Mazda MX-6 GE FS '92r – Supercharger

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 31 maja 2012, 00:34

ravo napisał(a):Nie wiem, szczerze nie posiadam nawet połowy wiedzy onyxa i wiem, że EGT jest tak samo zawodne i może nic nie powiedzieć ale zawsze uważałem, że z szerokopasmówkę się nie jeździ i jest tylko do strojenia bo się szybko "przepali" co do EGT daje jako tako obraz co się dzieje.


Nie gadaj głupot i tak drugiego kompletu chlapaczy Ci nie zorganizuje :P

W większości nowych aut masz teraz seryjnie szerokopasmówkę. Nie różni się ona zasadniczo od "zwykłych" sond lambda, które zdarza się, że działają po 20 lat. Po prostu mają szerszy zakres pomiaru. Prędzej upali Ci się termopara od EGT niż sonda lambda.

Nie ma ścisłej zależności pomiędzy poziomem AFR'u a temperaturą spalin, choć wiele składowych jest wspólnych. AFR zależy bezpośrednio od zawartości paliwa i powietrza. Za pomocą wskaźnika EGT można ewidentnie zauważyć zmiany np. gdy ulegnie pogorszenie jakości paliwa, dokona się zmian zapłonu czy ustawienia wałków.

Odnośnie tego projektu jest coś na co warto zwrócić uwagę. Auto NA jaki SC mają dużo mniejsze EGT niż auto turbo. Sama turbosprężarka stawia pewne opory spalinom powodując nagrzewanie się – tarcie i zamiana energii kinetycznej na mechaniczną. Dlatego w tym przypadku zdecydowałem o monitorowaniu tylko AFR – na EGT nie wiele można by było zobaczyć.

Zależność AFR i EGT to temat rzeka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ravo » 31 maja 2012, 00:37

onyx napisał(a):Zależność AFR i EGT to temat rzeka

wiem :P ale dzięki za parę słów wyjaśnienia

onyx napisał(a):W większości nowych aut masz teraz seryjnie szerokopasmówkę.

tak ale pracuję chyba w troszkę <diabełek> innych warunkach niż w starej turbo benzynie gdzie ma pełen przelot i pewnie tone więcej niespalonej benzyny
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez onyx » 31 maja 2012, 00:41

ravo napisał(a):
onyx napisał(a):Zależność AFR i EGT to temat rzeka

wiem :P ale dzięki za parę słów wyjaśnienia

onyx napisał(a):W większości nowych aut masz teraz seryjnie szerokopasmówkę.

tak ale pracuję chyba w troszkę <diabełek> innych warunkach niż w starej turbo benzynie gdzie ma pełen przelot i pewnie tone więcej niespalonej benzyny


Nie ma sprawy ;) Żałuję, że jest za mało czasu i nie stać mnie na wysadzenie kliku silników żeby więcej wiedzieć :P Bo to chyba jedno z najciekawszych zagadnień przy turbodoładowaniu.

Pełen przelot na pewno pomoże Ci obniżyć EGT – podobnie jak większy downpipe. A ta nie spalona benzyna aż tak mocno nie degraduje sond ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ravo » 31 maja 2012, 08:19

onyx napisał(a):Pełen przelot na pewno pomoże Ci obniżyć EGT – podobnie jak większy downpipe

tak tak wypowiedź tyczyła się porównania wysilonej turbobenzyny z nowym seryjnym autem i wytrzymałością sond przy takich setupach
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez onyx » 31 maja 2012, 09:53

ravo napisał(a):
onyx napisał(a):Pełen przelot na pewno pomoże Ci obniżyć EGT – podobnie jak większy downpipe

tak tak wypowiedź tyczyła się porównania wysilonej turbobenzyny z nowym seryjnym autem i wytrzymałością sond przy takich setupach


Wszystko zależy od temperatury i jakości samej sondy – markowe produkty też potrafią się upalić. Mnie się na szczęście to jeszcze nie przytrafiło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mx6sc » 31 maja 2012, 14:25

termo para starcza na jakieś 35 tyś w b16a do dmuchane a sondy jak były tak są więc to starcie lambda wygrywa <lol>
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez ravo » 31 maja 2012, 14:50

jak się kupuje gałgana :P mi starczał na jakieś 10 tyś ale temp pracy sięgała bardzo często 1030 stopni
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez onyx » 31 maja 2012, 14:53

ravo napisał(a):jak się kupuje gałgana :P mi starczał na jakieś 10 tyś ale temp pracy sięgała bardzo często 1030 stopni


Jakieś cienkie te termopary macie :P Moja ma już 40k i się do tej pory ma dobrze.

Ravo dosyć spore już to EGT miałeś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ravo » 31 maja 2012, 14:56

w końcu nagle 4 tłoki z 5 powiedziały papa sądzę, że nowy nabywca skatował auto na zimnym bo ja i poprzedni właściciel na tym setupie zrobiliśmy 30 tyś km – uważam, że dużo jak na zwiększenie mocy prawie o 100%. Ale temp była fajna <diabełek>
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx6sc » 31 maja 2012, 15:05

no nie gałgan jak to ładnie nazwałeś "hanka" po prostu nader często korzysta z tego co ma <diabełek>
sorki za O.T.
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez onyx » 31 maja 2012, 15:15

ravo napisał(a):w końcu nagle 4 tłoki z 5 powiedziały papa sądzę, że nowy nabywca skatował auto na zimnym bo ja i poprzedni właściciel na tym setupie zrobiliśmy 30 tyś km – uważam, że dużo jak na zwiększenie mocy prawie o 100%. Ale temp była fajna <diabełek>


Zdłubane auta turbo nie lubią jazdy po trasie z max wciśniętym pedałem w podłodze ;)

Dobra, koniec OT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 12 cze 2012, 15:14

Skąd się wzięły opóźnienia w projekcie, poszła głowica do planowania UPG i nowe śruby?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez malutka » 12 cze 2012, 15:28

Że tak powiem – przez starość :P
Okazało się, że seryjne uchwyty pod klimę skorodowały i trzeba je rozwiercić i nagwintować :D
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez mlody1921 » 13 cze 2012, 14:17

Sory za OT Onyx i Ravo załoze temat w Mechanicznym dobrze sie czyta te waze wypowiedzi na temat AFR EGT a ja lubie wiedze wiec prosze wypowiadać sie tam ok :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez People_Hate_Me » 19 cze 2012, 16:53

Onyx 2 Pytania :) bo wpadłem w zagwozdkę aktualnie na temat ick'a
Powiedz mi jakie rurki idą od icka do komory i którędy ty je przeprowadziłeś. bo ja nie mam pomysłu :)
ale podejrzewam ze u mnie bedzie inna bajka bo chyba mam szerszego :P
ale co tam zapodaj info jak możesz :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Fasola » 19 cze 2012, 17:05

People_Hate_Me napisał(a):chyba mam szerszego :P


Nie ma to jak samouwielbienie hahaha
Fasola
 

Postprzez People_Hate_Me » 19 cze 2012, 17:22

a jednak tez mam 550 bo się upewniłem :P więc szerokościowo jest taki sam :) zatem pytanie aktualne bez zmiennej formy :P Fasola sie musiał uczepić:P

a i moje rury będą 2.25 nie wiem jak tutaj
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Fasola » 19 cze 2012, 17:28

;)
Fasola
 

Postprzez onyx » 20 cze 2012, 18:39

Fasola napisał(a):
People_Hate_Me napisał(a):chyba mam szerszego :P


Nie ma to jak samouwielbienie hahaha


People_Hate_Me napisał(a): szerokościowo jest taki sam :)



Chciałbyś <lol>


A tak na poważnie, to zrobione zostały otwory w pasie przednim (od strony kierowcy jest otwór technologiczny, od strony pasażera trzeba go sobie zrobić :P ). Z IC'ka wychodzisz kolankami i praktycznie trafiasz pomiędzy podłużnice a chłodnicę. U Ciebie ten numer może nie przejść ze względu na średnicę rur. Będę korzystał z 2", aby mieć jak najlepszą reakcję na pedał gazu a do docelowej mocy i tak wystarczy, więc się nie pchałem w 2,25".

Obrazek



My tu gadu gadu a robota idzie na przód <czarodziej>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Siw-y » 20 cze 2012, 20:14

Jednak zmiana kolektora :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy