Mazda 323 BG BP '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez .:MarciN:. » 5 wrz 2010, 01:34

Lukazie napisał(a):chociaż sam ten plastik zamienić z pomarańczowego na biały


na szczęście nie ma tak fajnie i trzeba trochę metalu pociąć :)

Lukazie napisał(a):Śruby są tak zardzewiałe jak nie wiem , żaden preparat nie pomógł...


spryskaj mocno odrdzewiaczem i poczekaj trochę czasu – np. do następnego dnia – u mnie pomogło, żaróweczki są diodowe – mam nadzieję że długo posłużą bezawaryjnie


nowe zdjęcia będą w tym miesiącu – obiecuję – mam też nadzieję, że kilka drobiazgów doprowadzę do końca...

z odzyskaniem fotorelacji widzę, że będą nici, bo nikt mi w tej sprawie nie odpowiada, więc spróbuję odświeżyć pamięć i je napisać od nowa dla potomnych miłośników BestGeneration
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Lukazie » 19 wrz 2010, 21:25

.:MarciN:. napisał(a):spryskaj mocno odrdzewiaczem i poczekaj trochę czasu – np. do następnego dnia – u mnie pomogło, żaróweczki są diodowe – mam nadzieję że długo posłużą bezawaryjnie

Niestety , żaden odrdzewiacz nie pomógł...
Lepiej tego nie ruszać , ale mam zamiar założyć pod tylną rejestracje taki pasek LED (swiatełka) niewidoczne z ulicy , tylko jak sie schylisz. Ale najwazniejsze zeby coś tam sie swiecilo pod tą tablicą.
Aha, i poprosze o zdjęcia Twojej Mazdy – Czekam z niecierpliwością ! ;)
Aha , a co do tych migaczy bocznych – To jak pisałes za dużo pracy , wiec chyba z tego zrezygnuje , chociaż ciągle mnie to nurtuje i chce białe ! <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez .:MarciN:. » 3 paź 2010, 20:54

update Mazda 323 BG (Bardzo Grubo Edition):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

przebieg 230tys. km+

Zdjęcia wnętrza oraz bagażnika postaram się umieścić jeszcze w tym miesiącu. Sezon się kończy, a z czasem jest coraz biedniej (przynajmniej tymczasowo). Moja przygoda z Mazdą od ostatniej zmiany oleju sięgnęła już 100tys. km bezawaryjnej jazdy. Auto jest cały czas intensywnie eksploatowane i póki co nadal dzielnie mnie wozi (na 18stu rzecz jasna :) ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Lukazie » 3 paź 2010, 21:08

Bardzo ładna galeria . Mógłbym prosić o zdjęcia wnętrza , zrobionego Car Audio ? ;)
Aha i jak uważasz , Czy te diody będą pasowały pod rejestracje tylną ?
I czy wiesz dokładnie od jakiego modelu są kierunki boczne ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez .:MarciN:. » 3 paź 2010, 21:14

Lukazie napisał(a):Mógłbym prosić o zdjęcia wnętrza , zrobionego Car Audio ?


jak wspomniałem wyżej – będą przy następnej okazji (do końca miesiąca)

Lukazie napisał(a):Czy te diody będą pasowały pod rejestracje tylną ?


Jakie konkretnie?

Lukazie napisał(a):I czy wiesz dokładnie od jakiego modelu są kierunki boczne ?


Golf III
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Lukazie » 3 paź 2010, 21:36

Coś takiego : http://allegro.pl/superjasna-listwa-12x ... 85624.html

Aha , ale mowisz ze do tych bocznych kierunków to nie wystarczy kupić i zamontować ? Tylko trzeba ciąć , giąć ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez .:MarciN:. » 3 paź 2010, 22:00

Lukazie napisał(a): http://allegro.pl/superjasna-listwa-12x ... 85624.html


Nie wiem, szczerze mówiąc, czy taka listwa się sprawdzi w miejscu podświetlenia tablicy, gdzie jest tak dużo wilgoci – Ty możesz być pierwszym, który spróbuje. Ja osobiście zainwestowałem po prostu w żarówki LED z odpowiednim gwintem i jestem zadowolony.

Lukazie napisał(a):Tylko trzeba ciąć , giąć ?


Powiedziałbym – ciąć, giąć, piłować i malować. Nie jest źle. W wielkim skrócie – trzeba powiększyć otwory w błotnikach na takie, które będą pasowały do nowych kierunków (pamiętając o zasadzie, że lepiej upiłować mniej niż więcej :D), podmalować brzegi cięcia (np. Unikorem), skonstruować odpowiednią uszczelkę z silikonu oraz zamontować oprawki z golfa w miejsce mazdowskich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Grzesiu » 3 paź 2010, 23:56

a wy ciągle panowie o białych kierunkach do BG? no dobra, mam do sprzedania:D

posiadam komplet przednie + boczne jak ktoś zainteresowany, sry że w tym temacie;).

BG cóż będę mówił.. piękne, sam na co dzień śmigam BG i chciałbym żeby moje udało mi się doprowadzić do takiego stanu:)
Ostatnio edytowano 4 paź 2010, 13:41 przez Grzesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez .:MarciN:. » 4 paź 2010, 07:29

Grzesiu napisał(a):a wy ciągle panowie o białych kierunkach do BG?


Pewnie, ale tym razem o bocznych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez piotrek159 » 12 paź 2010, 10:59

barzdo ładna <serduszka> zreszta na ostatnich fotkach obie sa bardzo ladne:D heheh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2007, 23:50
Posty: 153
Skąd: Ś L Ą S K
Auto: 1,6 16v (BG) LPG

Postprzez .:MarciN:. » 12 paź 2010, 19:20

o znalazł się mój stary temat :D

zapraszam tutaj: viewtopic.php?f=49&t=96801
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez l3mur91 » 12 paź 2010, 22:06

Najładniejsza BG jaką widziałem... :)
Zawsze kiedy złościłem się na swoją oglądałem fotki tej i już wiedziałem, że BG może wyglądać dobrze... ale ostatnio nawet to nie pomogło :P

Będa 19" ? :D
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez .:MarciN:. » 13 paź 2010, 01:00

Zwracam się z prośbą do moderatorów: Jako, że auto ma temat również w dziale Projekty chciałem zapytać, czy można w jakiś sposób zespolić ze sobą obydwa tematy – np. dokleić posty z tematu w dziale NM do postów w dziale Projekty (z zachowaniem chronologii wpisów) – poza pierwszym postem (moim własnym – ten odpowiednio sobie wyedytuję). Byłoby super, bo odzyskałbym fotorelacje i inne cenne wypowiedzi, a zarazem łatwiej byłoby mi wszystko uporządkować, gdyby wszystko siedziało w jednym temacie.

l3mur91 napisał(a):Będa 19" ?


Byłyby na pewno, ale doszedłem do wniosku, że kołami trzeba jednak czasem skręcać, a na 19stkach, o ile by w ogóle weszły w nadkola, jedynym możliwym kierunkiem jazdy byłaby jazda do przodu. ;) Dlatego też większych nie przewiduję – to jest chyba sporo już nagięta ostateczna granica BG :D – i tak średnica koła jest już sporo poza zalecanym marginesem – przynajmniej teraz prędkościomierz mnie nie oszukuje :D – a to świadczy tylko o kolejnej zalecie tych kół :D. Brak jednej śrubki w osłonie od razu dał się we znaki – intensywne szuranie podczas skręcania. Po dokręceniu wszystkiego jak należy (a nawet umieszczeniu w osłonie nadkola dodatkowej śruby) oraz przy takich parametrach felgi wszystko jest super, nawet przy pełnym skręcie.

Tak czy inaczej rozważam zaklepanie rantów błotników na następny sezon – obcierka z tyłu o rancik ma czasami miejsce na głębszych nierównościach przy sporym załadunku auta (4 osoby + bagaż), a że auto jest intensywnie eksploatowane to czasem taka sytuacja ma miejsce – generalnie nie przeszkadza mi, że czasem sobie syknie na dziurach, ale lubię mieć wszystko dopięte na ostatni guzik.

Co do rozmiarów felg – teraz będą....... 15stki :P. Zimowe Autec, na pewno w świeżym kolorze. Skłaniam się niemal całkowicie przy czarnym – chyba że zaproponujecie coś ciekawszego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez blondi's boyfriend » 11 lis 2010, 13:26

.:MarciN:. napisał(a):Jednak ja się uparłem i szukałem 15stek z moim rozstawem... (myślałem nad większymi ale na nasze drogi i przy 75KM to chyba byłby już hardcore

<rotfl>
fajnie to teraz brzmi ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez piotrek159 » 11 lis 2010, 21:35

witam i mam pytanko o rozmiar felg,a dokladnie o ich szerokosc;] sam jezdze na 7,5;wczesniej na 7 i moim zdaniem pogorszyl sie komfort jazdy;/ dodam,ze mam 16' a nie 18:( jak sie sprawuej Twoje zawieszenie na dziurach czy zwyklych laczeniach asfaltu? czuc kazda nierownosc czy musisz non stop zmieniac koncowki,gumy itp.?? dodam,ze mam opony 195/50 Fulda ale felga 7,5 spowodowala.iz oponka sie troche naciagnela i wyglada jak 45;/ jak wyglada u Ciebie z komfortem podrozowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2007, 23:50
Posty: 153
Skąd: Ś L Ą S K
Auto: 1,6 16v (BG) LPG

Postprzez .:MarciN:. » 13 lis 2010, 23:24

Ale odgrzebałeś Łukasz :D – pamiętam jak to pisałem... pamiętam też jak pojechałem kilka lat temu do znanego Ci zakładu wulkanizacyjnego z 15stkami i znany Ci wulkanizator mówił mi jak to moje auto będzie obtłuczone, wszystkie końcówki będę musiał wymieniać i jaki to gigantyczny błąd zakładać te felgi do tego auta i jeździć w nich po naszych lubelskich drogach...

To, że widać jak ewoluował projekt i jak toczyła się cała moja przygoda z motoryzacją w tym topicu jest piękne :D, dlatego bardzo chętnie scaliłbym ten temat z projektem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez .:MarciN:. » 14 lis 2010, 19:13

piotrek159 napisał(a): jak sie sprawuej Twoje zawieszenie na dziurach czy zwyklych laczeniach asfaltu? czuc kazda nierownosc czy musisz non stop zmieniac koncowki,gumy itp.


Zawieszenie jest dość twarde i sztywne – H&R do miękkich nie należy :]. Mi osobiście jeździ się bardzo dobrze. Nawet drobne nierówności są odczuwalne, ale nie jest to taczka – czuć, że zawieszenie pracuje.

Teraz odpowiedź na dalszą część pytania dotyczącą wymian elementów zawieszenia. Od czasu wymiany sprężyn na H&R oraz amorków na KYB Excel-G nie zmieniałem w zawieszeniu praktycznie nic. Teraz dopiero po ponad 5ciu latach mojej eksploatacji wymieniłem obydwa tylne łączniki stabilizatora na Yamato. Wcześniej, gdy przebieg zbliżał się do ok. 200tys. zostały wymienione obydwa swożnie na 555. Poza tym nic. Dodam tylko, że na konfiguracji KYB + H&R przejechałem już kilkadziesiąt tys. km. Reszta to ciągle te same graty :).

Komfort? Przy tej konfiguracji zawieszenia różnica pomiędzy 215/35/18 na 7'' oraz 195/50/15 na 6,5'' praktycznie nieodczuwalna ani dla mnie ani dla moich pasażerów.

Uzupełnię niedługo temat o koszty eksploatacyjne to wszystko będzie jasne :). Już dawno miałem to zrobić. Przeniosę tutaj po prostu moją osobistą książkę serwisową :).

Oto konfiguracja zimowa:
Autec Baltic 15x6,5 w nowym kolorze + 195/50/15
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Lukazie » 14 lis 2010, 21:53

Ja również musiałem wymienić tylne zawieszenie ;)
Mam 2 amortyzatory firmy Kayaba olejowe – Niestety do wymiany mam 1 spiralke (Dla mechanika Sprężyna) , więc trzeba kupić 1 używaną na szrocie lub 2 nowe .Mam pytanko do Ciebie ,
Czy takie będą odpowiednie ? http://allegro.pl/sprezyna-sprezyny-tyl ... 02327.html :)
Z tyłu pasażerowie skarżą się , ze co dziura to samochod fruwa , tłumaczenie że samochód ma sztywne zawieszenie nic nie daje :P
Aha i moja subiektywna ocena: W sportowym obuwiu wyglądał lepiej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez .:MarciN:. » 14 lis 2010, 23:01

18tki w zimie chyba by się nie sprawdziły :). Pamiętajmy, że Auteci to zimowe obuwie :).

Ja mam komplet sprężyn H&R. Czy te z aukcji podejdą – pewnie tak, bo pisze przecież, że są do BG, marka tylko nieznana. Jak wymieniasz springi to na glebę ją od razu posadź... i nie wymieniaj jednej sprężyny – takie elementy to zwykle tylko parami. Muszę przyznać że w porównaniu z seryjnymi sprężynami przy obładowanym samochodzie H&Ry lepiej się sprawdzają :).

Lukazie napisał(a):Z tyłu pasażerowie skarżą się , ze co dziura to samochod fruwa


Jeśli fruwa to chyba właśnie zawieszenie jest za miękkie... lub amorki niedomagają. Gdyby trzęsło to rozumiem :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez piotrek159 » 15 lis 2010, 10:32

no niezle sie prezentuje z tymi ciemnymi felami;] looknij sobie moja-->link ponizej bo tez mam jasny kolor i czarne feluski:D hehe zarowno Ty jak i ja mamy takie troche niespotykane kolory i na szczescie czarne felgi wygladaja z nimi fajnie:D
co do wymian i zmian to ja wsumie tez przejechalem okolo 70tys.albo i wiecej i wsumie tylko na poczatku koncowki drazkow,gumy na wachaczach(czy jak to sie tam nazywa)i jeszcze jakies podstawowe gumki wymienialem]; ogolnie amorki BaYaBa gazowe wymienilem na poczatku tyl-bo 1byl padniety,a z biegiem czasu przod bo bylo wiecej kasiorki:D hehehe ogolnie amorki po chyba ponad roku jazdy na przodzie na feldze 16" HJx7,a przed zalozeniem sprezyn sportowych podczas pomiaru pokazywaly chyba 87% czy jakos tak,a po kolejnym roku czy nawet dluzej bo juz zima idzie amorki K.. +sprezyny -35 i dodam,ze nowe fele 7,5 amory pokazywaly 76-84%:D dokladnie musialbym zobaczyc w moim kajeciku bo tam sa wszystkie wymiany,daty i przebiegi;] hehehe
ogolnei jakbys mogl to wrzuc jakas foteczke na tym zimowym obuwiu ale z troszke blizsza i z profilu felg;]
pozdro i szerokiej;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2007, 23:50
Posty: 153
Skąd: Ś L Ą S K
Auto: 1,6 16v (BG) LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy