Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez leonidass » 17 sty 2016, 13:40

Mps na tor to raczej pomyłka , to wiem ale jako auto po bułki ujdzie w tłoku choć szału nie robi , ponad 400-konnym jeżdziłem ale turbo wiadro wstawało dopiero od 4000 rpm i na dojazdy do pracy nie chciałbym takiego laga ja na dojazdy do pracy za niedługo skończę evo 6 , bo już długo ten projekt trwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez torek » 17 sty 2016, 14:19

wspomogaanie to pikuś.. olej silnika mega szybko dostaje temp przy katungu. Wczoraj trochę zabawy na ośnieżonym placu.. kilka kółeczek, spinów, bączków i po 10 minutach (gdzie przy obecnym setupie naprawdę nie trzeba ciągnąć do odcinki) olej już na 110C.. więc wolę nie myśleć, co będzie na torze, przy 20C na zewnątrz i ciągłym ogniu.. :] <glupek2> <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Piotr_ » 17 sty 2016, 14:25

Co innego parking, co innego tor, gdzie jednak są jakieś tam prędkości i wicherek schładza :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez deejay89 » 17 sty 2016, 23:22

pany, tez jestem w trakcie zakuwania swojego mopsa, z tym ze turbo i metanol zostawiam na za kilka miesiecy, za ok.2tyg powinien byc gotowy, poradzcie jak prawidlowo dotrzec silnik, jakie czynnosci wykonywac, zeby wszystko dobrze sie ze soba zgralo <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 17:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez drozdo » 20 sty 2016, 16:21

To musisz pogadać z mechanikiem. Ja wiem tylko, że ze 3x trzeba olej zmienić (mineralny, normalny, docelowy), z 1000km jeździć "zmiennie" ale bez wysokich obrotów. Przy Mazdach trzeba jeszcze pierwsze 160km uważać bo się ECU uczy po resecie.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez deejay89 » 20 sty 2016, 17:43

olej to wiem, ze trzeba czesto zmieniac, zalecali zaraz po remoncie odpalic auto na kilka minut, zlac, wymienic kolejny raz, pojezdzic z 300km, zlac, kolejny raz zrobic 300 i dopiero zmiana na docelowy, lecz nie mowili nic o tym, jakie oleje lac. Bez wysokich obrotow tez spoko i w jakim sensie sie ecu uczy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 17:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez drozdo » 20 sty 2016, 18:19

Dostosowuje trymy paliwa do powietrza
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez drozdo » 28 sty 2016, 02:09

Ok jako, że projekt zbliża się do finiszu chciałem się trochę modami pochwalić i jednocześnie przestrzec ludzi o słomianym zapale i "mało elastycznym" budżecie ;)

Projekt 500KM (bo taka ładna równa liczba) zaczął się mniej więcej rok temu, właściwie tygodnie po zmodowaniu MPSa na 325KM – szybko się człowiek przyzwyczaja do mocy ;) No i na seryjnej turbinie moc ginie powyżej 5.5k rpm więc brakowało frajdy.

Zacząłem od researchu i odkładania budżetu, żebym wiedział co robię i jakie mam opcje. Wiadomo, że podwojenie mocy silnika nie jest ani łatwe ani tanie, ale i tak nie doceniłem rozmiaru przedsięwzięcia :)

Kucizna, duże turbo, sprzęgło, drugie tyle na robociznę, miesiąc na zamówienie gratów z USA i poskładanie wszystkiego do kupy w SSG – taki był plan... <glupek2>
W praktyce lista części zawiera ponad 60 pozycji, budżet przekroczyłem o ~20% i czas o 100%.
No i 500KM na PB98 raczej się nie uda zrobić przez seryjne wtryskiwacze. Waham się nad V-Power Racingiem ale jednak czasem jeżdżę w dalsze trasy więc wolę "zachowawczo". Pewnie i tak skończy się na WMI albo dodatkowych wtryskach paliwa – ale to za następny rok ;)

Nie przeciągając dłużej, poniżej lista gratów, pogrupowane tematycznie:

Silnik:
Kute tłoki CP (kompresja: 8,5:1, 88mm)
Kute korbowody h-Beam+ Manley
Śruby głowicy ARP
Podkładki wtryskiwaczy CP-E
Komplet sprężynek i talerzyków Supertech
Borg Warner EFR 7670
Panewki korbowe ACL
Gruszka do turbiny EFR na duże doładowanie
Sprzęgło ACT (spiek)
Map sensor 3 bar + wtyczka
Mocowania silnika JBR
Wkład miski JBR
Catchtank JBR
EGR delete JBR
Uszczelki termiczne JBR
Obejmy układu dolotowego T-Clamp
Czujnik EGT (termopara typu K)
Czujnik temperatury oleju
Mniejszy akumulator Bosch

Okolice silnika:
Kolektor wydechowy SSG Twin Scroll
DP SSG – modyfikacja
Taśma termiczna na kolektor wydechowy i dp
Układ dolotowy SSG modyfikacja
Modyfikacja mocowania akumulatora/ECU
Modyfikacja kolektora ssącego (usunięcie klap) SSG
Przewody wodne chłodzenia sprężarki SSG
Izolacja termiczna grodzi

"Remont" silnika:
Uszczelka głowicy OEM
Uszczelka dekla zaworowego OEM
Uszczelniacze wału korbowego (2 szt).
Rozrząd kompletny OEM ze ślizgami
Komplet uszczelniaczy zaworowych OEM
Panewka oporowa nominał OEM
Komplet panewek głównych nominał OEM
Pompa wody GMB
Prowadnice zaworowe komplet (16 szt.)
Zawór ssący (1 szt.)
Filtr oleju (3 szt.)
Olej silnikowy mineralny
Olej silnikowy półsyntetyczny
Olej silnikowy Motul 300V Power 5W40 8L
Płyn chłodniczy Valvoline (7,5L)
Płyn do wspomagania
Pasek klinowy
Rolka zwrotna paska klinowego
Rolka napinająca paska klinowego

Specjalistyczna robota:
Obróbka głowicy
Obróbka silnika (szlif cylindrów, szlif wału, zabielenie bloku, wyważenie)
Sprawdzenie / Czyszczenie wtryskiwaczy

Zawieszenie:
Tuleje wahaczy przód (4 szt.)
Wymiana gum wahaczy przód
Wzmocnienie gum dyferencjału (3 szt.)
Geometria

Przy okazji:
Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia ;)

Kilka zdjęć (robionych ziemniakiem) dodałem na końcu galerii: http://photo.drozdo.net/MPS/n-fGR9V/

Aktulnie auto się dociera, dam znać jak się dotrze ;–)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Piotr_ » 28 sty 2016, 07:33

Jest gruuboo, nie mogę się doczekać przejażdżki na prawym :D
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Socyopatic » 28 sty 2016, 09:56

Bardzo grubo. Gratuluję zaparcia ;) w sumie i tak nieźle jak udało się przekroczyć budżet tylko o 20% bo zwykle w takich przypadkach grubych modów kończy się przekroczeniem budzetu o 50% i czasu o 200% :P choć pewnie inwestycja i tak przekroczyła wartość auta, więc oby się sprawowało wszystko jak należy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez drozdo » 28 sty 2016, 10:53

Też się nie mogę doczekać, od 2 miesięcy jeżdżę jakimiś popierdółkami na taksowkach/uberach :P
Budżet planowałem "rozsądny" (trochę oszczędności i rok wyżeczeń) mniej więcej równy wartości auta, no i mam teraz więcej w modach niż aucie :P No ale jak już robić to robić dobrze, więc "przy okazji" sporo rzeczy doszło – takie hobby ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez leonidass » 28 sty 2016, 17:06

gruuuuuuuuuubo , to mi się podoba , moja też stała długo bo sprowadzanie gratów od jun gdzie wszystko jest pod odpowiedni set-up i na zamówienie trwa , no mps koło 500 hp to już mega wynik w pl ja tylko 480 hp ale buda prodrive więc lekka , ja mam teraz u siebie stroker jun ze wszystkimi gratami gdzie tylko mega pompa oleju koszt 1200 bucksów
Ostatnio edytowano 28 sty 2016, 17:10 przez leonidass, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez Koci@k » 28 sty 2016, 17:08

Ważne żebyś miał satysfakcję i fun :) Wiele osób czekało na efekt końcowy (oprócz Ciebie rzecz jasna) i bardzo mnie cieszy, że to już <jupi> Na spota jakoś wlecisz? Czy dopiero na zlocie się widzimy?
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5496 (435/228)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez drozdo » 28 sty 2016, 17:21

Wyniku jeszcze nie ma – celujemy w 500 ale realnie będzie 450-480 pewnie (wtryski/paliwo). To kanapa do jazdy po bułki więc nie będę narzekać ;)
A na spocie się obowiązkowo pojawię, jak tylko będę miał czym ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez leonidass » 28 sty 2016, 17:29

tak się zapytam oem uszczelka wytrzymie przy takim doładowaniu/

u mnie w poprzednim set-upie przy 1.7 bara klekła uszczelka cosworta

teraz tylko athena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez drozdo » 28 sty 2016, 17:32

Nie słyszałem żeby się ktoś skarżył więc pewnie tak – zobaczymy ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez leonidass » 28 sty 2016, 17:48

oki inny silnik i stopień sprężania ale jak ci wydmucha oem to co znów będziesz rozbierał? nie lepiej włożyć jun albo inne polecane na inych forach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez drozdo » 28 sty 2016, 17:59

No ale mówię Ci, ludzie nie mają problemów z OEM przy 700KM więc po co mam kupować inną. Nawet aftermarkety nie specjalnie robią "tuningowe" uszczelki głowicy do MPSów (są tylko warstwowe żeby rozprężyć silnik). OEM jest git, tylko nie można przegrzewać silnika (no ale na to trzeba zawsze uważać, zwlaszcza przy większych turbach).
Zresztą zanim odbiorę auto to zostanie odpowiednio "przetestowane" ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez leonidass » 28 sty 2016, 18:03

spox skoro tak jest jak piszesz ,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez drozdo » 28 sty 2016, 18:04

Za to wrzuciłem zestaw termoizolacyjnych uszczelek kolektora i przepustnicy od JBR :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy