Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
pytanie czy nie była to wina przegrzanego sprzęgła (sklejonego) a nie oleju w co wątpię ale mogę się mylić.
Nie kupował bym nacinanych tarcz tylko zwykłe brembo np z klockiem Mintex w sportowej mieszance ( jest troche tańszy od ferodo ds2500) ale trzeba się liczyć z tym, że każda tarcza się podda szybciej lub później w przypadku sportowej mieszanki klocka.
Nie kupował bym nacinanych tarcz tylko zwykłe brembo np z klockiem Mintex w sportowej mieszance ( jest troche tańszy od ferodo ds2500) ale trzeba się liczyć z tym, że każda tarcza się podda szybciej lub później w przypadku sportowej mieszanki klocka.
Najlepsze z.tego co się wcześniej orientowalem były dostępne do tych zacisków Hawk, dlatego zdecydowałem zmienić zacisk. Gładka tarcze tez sądzę w zupełności Ci starczy, Pizzabrakes robi takie z większą ilością węgla, twierdzą że lepsze od gładkich brembo a cena nie wiele większa. Jeżeli chodzi o olej w skrzyni polecam Mobilube 75w90, mi biegi chodziły maselko w każdych warunkach.
Czyli będą Hawk HP Plus i jakaś nacinana. Tak na szybko dlaczego chcę nacinane http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/nowosci/czesci/302.html.
Tak to wygląda:
Na ostatnich 2 zdjęciach widać jak piasta trzyma tarczę. Fazy wykonane przez tokarza po wierceniu od wewnętrznej strony wydawały mi się za duże. Osobiście przemawia do mnie teoria piwo. Na 1 zdjęciu widać, że ramię nie zasłania miejsca nad otworem w przeciwieństwie do pozostałych.
Tak to wygląda:
Na ostatnich 2 zdjęciach widać jak piasta trzyma tarczę. Fazy wykonane przez tokarza po wierceniu od wewnętrznej strony wydawały mi się za duże. Osobiście przemawia do mnie teoria piwo. Na 1 zdjęciu widać, że ramię nie zasłania miejsca nad otworem w przeciwieństwie do pozostałych.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Akurat ten tekst traktowałbym trochę jako reklamę, jednak z drugiej strony, sam używam Rotingera w dwóch autach i jestem zadowolony (gdyby mieli lepszą farbę antykorozyjną byłbym mega zadowolony).
M6 na używanych klockach oryginalnych Mazdy i Rotingerach nacinanych i nawiercanych, przejechała ponad 20 tysięcy kilometrów i nic się nie dzieje oczywiście felgi się brudzą. Teraz w Poznaniu była próba jak to będzie w X9 się sprawować z klockami TRW, po pierwszym przejeździe było słabo nie to co w M6 ale jak się wszystko przepaliło to kolejne wyjazdy i do dzisiaj czuję, że mam nad autem kontrolę i lecę do przodu przy naciskaniu hamulca (w sensie, że siła jest o wiele większa i trzeba delikatniej operować hamulcem).
M6 na używanych klockach oryginalnych Mazdy i Rotingerach nacinanych i nawiercanych, przejechała ponad 20 tysięcy kilometrów i nic się nie dzieje oczywiście felgi się brudzą. Teraz w Poznaniu była próba jak to będzie w X9 się sprawować z klockami TRW, po pierwszym przejeździe było słabo nie to co w M6 ale jak się wszystko przepaliło to kolejne wyjazdy i do dzisiaj czuję, że mam nad autem kontrolę i lecę do przodu przy naciskaniu hamulca (w sensie, że siła jest o wiele większa i trzeba delikatniej operować hamulcem).
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Szukam firm produkujących tarcze z rozstawem na zamówienie lub bez. Ponoć Mikoda może mi takie wykonać, ale nie udało mi się jeszcze skontaktować z technologiem. EBC mówi nie.
Inne tarcze nie podejdą, szlak przetarty przez weede.
Inne tarcze nie podejdą, szlak przetarty przez weede.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
mx-3lover kontaktowałem się z mikodą z rok temu, mogą sprzedać tarcze w normalnej cenie bez otworów
Rozmawiałem z technologiem Bartkiem o ile dobrze pamiętam ^^ Mogli by też zrobić otwory 4x100 ale tarcza wychodzi +50% ceny chyba więc nieopłacalne 
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
ravo napisał(a):Straszny drut tak wiercic tarcze w aucie który lata po torze. A tekst to reklama
Szkoda, że jak weede i inni wiercili to nikt nie pisał, że to drut. Zestaw szykował dla mnie wyjadacz z Lublina, więc gdyby to było niedopuszczalne nie zrobiłby tego. Raczej nie poznamy przyczyny pęknięcia, a nawet gdyby dodatkowe otwory za tym stały to zauważ, że dodatkowy, oryginalny nagwintowany otwór M8 przyczynił się do tego najbardziej. Teraz wole dmuchać na zimne.
Odnośnie artykułu, chciałem Wam pokazać dlaczego chcę akurat nacinane a nie inne. Proszę, tutaj nie ma reklamy: http://www.rgarage.pl/index.php/modyfikacje/brakes/tarcze-wiercone-czy-nacinane. Nie ważne czy EBC, czy Brembo, czy ATM Mikoda o tym napisze zasada jest jedna, stała.
dam92 napisał(a):mx-3lover kontaktowałem się z mikodą z rok temu, mogą sprzedać tarcze w normalnej cenie bez otworówRozmawiałem z technologiem Bartkiem o ile dobrze pamiętam ^^ Mogli by też zrobić otwory 4x100 ale tarcza wychodzi +50% ceny chyba więc nieopłacalne
Dzięki, kłaniam się. Nawet nie wiesz jakiego banana miałem na twarzy jak przeczytałem twoją wypowiedź.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Nie czytaj tego, albo przynajmniej nie ufaj bezgranicznie. Pierwsze pytanie, czy miałeś już efekt poduszki gazowej pod klockiem? Jeśli nie, to wystarczy Ci gładka tarcza. Druga sprawa, to wyższość jednego rozwiązania nad drugim – nie ma żadnej zasady, bo wszystko zależy od jakości tarczy i od tego bym zaczął.
P.S. Czy komentarz dot. grup na zlocie spowodował, że poczułeś się lepiej? :(
P.S. Czy komentarz dot. grup na zlocie spowodował, że poczułeś się lepiej? :(
the right man in the wrong place...
mx-3lover napisał(a):Szukam firm produkujących tarcze z rozstawem na zamówienie lub bez. Ponoć Mikoda może mi takie wykonać, ale nie udało mi się jeszcze skontaktować z technologiem. EBC mówi nie.
Inne tarcze nie podejdą, szlak przetarty przez weede.
jak nie podejdą ? Skoro bosy i młody jeżdżą i nic nie wiercili
podejdzie tarcza od renówki 280 mm ale z tego co pamiętam trzeba chyba jakiś cienki dystans pod tarcze
a czemu nie przejdziesz na 5 szpilek ? Nie chcesz felg zmieniać czy jakiś inny powód?
Ja jeżdżę na Mikodach miałem je teraz na torze plus do tego nowe klocki i zaciski po regeneracji.
Hamulce żyleta lecz po 3 okrążeniu było już czuć mały spadek skuteczności hamowania ale myślę że to normalne przy tak ostrej jeździe. Po ostygnięciu hamulców siła hamowania wracała do normy
Pozwolę sobie wrzucić coś na pamiątkę naszego wyścigu bo nie wiem czy widziałeś tą fotkę
Hamulce żyleta lecz po 3 okrążeniu było już czuć mały spadek skuteczności hamowania ale myślę że to normalne przy tak ostrej jeździe. Po ostygnięciu hamulców siła hamowania wracała do normy
Pozwolę sobie wrzucić coś na pamiątkę naszego wyścigu bo nie wiem czy widziałeś tą fotkę
mx-3lover napisał(a):Zestaw szykował dla mnie wyjadacz z Lublina,
Pati
Nie czytałem już potem wątku weede, nikt też nie piszę tutaj w złym tonie dla Ciebie bardziej kibicujemy i staramy się podpowiedzieć czasami warto posłuchać
MAYKI napisał(a):lecz po 3 okrążeniu było już czuć mały spadek skuteczności hamowania
Pierwszy spadek wydajności zależy od klocków i płynu. Na czymś w rodzaju DS2000/2500 + RBF kilka kółek po Poznaniu w ogóle nie robi wrażenia. Dopiero kiedy klocek zaczyna się palić, znaczenia nabierają nacięcia tarczy.
the right man in the wrong place...
MAYKI napisał(a):Paweł napisał(a):Na czymś w rodzaju DS2000/2500 + RBF
Nie bardzo wiem o co chodzi?
Np. motul rbf 660 płyn hamulcowy o podwyższonej temp. wrzenia.
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
mx-3lover napisał(a):Dzięki, kłaniam się. Nawet nie wiesz jakiego banana miałem na twarzy jak przeczytałem twoją wypowiedź.Koszt w przypadku nacinanych to 277 PLN. 50% to dodatkowe, niecałe 140 PLN. Podliczysz paliwo, czas, robociznę i możliwość, że tokarzowi pójdzie coś nie tak, to myślę, że warto zlecić to Mikodzie.
Dzwoniłem też do narzędziowni, powiedzieli mi ok. 30zł za sztuke
Ja miałem zamiar kłaść duży nacisk żeby zrobili mi to na cnc żeby tego nie spartolić bo to mega istotne żeby to było równo
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Ale się wątek rozruszał.
A co mam czytać? Tutaj też dobrze piszą http://autokult.pl/2811,tuning-hamulcow-tarcze-hamulcowe-czesc-2. Swoją wiedzę opieram też na podstawie rozmów z kolegą z pracy, który budował rajdówki takie jak Citroen C2 R2 Max.
Nie miałem poduszki gazowej, ale jak założę lepsze klocki to nie chciałbym jej mieć. Wiesz, że nacinane tarcze frezują klocki i nie pozwalają im się zeszklić? Na drodze i w Poznaniu delikatnie zeszkliłem klocki i na tarczach pokazały się błękitne kreski, wiesz co to oznacza?
Idąc twoim tokiem rozumowania warto założyć tarczę z większą ilością "węgla" i spowodować zeszklenie się klocka.
P.S. Twoje pytanie uznaję za retoryczne. Wyobraź sobie jak ja się poczułem jak usłyszałem, coś kompletnie odwrotnego w porównaniu do poprzedniej rozmowy. Dla mnie "nie mam czasu" oznaczało co najmniej odwal się. Dalsze dyskutowanie nie ma sensu, zaczynam rozumieć tekkenfana.
Lepszym rozwiązaniem jest nawet tarcza z Fiata Grande Punto 284 mm i też 4x100 tylko co z tego jak jest za cienka. Wg mnie tłoczki powinny pracować w swoim zakresie.
Zmiana felg i konieczność ruszania tyłu.
Nie jestem pewien czy to ja. Moja jeździła na czarnych i zielonych felgach. Nawet gdybym był to ja to fotograf dał ciała i powinien zrobić fotkę później.
Ale fakt super fota. Pozdrawiam
P.S. Sprawdź płyn i przewody.
Na tym kończymy OT, no chyba, że zarząd może...
Paweł napisał(a):Nie czytaj tego, albo przynajmniej nie ufaj bezgranicznie. Pierwsze pytanie, czy miałeś już efekt poduszki gazowej pod klockiem? Jeśli nie, to wystarczy Ci gładka tarcza. Druga sprawa, to wyższość jednego rozwiązania nad drugim – nie ma żadnej zasady, bo wszystko zależy od jakości tarczy i od tego bym zaczął.
P.S. Czy komentarz dot. grup na zlocie spowodował, że poczułeś się lepiej?
A co mam czytać? Tutaj też dobrze piszą http://autokult.pl/2811,tuning-hamulcow-tarcze-hamulcowe-czesc-2. Swoją wiedzę opieram też na podstawie rozmów z kolegą z pracy, który budował rajdówki takie jak Citroen C2 R2 Max.
Nie miałem poduszki gazowej, ale jak założę lepsze klocki to nie chciałbym jej mieć. Wiesz, że nacinane tarcze frezują klocki i nie pozwalają im się zeszklić? Na drodze i w Poznaniu delikatnie zeszkliłem klocki i na tarczach pokazały się błękitne kreski, wiesz co to oznacza?
Idąc twoim tokiem rozumowania warto założyć tarczę z większą ilością "węgla" i spowodować zeszklenie się klocka.
P.S. Twoje pytanie uznaję za retoryczne. Wyobraź sobie jak ja się poczułem jak usłyszałem, coś kompletnie odwrotnego w porównaniu do poprzedniej rozmowy. Dla mnie "nie mam czasu" oznaczało co najmniej odwal się. Dalsze dyskutowanie nie ma sensu, zaczynam rozumieć tekkenfana.
honda2911 napisał(a):mx-3lover napisał(a):Szukam firm produkujących tarcze z rozstawem na zamówienie lub bez. Ponoć Mikoda może mi takie wykonać, ale nie udało mi się jeszcze skontaktować z technologiem. EBC mówi nie.
Inne tarcze nie podejdą, szlak przetarty przez weede.
jak nie podejdą ? Skoro bosy i młody jeżdżą i nic nie wiercili![]()
podejdzie tarcza od renówki 280 mm ale z tego co pamiętam trzeba chyba jakiś cienki dystans pod tarcze
a czemu nie przejdziesz na 5 szpilek ? Nie chcesz felg zmieniać czy jakiś inny powód?
Lepszym rozwiązaniem jest nawet tarcza z Fiata Grande Punto 284 mm i też 4x100 tylko co z tego jak jest za cienka. Wg mnie tłoczki powinny pracować w swoim zakresie.
Zmiana felg i konieczność ruszania tyłu.
MAYKI napisał(a):Ja jeżdżę na Mikodach miałem je teraz na torze plus do tego nowe klocki i zaciski po regeneracji.
Hamulce żyleta lecz po 3 okrążeniu było już czuć mały spadek skuteczności hamowania ale myślę że to normalne przy tak ostrej jeździe. Po ostygnięciu hamulców siła hamowania wracała do normy![]()
Pozwolę sobie wrzucić coś na pamiątkę naszego wyścigu bo nie wiem czy widziałeś tą fotkę
Nie jestem pewien czy to ja. Moja jeździła na czarnych i zielonych felgach. Nawet gdybym był to ja to fotograf dał ciała i powinien zrobić fotkę później.
P.S. Sprawdź płyn i przewody.
Na tym kończymy OT, no chyba, że zarząd może...
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości