Mazda RX-7 FD 13B-REW '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Pit » 26 gru 2010, 14:07

Jacol napisał(a):
Pit napisał(a):Jesusem po kupnie jego FD

Jesus zaopatrzył się w FD ?? <jupi>

Łeee, nie wiedział? :D

55.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mckoper » 31 gru 2010, 01:18

Jacol napisał(a):
Pit napisał(a):Jesusem po kupnie jego FD

Jesus zaopatrzył się w FD ?? <jupi>


Jesus trafił na świetną okazję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez brii » 31 gru 2010, 09:11

Pit napisał(a):"Wiem, wiem, co sobie nakleję nad tym wielkim tłumikiem na zderzaku z tyłu! F*ck CO2 Emissions! "

A emitujcie sobie CO2 ile chcecie ;)
Normy emisji spalin do samochodów w ogóle nie nakładaj restrykcji na CO2, zamiast tego nakazują ograniczenia emisji CO, NOx i C.

Jak tak dalej pójdzie to niedługo FD będzie więcej niż EC ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 31 gru 2010, 19:03

Dokładnie CO2 to chłyt małketindody. Spalanie mixolu powoduje powstawanie dużo gorszego syfu.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Paweł » 1 sty 2011, 07:57

Gib napisał(a):Spalanie mixolu powoduje powstawanie dużo gorszego syfu.

Nie ma chyba aż takiej tragedii. Fabrycznie nie jest dawkowane więcej niż 0,5 do 1,0 litra oleju na 1000 km. Przy założonym spalaniu 20l/100km jest to mniej niż 0,5% domieszki (1:200), a największe dawki są podawane tylko pod obciążeniem i na wysokich obrotach. Warunkiem jest zachowanie fabrycznego wtrysku oleju (problem z rozdziałem syntetyk/minerał można obejść zostawiając układ wtrysku i dokładając oddzielny zbiornik dla oleju smarującego – na pewno lepsze rozwiązanie dla samochodu używanego na co dzień).

Rzeczywistymi toksynami w spalinach silnika Wankla są tlenek węgla (CO) i węglowodory (HC). W głównej mierze są wynikiem zimnego spalania i niekorzystnego kształtu komory, która nie sprzyja całkowitemu spaleniu mieszanki. Poza tym wszystkie silniki przed 13B-MSP mają nakładające się fazy wydechu i ssania (to najbardziej upodabnia je do dwusuwów), co dodatkowo pogarsza sprawę. Pocieszający w tym jest fakt, że tych związków łatwo jest się pozbyć pompując do wydechu świeże powietrze, które dopala spaliny (większość współczesnych aut ma taką pompę, ale działającą tylko przy zimnym rozruchu na ssaniu – w Wanklu musi pracować non-stop <lol>).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Pit » 2 sty 2011, 13:22

brii napisał(a):A emitujcie sobie CO2 ile chcecie ;)

A będę! :) hehe

tco_tm napisał(a):...problem z rozdziałem syntetyk/minerał można obejść zostawiając układ wtrysku i dokładając oddzielny zbiornik dla oleju smarującego – na pewno lepsze rozwiązanie dla samochodu używanego na co dzień).

I to jest właśnie ta druga metoda, o której nie napisałem w moim wcześniejszym wywodzie.

(...)

Nowy stuff: irydówki polecane przez Racingbeat'a dla portowanych silników do użytku wyścigowego o mrożącej paliwo w żyłach ciepłocie 10,5 <ok>
56.jpg


...czekamy na następne partsy zza oceanu i od lokalnych przyjaciół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez ravo » 2 sty 2011, 17:06

Identyko świece wywalam z coupe sprawdzają się bidnie, bynajmniej tak sądzę :) jedna np. pękła sobie.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez DISItune » 2 sty 2011, 17:18

ravo napisał(a):bynajmniej tak sądzę :)


to sądzisz czy nie sądzisz <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Pit » 2 sty 2011, 17:27

ravo napisał(a):Identyko świece wywalam z coupe sprawdzają się bidnie, bynajmniej tak sądzę :) jedna np. pękła sobie.

IMHO trochę słaby pomysł wkręcania aż tak zimnych świec do tłokowego silnika. Jakoś nie widzę kompletnie sensu (...) W Wanklach jest trochę inna sytuacja. Seryjne świece mają ciepłotę 7/9. Racingbeat poleca, racing-RX'y w USA na tym upalają silniki, zobaczymy co się stanie. Seryjnych dziewiątek (platynowych i nie) w razie W mam całą półkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

PostTen post został usunięty przez Magdalena 17 gru 2011, 20:26.
Powód: Na prośbę autora

PostTen post został usunięty przez Magdalena 17 gru 2011, 20:26.
Powód: Na prośbę autora

PostTen post został usunięty przez Magdalena 17 gru 2011, 20:25.
Powód: Na prośbę autora

Postprzez noucamp » 2 sty 2011, 23:08

NGK są made in france... dla tego pękają i mogą zrobić niezłe kuku...
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez szkodnik_byd » 2 sty 2011, 23:38

ja robiac OT do konca uzywam DENSO irydowe u siebie na razie ok i cena niezla ;p
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez pinky » 3 sty 2011, 07:41

Potwierdzam opinie o denso, Ja u siebie stosuje 7 i do 1.2-1.4 bara dają rade.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Pit » 3 sty 2011, 08:21

pinky napisał(a):...u siebie stosuje 7 i do 1.2-1.4 bara dają rade

Dlatego właśnie zdziwiło mnie, co kierowało artystą, który wkręcił u ravo 10,5!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Paweł » 3 sty 2011, 08:32

Pit napisał(a):Dlatego właśnie zdziwiło mnie, co kierowało artystą, który wkręcił u ravo 10,5!

Hmmm... Może to, że obciążasz mocniej silnik, więc wkręcasz zimniejszą świecę, zmniejszając prawdopodobieństwo jej uszkodzenia?

<co?>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Gib » 4 sty 2011, 21:48

albo Bling-Bling
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez lukster » 5 sty 2011, 13:41

Nie podoba mi się ten projekt bo wlecze się jak gil z nosa :P
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Pit » 5 sty 2011, 22:58

lukster napisał(a):Nie podoba mi się ten projekt bo wlecze się jak gil z nosa :P

hehe :) bo właściciel ma bardzo mało i do tego coraz mniej niestety, czasu... Aczkolwiek (o ile nic niespodziewanego się nie wydarzy) w styczniu powinien być odpalony na single'u i czekać na ciekawszą pogodę celem pobawienia się standalone'em :) Visualna strona porządku pod maską nie ma szans na zaistnienie w obecnym sezonie niestety...

(...)

Drobnicowe zakupy z różnych stron świata Anno Domini...


A więc: 5mb silikonowego wężyka podciśnienia fi 4mm, 3mb fi 6mm. Do połączeń różnorakich. Silikonowe, zbrojone redukcje 76->70 mm oraz 76->60 mm.

57.jpg


Aluminiowe redukcje podciśnień oraz zaślepki wolnych króćców, których po konwersji zostało sporo. 25 szt 1/8", jak i tyle samo 3/8".
58.jpg


Zestaw kół pasowych (pompa wody i alternator). Drugorzędną sprawą jest, że są lekkie (aluminium). Najważniejsze, że są większych rozmiarów od seryjnych kółek. Potrzebne są większe, gdyż po eliminacji systemu pompy powietrza, przebieg paska klinowego diametralnie się zmienia i praktycznie nie ma kontaktu pomiędzy nim a seryjnym kołem pasowym pompy wody.

59.jpg


Na tę chwilę to by było na tyle <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy