Mazda 323F BG BP '93
Zrobiliśmy też próbę olejową. Różnica pomiędzy próbą na sucho a próbą z olejem wynosiła od 0.8 do 1.5 bara.
W internecie znalazłem takie info (0,1MPa=1bar):
"Wzrost ciśnienia sprężania podczas próby olejowej względem wartości zmierzonej przed próbą o:
1. 0,02 – 0,07 [MPa] – świadczy o zużyciu przylgni i gniazd zaworów.
2. 0,07 – 0,12 [MPa] – wskazuje na nieszczelność pierścieni tłokowych.
3. 0,12 – 0,20 [MPa] – wskazuje na znaczne zużycie gładzi cylindra, pierścieni tłokowych i tłoka."
Czyli u mnie ewidentnie wskazywałoby na pierścionki.
W internecie znalazłem takie info (0,1MPa=1bar):
"Wzrost ciśnienia sprężania podczas próby olejowej względem wartości zmierzonej przed próbą o:
1. 0,02 – 0,07 [MPa] – świadczy o zużyciu przylgni i gniazd zaworów.
2. 0,07 – 0,12 [MPa] – wskazuje na nieszczelność pierścieni tłokowych.
3. 0,12 – 0,20 [MPa] – wskazuje na znaczne zużycie gładzi cylindra, pierścieni tłokowych i tłoka."
Czyli u mnie ewidentnie wskazywałoby na pierścionki.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Zrobiliśmy też próbę olejową. Różnica pomiędzy próbą na sucho a próbą z olejem wynosiła od 0.8 do 1.5 bara.
W internecie znalazłem takie info (0,1MPa=1bar):
"Wzrost ciśnienia sprężania podczas próby olejowej względem wartości zmierzonej przed próbą o:
1. 0,02 – 0,07 [MPa] – świadczy o zużyciu przylgni i gniazd zaworów.
2. 0,07 – 0,12 [MPa] – wskazuje na nieszczelność pierścieni tłokowych.
3. 0,12 – 0,20 [MPa] – wskazuje na znaczne zużycie gładzi cylindra, pierścieni tłokowych i tłoka."
Czyli u mnie ewidentnie wskazywałoby na pierścionki.
No to dosc duza roznica. Ale i tak z olejem za malo to wyszlo. Ja myslalem, ze majac 10 bar na ktoryms garze i lejac olej bedzie 13-14. Jak duzo oleju lales na tlok przed proba?
jackkpl napisał(a):No to dosc duza roznica. Ale i tak z olejem za malo to wyszlo. Ja myslalem, ze majac 10 bar na ktoryms garze i lejac olej bedzie 13-14. Jak duzo oleju lales na tlok przed proba?
No według tego info co znalazłem w sieci to akurat moje wyniki świadczą o pierścieniach. Mi wyszła różnica 0.8-1.5 bara a według tego info różnica 0.7-1.2 bara świadczy właśnie o walniętych pierścionkach.
Oleju właśnie trochę za mało wlewaliśmy bo tylko 4ml.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Korzystając z sytuacji, że Mazdzia stoi rozebrana zabraliśmy się za wymianę przednich hamulcy i dolnych stabilizatorów.
Kilka ciekawostek:
-mój dotychczasowy przedni dolny stabilizator okazał się złamany
-półośki od SOHC pasują plug & play do zwrotnic od GT
-zwrotnice od wersji bez ABS nie mają wogóle miejsca na mocowanie czujnika (do tej pory się łudziłem, że mają
). Będziemy musieli sami takie mocowanie dorobić. Zobaczymy czy się uda.
Kilka ciekawostek:
-mój dotychczasowy przedni dolny stabilizator okazał się złamany
-półośki od SOHC pasują plug & play do zwrotnic od GT
-zwrotnice od wersji bez ABS nie mają wogóle miejsca na mocowanie czujnika (do tej pory się łudziłem, że mają
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
przedni dolny stabilizator? a jest gorny?
to dziwne ze pasuje do zwrotnic.czyli w sumie nie ma problemu ze miana hebli w slabszych wersjach na heble z wersji gt?z 235mm na 257mm?kwesia zmiany zwrotnic i hebli i zaciskow tak?
to dziwne ze pasuje do zwrotnic.czyli w sumie nie ma problemu ze miana hebli w slabszych wersjach na heble z wersji gt?z 235mm na 257mm?kwesia zmiany zwrotnic i hebli i zaciskow tak?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):przedni dolny stabilizator? a jest gorny?
No fakt, nie ma. Czepiasz się słówek
piwo napisał(a):z 235mm na 257mm?kwesia zmiany zwrotnic i hebli i zaciskow tak?
U mnie tak jest. Nie wiem jak w innych wersjach.
Kiedyś w sklepie sprowadzali mi 3 różne przeguby, które niby miały pasować do mojej Mazdy i żaden nie pasował. A to inna była średnica, a to inna ilość ząbków, a to nie było możliwości założenia zębatki od ABS. Czyli wychodzi na to, że Mazda stosowała chyba kilkanaście rodzajów przegubów i to jest loteria na co akurat trafisz.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
W drodze do mnie jest już taki zestaw:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180365100960&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
Z tym że ja zamówiłem zestaw 84mm.
Tłoki o wysokiej kompresji YCP wykonane ze znacznie mocniejszego stopu, wyjątkowo odporne na wysokie temperatury, powleczone teflonem, z podwójnymi otworami olejowymi oraz pierścienie Hasting (podobno jedyne, które sprawdzają się w silnikach BP) chromowane z serii "Racing".
Cylindry będą rozwiercone do 84mm (pojemność zwiększy się do 1890cm) oraz honowane. Blok i głowica lekko planowane.
Jeżeli po tym remoncie silnik nadal będzie brał olej i nie przekroczy conajmniej 150KM to oświadczam uroczyście, że kończę z tuningiem mechanicznym Mazdy. Sprzedam badziewie i kupię Hondę
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180365100960&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
Z tym że ja zamówiłem zestaw 84mm.
Tłoki o wysokiej kompresji YCP wykonane ze znacznie mocniejszego stopu, wyjątkowo odporne na wysokie temperatury, powleczone teflonem, z podwójnymi otworami olejowymi oraz pierścienie Hasting (podobno jedyne, które sprawdzają się w silnikach BP) chromowane z serii "Racing".
Cylindry będą rozwiercone do 84mm (pojemność zwiększy się do 1890cm) oraz honowane. Blok i głowica lekko planowane.
Jeżeli po tym remoncie silnik nadal będzie brał olej i nie przekroczy conajmniej 150KM to oświadczam uroczyście, że kończę z tuningiem mechanicznym Mazdy. Sprzedam badziewie i kupię Hondę

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
masz teraz opuszczoną głowicę do ograniczników plus dodatkowo teraz dojdą jeszcze tłoki podbijające kompresje ?
będzie dobrze i pewnie będzie powyżej 160KM
Jacek176 napisał(a):eżeli po tym remoncie silnik nadal będzie brał olej i nie przekroczy conajmniej 150KM
będzie dobrze i pewnie będzie powyżej 160KM
- Od: 24 cze 2006, 14:29
- Posty: 753
kamilgt napisał(a):masz teraz opuszczoną głowicę do ograniczników plus dodatkowo teraz dojdą jeszcze tłoki podbijające kompresje ?![]()
Zgadza się
kamilgt napisał(a):będzie dobrze i pewnie będzie powyżej 160KM
Teoretycznie powinno być grubo ponad 160KM ale tyle razy już się zawiodłem, że nie robię sobie zbyt dużych nadziei.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Wczoraj przyszedł kolejny gadżet:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350207266061
Teflonowa uszczelka pod kolektor ssący mająca zapobiegać jego nagrzaniu od głowicy przez co powietrze wpadające do silnika jest chłodniejsze.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350207266061
Teflonowa uszczelka pod kolektor ssący mająca zapobiegać jego nagrzaniu od głowicy przez co powietrze wpadające do silnika jest chłodniejsze.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
U mnie do tej pory kolektor ssący nagrzewał się strasznie.
Kiedyś pomalowałem go lakierem do zacisków hamulcowych, czyli powinien być odporny na wysokie temp. A pomimo tego w trakcie jazdy tak się nagrzewał, że ten lakier topił się i spływał.
Kiedyś pomalowałem go lakierem do zacisków hamulcowych, czyli powinien być odporny na wysokie temp. A pomimo tego w trakcie jazdy tak się nagrzewał, że ten lakier topił się i spływał.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Wydaje mi się, że nie ma co przesadzać z takimi rzeczami – jak powietrze szybko leci przez kolektor to chyba nie zdąży się nagrzać za bardzo
Oczywiście jak się często stoi to inna sprawa.
Oczywiście jak się często stoi to inna sprawa.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Wydaje mi się, że nie ma co przesadzać z takimi rzeczami – jak powietrze szybko leci przez kolektor to chyba nie zdąży się nagrzać za bardzo
Oczywiście jak się często stoi to inna sprawa.
Ja z tym stwierdzeniem osobiscie lubie polemizowac. Nie bez przyczyny w hondach type-r wszelkie gadzety typu pogrzewana przepustnica i dodatkowe zaworki sa wywalane. Druga sprawa, ze w aucie nie do wyczynu cieply kolektor pomaga tez obnizyc emisje szkodliwych substancji. Cieple powietrze lepiej miesza sie z paliwem, co powoduje lepsze spalanie i mniejsze emisje przy ekonomicznej jezdzie. Z madrej ksiazki o tuningu samochodow (graham bell – four stroke performance tuning) wyczytalem, ze wzrost temp o 7 stopni celcjusza/kelvina powoduje 1% spadek mocy. W przypadku N/A ten 1% to juz duzo
Jacek : jak bedziesz montowal ta uszczelke, to pomysl jeszcze o odizolowaniu zaworu dodatkowego powietrza. To ustrojstwo tez potrafi troche ciepla przekazac. Sama przepustnica ma dosc gruba uszczelke z jakiegos tworzywa.
Jeszcze jedna uwaga , moze troche offtopic. Gdy u siebie zamontowalem te uszczelki teflonowe, to jakiegos mega efektu nie bylo (szczegolnie na hamowni kolektor grzal sie mocno). Winnym okazal sie stozek tak marnie umieszczony, ze przy zamknietej masce bral same cieple powietrze. W tym wypadku te uszczelki wiele nie daly, ale zapewne przy zasysaniu powietrza o temp 10-20 stopni cieply kolektor bedzie duzo przeszkadzal.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości