Mazda MX-3 EC KL-ZE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Rafał_ » 25 cze 2012, 00:13

Mazda wróciła.

Na stronę ssącą w obydwu głowicach wleciały sprężynki i talerzyki z KLDE, na probetalk mówią, że do 7400rpm dają radę, więc przy wałkach KL31 na których moc rośnie do max 7000rpm powinno być OK.
Oprócz tego nowy pasek rozrządu, nowy korek układu chłodzenia przy głowicy, podniesienie zbiorniczka wyrównawczego + mocowania, olej Motul 300V 15W50+ filtr oleju.


Wskażniki: ciśnienie i temperatura oleju on board :)

Obrazek

Obrazek

Przed zlotem strojenie i Markgum S1 :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez boczek86 » 25 cze 2012, 10:44

pieknie to wyglada :) zrobione naprawde profesjonalnie a nie jakas lipa :) <spoko> <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez djakob » 25 cze 2012, 14:43

Mi również się podoba :) Chętnie obejrzę mx-3 w Rykach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez weede » 25 cze 2012, 17:46

fajnie ze juz jezdzi :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Gib » 25 cze 2012, 18:28

Brakuje trzeciego zegarka :) Po za tym czemu najtańsze gałgany, promocja była?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Rafał_ » 25 cze 2012, 18:57

Gib napisał(a):Brakuje trzeciego zegarka :) Po za tym czemu najtańsze gałgany, promocja była?

Kiedyś się pojawi trzeci :)

Zegarki z zakupu grupowego. To seria SM Peak z ustawianym warningiem oraz funkcją peak. Wcale nie były takie tanie, choć na pewno są lepsze i droższe:) Myslę, że jakość do ceny jest OK :P
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Gib » 25 cze 2012, 19:03

Faktycznie SMP, zwracam honor poprostu nie zauważyłem napisu na tarczy, starość nie radość :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MariuS » 25 cze 2012, 19:07

jarek.ZE napisał(a):Przed zlotem strojenie



W sensie DET3 SA? ;)

szkoda że znów nie zobaczę na zlocie mx-a
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez weede » 25 cze 2012, 19:29

btw widać coś w ogole w takim położeniu zegarków czy trzeba być garbatym? :D ja ciągle sie waham gdzie moje stawić.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Gared » 25 cze 2012, 19:37

Idę o zakład, że środkowy widać dobrze, zaś lewy kiedy albo się wychylisz, albo gdy zdejmiesz rękę z kierownicy. Przynajmniej tak jest u mnie, a wskaźnik temp silnika mam w podobnym miejscu co u Jarka lewy wskaźnik.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez xXx » 25 cze 2012, 21:43

Dobrze widać, nie przesadzajcie.... Nie ma sensu robić odpustu ze słupka biorąc pod uwagę fakt, że samochód ma około 200KM, a zegary warning...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez onyx » 26 cze 2012, 00:26

Jeżeli byłaby możliwość, to zamieniłbym tylko miejscami z radiem :) Na słupku budziki nie wyglądają najlepiej, częściowo ograniczają widoczność i samochód zaczyna wyglądać jak choinka :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 26 cze 2012, 00:36

Przynajmniej czemuś służą w odróżnieniu od listy płac na błotniku która jest mega odpustowa. Niestety na konsoli nie mam miejsca na wskaźniki dodatkowe i myślałem o słupku ale raczej coś z pomarańczowym podświetleniem :P
BTW. Kto teraz moderuje tuning?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Rafał_ » 26 cze 2012, 02:30

weede napisał(a):btw widać coś w ogole w takim położeniu zegarków czy trzeba być garbatym? :D ja ciągle sie waham gdzie moje stawić.

Zależy kto ile ma wzrostu :P Ogólnie widać sporo, oprócz samej góry zegara, wtedy odczyt jest na oko :P Jest to zakres temperatur od 110 do 120 i ciśnienia 6-7 barów, którego i tak nie osiąga.
Ty masz wersję poliftową więc sprawa jest jasna :)
MariuS napisał(a):
jarek.ZE napisał(a):Przed zlotem strojenie



W sensie DET3 SA? ;)

szkoda że znów nie zobaczę na zlocie mx-a

Tak DET3, ale na razie bez FI :)
Gib napisał(a):Przynajmniej czemuś służą w odróżnieniu od listy płac na błotniku która jest mega odpustowa. Niestety na konsoli nie mam miejsca na wskaźniki dodatkowe i myślałem o słupku ale raczej coś z pomarańczowym podświetleniem :P
BTW. Kto teraz moderuje tuning?

Moje mają dwa kolory white/amber, czyli by Ci podpasowały :)
Modem jest chyba PHM.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez hopek » 26 cze 2012, 19:27

Zegarki zamontowane bez sensu. Żeby zerknąć na radio trzeba brać łapę na bok a co dopiero czytać wskazania <nie> Wg mnie na słupku byłoby idealnie bo widzisz wtedy wszystko, drogę i kontem oka zegarek. Nie rozumiem dlaczego mogą wtedy coś zasłaniać, no chyba że ktoś tak zamontuje że odstają z 20cm w bok albo ma słupek szklany :P
ps Walker_1 w swoim projekcie wyraźnie napisał
Zegary przeniosłem na dekę, bo pod radiem były w ogóle niewidoczne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Rafał_ » 26 cze 2012, 20:19

hopek napisał(a):Zegarki zamontowane bez sensu. Żeby zerknąć na radio trzeba brać łapę na bok a co dopiero czytać wskazania <nie>

Dla mnie jest OK. Rzeczywiście trzeba zdjąć rękę z kierownicy i zerknąć w stronę zegarków, ale to chyba nie jest problem. Na moje potrzeby ta opcja jest zadowalająca :) Ciśnienie podczas jazdy 3-5.5bara, a warning jest ustawiony na 1bar(wolne obroty). Warning temperatury ustawiony na 110'C, największy peak po upalaniu 112'C, ale pisk zegarka krzyczał "uspokuj się!" :P

Auta nie upalam na torze więc mam czas na zerkanie i jest to N/A, więc nie ma ciśnienia na ciągłą obserwację EGT i AFR :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez piwo » 26 cze 2012, 20:26

jak na wolnych obrotach cisnienie oleju bedzie spadac pod 2 bary bedziesz wiedzial ze oleju trzeba dodac do silnika :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Rafał_ » 26 cze 2012, 21:07

piwo napisał(a):jak na wolnych obrotach cisnienie oleju bedzie spadac pod 2 bary bedziesz wiedzial ze oleju trzeba dodac do silnika :)


Na wolnych mam 1,5 bara, cruising 3,5 bara, ogień 4-5 bara :)
Mazda nie łyka ani grama :P
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez ghost-rider11 » 26 cze 2012, 22:02

Super Motul 300V full syntetic taki tez mam (tylko 5w40) ale dlaczego 15w50? Ja bym zalal 5w lub ostatecznie 10w, chiba ze naprawde masz wysylona jednastke.

Dodatkowo polecam filtr oleju K&N i filtr powietrza wkladka PIPERCROSS, jezeli nie masz stozka
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez Gib » 26 cze 2012, 22:34

A zobacz w podpisie jest zdjęcie spod maski.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy