Mazda 323F BA KF-KL Turbo '97

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez MIRU » 2 lip 2011, 13:28

powoli do przodu :) wszystko mniej wiecej poskładane do kupy. Teraz troche poprawek i przygotowania do first startu <oczy>
mały bałagan pod maską :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
produkcja flanszy <czarodziej>
Obrazek
Obrazek
ps Grzesiu, spiesz sie z tym strojeniem :) v6 czeka na FMU :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez People_Hate_Me » 2 lip 2011, 16:59

Miru na jakim FMU bedzie to składane bo nie mogłem sie nigdzie doszukac informacji :)

co do bandaża termo to wejdz na www.re5pect.pl i tam maja bandaże dobre. weź albo biały albo złoty :)
ja bynajmniej bede zamawiał do siebie biały :) od nich.
Dodatkowo będe miał podobny setup poza turbinką :)
powodzenia przy first starcie :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez MIRU » 2 lip 2011, 17:02

12:1 obx :)
co do bandaża termo to wejdz na www.re5pect.pl i tam maja bandaże dobre.

<spoko> dzięki
Ostatnio edytowano 2 lip 2011, 17:37 przez MIRU, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez People_Hate_Me » 2 lip 2011, 17:03

MIRU napisał(a):12:1 obx

to ja bede miał dokładnie to samo.
No chociaż może zamienie na Vortecha ale to sie zobaczy :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez MIRU » 2 lip 2011, 17:06

Na początek styknie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez piwo » 3 lip 2011, 10:25

to fmu nadaje sie do maks 0,5 bara.przy 0,5 bara doladowania pompa paliwa musi juz przezwyciezyc 6 barow stawiane przez fmu, a nie kazda tyle wydala.walbro 255 dziala do okolo 5 barow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez MIRU » 3 lip 2011, 11:45

Do 0,5 nie zamierzam sie zbliżać na tym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez piwo » 3 lip 2011, 12:53

tak sie mowi. :) pokusa przekrecenia jedenj srubki by miec te parenascie koni wiecej jest nieodparta :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez People_Hate_Me » 3 lip 2011, 13:54

na obx'ie wiecej niz 0.4 bym nie robił :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez MIRU » 3 lip 2011, 21:05

planuje 0,3-0,35max :) Jak wyjdzie zobaczymy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez ravo » 3 lip 2011, 21:11

Super, będę Ci kibicował :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez @tomek@ » 4 lip 2011, 00:23

ravo napisał(a):Super, będę Ci kibicował :)

To tak jak ja od samego początku jestem ciekawy tego projektu co z tego wyniknie i trzymam kciuki ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Grzesiu » 4 lip 2011, 09:39

piwo napisał(a):pokusa przekrecenia jedenj srubki by miec te parenascie koni wiecej jest nieodparta


hey hey hey:D ja 0.5bara nie przekraczam, po prostu czasem się do niego nieco zbliżam:P choć należy przyznać że przy twardym aktuatorze złamać barierę 0.5bara jest bardzo łatwo i warto trzymać się od niego z daleka przy FMU.. bo nigdy nie wiadomo co peak przyniesie.

kibicuje;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Pit » 4 lip 2011, 11:56

Grzesiu napisał(a):...bo nigdy nie wiadomo co peak przyniesie

Ot właśnie dokonałeś wyjaśnienia jednej z wielu przyczyn, po jaką cholerę istnieją porządne boost-controlery, jak przecie i śrubką pokręcić sobie można ;)
(...)
W temacie auta i planów 0,3, do 0,35 bar, MIRU – sprawdzałeś, jaką wartość otwarcia ma sprężyna w aktuatorze, czyli od jakiego ciśnienia bez jej zmiany możesz zaczynać otwieranie? Wtryskiwacze rozumiem, przy mechanicznym sterowaniu, zostają seryjne?

Projektu gratuluję, przypomina mi wręcz idealnie ten oto kolegi walker'a:
viewtopic.php?f=49&t=76249
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Grzesiu » 4 lip 2011, 14:03

porządne boost-controler

z tą że uwagą że nic po nich kiedy interesuję nas "soft nad softy", a aktuator mamy "tradycyjny" z turbiną, czyli patrząc po tym co u nas na rynku wtórnym można spotkać.. 0.6bara +. Wtedy nie pozostaje nic innego jak sprężynka, nakrętka.. i zmiękczamy, a wskazany BC, tak naprawdę nie wiele poratuje jak aktuator odmówi otwarcie z jakiejś przyczyny. Gdyby tylko było łatwo złapać aktuator nastawny bez kombinowania na wartości <0.5bara to już od dawna sam bym z jego usług korzystał w zestawie z jakimś mbc, no ale albo cena kosmos od hamburgerów albo brak dokładnych danych. ..trzeba sobie radzić, i zachować ostrożność jak się chce low cost turbo;)

Pit napisał(a): jaką wartość otwarcia ma sprężyna w aktuatorze, czyli od jakiego ciśnienia bez jej zmiany możesz zaczynać otwieranie

mogę się założyć że nie (nie mierzył), a samo to mierzenie ma nie wiele wspólnego z rzeczywistością, choć daje swego rodzaju odniesienie, swego czasu mierzyłem u siebie, ale ma się to ni jak do rzeczywistości chociażby dlatego że pomijamy na stole ciśnienie spalin, które stawia opór klapce wg, wyniki otwarcia klapki właśnie na stole przy danym ciśnieniu, nie są wynikami otwierającymi ją na wydechu w trakcie pracy silnika, o tym że w/w wspomniany twardy aktuator którym pewnie też Miru dysponuje nie pomaga w wszystkim. Temat też gryziony przez chłopaków z mx-5 przy okazji testów turbiny IHI wg. producenta z seryjnym aktuatorem otwierającym tak by pompowanie nie przekraczało 0.55, w rzeczywistości pompującej nawet 0.8-0.8bara na tym że seryjnym aktuatorze.
Prawda chyba taka że sprawę załatwiłoby zamontowanie solidnego nie integralnego w turbinie wastegate, trochę gratów z "e" na początku i byłoby cacy.. ale to znowu nie eco, nie soft, nie tanio.. błędne koło z tym soft turbo trochę, ale taki urok, trzeba powoli, delikatnie, bez ciśnień, i da się to jakoś wszystko ustawić na bezpiecznie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez mlody1921 » 4 lip 2011, 14:23

No panie kończ kończ :D zobaczymy pewnie jakiś filmik jak to smiga :D cel pewnie zbliżyć sie do 200 :)

Tak jak Grzesiu pisze zakłada sie soft turbo i myśli sie że koszty też będa delikatne a jak zawsze wychodzi inaczej hehe wiem o tym bo moja padlina sie robi robi i robi

wszystko jest do ogarniecia ale jak słysze dwie litery MS to juz niewiadomo w co rece włożyć :/
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez MIRU » 4 lip 2011, 18:16

Pit napisał(a):W temacie auta i planów 0,3, do 0,35 bar, MIRU – sprawdzałeś, jaką wartość otwarcia ma sprężyna w aktuatorze

na "sucho" przy 0.1dźwignia aktuatora wysuwa sie o ok 3mm a przy 0.25 jest otwarty na maxa.
Pit napisał(a):Wtryskiwacze rozumiem, przy mechanicznym sterowaniu, zostają seryjne?

tak :) no chyba żeby dać większe i fmu 10:1 <co?>
Pit napisał(a):Projektu gratuluję, przypomina mi wręcz idealnie ten oto kolegi walker'a:

Dokładnie, nawet taka sama turbinka :) tylko ...
walker_1 napisał(a):Sprawdzałem wczoraj WG w nowej turbince i zaczyna on się otwierać dopiero przy 0,6 bara więc będę musiał ustawić go na 0,4-0,5 bara.
czyżby inny aktuator <oczy>
Grzesiu napisał(a):błędne koło z tym soft turbo trochę, ale taki urok, trzeba powoli, delikatnie, bez ciśnień, i da się to jakoś wszystko ustawić na bezpiecznie..

<spoko> oby :D
mlody1921 napisał(a):No panie kończ kończ :D zobaczymy pewnie jakiś filmik jak to smiga :D

bedzie smigac bedą i media :) generalnie to jest jeszcze masa roboty, min to zamontowanie icka. Nie wiem czy bedzie fmic czy smic :]
mlody1921 napisał(a):cel pewnie zbliżyć sie do 200

<oczy> <oczy> :)
btw...a co z vrisami ??Jesli w kolektorze bedzie nadcisnienie czyli vrisy bedą cały czas zmaknięte ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez HKSze » 5 lip 2011, 09:47

fajny projekt <spoko>
Licze ze spotkamy sie za nie dlugo na spocie ;)
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez MIRU » 26 lip 2011, 13:14

Moje tarcze hamulcowe maja juz chyba dosc bo sie troche powichrowały <killer> Prawie nowe, nie dostały po dupci a nie ma czym hamowac, takie bicie :|
Jak myslicie taki zestaw bedzie ok??
http://allegro.pl/show_item.php?item=1715572951
http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-hel-mazda-323f-1993-1998-i1688404179.html
czy moze lepszy- tarcze zimmermana i green stuffy <co?>
http://allegro.pl/tarcze-zimmermann-mazda-6-2002-wysoka-jakosc-i1708351399.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez ricardo881 » 26 lip 2011, 17:46

Ja smigam na tych Mikody z tylu i z przodu mam nawiercane i jest duza roznica od serii nie grzeja sie zbyt szybko i nie sa krzywe a smigam juz troche pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy