4 gru 2016, 10:00

Pierwszego dnia po zakupie wprowadziłem dystanse pod śruby z podklejeniem żeby odsunąć tablicę od blachy. Już miałem doświadczenie z poprzedniego auta.
Inne ASO z kolei w innej Maździe wstawiło dodatkowe wkręty na bokach tablicy :|
Jak ich pytałem dlaczego to zrobili i uszkadzili klapę to powiedzieli że tak już było.
Z przodu z kolei tak przykręcili tablicę do zaślepki, źe pierwszego dnia już była krzywo i prawie odpadła.
Wszędzie trzeba kontrolować.
lukaszjakubowski
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron