Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez piwo » 25 mar 2016, 19:28

r1r ma twarde boki i miekka mieszanke wiec o reakcje nie masz co sie bac. niedlugo wchodza nankangi ar-1 ktore beda lepsza opcja niz rs-r ktore sa ok tylko jak na prawde sie je porzadnie nagrzeje a o to trudno w lekkim aucie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez mx-3lover » 25 mar 2016, 19:58

Potenzy są świetne na ulicę, mam na myśli normalną jazdę i szaleństwa typu ustawki spod świateł. Na drodze mnie nigdy nie zawiodły. W porównaniu do Toyo Proxes T1R wolniej się zużywają, lepiej trzymają na mokrym (zobacz czasy przyspieszeń). Na suchym są minimalnie gorsze i mają miększe ścianki. Moim zdaniem na co dzień i z racji tego, jaką mamy zimę Potenza jest lepsza. RE002 są młodszymi oponami i mają asymetryczny bieżnik.

Na pierwszym treningu było zdecydowanie zimniej, był to mój pierwszy raz na torze, nie miałem porównania i byłem zadowolony z Potenz. Ostatni Track Day pokazał, że potrzebuję czegoś lepszego by wykorzystać potencjał MX-3. Największym problemem była za mała szerokość felgi i duży balon, seryjny 205/55. Myślę, że T1R w tym rozmiarze byłaby minimalnie lepsza. T1R 195/50 lub 45/15 w Civicu była zdecydowanie twardsza. Zastanawiam się jeszcze czy ciśnienie choć sprawdzane przed zawodami, nie zwiększyło się za mocno i może to też się przyczyniło. Teoretycznie ciśnienie sprawdza się na zimnych oponach, ale przecież jeździmy na ciepłych. U mnie było widać, że opona podniosła się po rozgrzaniu. Temat podobny jak ze sprawdzaniem poziomu oleju. <lol>

Jak mi popękają Federale wcale się nie zdziwię i nie będę ich reklamować. Dobrze o tym wiedziałem przed zakupem. I tak mi tego nie uznają to raz a dwa jedynym problemem będzie wygląd. To jest wada fabryczna, mają 6-8 łączeń poprzecznych. RS-R nadają się na 75% tor, 25% ulica.

Piwo Gądek w 950kg CRX K20 przepala R1R po niecałym okrążeniu, więc z rozgrzaniem RS-R nie miałby problemu.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 25 mar 2016, 20:08

T1r to można porównać do opony z Tesco.
Nowe federale nie pękają.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez dam92 » 25 mar 2016, 20:28

Czyli do okazjonalnego wypadu na tor aczkolwiek do szybkich zakrętów (jak jest paliwko to zakrętów się nie da wolno jechać) co byście polecili, iść w potenze t1r czy federale? Zimą garaż, w deszcz bez większych przegięć ^^ (wybaczcie troszke ot)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mx-3lover » 26 mar 2016, 00:13

Ciężko jest się zdecydować co? Dla Cb najlepsze będą Toyo.
Ravo nie przesadzaj. MX-3 KL to nie Impreza czy Evo.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 26 mar 2016, 17:29

Ale T1r to zwykła opona jakich pełno w supermarkecie nie widzę sensu płacenia za nią więcej
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez dam92 » 26 mar 2016, 20:00

Ciężko nie ciężko, chciałbym kupić naprawdę dobrą oponę (w rozsądnej cenie) nastawioną na sportową jazdę nie turystyczną.
Z tego co napisałeś o ile dobrze zrozumiałem to t1r ma twardsze boki jak potenza?

A miał ktoś do czynienia z pzero ?
Ostatnio edytowano 26 mar 2016, 21:12 przez dam92, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez witek » 26 mar 2016, 20:54

Jeśli chodzi o oponki to u siebie zamierzam potestowac nalewki profila semislick, wzor jak r888, mieszanka miekka, zobaczymy czy cos z tego bedzie ;) tanie sa na poczatek zabawy chyba nie takie zle
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 26 mar 2016, 21:29

Tak T1R ma sztywniejsze boki od RE002.
Żyjemy w dziwnych czasach i ludzie zakładają semi-slicki do jazdy po drogach... <glupek2>
Jeśli ktoś jeszcze będzie miał do mnie pytania odnośnie opon, zapraszam na PW, kończymy OT. <ok>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez weede » 26 mar 2016, 23:15

Czekam na rozwój wydarzeń :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mx-3lover » 31 mar 2016, 01:32

Pora obalić kolejną teorię. Nie każda 15' wejdzie pod hamulce z M6 GG. RH Classic ma za małą średnicę wewnętrzną. Nawet na tyle gdzie mamy tarcze 251mm i mały zacisk, ledwo wchodzi palec. Szkoda, bo zarówno ET, kolor i wzór pasują idealnie do MX-3. <serduszka>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 31 mar 2016, 13:50

Felgi naprawde fajne myslalem nad takimi na zime ale 7stow :| Kilka lat wstecz sprzedalem za 250zl 4szt...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mx-3lover » 31 mar 2016, 18:28

Zrobiłeś interes życia... Cena za jedną około 60 PLN. Są inne na OLX za 400, 450 PLN. Zadzwonisz, zapytasz, usłyszysz, że albo biją, albo były spawane, albo nie wiadomo czy są proste. "Za takie pieniądze to nie chcę mi się Panie jeździć i sprawdzać."
Moje to pewniaki, kupowałem je dla siebie. Jestem zbyt biedny by kupować tanie rzeczy. :D
Następny tego typu OT będzie od razu zgłaszany do moderacji bez odpowiedzi. Pozdrawiam trzeźwo myślących. ;)
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 31 mar 2016, 18:51

Noo moje byly 2 do podprostowania, ale mozna bylo jezdzic bo bicia byly dopiero powyzej 140km/h :)
Ja mialem swoje po piaskowaniu i sam malowalem :) Poszly za grosze:–\
Aaa czemu nie dasz ich do przetoczenia zeby weszly na zacisk??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mx-3lover » 31 mar 2016, 19:55

Raz, że pachnie to drutem i nie chcę osłabiać felgi(mają być na tor), dwa musiałbym zakładać minimum 25 mm dystanse z racji ramion.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 31 mar 2016, 20:11

A duzo brakuje?? Mysle ze te stare fele sa bardziej odporne na "głupote" niz te nowsze, smigalem chyba ze 4 lata naprawde trzeba w dziure wjechac 0,5m zeby sie poddała :P

Dystanse sam wiesz ,ze to tez nie problem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mx-3lover » 31 mar 2016, 20:21

Brakuje, około 3mm ale jeszcze idą odważniki. Dystanse swoje ważą i to je dyskwalifikuje.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 31 mar 2016, 22:31

To dosc sporo :/ A odwazniki mogą byc nabijane a nie klejone ;)

ALuminiowe ciezkie??? Czy z innego materiału??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mx-3lover » 31 mar 2016, 22:47

Nawet jakby były z włókna węglowego to nie założyłbym ich. Dla mnie to już koniec masy nieresorowanej. Początkowo celowałem w 5-6 kg felgę. Nie ma co kombinować, szukam innych 15'.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez misiak89-89 » 1 kwi 2016, 00:52

Rota robi lekkie felgi i parametry dobierzesz. Np wiem ze model fighter w 16 waży 4.7kg
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy