Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo
Mps na tor to raczej pomyłka , to wiem ale jako auto po bułki ujdzie w tłoku choć szału nie robi , ponad 400-konnym jeżdziłem ale turbo wiadro wstawało dopiero od 4000 rpm i na dojazdy do pracy nie chciałbym takiego laga ja na dojazdy do pracy za niedługo skończę evo 6 , bo już długo ten projekt trwa
wspomogaanie to pikuś.. olej silnika mega szybko dostaje temp przy katungu. Wczoraj trochę zabawy na ośnieżonym placu.. kilka kółeczek, spinów, bączków i po 10 minutach (gdzie przy obecnym setupie naprawdę nie trzeba ciągnąć do odcinki) olej już na 110C.. więc wolę nie myśleć, co będzie na torze, przy 20C na zewnątrz i ciągłym ogniu..
pany, tez jestem w trakcie zakuwania swojego mopsa, z tym ze turbo i metanol zostawiam na za kilka miesiecy, za ok.2tyg powinien byc gotowy, poradzcie jak prawidlowo dotrzec silnik, jakie czynnosci wykonywac, zeby wszystko dobrze sie ze soba zgralo
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
To musisz pogadać z mechanikiem. Ja wiem tylko, że ze 3x trzeba olej zmienić (mineralny, normalny, docelowy), z 1000km jeździć "zmiennie" ale bez wysokich obrotów. Przy Mazdach trzeba jeszcze pierwsze 160km uważać bo się ECU uczy po resecie.
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 382 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
olej to wiem, ze trzeba czesto zmieniac, zalecali zaraz po remoncie odpalic auto na kilka minut, zlac, wymienic kolejny raz, pojezdzic z 300km, zlac, kolejny raz zrobic 300 i dopiero zmiana na docelowy, lecz nie mowili nic o tym, jakie oleje lac. Bez wysokich obrotow tez spoko i w jakim sensie sie ecu uczy ?
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Ok jako, że projekt zbliża się do finiszu chciałem się trochę modami pochwalić i jednocześnie przestrzec ludzi o słomianym zapale i "mało elastycznym" budżecie
Projekt 500KM (bo taka ładna równa liczba) zaczął się mniej więcej rok temu, właściwie tygodnie po zmodowaniu MPSa na 325KM – szybko się człowiek przyzwyczaja do mocy No i na seryjnej turbinie moc ginie powyżej 5.5k rpm więc brakowało frajdy.
Zacząłem od researchu i odkładania budżetu, żebym wiedział co robię i jakie mam opcje. Wiadomo, że podwojenie mocy silnika nie jest ani łatwe ani tanie, ale i tak nie doceniłem rozmiaru przedsięwzięcia
Kucizna, duże turbo, sprzęgło, drugie tyle na robociznę, miesiąc na zamówienie gratów z USA i poskładanie wszystkiego do kupy w SSG – taki był plan...
W praktyce lista części zawiera ponad 60 pozycji, budżet przekroczyłem o ~20% i czas o 100%.
No i 500KM na PB98 raczej się nie uda zrobić przez seryjne wtryskiwacze. Waham się nad V-Power Racingiem ale jednak czasem jeżdżę w dalsze trasy więc wolę "zachowawczo". Pewnie i tak skończy się na WMI albo dodatkowych wtryskach paliwa – ale to za następny rok
Nie przeciągając dłużej, poniżej lista gratów, pogrupowane tematycznie:
Silnik:
Kute tłoki CP (kompresja: 8,5:1, 88mm)
Kute korbowody h-Beam+ Manley
Śruby głowicy ARP
Podkładki wtryskiwaczy CP-E
Komplet sprężynek i talerzyków Supertech
Borg Warner EFR 7670
Panewki korbowe ACL
Gruszka do turbiny EFR na duże doładowanie
Sprzęgło ACT (spiek)
Map sensor 3 bar + wtyczka
Mocowania silnika JBR
Wkład miski JBR
Catchtank JBR
EGR delete JBR
Uszczelki termiczne JBR
Obejmy układu dolotowego T-Clamp
Czujnik EGT (termopara typu K)
Czujnik temperatury oleju
Mniejszy akumulator Bosch
Okolice silnika:
Kolektor wydechowy SSG Twin Scroll
DP SSG – modyfikacja
Taśma termiczna na kolektor wydechowy i dp
Układ dolotowy SSG modyfikacja
Modyfikacja mocowania akumulatora/ECU
Modyfikacja kolektora ssącego (usunięcie klap) SSG
Przewody wodne chłodzenia sprężarki SSG
Izolacja termiczna grodzi
"Remont" silnika:
Uszczelka głowicy OEM
Uszczelka dekla zaworowego OEM
Uszczelniacze wału korbowego (2 szt).
Rozrząd kompletny OEM ze ślizgami
Komplet uszczelniaczy zaworowych OEM
Panewka oporowa nominał OEM
Komplet panewek głównych nominał OEM
Pompa wody GMB
Prowadnice zaworowe komplet (16 szt.)
Zawór ssący (1 szt.)
Filtr oleju (3 szt.)
Olej silnikowy mineralny
Olej silnikowy półsyntetyczny
Olej silnikowy Motul 300V Power 5W40 8L
Płyn chłodniczy Valvoline (7,5L)
Płyn do wspomagania
Pasek klinowy
Rolka zwrotna paska klinowego
Rolka napinająca paska klinowego
Specjalistyczna robota:
Obróbka głowicy
Obróbka silnika (szlif cylindrów, szlif wału, zabielenie bloku, wyważenie)
Sprawdzenie / Czyszczenie wtryskiwaczy
Zawieszenie:
Tuleje wahaczy przód (4 szt.)
Wymiana gum wahaczy przód
Wzmocnienie gum dyferencjału (3 szt.)
Geometria
Przy okazji:
Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Kilka zdjęć (robionych ziemniakiem) dodałem na końcu galerii: http://photo.drozdo.net/MPS/n-fGR9V/
Aktulnie auto się dociera, dam znać jak się dotrze ;–)
Projekt 500KM (bo taka ładna równa liczba) zaczął się mniej więcej rok temu, właściwie tygodnie po zmodowaniu MPSa na 325KM – szybko się człowiek przyzwyczaja do mocy No i na seryjnej turbinie moc ginie powyżej 5.5k rpm więc brakowało frajdy.
Zacząłem od researchu i odkładania budżetu, żebym wiedział co robię i jakie mam opcje. Wiadomo, że podwojenie mocy silnika nie jest ani łatwe ani tanie, ale i tak nie doceniłem rozmiaru przedsięwzięcia
Kucizna, duże turbo, sprzęgło, drugie tyle na robociznę, miesiąc na zamówienie gratów z USA i poskładanie wszystkiego do kupy w SSG – taki był plan...
W praktyce lista części zawiera ponad 60 pozycji, budżet przekroczyłem o ~20% i czas o 100%.
No i 500KM na PB98 raczej się nie uda zrobić przez seryjne wtryskiwacze. Waham się nad V-Power Racingiem ale jednak czasem jeżdżę w dalsze trasy więc wolę "zachowawczo". Pewnie i tak skończy się na WMI albo dodatkowych wtryskach paliwa – ale to za następny rok
Nie przeciągając dłużej, poniżej lista gratów, pogrupowane tematycznie:
Silnik:
Kute tłoki CP (kompresja: 8,5:1, 88mm)
Kute korbowody h-Beam+ Manley
Śruby głowicy ARP
Podkładki wtryskiwaczy CP-E
Komplet sprężynek i talerzyków Supertech
Borg Warner EFR 7670
Panewki korbowe ACL
Gruszka do turbiny EFR na duże doładowanie
Sprzęgło ACT (spiek)
Map sensor 3 bar + wtyczka
Mocowania silnika JBR
Wkład miski JBR
Catchtank JBR
EGR delete JBR
Uszczelki termiczne JBR
Obejmy układu dolotowego T-Clamp
Czujnik EGT (termopara typu K)
Czujnik temperatury oleju
Mniejszy akumulator Bosch
Okolice silnika:
Kolektor wydechowy SSG Twin Scroll
DP SSG – modyfikacja
Taśma termiczna na kolektor wydechowy i dp
Układ dolotowy SSG modyfikacja
Modyfikacja mocowania akumulatora/ECU
Modyfikacja kolektora ssącego (usunięcie klap) SSG
Przewody wodne chłodzenia sprężarki SSG
Izolacja termiczna grodzi
"Remont" silnika:
Uszczelka głowicy OEM
Uszczelka dekla zaworowego OEM
Uszczelniacze wału korbowego (2 szt).
Rozrząd kompletny OEM ze ślizgami
Komplet uszczelniaczy zaworowych OEM
Panewka oporowa nominał OEM
Komplet panewek głównych nominał OEM
Pompa wody GMB
Prowadnice zaworowe komplet (16 szt.)
Zawór ssący (1 szt.)
Filtr oleju (3 szt.)
Olej silnikowy mineralny
Olej silnikowy półsyntetyczny
Olej silnikowy Motul 300V Power 5W40 8L
Płyn chłodniczy Valvoline (7,5L)
Płyn do wspomagania
Pasek klinowy
Rolka zwrotna paska klinowego
Rolka napinająca paska klinowego
Specjalistyczna robota:
Obróbka głowicy
Obróbka silnika (szlif cylindrów, szlif wału, zabielenie bloku, wyważenie)
Sprawdzenie / Czyszczenie wtryskiwaczy
Zawieszenie:
Tuleje wahaczy przód (4 szt.)
Wymiana gum wahaczy przód
Wzmocnienie gum dyferencjału (3 szt.)
Geometria
Przy okazji:
Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Kilka zdjęć (robionych ziemniakiem) dodałem na końcu galerii: http://photo.drozdo.net/MPS/n-fGR9V/
Aktulnie auto się dociera, dam znać jak się dotrze ;–)
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 382 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
Bardzo grubo. Gratuluję zaparcia w sumie i tak nieźle jak udało się przekroczyć budżet tylko o 20% bo zwykle w takich przypadkach grubych modów kończy się przekroczeniem budzetu o 50% i czasu o 200% choć pewnie inwestycja i tak przekroczyła wartość auta, więc oby się sprawowało wszystko jak należy
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Też się nie mogę doczekać, od 2 miesięcy jeżdżę jakimiś popierdółkami na taksowkach/uberach
Budżet planowałem "rozsądny" (trochę oszczędności i rok wyżeczeń) mniej więcej równy wartości auta, no i mam teraz więcej w modach niż aucie No ale jak już robić to robić dobrze, więc "przy okazji" sporo rzeczy doszło – takie hobby
Budżet planowałem "rozsądny" (trochę oszczędności i rok wyżeczeń) mniej więcej równy wartości auta, no i mam teraz więcej w modach niż aucie No ale jak już robić to robić dobrze, więc "przy okazji" sporo rzeczy doszło – takie hobby
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 382 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
gruuuuuuuuuubo , to mi się podoba , moja też stała długo bo sprowadzanie gratów od jun gdzie wszystko jest pod odpowiedni set-up i na zamówienie trwa , no mps koło 500 hp to już mega wynik w pl ja tylko 480 hp ale buda prodrive więc lekka , ja mam teraz u siebie stroker jun ze wszystkimi gratami gdzie tylko mega pompa oleju koszt 1200 bucksów
Ostatnio edytowano 28 sty 2016, 17:10 przez leonidass, łącznie edytowano 1 raz
Wyniku jeszcze nie ma – celujemy w 500 ale realnie będzie 450-480 pewnie (wtryski/paliwo). To kanapa do jazdy po bułki więc nie będę narzekać
A na spocie się obowiązkowo pojawię, jak tylko będę miał czym
A na spocie się obowiązkowo pojawię, jak tylko będę miał czym
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 382 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
No ale mówię Ci, ludzie nie mają problemów z OEM przy 700KM więc po co mam kupować inną. Nawet aftermarkety nie specjalnie robią "tuningowe" uszczelki głowicy do MPSów (są tylko warstwowe żeby rozprężyć silnik). OEM jest git, tylko nie można przegrzewać silnika (no ale na to trzeba zawsze uważać, zwlaszcza przy większych turbach).
Zresztą zanim odbiorę auto to zostanie odpowiednio "przetestowane"
Zresztą zanim odbiorę auto to zostanie odpowiednio "przetestowane"
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 382 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości