Mazda 323C BA 96` "Cetek"– Rajdówka. 1598ccm ZM-VE 140km 179Nm

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Zoomi » 19 paź 2017, 22:10

Pewien jesteś że dla Twojego silnika teoretycznie maksymalna moc powinna być położona przy 7k obrotów?
Powszechnie wiadomo moc to jest praktycznie moment obrotowy x prędkość obrotowa. Skoro przebieg momentu obrotowego dla silnika spalinowego najczęściej maleje przy skrajnych obrotach to logiczne jest że i moc wcale nie jest największa dla takiego silnika przy maksymalnych obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2017, 23:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez Biniu » 20 paź 2017, 13:49

Na 100% pewne.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Płomień » 20 paź 2017, 15:00

Moc sprawdzana w kilku różnych źródłach. Różni się wartościami (130, 132, 133 i 135km), ale zawsze jest podawana przy 7k rpm, niezależnie od skrzyni z jaką współpracuje.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Bartg » 23 paź 2017, 07:44

Doszły mnie słuchy, że na niedzielnym KZK było grubo i szybko :D
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7771 (20/115)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'

Postprzez Płomień » 23 paź 2017, 18:31

Na niedzielnym KZK było grubo, było szybko, było mokro, więc czasem nawet było bokiem, pomimo FWD :D

Bez wątpienia był to mój najlepszy występ odkąd biorę udział. 15 aut, połowa to mocne i przygotowane fury z klasy trzeciej.

Wynik – 5 miejsce w generalce, 2 miejsce w klasie. Do najlepszego brakło mi 0,2s. Mniej więcej tyle o ile byłem szybszy od trzeciego samochodu w klasie. Mój końcowy wynik – 208,01s więc walka zacięta, a różnice minimalne. Przy okazji mogę się pochwalić Best Lap w klasie drugiej 103,03s.

Wideo z przejazdu, tym razem mogę pochwalić się holiłódzkim montażem <lol>



Wynik to oczywiście nie tylko umiejętności, ale i ostatni, jak się okazało trafiony mod w samochodzie. Moje już ciut zmęczone tylne amortyzatory, wymieniłem na gwint FK z wkładami koni, po regeneracji paręnaście tys. km temu. Przód musi poczekać na montaż, gdyż jedna sprężyna jest pęknięta, a ja szukam odpowiedniej aplikacji. Zawieszenie pochodzi z Cetki Bartq, które dzięki KoRnFUN który dał mi cynk że jest do kupienia, trafiło z powrotem do naszego miasta. Kosztowało mnie śmieszne grosze, w sumie mniej niż musiałbym rzucić za komplet dobrych amorów na tył <faja>

Miało nie być gwintu, ale cóż... możliwość ustawiania wysokości osi względem siebie jest dużym plusem, dotychczas mogłem majstrować jedynie przy nachyleniu koła i ciśnieniu w oponach. Obecnie udało się uzyskać efekt prawie równowagi, z delikatną przewagą nadsterowności, dzięki czemu jestem w stanie bez problemu wyczuć granicę, a w razie czego prosto i przyjemnie skontrować.

Tak, wiem że źle trzymam kierownicę. Jak to mówi stare chińskie przysłowie które właśnie wymyśliłem:

"Nie ważne jak, ważne że szybko i do przodu."
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Bartg » 24 paź 2017, 07:57

Fajnie, że chociaż tyle Cetki wróciło w dobre ręce :D Z moich wyliczeń wynika, że tył może mieć ze 3-4k km w porywach, ja nie zrobiłem więcej jak 2k, a nowy właściciel dość szybko wyciągnął gwint z auta :) Co do kierownicy to wiem, że nie chcesz rezygnować z poduszki, ale na KZK kupiłbym coś mniejszego i wygodniejszego i zakładał :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7771 (20/115)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'

Postprzez Płomień » 6 lis 2017, 18:17

Krótki up na dziś.

Kolejne kzk, i po raz kolejny drugi w klasie.

Przyszło parę gratów, poszło parę małych zmian.

Umyłem auto. Robię to tak rzadko, że jest warte udokumentowania :D

No i oczywiście, jak co tydzień, film! <lol>
Tym razem zmieniła się forma, jak i zmieniło się przeznaczenie wideo. Już nie Płomień i Cetek, teraz to już Grupa Łódzka.



(sam kleiłem)
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Biniu » 6 lis 2017, 19:47

Byłem oglądałem i nawet jakieś moje ujęcia są. Jest ogień na tych kzkach a ludzie jezdzacy naprawdę mają tam sporego skilla. Trochę mnie to zaskoczyło, ale jestem pełen podziwu dla startujących i szanuje mocno.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Płomień » 9 lis 2017, 09:15

Kolejny krótki up.

Udało mi się dobrać przepływce do pupy. Zebrałem informacje, wyliczyłem parę rzeczy, i teraz mam podejście do korygowania wskazań przepływki DETem. Mamy już pierwsze efekty, więc mogę pochwalić się kreskami z deta. Na wartości bym specjalnie nie patrzył, za duża skala błędu, ale wykresy momentu i mocy bardzo mi się podobają.

Zaznaczam też że temat jeszcze nie jest ogarnięty, wczoraj ledwo znalazłem pół godzinki na przystrojenie. Będzie więcej, zwłaszcza top-end.
Opory skrzyni wrzuciłem pi razy oko, opierając się na kilkudziesięciu wykresach z różnych hamowni, starałem się możliwie zminimalizować rozbieżności. Napiszcie co o tym sądzicie, każda rada w cenie :)
Kreski z painta.jpg
Kreski z painta
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Neonixos666 » 9 lis 2017, 09:55

ten silnik ma 130 w serii?
Sprzedam piłę Stihl MS 170 i MS 180
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8890 (37/190)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malina323c » 9 lis 2017, 11:00

malina323c
 

Postprzez Biniu » 9 lis 2017, 11:36

Neonixos666 napisał(a):ten silnik ma 130 w serii?

Katalogowo 130-135.

Jeszcze ten spadek momentu ogarnąć od 5500 i będzie miodzio, a myślę że jest to do zrobienia. No i odcinka na 8000rpm
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 9 lis 2017, 12:10

Płomień napisał(a):Udało mi się dobrać przepływce do pupy. Zebrałem informacje, wyliczyłem parę rzeczy, i teraz mam podejście do korygowania wskazań przepływki DETem. Mamy już pierwsze efekty, więc mogę pochwalić się kreskami z deta. Na wartości bym specjalnie nie patrzył, za duża skala błędu, ale wykresy momentu i mocy bardzo mi się podobają.


A coś więcej? Co żeś wymyślił? Powiedziałbym jedź na obciążeniówkę ale jak wcześniej też detem hamowałeś to jest jakieś porównanie. Z ciekawości na którym biegu hamujesz? :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 914 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 9 lis 2017, 12:42

Obciążeniówka będzie jak uzyskam zadowalające efekty na DETcie.

Porobiłem obliczenia, porównałem wykresy i wyszło mi że przepływka źle pokazuje, bądź jest źle interpretowana przez ECU. Przepływka ZL01, rura wycięta z puchy z dizla. Jeszcze kniedawno żyłem w przekonaniu że powinno się zgadzać, bo średnica taka sama jak przepustnica, a korekty z lambdy były co prawda dziwne, ale nie tragiczne.

Jako że silnik mechanicznie jest cacy, a dolot i wylot zrobiony, można spokojnie założyć że silnik ciągnie tyle powietrza ile może, więc robię korektę przepływki tak żeby uzyskać odczyt 100% load w pełnym zakresie obrotów. Zapewni mi to maximum z faz które jest w stanie ogarnąć ECU, i bliżej nieokreśloną mieszankę :P Nad mieszanką będziemy pracować jak tylko dokończę to to ogarniam teraz.

Hamuję na dwójce. Niestety <lol>
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez marcinowozniako » 9 lis 2017, 12:52

Płomień napisał(a):Jako że silnik mechanicznie jest cacy, a dolot i wylot zrobiony, można spokojnie założyć że silnik ciągnie tyle powietrza ile może


Ile jest wstanie mu dostarczyć dolot. :D Nie hamowałem swojej ale po zmianie dolotu, większa średnica maksymalnie prosty dolot odczułem większą różnicę w osiągach niż po zmianie kolektora a zostawieniu wcześniejszego dolotu. Rób jak najszerszy dolot jak najprostszy aby faktycznie silnik ciągnął tyle ile może a nie na tyle ile mu dolot pozwoli.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 914 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 9 lis 2017, 13:06

To już chyba trzeba by działać za przepustnicą by więcej powietrza mógł zaciągnąć, bo nawet bez filtra więcej powietrza nie zaciąga. <spoko>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 9 lis 2017, 13:21

Można się samemu pobawić małym kosztem:

Obrazek

JAkieś powiększanie przepustnicy takie konkretne wraz ze zmiana klapki w środku to już wydatek rzędu 500-600 zł, ale taką modyfikację można samemu wykonać.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 914 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 9 lis 2017, 13:51

Z jednej strony słyszałem dobre opinie o powiększaniu światła przepustnicy, ale rozsądek mi podpowiada że może i dobre, ale nie dla mnie. Po pierwsze, w przemyśle zwężki przy zaworach są stosowane żeby uprościć regulację przepływu, i uczynić ją bardziej dokładną.
Pierwsze co się zmienia to "czułość" na naciśnięcie pedału gazu.
Otwarcie przepustnicy po takim modzie na 20% będzie skutkowało przepływem jak wcześniej na 40%. Otwarcie na 85% będzie skutkowało takim przepływem jak wcześniej na 100%.
Otwarcie na 100%, będzie skutkowało przepływem takim jak wcześniej na... 101% ? 103% ?
Wbrew pozorom taka zwężka nie jest dużą restrykcją, ale bardzo zmniejsza dokładność dozowania ognia, co potencjalnie utrudni mi pokonywanie zakrętów na granicy przyczepności.

Spotkałem się kiedyś na rundzie z Audi V8 quattro, które na mokrym albo nie przyspieszało, albo pucowało wszystkimi czterema, bo kierownik nie mógł dobrać wciśnięcia gazu. Auto było dobrze porobione, kto wie, może on też miał rozwierconą przepustnicę :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez marcinowozniako » 9 lis 2017, 14:18

Płomień napisał(a):85% będzie skutkowało takim przepływem jak wcześniej na 100%.
Otwarcie na 100%, będzie skutkowało przepływem takim jak wcześniej na... 101% ? 103% ?


A czemu taka mała ilość procentowa wzrostu powyżej 100%? Skoro 85 to było 100 to 100 to 115 :D Raczej to się tak powinno skalować przy w pełni sprawnej sondzie oraz założeniu że ECU zareaguje odpowiednio na większą dawkę powietrza, ale przecież ty masz Deta więc zawsze możesz coś podlać :>

Zresztą to nie będą tak duże różnice jak mówisz nie wiadomo ile powietrza więcej może silnik przyjąć więcej ponad serię :D Zresztą Cetka nie jest jakimś demonem prędkości więc nagle nie będzie aż tak bardzo odjeżdżać poza tym auto ma tendencję to podsterowności czy nadsterowności na zakrętach?

Nie ma co porównywać silnika V8 pewnie jeszcze z turbo do 4 cylindrowca wolnossącego. Takie Audi w serii ma prawie 300KM a jak pomodzone to raczej sporo więcej. Tam po prostu duży moment jest dlatego rwie trakcję a jeżeli to taka runda była jak ta z filmików to wszystko na 1 biegu a tam to prawie każde auto rwie jak głupie :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 914 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 9 lis 2017, 14:58

103% bo "Wyżej d**p nie podskoczysz" :D Ty już wiesz :D

Samochód po odelżeniu ma tendencje do podsterowności, co skorygowałem zawiasem. Teraz jest prawie ideolo, z delikatną, ale taką ciut, nadsterownością. Akurat tyle żeby mnie informować że jadę na granicy. Problem, że teraz ciśnienie w kapciach robi różnicę i muszę bardzo na nie uważać ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy