check. napisał(a):onyx napisał(a):Z tego co napisał Pit, seryjna pompuje z większym ciśnieniem ale mimo to w tej samej jednostce czasu dostarcza nadal mniej powietrza niż większa turbina pracująca z mniejszym ciśnieniem.
jakieś dziwne teorie wymyślacie.
To nie my

Pit napisał(a):Sąsiad napisał(a):No sensowniej czyt. blizej "przed" dmuchawki raczej sie nie dalo (widac na fotkach).
Przed turbiną jest najlepiej, natomiast istnieje zawsze ryzyko, że jak termopara się upali, popsuje wirniczek

Jest ryzyko jest impreza

Lepiej przed turbo – za sprężarką to wróżenie z fusów i bezużyteczny kolejny wskaźnik na desce

Pit napisał(a):Po zegarku EGT stwierdzisz, że istnieje (bądź nie) problem (pod warunkiem, że sensownie umiejscowisz termoparę). Na jego wskazaniach jednak trudno opierać się przy strojeniu paliwa czy szacowaniu jego stosunku do powietrza.
piwo napisał(a):nie. dochodzi kwestia zle ustawionego zaplonu czy spalania np oleju oraz pewnie wielu innych czynnikow. ale egt zawsze mowi ze jest cos zle jak jest za wysoki. wiec warto go miec.
AFR i EGT są pomocne przy strojeniu ale parametry, które monitorują nie są współbieżne i w bardzo niewielkim stopniu od siebie zależą (nie wiem czy tylko nie w kwestii jakości paliwa). Można mieć bdb AFR a EGT wysokie, zwłaszcza przy WOT – wpływ ma na to ustawienie wałków, zapłonu, ciepłota świec, itd. Także, podobnie jak Piwo uważam, że strojąc powinno się zwracać uwagę na EGT – AFR to nie wszystko.