Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo
Odświeżę temat, bo jeszcze się zamknie czy coś
W sumie cały sezon borykałem się z przeładowywaniem turbiny przy zmianie biegów na pełnym ogniu.
Obstawiałem niezbyt wydajny wewnętrzny WG, poddałem go mocnemu portingowi ale za dużo to nie zmieniło.
Cudowałem i stawałem na rzęsach ale efekty były mizerne i blokowały osiągnięcie dobrych wyników. Auto jak uparte generowało marne 380 kuca :/
Na otarcie łez wjechała grubsza chłodnica 32 mm:
Zirytowany i doprowadzony do wrzenia "współpracą" ze stroicielami z USA zakupiłem w końcu soft do strojenia MX-5 NC na Ecutek RaceRom dobrze jest w końcu mieć losy swego silnika we własnych rękach
Przy okazji miałem przyjemność stroić kilka innych eNCeków i odkryłem ciekawe kwiaty w oprogramowaniu tych roadsterów zebrałem te ciekawostki w jednym miejscu dla zainteresowanych: http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 26&t=24006
Tradycyjnie zajechałem jedną skrzynię w jej miejsce wjechała świeżynka z ostatniego facelfita NC, ponoć ma mocniejsze bebechy i pozbawiona jest wad z NC1.
W poszukiwaniu restrykcji w dolocie (na tropie przeładowywaniu turbiny ) wyleciały rurki cienkie jak pupa węża i wjechał nowy, większy icek wraz z męskim orurowaniem 63 mm:
Zbiło to wyraźnie temepraturę w dolocie, ale przeładowywanie pozostało. Stwierdziłem, że to dobry moment na zakończenie sezonu by mieć czas na ogranięcie wszystkiego na 200% do następnego sezonu. Silnik w nagrodę za znaczne zużycie oleju i za luźne pasowanie dostał przymusowe wczasy poza komorą silnika i czeka na nadwymiarowe tłoki , przy okazji poprawiona zostanie głowica i wszystko co się da
Przy okazji zimowej rewizji wszystkiego zabrałem się za poprawę wydechu, który mimo 3 calów miał pełno restrykcji np w DP. Wyleciał początkowy 2,5 calowy odcinek i wjechało prawdziwe 3" ładnie rozklepane na flanszy:
Przy okazji dałem do nabicia tarcze spiekową wraz z nową blachą bo poprzednia okazała się za słaba i się zwichrowała:
No i tyle, neverending story
W sumie cały sezon borykałem się z przeładowywaniem turbiny przy zmianie biegów na pełnym ogniu.
Obstawiałem niezbyt wydajny wewnętrzny WG, poddałem go mocnemu portingowi ale za dużo to nie zmieniło.
Cudowałem i stawałem na rzęsach ale efekty były mizerne i blokowały osiągnięcie dobrych wyników. Auto jak uparte generowało marne 380 kuca :/
Na otarcie łez wjechała grubsza chłodnica 32 mm:
Zirytowany i doprowadzony do wrzenia "współpracą" ze stroicielami z USA zakupiłem w końcu soft do strojenia MX-5 NC na Ecutek RaceRom dobrze jest w końcu mieć losy swego silnika we własnych rękach
Przy okazji miałem przyjemność stroić kilka innych eNCeków i odkryłem ciekawe kwiaty w oprogramowaniu tych roadsterów zebrałem te ciekawostki w jednym miejscu dla zainteresowanych: http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 26&t=24006
Tradycyjnie zajechałem jedną skrzynię w jej miejsce wjechała świeżynka z ostatniego facelfita NC, ponoć ma mocniejsze bebechy i pozbawiona jest wad z NC1.
W poszukiwaniu restrykcji w dolocie (na tropie przeładowywaniu turbiny ) wyleciały rurki cienkie jak pupa węża i wjechał nowy, większy icek wraz z męskim orurowaniem 63 mm:
Zbiło to wyraźnie temepraturę w dolocie, ale przeładowywanie pozostało. Stwierdziłem, że to dobry moment na zakończenie sezonu by mieć czas na ogranięcie wszystkiego na 200% do następnego sezonu. Silnik w nagrodę za znaczne zużycie oleju i za luźne pasowanie dostał przymusowe wczasy poza komorą silnika i czeka na nadwymiarowe tłoki , przy okazji poprawiona zostanie głowica i wszystko co się da
Przy okazji zimowej rewizji wszystkiego zabrałem się za poprawę wydechu, który mimo 3 calów miał pełno restrykcji np w DP. Wyleciał początkowy 2,5 calowy odcinek i wjechało prawdziwe 3" ładnie rozklepane na flanszy:
Przy okazji dałem do nabicia tarcze spiekową wraz z nową blachą bo poprzednia okazała się za słaba i się zwichrowała:
No i tyle, neverending story
Less roof, more fun
Może problem z przeładowaniem tkwi w za twardej sprężynie w BOV?
ravo napisał(a):To by po prostu zrebaczyl a nie powodował przeładowania
Co by robił?
On ma Renault on mówić innym językiem
A z tymi przeladowaniami może jest tak że jest ok tylko w pozostałych fragmentach wykresu jest niedoladowany
A z tymi przeladowaniami może jest tak że jest ok tylko w pozostałych fragmentach wykresu jest niedoladowany
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Neonixos666 napisał(a):Może problem z przeładowaniem tkwi w za twardej sprężynie w BOV?
BOV nei wplywa na to, testowalem na roznych sprezynach i kilku typach .
.ravo napisał(a):To by po prostu zrebaczyl a nie powodował przeładowania
Ravo dobrze to nazywa, jak się to usłyszy to od razu wiadomo ocb
Po angielsku to sie "surge" nazywa
Less roof, more fun
Andrzej nie może nic mówić dobrze to w końcu Ravo jest i do tego ma Megane w limitowanej wersji – BRYTYJSKIEJ
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Chyba jedyna rada to zewn. WG. Zwiększenie średnicy wydechu dodatkowo będzie potęgować boostcreep'a.
Btw, Five miałeś okazję stroić jakieś 2.0 z bolt-onsami? Jakiś wykres mógłbyś wrzucić dla ciekawskiego misia?
Btw, Five miałeś okazję stroić jakieś 2.0 z bolt-onsami? Jakiś wykres mógłbyś wrzucić dla ciekawskiego misia?
onyx napisał(a):Chyba jedyna rada to zewn. WG. Zwiększenie średnicy wydechu dodatkowo będzie potęgować boostcreep'a.
To co sie dzieje to nie boost creep (którego przy 1.4 bara nie bedzie, to raczej sprawa niskich doladowan) a raczej peak. Przeladowuje mi tylko przy zmianie biegow na pelnym ogniu tak jakby byl gdzies korek. Sądziłęm, że to wina wolnej reakcji wg lub ebc ale sprawdzilem to na sto sposobów i to nie to. Na zewnetrzne wg nie mam za bardzo miejsca :/ Nie mam totalnie problemu z przeladowywaniem do 1 bara, dopiero od ~1,3 bara jest to mocno dokuczliwe i peak rosnie z doladowaniem. Co ciekawe 1 bar generuje 340 kuca, 1,4 juz tylko 370 a powinno byc ponad 400. Sugeruje to korek na dolocie lub wydechu. Korek na wydechu moglby powodowac efek peak'a doladowania jako ze spaliny zatykałyby wydech.
onyx napisał(a):Btw, Five miałeś okazję stroić jakieś 2.0 z bolt-onsami? Jakiś wykres mógłbyś wrzucić dla ciekawskiego misia?
Niestety jeszcze nie, w NC efekt moze tylko przynieść wydech, dolot jest perfekcyjny i można go tylko zepsuć stożkiem Przy okazji nadmienie, że każde założenie przepływomierza do innej rury dolotowej z automatu kwalifikuje auto do strojenia.
Less roof, more fun
ravo napisał(a):Spytam się jako laik co przeszkadza Ci duży peak? nie jest on przecież niebezpieczny – chyba
To był lajtowy zrzut ekranu, tu masz lepsze http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 136433&hl=
Przy ustawionym 1,4 bara potrafi dobić do 2 barów... Korby wytrzymają ale powoduje to, ze czujnik stuku szaleje i zdejmuje mocno zaplon. Poza tym taki nagly skok doladowania jest bardzo szkodliwy dla skrzyni.
Less roof, more fun
Jeśli złapię Cię odcinka też taki pik jest po zmianie?
twarda sprężyna na aktuatorze WG?
twarda sprężyna na aktuatorze WG?
Jak Ci tak peakuje boost, to raczej opcje są 2:
* kwestia zmiany ustawień kontrolera doładowania (jeżeli masz AVCR'a to bez problemu sobie powinieneś z tym poradzić biorąc pod lupę przede wszystkim F/B Speed, Start Duty)
* za mała średnica WG = zmiana na zewnętrzny o większej średnicy
* kwestia zmiany ustawień kontrolera doładowania (jeżeli masz AVCR'a to bez problemu sobie powinieneś z tym poradzić biorąc pod lupę przede wszystkim F/B Speed, Start Duty)
* za mała średnica WG = zmiana na zewnętrzny o większej średnicy
Neonixos666 napisał(a):Jeśli złapię Cię odcinka też taki pik jest po zmianie?
twarda sprężyna na aktuatorze WG?
Staram się nie wpadać w odcinke, poza tym ustawiłem soft limiter by uszanować swój łańcuch rozrządu
Aktuator ma sprężynę 0.9 bara, napięta na 1,05, resztą steruje apexi avcr.
Lżejszej sprężyny np na 0,4 b nie mogę dać bo nie utrzymuje doładowania powżej 1.2.
onyx napisał(a):Jak Ci tak peakuje boost, to raczej opcje są 2:
* kwestia zmiany ustawień kontrolera doładowania (jeżeli masz AVCR'a to bez problemu sobie powinieneś z tym poradzić biorąc pod lupę przede wszystkim F/B Speed, Start Duty)
* za mała średnica WG = zmiana na zewnętrzny o większej średnicy
1. Przy włączony F/B jest jeszcze gorzej, mam ustawione na sztywno duty cycle. Wartości narastające względem obrotów. Super sprawa bo auto ma trakcję na 1 bar i jedzie górą na 1.4 bar (od 5500obr)
2. Portowałem znacznie WG, tak sam otwór jak i wyfrezowałem kanał od flanszy do wg wewnatrz turbiny. Efekt jakiś był ale tylko przy peaku gdzie wciskam gaz od niskich obrotów. Przy zmianie biegów na pełnym ogniu praktycznie zero efektu.
Less roof, more fun
onyx napisał(a):Znacznie to znaczy na ile mm??
A co do F/b speed to masz 0??? Jeżeli wartość ok. 3,4 lub5 powoduje jeszcze gorzej to WG u Ciebie nie pracuje poprawnie
Wyszperam foty , ale krawedz na ktora zachodzi klapka ma ok 1,5 mm by pozostala szczelna. Nawet sportowałem solenoidę od apexi avcr (a naprawdę było co tam poprawiać, chamski odlew :/ )
Feedback mam na "X", zera chyba nie da sie nawet ustawic? Przed problemami z peakami najlepiej sprawdzalo sie ustwienie 2 lub 3. Wyzsze wartowsci (sprawdzone wielokrotnie na roznych moich setupach turbin,silnikow,doladowan) nie zapewnialy stabilnego doladowania. Akurat kwestię opanowania AVCR'a mam mocno przetestowaną Opcja autouczenia także nie poprawiała sytuacji.
Przy okazji chyba w końcu jest nadzieja, że znalazłem sygnał vss i będę mógł w końcu sterować doładowaniem względem biegów
Less roof, more fun
U mnie najlepiej sprawdza się 3,4 5 w zależności od biegu. Ale dalej uważam, że masz po prostu za mały port WG w korelacji z dość małą stroną gorącą. Sprawdzałeś jaki masz backpressure?
Ja w przyszłym sezonie przechodzę raczej na zewnętrzny 38 mm Hehe też AVCR'a już mam opanowanego na wskroś Ale z tymi X to kojarzy mi się tylko ustawienie jeżeli masz auto learning. Dla mnie ta opcja uczenia słabo robi – i tak to trzeba później optymalizować.
F/b speed nie da się raczej wyłączyć, a określa to nic innego jak prędkość wprowadzania korekt przez AVCR do zadanego boostu. Przyjrzyj się dokładnie temu Start Duty na każdym z biegów również.
P.S. Mechanicznie dźwignia od aktuatora się nie przycina nigdzie?
Ja w przyszłym sezonie przechodzę raczej na zewnętrzny 38 mm Hehe też AVCR'a już mam opanowanego na wskroś Ale z tymi X to kojarzy mi się tylko ustawienie jeżeli masz auto learning. Dla mnie ta opcja uczenia słabo robi – i tak to trzeba później optymalizować.
F/b speed nie da się raczej wyłączyć, a określa to nic innego jak prędkość wprowadzania korekt przez AVCR do zadanego boostu. Przyjrzyj się dokładnie temu Start Duty na każdym z biegów również.
P.S. Mechanicznie dźwignia od aktuatora się nie przycina nigdzie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości