Mazda RX-7 FD 13B-REW '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Neonixos666 » 25 lip 2011, 20:28

Ja bym raczej rozmawiał o poziomie projektu a nie kto jest na jakim.
Jest to bez wątpienia jednej z najlepszych projektów na forum, dlatego podpytuje.
Co do podtlenku po prostu użyłem potocznej nazwy (wiem że to firma)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pit » 26 lip 2011, 09:42

Mateusz napisał(a):...ze strony wizualnej – bleeeee :P )

Oj tam, oj tam ;) Konstruktywna krytyka zawsze jest budująca, problem najczęściej tutaj coraz większy z tąże konstruktywnością niestety :( (...) rozPorek! Ty żyjesz? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Pit » 26 lip 2011, 21:17

Mateusz napisał(a):Powoli wracam do żywych, bardzo wolno.

Wpadnij kiedyś na Mazury do nas ;)

(...)

Z racji faktu ukręcenia przez moje niezgrabne ręce jednego z aluminiowych fittingsów – stoję z pracami i czekam na paczuszkę z daleka :( W międzyczasie, Proper (big thx) nagwintował mi kolanko dolotu pod wtryskiwacz metanolu...

z1.jpg


...złożyłem to, co nowe z tyłu auta i pod nim (poniżej fotka przedstawiająca wyjście z baku 10AN'em)

z2.jpg


...i z braku laku zabrałem się za czyszczenie czerwonego ocelota z Kojota :) Po lewej fotel przed czyszczeniem skóry, po prawej po...
z3.jpg


:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez noucamp » 26 lip 2011, 21:38

Body jest męskie, jeszcze jakbyś go trytytami ponaprawiał... robiłby niezły gnój <spoko>
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez Kevin. » 26 lip 2011, 22:38

Pit czym czysciłeś fotele :) bo widze ze ci po czyszczeniu znikły te takie popękania widoczne na brzegu oparcia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez D4NI3L » 26 lip 2011, 23:35

może pomalował pastą do butów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Neonixos666 » 27 lip 2011, 00:32

Pit napisał(a):pod wtryskiwacz metanolu...

a jak on będzie sterowany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pit » 27 lip 2011, 05:30

Kevin9118 napisał(a):....ze ci po czyszczeniu znikły te takie popękania widoczne na brzegu oparcia :P

Niestety, fotel, który wyczyściłem jako pierwszy był w dużo lepszym stanie od drugiego. Czyściłem starą indiańską metodą Globy'ego :) Ajax'em – na stare, stwardniałe skóry – rewelacja :)

Neonixos666 napisał(a):
Pit napisał(a):pod wtryskiwacz metanolu...

a jak on będzie sterowany?

Progresywnym sterownikiem będącym w zestawie. A ściślej – nie wtryskiwacz będzie sterowany, tylko pompa w bagażniku. Polecam lekturę: http://www.aemelectronics.com/water-met ... ngines-51/ :) lub prezentację:

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Neonixos666 » 27 lip 2011, 19:36

Czyli obniża temperaturę w dolocie i nie ma spalania detonacyjnego, oraz większy boost można uzyskać. Dobrze tak się dowiedzieć mądrych rzeczy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pit » 28 lip 2011, 15:39

Neonixos666 napisał(a):Czyli obniża temperaturę w dolocie i nie ma spalania detonacyjnego, oraz większy boost można uzyskać.

Coś w tym stylu. Poprzez obniżenie temperatury zasysanej mieszanki przesuwa się dalej niebezpieczeństwo spalania stukowego, co w konsekwencji pozwala na dmuchanie wyższych ciśnień i podciągnięcie bardziej agresywnie zapłonu. Silniki rotacyjne bardzo mało wybaczają, jeżeli chodzi o stuki. System AEM ma jeszcze fajne ficzery w postaci systemu zabezpieczającego przed brakiem czynnika opartego na wartości jego poziomu w zasobniku. Można np. podpiąć sobie wyjście do solenoidu sterującego wastegate'em i otworzyć go w momencie braku wody/metanolu.

(...)

Drugi fotel po czyszczeniu:
fo.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 28 lip 2011, 17:18

Ajaxem ??

A na ile taki zbiorniczek wystarcza :?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez sly » 28 lip 2011, 17:53

Pit coś Ci jeszcze zostało do poskładania z środka czy wrzucasz fotele i masz komplet XD.

Dosyć mila lektura:
http://www.turbomagazine.com/features/t ... index.html
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez Kevin. » 28 lip 2011, 17:59

A jak dokladnie czysciles ścierka + Ajax ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez People_Hate_Me » 29 lip 2011, 23:07

Pit Fotele sa naprawde piękne :) wnetrze do rexa nabierze stylu na jaki w pełni zasługuje :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez D4NI3L » 30 lip 2011, 10:02

tylko jest jedno ale :)

różowe dywaniki będą się gryzły z czerwonymi fotelami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Pit » 7 sie 2011, 23:03

W dzisiejszy niedzielny wieczór, chcąc jakoś konstruktywnie zwieńczyć tydzień, wpadliśmy z Five'em na pomysła, aby odpalić RX'a na trzeciej już wersji układu paliwowego w historii tego auta (w sumie obecny system został zbudowany od podstaw na nowo)...

Mamy: dual Walbro w baku (255 lph x2), wtryski: 1300 cc x2 primaries, 1680 cc x2 secondaries, customowe listwy, regulator ciśnienia paliwa, przewody o delikatnie zwiększonej średnicy, zmieniony zamysł obiegu paliwa w układzie... O tym pisywałem już wcześniej...

Auto udało się odpalić po całkiem niedługich przemyśleniach. Ustawiliśmy ciśnienie na 2,8 bar i zaczęliśmy imprezę :) Konkluzje:

* Apex'i PFC nie ustala wartości wtryskiwanego paliwa w oparciu o zadeklarowaną wielkość wtryskiwaczy
* Wzmacniacz zapłonu wraz z dobrymi świecami eliminuje problem floodingu, nawet zalewając zimne auto na starcie 220% ilością paliwa odpowiedniego do zastartowania :)
* RX-7 potrafi odpalić i chodzić minutę czasu z zerowym ciśnieniem paliwa na listwie i odpiętymi pompami paliwa ;) lol :) Co stało się idealnym i prawie bezobsługowym pomysłem na deflooding
* to bujda, że wtryskiwacze 1300 cc jako primaries ubijają "normalne" wole obroty :) Spokojnie wyregulować można 1200 rpm
sil.jpg

:)

Film z idlowania na 1300 cc zalinkuję jutro (ładuje się na YT) :) Samochód ożywiony bez większych niespodzianek... następny wolny wieczór przyniesie zapewne pierwszy cruising :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez piwo » 8 sie 2011, 08:23

Apex'i PFC nie ustala wartości wtryskiwanego paliwa w oparciu o zadeklarowaną wielkość wtryskiwaczy
czyli trzeba od nowa mape rpzestawiac o iles set tam procent?z tego wnika ze ze w det3 lepiej troszke pomyslal jadziwn z softem.tam zmiana wielkosci wtryskiwaczy powoduje zmniejszenie paliwka.
czyli ten wzmacniacz daje rade?kiedys chcialem do amdzi to kupic.moglbys wrazenia jeszcze opisac?(moze spalanie spadnie albo bardziej miekko pracuje silnik.)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 9 sie 2011, 12:28

piwo napisał(a):Apex'i PFC nie ustala wartości wtryskiwanego paliwa w oparciu o zadeklarowaną wielkość wtryskiwaczy
czyli trzeba od nowa mape rpzestawiac o iles set tam procent?z tego wnika ze ze w det3 lepiej troszke pomyslal jadziwn z softem.tam zmiana wielkosci wtryskiwaczy powoduje zmniejszenie paliwka.

Dokladnie jest tak jak piszesz i bije sie w piers, ze zakladalem, iz jest inaczej (wiem, jestesm rozpuszczony przez ms'a :P ). Po pol godzinie walki z cranking time po prostu wrocilismy do poprzedniej mapy, wymnozylismy w mapie paliwa zakres operowania wtryskow primeries przez 0,42 (roznica % wielkosci wtryskow nowach a starych) i silnik zagadal jak złoto <spoko>
piwo napisał(a):zyli ten wzmacniacz daje rade?kiedys chcialem do amdzi to kupic.moglbys wrazenia jeszcze opisac?(moze spalanie spadnie albo bardziej miekko pracuje silnik.)

Mysle, ze to bardziej przydaje sie do silnikow, w ktorych wacha przelewa sie wiadrami ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez szkodnik_byd » 9 sie 2011, 22:13

Fiveopac napisał(a):Mysle, ze to bardziej przydaje sie do silnikow, w ktorych wacha przelewa sie wiadrami


a jak to wpływa na żywotność świec
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Pit » 12 sie 2011, 13:04

...tymczasem :)

W weekend przybył pewien jegomość w celach diagnostyczno – naprawczych sekwencyjnego sterowania twin-turbo, przy czym wraz z kolegą Fiveopac'em zadeklarowaliśmy pomoc :)

o.jpg


Hitnęliśmy target i Jesusik może się od tego czasu cieszyć ciągłym boost'em :)

...i zapomniałbym... 305 Dunlop nie zmieściły się w nadkola, więc ku zmartwieniu trakcyjnych malkontentów zanabyłem Federalki 265/35R18 na tył :)

ob.jpg


;)
Ostatnio edytowano 16 gru 2011, 13:39 przez Pit, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy