
Witam.
Przyszedł czas, aby przedstawić moją 323F.
Historia.
Mazda jest ze mną od 2011 roku, zakupiona od angielki na jakiejś angielskiej wiosce.
Mazda była przez miesiąc demo carem w salonie, a następnie miała tylko jedną właścicielkę.
Nie płakała jak sprzedawała ale na pewno płakała jak przemyślała co straciła :–)
Auto było wyraźnie droższe niż inne z tego samego rocznika ale jak zobaczyłem jaki jest jego stan i przebieg licznika postanowiłem się nie targować (no dobra targowalem się)i brać od razu.
Potem jeszcze chwila z laptopem, żeby kupić ubezpieczenie i już wracałem do domu swoim nowym zielonym V6 ze znaczkiem Zxi SE.
Marka i model.
Mazda 323 Zxi V6 SE- czyli po naszemu Mazda 323F GT 2.0 V6 Edycja specjalna z kremową skórą, zielonymi dywanikami w kolorze nadwozia i srebrnymi nakładkami na progi.
Przebieg w dniu zakupu około 56 tyś mil.
Jak zobaczyłem jaki jest przebieg i jaki jest stan auta wiedziałem, że będzie moja- czysta zadbana, na wszystkich zamkach i zawiasach było zabezpieczenie białym smarem, piasty wokół śrub zabezpieczone były specjalnym smarem, skóra w doskonałym stanie, dywaniki nie zniszczone, żadnych rys na kokpicie, szczeliny między elementami równe...
Miła angielska para przyniosła mi również książkę historii serwisowej, wszystkie rachunki zbierali w koszulkę, dostałem nawet instrukcję do radia i katalog wyposażenia dodatkowego z 1998 roku.
Auto było serwisowane najpierw w salonie Mazdy a potem w jakimś warsztacie.
Wyposażenie.
Centralny zamek, Elektryczny szyberdach, elektryczne i podgrzewane lusterka, 4 elektryczne szyby, elektryczna regulacja świateł, klimatyzacja, regulacja kierownicy, plastikowe nakładki na reflektory, srebrne nakładki progów, skórzana tapicerka z zielonym przeszyciem w kolorze nadwozia, dywaniki welurowe z napisem V6 w kolorze nadwozia, podłokietnik i kokpit ze wstawkami imitującymi drewno, dwie poduszki powietrzne, pakiet GT czyli dokładka przód, chlapacze tylne i przednie, łezki progowe i spojler, światła przeciwmgłowe, ABS, wspomaganie kierownicy, elektrycznie wysuwana antena.
Tak wyglądała niedługo po zakupie.
(Pierwsze czyszczenie)
Mycie i detailing traktuje poważnie porządek musi być auto jest stare to niech chociaż będzie czyste
Używam produktów Meguiar's, AutoGlym i co jeszcze w rękę wpadnie.
Po przesiadce z Z5 na KF...
i tak było fajnie ale trzeba było coś zmienić

Lista modyfikacji.
Modyfikacje silnika.
Rok 2011
Swap silnika na 2,5 V6 KL-ZE z prostym kolektorem.
Silnik został rozebrany na części pierwsze, wyremontowany, złożony i pomalowany.
Silnik został pomalowany na srebrno, pokrywy na czerwono a kolektor dolotowy na czarno. Inne mniejsze elementy silnika jak miska olejowa, zaczepy itp. pomalowane proszkowo na czarno.
Silnik zalałem olejem CFS 5w40 NanoDrive od Millers Oils wahałem się pomiedzy tym a Valvoline VR1 Racing ale ten był droższy więc wziąłem Millera.
Nie oryginalny korek oleju HKS
i oryginalny filtr hybrydowy z jakimśtam magnesem HKS.
Modyfikacje dolotu.
Standardowe pudło z filtrem powietrza usunięte. Puszka rezonansowa usunięta.
Dolot: orurowanie aluminiowe i rury silikonowe Fmic.pl zakończony nisko pod parownikiem klimy stożkiem Fujita w miejscu pudła rezonansowego.
Modyfikacje wydechu.
Kompletny nowy wydech od kolektorów do tłumika końcowego.
Stare zelazo musialo ustapic miejsca mniej staremu zelazu
Kolektory sportowe 6-2-1 owinięte bandażem termoizolacyjnym, usunięty katalizator, zamiast kata jest tłumik środkowy przelotowy potem trochę nowej lśniącej rury i tłumik końcowy na wzór oryginału z dwiema rurami tylko o większej średnicy i ”trochę” głośniejszy MG motorsport.
Mazda dostała nowy wydech końcowy Powerflow.
Wydech robiony w Powerflow w Slough
Poprzednia końcowa puszka była trochę za duża i obijała się o osłony termiczne.
Na zimnym i przy bardzo wysokich obrotach wydech wpadał w nieprzyjemny rezonans.
Wydech wisiał również za nisko i troche za bardzo się bujał na mocowaniach a jedna z rur na końcu była niżej niż druga... Ogólnie masakra.
Została wspawana również nowa plecionka bo stara była dziurawa i było pekniecie na mocowaniu, koleś stwierdził, że rura była pod zbyt małym skosem i to powodowało naprężenia i dlatego pękło.
W każdym razie teraz już gra i buczy tzn nie buczy tzn buczy ciszej ale takie było założenie

Dźwięk starego wydechu (zwykłe kolektory i katalizator)
https://www.youtube.com/watch?v=0rYz4nGiHPc
Modyfikacje skrzyni.
Wymiana oleju i 5 bieg ze skrzyni od FSa. (5 bieg very good

Modyfikacje elektroniki.
Komputer z KFa
Ecu-Master DET 3.
Strojenie – Ecu-Tune.pl
Modyfikacje zawieszenia.
Zawieszenie gwintowane BC Racing V1

Z regulacją twardości i wysokości, (32 stopniowa regulacja twardości) i Camber platesami na przodzie.
Oryginalna rozpórka GT wypiaskowana i pomalowana proszkowo na czarno.
Wszystkie elementy zawieszenia typu tuleje metalowo gumowe, wahacze, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów itp wymienione na nowe.
Całe zawieszenie zostało zdjęte, wypiaskowane i pomalowane proszkowo na czarno.
Modyfikacje hamulców.
Przód: swap hamulców z Mazdy 6 tarcze i klocki Textar. Bardzo fajny mod od razu czuć różnicę w hamowaniu.
Tył: Nowe tarcze i nowe klocki Ferodo.
Całość wypiaskowana i zregenerowana , potraktowana zestawem naprawczym- nowe gumki itp. Zaciski pomalowane podkładem cynkowym a na to czerwoną farbą.
Felgi i opony.
Rota rota rota... miała być Rota ale nie mogłem znaleźć szerokości i ET takiego jak chciałem więc zakupiłem felgi OZ Allegerita HLT 17 cali kolor Graphite Silver
Opony.
Yokohama Advan AD08R 215/40/17
Foto jeszcze bez gleby
Nakrętki antykradzieżowe TPI z kutego aluminium niebieskie...(nie nie było zielonych
Pozostałe modyfikacje i naprawy.
Kilka naklejek.
Blenda oklejona carbonem.
Podwozie umyte, usunięta rdza i zabezpieczone barankiem Wurth.
Sorry za zdjecia kiepskiej jakosci i nie ma od spodu ale troche widac
Zbiornik tez oberwal myjka i czarnym mazidlem
Srebrne klamki z Lantisa.
Regeneracja półosi.
Przyciemnienie szyb.
Wymiana przednich łożysk kół.
Węże SamcoSport
Wycieraczki pomalowane proszkowo na czarno.
Short shifter.
Prawie całe auto wygłuszone matami STP i Dynamat i na to pianka Dynaliner.
Podświetlanie rejestracji, bagażnika i wnętrza LED
Wszystkie inne żarówki wymienione na Phillips Blue Vision Ultra
Nawigacja TomTom Go600.
Plany.
– Zakuć i uturbić wiadomo
A tak poważnie to niższe sportowe fotele (ZROBIONE) i mniejsza kiera z płaskim dołem (ZROBIONE), żebym się wreszcie do tego samochodu mieścił
– Wymiana gałki zmiany biegów i mieszka.
– Obicie wnętrza... skórą?
– Szpera.
– Xenony.
– Pakiet A-Spec i malowanie/oklejenie całości.
Na koniec chciałbym bardzo podziękować Patrykowi i jego pracownikom z ProWorkshop za swapa i przeprowadzanie wszystkich większych modyfikacji, i przeprosić za to, że pałętałem się między nogami w warsztacie i zadawałem mnóstwo pewnie nie zawsze inteligentnych pytań

Dziękuję również swojej rodzinie za cierpliwość, za to, że wytrzymują jazdę na gwincie i głośny wydech
