Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez ravo » 22 kwi 2016, 06:21

pytanie czy nie była to wina przegrzanego sprzęgła (sklejonego) a nie oleju w co wątpię ale mogę się mylić.
Nie kupował bym nacinanych tarcz tylko zwykłe brembo np z klockiem Mintex w sportowej mieszance ( jest troche tańszy od ferodo ds2500) ale trzeba się liczyć z tym, że każda tarcza się podda szybciej lub później w przypadku sportowej mieszanki klocka.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez misiak89-89 » 22 kwi 2016, 10:13

Najlepsze z.tego co się wcześniej orientowalem były dostępne do tych zacisków Hawk, dlatego zdecydowałem zmienić zacisk. Gładka tarcze tez sądzę w zupełności Ci starczy, Pizzabrakes robi takie z większą ilością węgla, twierdzą że lepsze od gładkich brembo a cena nie wiele większa. Jeżeli chodzi o olej w skrzyni polecam Mobilube 75w90, mi biegi chodziły maselko w każdych warunkach.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mx-3lover » 22 kwi 2016, 11:34

Czyli będą Hawk HP Plus i jakaś nacinana. Tak na szybko dlaczego chcę nacinane http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/nowosci/czesci/302.html.

Tak to wygląda:
IMG_20160422_104326.jpg
IMG_20160422_105251.jpg
IMG_20160422_105340.jpg

IMG_20160422_105916.jpg

IMG_20160422_105503.jpg


Na ostatnich 2 zdjęciach widać jak piasta trzyma tarczę. Fazy wykonane przez tokarza po wierceniu od wewnętrznej strony wydawały mi się za duże. Osobiście przemawia do mnie teoria piwo. Na 1 zdjęciu widać, że ramię nie zasłania miejsca nad otworem w przeciwieństwie do pozostałych.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Yoki » 22 kwi 2016, 11:47

Akurat ten tekst traktowałbym trochę jako reklamę, jednak z drugiej strony, sam używam Rotingera w dwóch autach i jestem zadowolony (gdyby mieli lepszą farbę antykorozyjną byłbym mega zadowolony).
M6 na używanych klockach oryginalnych Mazdy i Rotingerach nacinanych i nawiercanych, przejechała ponad 20 tysięcy kilometrów i nic się nie dzieje oczywiście felgi się brudzą. Teraz w Poznaniu była próba jak to będzie w X9 się sprawować z klockami TRW, po pierwszym przejeździe było słabo nie to co w M6 ale jak się wszystko przepaliło to kolejne wyjazdy i do dzisiaj czuję, że mam nad autem kontrolę i lecę do przodu przy naciskaniu hamulca (w sensie, że siła jest o wiele większa i trzeba delikatniej operować hamulcem).
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez mx-3lover » 22 kwi 2016, 16:24

Szukam firm produkujących tarcze z rozstawem na zamówienie lub bez. Ponoć Mikoda może mi takie wykonać, ale nie udało mi się jeszcze skontaktować z technologiem. EBC mówi nie.
Inne tarcze nie podejdą, szlak przetarty przez weede.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 22 kwi 2016, 16:43

Straszny drut tak wiercic tarcze w aucie który lata po torze. A tekst to reklama
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez dam92 » 22 kwi 2016, 16:50

mx-3lover kontaktowałem się z mikodą z rok temu, mogą sprzedać tarcze w normalnej cenie bez otworów ;) Rozmawiałem z technologiem Bartkiem o ile dobrze pamiętam ^^ Mogli by też zrobić otwory 4x100 ale tarcza wychodzi +50% ceny chyba więc nieopłacalne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mx-3lover » 22 kwi 2016, 18:38

ravo napisał(a):Straszny drut tak wiercic tarcze w aucie który lata po torze. A tekst to reklama

Szkoda, że jak weede i inni wiercili to nikt nie pisał, że to drut. Zestaw szykował dla mnie wyjadacz z Lublina, więc gdyby to było niedopuszczalne nie zrobiłby tego. Raczej nie poznamy przyczyny pęknięcia, a nawet gdyby dodatkowe otwory za tym stały to zauważ, że dodatkowy, oryginalny nagwintowany otwór M8 przyczynił się do tego najbardziej. Teraz wole dmuchać na zimne.
Odnośnie artykułu, chciałem Wam pokazać dlaczego chcę akurat nacinane a nie inne. Proszę, tutaj nie ma reklamy: http://www.rgarage.pl/index.php/modyfikacje/brakes/tarcze-wiercone-czy-nacinane. Nie ważne czy EBC, czy Brembo, czy ATM Mikoda o tym napisze zasada jest jedna, stała.

dam92 napisał(a):mx-3lover kontaktowałem się z mikodą z rok temu, mogą sprzedać tarcze w normalnej cenie bez otworów ;) Rozmawiałem z technologiem Bartkiem o ile dobrze pamiętam ^^ Mogli by też zrobić otwory 4x100 ale tarcza wychodzi +50% ceny chyba więc nieopłacalne ;)


Dzięki, kłaniam się. Nawet nie wiesz jakiego banana miałem na twarzy jak przeczytałem twoją wypowiedź. :D Koszt w przypadku nacinanych to 277 PLN. 50% to dodatkowe, niecałe 140 PLN. Podliczysz paliwo, czas, robociznę i możliwość, że tokarzowi pójdzie coś nie tak, to myślę, że warto zlecić to Mikodzie.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Paweł » 22 kwi 2016, 19:01

Nie czytaj tego, albo przynajmniej nie ufaj bezgranicznie. Pierwsze pytanie, czy miałeś już efekt poduszki gazowej pod klockiem? Jeśli nie, to wystarczy Ci gładka tarcza. Druga sprawa, to wyższość jednego rozwiązania nad drugim – nie ma żadnej zasady, bo wszystko zależy od jakości tarczy i od tego bym zaczął.

P.S. Czy komentarz dot. grup na zlocie spowodował, że poczułeś się lepiej? :(
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez honda2911 » 22 kwi 2016, 19:06

mx-3lover napisał(a):Szukam firm produkujących tarcze z rozstawem na zamówienie lub bez. Ponoć Mikoda może mi takie wykonać, ale nie udało mi się jeszcze skontaktować z technologiem. EBC mówi nie.
Inne tarcze nie podejdą, szlak przetarty przez weede.

jak nie podejdą ? Skoro bosy i młody jeżdżą i nic nie wiercili :P
podejdzie tarcza od renówki 280 mm ale z tego co pamiętam trzeba chyba jakiś cienki dystans pod tarcze

a czemu nie przejdziesz na 5 szpilek ? Nie chcesz felg zmieniać czy jakiś inny powód?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez MAYKI » 22 kwi 2016, 19:08

Ja jeżdżę na Mikodach miałem je teraz na torze plus do tego nowe klocki i zaciski po regeneracji.
Hamulce żyleta lecz po 3 okrążeniu było już czuć mały spadek skuteczności hamowania ale myślę że to normalne przy tak ostrej jeździe. Po ostygnięciu hamulców siła hamowania wracała do normy :)
Pozwolę sobie wrzucić coś na pamiątkę naszego wyścigu bo nie wiem czy widziałeś tą fotkę :D
Załączniki
13040965_960693404043791_4930407563858721944_o.jpg
Moim zdaniem ta fotka wymiata:)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2014, 17:43
Posty: 608 (3/11)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda6 GY LF-DE '06 by MAYKI

Postprzez ravo » 22 kwi 2016, 19:20

mx-3lover napisał(a):Zestaw szykował dla mnie wyjadacz z Lublina,

Pati :P ? vel XXX zawsze się wkurzał jak tak do niego mówiłem, tęsknie za nim ;)

Nie czytałem już potem wątku weede, nikt też nie piszę tutaj w złym tonie dla Ciebie bardziej kibicujemy i staramy się podpowiedzieć czasami warto posłuchać ;) ja mając prawie 400KM i 500NM auto ważące 1300-1400 chwaliłem gładkie tarcze :) dla mnie nadal nacinane i wiercone to bardziej lans niż coś lepszego ale jak pisał Paweł trzeba to oceniać na konkretnej firmie i modelu tarczy. Ja bym wybrał gładką i dobrą mieszankę klocka ale zrobisz jak uważasz.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Paweł » 22 kwi 2016, 19:24

MAYKI napisał(a):lecz po 3 okrążeniu było już czuć mały spadek skuteczności hamowania

Pierwszy spadek wydajności zależy od klocków i płynu. Na czymś w rodzaju DS2000/2500 + RBF kilka kółek po Poznaniu w ogóle nie robi wrażenia. Dopiero kiedy klocek zaczyna się palić, znaczenia nabierają nacięcia tarczy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ravo » 22 kwi 2016, 19:28

potwierdzam :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez MAYKI » 22 kwi 2016, 19:30

Paweł napisał(a):Na czymś w rodzaju DS2000/2500 + RBF

Nie bardzo wiem o co chodzi? :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2014, 17:43
Posty: 608 (3/11)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda6 GY LF-DE '06 by MAYKI

Postprzez ravo » 22 kwi 2016, 19:34

mieszanka klocków i płyn ham
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Piotrek_154 » 22 kwi 2016, 19:53

MAYKI napisał(a):
Paweł napisał(a):Na czymś w rodzaju DS2000/2500 + RBF

Nie bardzo wiem o co chodzi? :)

Np. motul rbf 660 płyn hamulcowy o podwyższonej temp. wrzenia.
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez dam92 » 22 kwi 2016, 22:02

mx-3lover napisał(a):Dzięki, kłaniam się. Nawet nie wiesz jakiego banana miałem na twarzy jak przeczytałem twoją wypowiedź. :D Koszt w przypadku nacinanych to 277 PLN. 50% to dodatkowe, niecałe 140 PLN. Podliczysz paliwo, czas, robociznę i możliwość, że tokarzowi pójdzie coś nie tak, to myślę, że warto zlecić to Mikodzie.



Dzwoniłem też do narzędziowni, powiedzieli mi ok. 30zł za sztuke ;)
Ja miałem zamiar kłaść duży nacisk żeby zrobili mi to na cnc żeby tego nie spartolić bo to mega istotne żeby to było równo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mx-3lover » 22 kwi 2016, 22:59

Ale się wątek rozruszał.

Paweł napisał(a):Nie czytaj tego, albo przynajmniej nie ufaj bezgranicznie. Pierwsze pytanie, czy miałeś już efekt poduszki gazowej pod klockiem? Jeśli nie, to wystarczy Ci gładka tarcza. Druga sprawa, to wyższość jednego rozwiązania nad drugim – nie ma żadnej zasady, bo wszystko zależy od jakości tarczy i od tego bym zaczął.

P.S. Czy komentarz dot. grup na zlocie spowodował, że poczułeś się lepiej? :(


A co mam czytać? Tutaj też dobrze piszą http://autokult.pl/2811,tuning-hamulcow-tarcze-hamulcowe-czesc-2. Swoją wiedzę opieram też na podstawie rozmów z kolegą z pracy, który budował rajdówki takie jak Citroen C2 R2 Max.
Nie miałem poduszki gazowej, ale jak założę lepsze klocki to nie chciałbym jej mieć. Wiesz, że nacinane tarcze frezują klocki i nie pozwalają im się zeszklić? Na drodze i w Poznaniu delikatnie zeszkliłem klocki i na tarczach pokazały się błękitne kreski, wiesz co to oznacza?
Idąc twoim tokiem rozumowania warto założyć tarczę z większą ilością "węgla" i spowodować zeszklenie się klocka.

P.S. Twoje pytanie uznaję za retoryczne. Wyobraź sobie jak ja się poczułem jak usłyszałem, coś kompletnie odwrotnego w porównaniu do poprzedniej rozmowy. Dla mnie "nie mam czasu" oznaczało co najmniej odwal się. Dalsze dyskutowanie nie ma sensu, zaczynam rozumieć tekkenfana.

honda2911 napisał(a):
mx-3lover napisał(a):Szukam firm produkujących tarcze z rozstawem na zamówienie lub bez. Ponoć Mikoda może mi takie wykonać, ale nie udało mi się jeszcze skontaktować z technologiem. EBC mówi nie.
Inne tarcze nie podejdą, szlak przetarty przez weede.

jak nie podejdą ? Skoro bosy i młody jeżdżą i nic nie wiercili :P
podejdzie tarcza od renówki 280 mm ale z tego co pamiętam trzeba chyba jakiś cienki dystans pod tarcze

a czemu nie przejdziesz na 5 szpilek ? Nie chcesz felg zmieniać czy jakiś inny powód?


Lepszym rozwiązaniem jest nawet tarcza z Fiata Grande Punto 284 mm i też 4x100 tylko co z tego jak jest za cienka. Wg mnie tłoczki powinny pracować w swoim zakresie.

Zmiana felg i konieczność ruszania tyłu.

MAYKI napisał(a):Ja jeżdżę na Mikodach miałem je teraz na torze plus do tego nowe klocki i zaciski po regeneracji.
Hamulce żyleta lecz po 3 okrążeniu było już czuć mały spadek skuteczności hamowania ale myślę że to normalne przy tak ostrej jeździe. Po ostygnięciu hamulców siła hamowania wracała do normy :)
Pozwolę sobie wrzucić coś na pamiątkę naszego wyścigu bo nie wiem czy widziałeś tą fotkę :D


Nie jestem pewien czy to ja. Moja jeździła na czarnych i zielonych felgach. Nawet gdybym był to ja to fotograf dał ciała i powinien zrobić fotkę później. :P Ale fakt super fota. Pozdrawiam

P.S. Sprawdź płyn i przewody.

Na tym kończymy OT, no chyba, że zarząd może...
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez honda2911 » 22 kwi 2016, 23:02

No ale z tyłu tylko wystarczy piasty przełożyć
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy