Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Szyna » 6 lis 2012, 22:57

Ten chłopak tak zmienia zdanie jak kobieta podczas okresu. <lol>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MariuS » 6 lis 2012, 23:18

Szyna napisał(a):Ten chłopak tak zmienia zdanie jak kobieta podczas okresu. <lol>



Ooooooo, widzę że nie tylko ja mu o tym mówiłem hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez onyx » 6 lis 2012, 23:41

Chyba z ciążą wam się pomyliło hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 7 lis 2012, 01:00

onyx napisał(a):– chyba, że wjadą regulowane kółka na wałki.


Raczej bez tego sie nie da:D

Dopisano 07 lis 2012 0:01:

onyx napisał(a):Chyba z ciążą wam się pomyliło hahaha


Wkoncu spalismy pod jednym namiotem <czarodziej>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 7 lis 2012, 01:13

Szkoda tylko, że z waszych igraszek wyszła korba ;)
Czas na "drugie" dziecko, z mocniejszym serduchem <spoko> Cieszę się, że ten projekt nie umrze i ma szanse przekonać mnie do mazdowskich v6 ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 7 lis 2012, 01:18

onyx napisał(a): Cieszę się, że ten projekt nie umrze i ma szanse przekonać mnie do mazdowskich v6 ;P


Wszytsko sie okaże co i jak. Jutro dzwonie do Polskiej firmy ktora dorabia tłoki jakie chce tylko, wiec moz cos z tego wyjdzie.Pasuja tez tłoki od BP 1,8 sa wyższe takze nawet jakbym kupił nominał zwykłe najtańsze to kompresja zwrosnie. Kl-ze C.H ma 29,15 tlok z BP 30,50 teraz pytanie czy spotka sie z głowica:D A można lekko tłok zeszlifować bo bokach tak zeby, środek został?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 7 lis 2012, 01:53

Capazo napisał(a):
onyx napisał(a): Cieszę się, że ten projekt nie umrze i ma szanse przekonać mnie do mazdowskich v6 ;P


Wszytsko sie okaże co i jak. Jutro dzwonie do Polskiej firmy ktora dorabia tłoki jakie chce tylko, wiec moz cos z tego wyjdzie.Pasuja tez tłoki od BP 1,8 sa wyższe takze nawet jakbym kupił nominał zwykłe najtańsze to kompresja zwrosnie. Kl-ze C.H ma 29,15 tlok z BP 30,50 teraz pytanie czy spotka sie z głowica:D A można lekko tłok zeszlifować bo bokach tak zeby, środek został?


Co do tłoków z BP – bierz nadwymiar zamiast nominału i pasuj indywidualnie tuleje pod każdy tłok. Możesz policzyć o ile wzrośnie stopień sprężania, znając pojemność komory spalania ;)
Co do spotkania z głowicą, to możesz sprawdzić o ile niżej w bloku siedzą oryginalne tłoki od ZE przy GMP – pewnie xXx będzie to wiedział i odnieść się do tego. Chyba warto by było jeszcze zwrócić uwagę na dokładne położenie sworznia w obu tłokach – czy znajduje się on na tej samej wysokości względem denka ;) Bo owszem, tłok może i jest wyższy o 1mm, pytanie tylko czy chodzi o całą jego wysokość czy o to co zapytałem powyżej. Jeżeli jednak miałeś na myśli spotkanie z zaworami to przychodzi z pomocą "test plastelinowy" – w razie możliwości zderzenia, po prostu pogłębiasz kieszonki zaworowe w tłoku i po sprawie. W znaczący sposób nie pogorszysz wytrzymałości tłoka po takiej operacji.
Co do tego szlifowania, a raczej frezowania denka, to tylko dokładne wyliczenia będą w stanie określić w jaki sposób będzie to miało wpływ na zmianę CR.
Nie zapomnij ewentualnie o podcięciu w tłokach z BP miejsc, gdzie są kraniki olejowe z natryskiem na denko. K-seria zapewne je posiada, a co do BP to nie mam pojęcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Jacek176 » 7 lis 2012, 10:39

onyx napisał(a):ba warto by było jeszcze zwrócić uwagę na dokładne położenie sworznia w obu tłokach – czy znajduje się on na tej samej wysokości względem denka Bo owszem, tłok może i jest wyższy o 1mm, pytanie tylko czy chodzi o całą jego wysokość czy o to co zapytałem powyżej.

Chodzi właśnie o to drugie. Te wymiary, które podał Capazo to Jest "Compression High" czyli odległość od środka sworznia do denka tłoka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez onyx » 7 lis 2012, 11:06

No to teraz wszystko jasne :) W BP są kraniki olejowe? W takim dziadku jak FS są :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Jacek176 » 7 lis 2012, 11:09

Co to są "kraniki olejowe"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez onyx » 7 lis 2012, 11:50

Jacek176 napisał(a):Co to są "kraniki olejowe"?


Natrysk oleju na denko tłoka :)
glo.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Jacek176 » 7 lis 2012, 11:59

Pomimo, że BG jest jeszcze starszym dziadkiem niż FS to też to ma ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez onyx » 7 lis 2012, 13:15

Jacek176 napisał(a):Pomimo, że BG jest jeszcze starszym dziadkiem niż FS to też to ma ;)


I właśnie za to lubię te "dziadostwa" <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 7 lis 2012, 14:38

Ok Tłoki dobrane jakie chce, jaka kompresia 400zl szt. KUTE!!:D Z nowymi sworzniami itd itp.
Teraz tylko mam sobie wymyślić jaka maja miec kompresje, tzn w którym miejscu ma podnieśc.Termin realizacji po nowym roku wiec pasuje, w tym czasie sie uzbiera $$. Jedyne co to nie wiem jaka waga tego bedzie.
Ostatnio edytowano 7 lis 2012, 14:44 przez Capazo, łącznie edytowano 1 raz
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Fasola » 7 lis 2012, 14:40

Widzę masz za dużo kasy majster, podam Ci na PW numer mojego konta :D
Fasola
 

Postprzez onyx » 7 lis 2012, 15:31

Capazo napisał(a):Ok Tłoki dobrane jakie chce, jaka kompresia 400zl szt. KUTE!!:D Z nowymi sworzniami itd itp.
Teraz tylko mam sobie wymyślić jaka maja miec kompresje, tzn w którym miejscu ma podnieśc.Termin realizacji po nowym roku wiec pasuje, w tym czasie sie uzbiera $$. Jedyne co to nie wiem jaka waga tego bedzie.


Oby możliwie zbliżona ta waga była i będzie lala <spoko>
Jaka firma będzie to robić?

Poszedłbym w taki design:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 7 lis 2012, 15:47

onyx napisał(a):Jaka firma będzie to robić?


Firma Legra Kazimierczak. Tłoki chce zrobic w stylu Hayabusy, czyli duzo wyciec itd. A kompresje wg wiseco od mx-5.

Obrazek

Jakies jeszcze rady?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 7 lis 2012, 15:56

Jedynie można życzyć szybkiego poskładania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez geronimo-x » 7 lis 2012, 21:44

onyx napisał(a):
Capazo napisał(a):
onyx napisał(a):Bierz Kaaz'a :) Znajomy w mocnym EP3 sobie chwali


A jak to wyglada z przesyłka z USA, jak to jest liczone? Czy jezeli ktos mi kupi w stanach i jemu to przysla, a on wysle mi to jako gift, nie płace wtedy podatku, cła itd. Nigdy nie kupowałem, ze wsi jestem, rowera sie boje wiec <glupek2>


To wszystko zależy od zadeklarowanej wartości paczki ;) do 100eur nie jest pobierane cło i podatek. Jeżeli nadawca tak oszacuje wartość i urząd celny nie będzie miał obiekcji to nic więcej nie zapłacisz. W przeciwnym razie, poproszą Cię o dostarczenie dowodu zakupu lub innego dokumentu pozwalającego oszacować wartość. Jeżeli tego nie zrobisz wykonają tę czynność za Ciebie ;) Generalnie doliczą ok. 2% cła i 23% VAT <faja> To tak w uproszczeniu ;)

Generalnie z zaniżaniem wartości jest problem jak paczka dziwnym trafem zginie – wchodząc w polski obszar celny, tracking nie działa do końca prawidłowo :D


Aby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące zwolnień celnych, zajmuję się tym na codzień więc w razie pytań chętnie pomogę:

Krótką część Rozporządzenia Rady (WE) Nr. 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009r. ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych.
Rozdział V
Przesyłki o niewielkiej wartości
Artykuł 23

1. Z zastrzeżeniem art. 24 zwolnione z należności celnych przywozowych są przesyłki zawierające towary o niewielkiej wartości wysyłane bezpośrednio z państwa trzeciego do odbiorcy znajdującego się we Wspólnocie.
2. Do celów ust. 1 "towary o niewielkiej wartości" oznaczaja towary, których rzeczywista wartość nie przekracza 150 EUR na przesyłkę.

Artykuł 24

Zwolnienia nie stosuję się do:
a) Wyrobów alkoholowych;
b) Perfum i wód toaletowych;
c) Tytoniu i wyrobów tytoniowych

Rozdział VI
Przesyłki wysyłane osobom fizycznym przez inne osoby fizyczne
Artukuł 25


1. Z zastrzeżeniem art. 26 i 27 zwolnione z należności celnych przywozowych są towary zawarte w przesyłkach wysyłanych z państwa trzeciego przez osobę fizyczną do innej osoby fizycznej, mieszkającej na obszarze celnym Wspólnoty, pod warunkiem że taki przywóz ma charakter niehandlowy.
Zwolnień przyznanych na podstawie niniejszego ustepu nie stosuje się do przesyłek wysyłanych z wyspy HelgoLand.
2. Do celów stosowania przepisów ust. 1 za " przywóz o charakterze niehandlowym" uważa się przywóz przesyłek, które:
a) Mają charakter okazjonalny;
b) Zawieraja towary wyłącznie na własny użytek odbiorcy lub jego rodziny, które nie wskazują ani swoim charakterem, ani ilością na ich przeznaczenie handlowe;
c) Sa wysyłane do odbiorcy przez nadawcę bez żadnego rodzaju opłat.
Artykuł 26

1. Zwolnienia określone w artykule 25 ust. 1 stosuje się do kwoty 45 EUR na przesyłę, włączając w to wartość towarów określonych w artukule 27.
2. Jeżeli wartość całkowita dwóch lub więcej przedmiotów, przypadająca na jedna przesyłkę, przekracza kwotę określoną w ust. 1, na takie przedmioty przyznawane sa zwolnienia do takich wysokości, jakie zostałyby przyznane, gdyby przedmiote te zostały przewiezione oddzielnie, przyjmując, że wartość pojedyńczych przedmiotów nie może być dzielona.
geronimo-x
 

Postprzez Capazo » 7 lis 2012, 22:13

Wrzucam foto tłoków KL vs HAYA, widac roznice w wadze:D

Obrazek


Ok dzisiaj przymierzałem ITB no i mam problem z podcisnieniem, bo zeby mi wszytsko ladnie spasowało to musze ITB podnieśc na wysokość około 5cm ponad głowice i nie wiem czy nie bedzie to za długa droga wtrysków do komory spalania. Wtedy wykorzystuje wtryski z BMW 340ccm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To jest moje max jakie moge wycisnać z wysokościa, dalej będzie haczyła listwa od podciśnien

Obrazek

Jest jeszcze taka możliwosc zeby wykorzystac seryjna listwe z kl-ze i seryjna flansze od kl-ze wtedy wtryski beda blisko glowy ( seryjnie ) a ITB wtedy sie dospawa wyzej i zaspawa sie wejście na wtryski. Wtedy nawet przepustnice bedą około 3cm ponad głowica. Bo jak dojdą trąbki to znowu dziura w masce bedzie. Zreszta inaczej się nie da. Tutaj foo pogladowe jakby to wyglądało.

Obrazek
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: dj4xm i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy