Słabsze światła drogowe. Czy to normalne?
Strona 1 z 1
Mmam pytanie: u mnie co prawda ksenony sa ok ustawione, ale wydaje mi sie ze jak wlaczam dlugie, to nie ma az takiej roznicy jak w normalnych swiatlach... to znaczy jakby byly dosc slabe .. ktos ma podobne odczucia ?
Ostatnio edytowano 11 mar 2015, 22:38 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielenie tematu
Powód: Wydzielenie tematu
hm... xenony daja 3 razy tyle swiatla co zarowki halogenowe... Mysle, ze nie masz sie czym martwic...
user Forum Fiend
user Forum Fiend
Witam,
Mam podobne odczucia jak apx . W samochodzie którym jeździłem przed mazdą również miałem ksenony różnica była znaczna. W trakcie przeglądu w serwisie każę to sprawdzić.
Czy można to sprawdzić na zwykłej stacji diagnostycznej?
Mam podobne odczucia jak apx . W samochodzie którym jeździłem przed mazdą również miałem ksenony różnica była znaczna. W trakcie przeglądu w serwisie każę to sprawdzić.
Czy można to sprawdzić na zwykłej stacji diagnostycznej?
- Od: 15 mar 2014, 09:29
- Posty: 18
- Auto: MAZDA 3 SkyEnergy 2.0 120KM
odbiór czerwiec 2014+xenon
NOWYG napisał(a):W samochodzie którym jeździłem przed mazdą również miałem ksenony różnica była znaczna.
Czy w tym samochodzie światła długie były na xenonach czy żarówkach halogenowych?
W M3 krótkie są na xenonach, a długie na żarówce halogenowej...
Porównajmy:
Halogen systems have a bulb that produces light around 3200K, which is the familiar yellowish-white we are accustomed to seeing. Halogens are not as efficient as HID systems, with a typical 55 watt halogen bulb producing around 1000 lumens.
In contrast, the HID bulb puts out around 3000 lumens and only consumes about 35 watts, making them tremendously more efficient.
Wyobraź teraz sobie, że jedziesz już na światłach krótkich czyli xenonach... Oświetlasz drogę dwoma żarnikami po 3000 lumenów każdy. Całość to około 6000 lumenów... W tym momencie załączasz światła długie i dodajesz do projekcji światła dodatkowe dwie żarówki po 1000 lumenów.. razem 2000.
Jak widać różnica w snopie światła nie może być duża...
Wg mnie M3 ma bi-ksenony, tzn przy światłach mijania i drogowych świeci ta sama żarówka. Włączenie świateł drogowych powoduje tylko odchylenie przysłony w reflektorze (za pomocą elektromagnesu).
Nie ma żadnej dodatkowej żarówki i stąd wrażenie "słabych długich". Sam mam takie wrażenie szczególnie jeżeli chodzi o zasięg.
Nie ma żadnej dodatkowej żarówki i stąd wrażenie "słabych długich". Sam mam takie wrażenie szczególnie jeżeli chodzi o zasięg.
NOWYG napisał(a):różnica jest tylko głównie o zasięg.
im mocniejsza żarówka tym większy zasięg...
Rorert napisał(a):Wg mnie M3 ma bi-ksenony, tzn przy światłach mijania i drogowych świeci ta sama żarówka.
zapytajmy u źródła:
apx napisał(a):wydaje mi sie ze jak wlaczam dlugie, to nie ma az takiej roznicy jak w normalnych swiatlach..
Na jakiej żarówce masz zrealizowane światła długie?
Wojtek napisał(a):W M3 krótkie są na xenonach, a długie na żarówce halogenowej...
Ale chyba nie w BM: http://www.mazda.pl/assets/poland/cars/brochures/mazda3/broszura-nm3.pdf?epslanguage=en
-pozycja wyszczególniona w specyfikacji SkyPassion: Reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów AFS. Biksenon z definicji nie ma ekstra halogena do długich.
heh... to trzeba bylo dodac w nazwie tematu, ze chodzi tylko o Sky Passion... Reszta ma zwykle xenony i dlugie na zarowce hologenowej...
user Forum Fiend
user Forum Fiend
Takie są wersje lamp:
a) halogen
b) xenon z AFS
c) jest jeszcze sam xenon... bez funkcji AFS
apx, czekamy na zdjęcie...
a) halogen
b) xenon z AFS
c) jest jeszcze sam xenon... bez funkcji AFS
apx, czekamy na zdjęcie...
Moze niech osoby majace problem sie okresla dokladnie co maja zamontowane i na czym dokladnie polega ich problem...
user Forum Fiend
user Forum Fiend
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], klosow i 4 gości