Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Blade » 19 lut 2012, 14:36

Fotka jak ori fele wyglądają w kolorze "neon yellow"

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez tekkenfan » 19 lut 2012, 14:43

ooo to jest to czego szukam, podziękował :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 20 lut 2012, 19:44

z nowości pękł przedni stabilizator, łączniki okazały się mocniejsze <lol>

Wczoraj i dzisiaj pojeździłem trochę z ogołoconym kolektorem, dupo hamownia mówiła że dół faktycznie osłabł ale postanowiłem sprawdzić co pokaże Ecumaster. Pierwsze przejazdy pokazały, że dół był słabszy w zakresie od 3-5 tyś uciekło jakieś 20NM, góra raczej się nie zmieniła. Po przeanalizowaniu okazało się że do 3 tyś jest ciut słabiej, od 3-4,5 był mega przelany (wcześniej AFR był w okolicach 13 a teraz był 10-11), natomiast góra okazała się trochę uboga (AFR ~ 13.8). Po korektach wygląda na to że na dole uciekło jakieś 10-15NM natomiast u góry przybyło jakieś 3-4 NM (~2-3 kunie). Ciężko jednoznacznie powiedzieć czy góra faktycznie się poprawiła bo wykres jest bardzo poszarpany (w pewnych miejscach są jakieś śliskie placki i gubiłem trakcje) ale wnioskując po zmianach AFRu śmiem twierdzić, że góra się poprawiła, co prawda nie wiele ale zawsze coś. Jak się trochę osuszy to spróbuję jeszcze raz coś pomierzyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Radex » 21 lut 2012, 12:25

no ten fosforowy kolor bardzo ciekawy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez tekkenfan » 15 mar 2012, 19:42

pora na mały updejt sytuacji
Co do felg idzie opornie bo w żadnym zakładzie gdzie malują proszkowo nie mają koloru który chce :| czyli klops. W kwietniu jeszcze powalczę no i jak nie proszek to będzie to trzeba prysnąć w sposób tradycyjny.
W między czasie górna część kolektora ssącego (ta ogołocona z VICSów) została wymontowana w celu odświeżenia i wypolerowania w środku, a o to efekt końcowy:
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo pod zawór dodatkowego powietrza (czy jak go tam zwą – ten pod kolektorem) została dorobiona uszczelka teflonowa (2mm)
Obrazek

Kolejną nowością z którą było najwięcej problemów to rozwiercona przepustnica na ~60mm, oczywiście lekko przepolerowałem jej wnętrze i motylka:
Obrazek
ori (55mm) Vs rozwiert (60mm)
Obrazek

A teraz najlepsze wszystkie te modyfikacje spowodowały wzrost mocy o 0-3 koni <lol>. Innymi słowy zamontowanie przepustnicy nie dodało żadnej mocy (no może nieznacznie poprawiło dół ale nie sądzę). O ile z kolektora nie spodziewałem się wielkich przyrostów to całą moją nadzieję pokładałem w przepustnicy a du <dupa> . No nic może te mody odegrają jakieś większe znaczenie w późniejszej fazie modzenia (oby).
W połowie kwietnia mam nadzieje że uda mi się zamontować nową uszczelka kolektora ssącego która doda z 6,3 konia <lol> :
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 15 mar 2012, 19:53

A czy przypadkiem "wejście" do kolektora ssącego, zaraz za przepustnicą, nie jest tej samej średnicy co ori przepustnica?
Czyli że trzebaby rozwiercić również kolektor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 15 mar 2012, 20:53

no raczej że jest i że zostało odpowiednio przygotowane pod przepustnicę :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 15 mar 2012, 21:38

aha... no to cóż... witam w klubie wilekich przyrostów mocy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez waldii » 15 mar 2012, 22:15

tekkenfan napisał(a):A teraz najlepsze wszystkie te modyfikacje spowodowały wzrost mocy o 0-3 koni .

<głaszcze> :D <rotfl> <lol> hahaha <glupek2> nie tędy droga.Zmieniaj moduł hahaha hahaha <diabełek> <diabełek> <lol>
waldii
 

Postprzez tekkenfan » 15 mar 2012, 22:24

Jacek176 napisał(a):witam w klubie wilekich przyrostów mocy <lol>

Cześć jestem Kamil i jestem zawiedziony z przyrostów mocy (zakładamy klub ZPM? <lol> )

waldii napisał(a):Zmieniaj moduł

taki był plan ale brakuje mi miejsca pod maską ale i na to przyjdzie czas :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez waldii » 16 mar 2012, 00:00

tekkenfan napisał(a):brakuje mi miejsca pod maską

jak to,dwoch trytek nie zmiescisz i kawalka druta? hahaha <lol>
jutro sparing,jak nie bedziesz to cziken jestes <lol>
waldii
 

Postprzez piwo » 17 kwi 2012, 18:03

hejka. gratki 2 miejsca. jak z twojego miejsca wygladal final z jackiem? gdzie ci najbardziej uciekal?na zmianach beigow na jakims konkretnie biegu?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 17 kwi 2012, 21:35

Tekkefan zdecydowanie powinien popracować nad startem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 18 kwi 2012, 00:28

Piwo ciężko się wypowiedzieć bo jak Jacek zauważył moje starty były delikatnie rzecz ujmując słabe ale wydaje mi się, że do 100 jakoś dotrzymywałem kroku a po zapięciu 3 już odchodził (takie moje wrażenia)
Na swoją obronę mogę jedynie dodać, że były to moje pierwsze zawody (w przejazdach treningowych można zauważyć, że coś tam się poprawiało), a ogumienie w startach mi nie pomagało (T1R z 2006 roku <lol> )
Szczerze powiedziawszy byłem trochę zaskoczony 2 miejscem bo sądziłem, że dostane bęcki od 160konej 3ki ale dałem rade, a to co najbardziej cieszy to złamanie 16 :D.
Oczywiście żeby nie było zbyt różowo plecionka powiedziała papa hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Gib » 18 kwi 2012, 18:50

Dobry czas jak na GT z seryjną mocą (jedyny wykres jaki widziałem to na 130 KM).
Generalnie na 1/4 młoda guma potrzebna jest, na prawie łysych dwuletnich oponach dużo lepsze starty miałem niż na mięsistych 5 letnich ten sam model opony.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez tekkenfan » 18 kwi 2012, 19:48

Pomimo faktu że wpadła większa przepustnica i wyleciały VICSy to ecumaster nie pokazał mi żadnych przyrostów tak więc dalej jest w okolicach 130KM
Dzisiaj przyszło to co miało przyjść przez zlotem czyli funkiel nówki opony które jako nowe mają bieżnik ~6mm i posiadają specyficzny zapach hehe. Jutro mam nadzieje, że uda się je założyć i przetestować
Sikawki od RXa zostały sprawdzone i wszystkie działają prawidłowo i równomiernie, niestety nie udało się sprawdzić ich rzeczywistej wydajności :(
Po wielu telefonach udało mi się w końcu pomalować felgi, co prawda nie jest to taki kolor jaki chciałem ale i tak nie jest źle.
takie tam 2 spy photosy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez waldii » 18 kwi 2012, 20:02

Jacek176 napisał(a):Tekkefan zdecydowanie powinien popracować nad startem ;)


chlopak przyzwyczajony do naszych uliczek <lol> na innych asfaltach to mu zawsze silnik gasnie przy ruszaniu ;P
waldii
 

Postprzez Jacek176 » 19 kwi 2012, 10:27

tekkenfan napisał(a):Szczerze powiedziawszy byłem trochę zaskoczony 2 miejscem bo sądziłem, że dostane bęcki od 160konej 3ki ale dałem rade,

Masa czyni cuda ;)

tekkenfan napisał(a): a to co najbardziej cieszy to złamanie 16 :D.

Jeśli dobrze kojarzę to jest to druga 323 w tej klasie której to się udało. Do tej pory, oprócz mnie, poniżej 16 schodziły chyba tylko MX-5. Gratki

tekkenfan napisał(a):Oczywiście żeby nie było zbyt różowo plecionka powiedziała papa hehe

Jakieś straty muszą być. U mnie, w drodze na zlot, pekła rurka od wspomagania kierownicy (kolejny juz raz z resztą).

tekkenfan napisał(a):Dzisiaj przyszło to co miało przyjść przez zlotem czyli funkiel nówki opony które jako nowe mają bieżnik ~6mm i posiadają specyficzny zapach hehe. Jutro mam nadzieje, że uda się je założyć i przetestować

No to pochwal się jaką markę zakupiłeś? :D

tekkenfan napisał(a):takie tam 2 spy photosy

Co to za "Power Pack"? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 19 kwi 2012, 22:42

do listy strat można dopisać stabilizator który w tej chwili jest już urwany zarówno z lewej jak i z prawej strony <lol>
Jacek176 napisał(a):No to pochwal się jaką markę zakupiłeś? :D

Federale na przodzie Rs-R :D a z tyłu EVO.
Dzisiaj były małe testy i pomimo lekkiego deszczu opona kleiła bajecznie tak więc zakup uznaje za udany, szkoda tylko, że nie miałem ich w Czaplinku.

Jacek176 napisał(a):Co to za "Power Pack"? :D

jedni wstawiają turbo lub kompresory a ja idę w Power Pack <lol>

2 zdjęcia na szybkiego (niestety ponieważ nie mam zdolności fotograficznych kolor felg wyszedł ciemniejszy niż jest rzeczywiście, postaram się coś cyknąć za dnia). Po założeniu felg jestem mega zadowolony z wyboru koloru :D :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Gib » 19 kwi 2012, 23:07

Miałbyś w czaplinku byś wracał na holu przy takiej ilości startów z 6000 sprzęgło powiedziałoby papa <czarodziej>
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy