Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 11 mar 2016, 18:18

Grubości na pewno są ok. Bardziej chodziło mi o kolor, wygląd tarcz. Tylne tarcze mają wżery ze starości i kiedyś zrobił się korek parowy po zagotowanym płynie, a ja nieświadomy jeździłem z tym kilka miesięcy, wtedy tylne hamulce lekko hamowały.
Ogólnie pytam, bo przedwczoraj dosyć ekstremalnie testowałem hamulce i po ostatnim hamowaniu lekko dymił prawy klocek a na drugi dzień widać było gdzie nie gdzie delikatnie błękitny nalot (kreski) na tarczach zarówno z przodu i z tyłu. Przegrzane tarcze miałyby niebiesko-fioletowy kolor, a nie szaro-niebieski. I dziwne, żeby tarcze z tyłu się przegrzały. Dla mechanika wygląd tarcz i hamowanie auta bardzo dobre, bez zarzutów. Jestem w stanie uaktywnić ABS na suchym asfalcie przy 160 km/h. Problem polega na tym, że na drugi dzień po testach miałem wrażenie, że hamulce osłabły przy lekkim wciśnięciu pedału ale po rozgrzaniu było lepiej. Nie ma mowy o biciu, a zeszklony klocek raczej w ogóle nie hamuje. Nie wiem co o tym myśleć, może za bardzo przeczulony jestem na tym punkcie i na siłę szukam problemów. <oczy>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 11 mar 2016, 18:25

Jak to mówi mój tato nie szukaj kwadratowych jajek.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez francesco_franco » 11 mar 2016, 18:32

Daro ma rację, ale Ty też masz rację – wydaje Ci się, przeczulony jesteś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez mx-3lover » 11 mar 2016, 19:35

Musicie mieć rację, byłem jeszcze raz pojezdzić i wychodzi na to, że mam za wysokie wymagania... W następnym tygodniu w weekend II Eliminacja WLTA/WLR i może stąd ta napinka na osiągi auta. Najlepsze jest to, że K8 i KL kwalifikują się do tej samej klasy – PROFI. Jak tylko zrobi się sucho i względnie ciepło pokaże czasy z Vectora.

Dopisano Pt, 11 mar 2016, 21:27:

Taki czas uzyskałem na mokrej nawierzchni:
IMG_20160311_210312.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez czarek1991 » 11 mar 2016, 23:03

Kolor tarcz jest normalny, byc moze na zywo troche inaczej wyglada ale na fotach nie widac nic niepokojącego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez dam92 » 13 mar 2016, 23:27

Wiesz tak czytam, czytam i czytam :D w końcu przeczytałem.. i muszę powiedzieć Ci że lubię zaglądać do Twojego tematu. Podoba mi się że próbujesz ulepszać/poprawiać albo po prostu naprawiać pracę różnych układów.. z którymi mniej lub bardziej i ja mam problemy :D jak chociażby chciałbym żeby skrzynia biegów pomimo lat auta chodziła lepiej.. Układ hamulcowy również planuję zmienić na mocniejszy i u Ciebie w temacie dowiedziałem się że jednak super plug&play nie jest i wiem że trzeba wziąć pod uwagę kilka szczegółów ;) Także gratki wielkie za mody, naprawy i powodzenia w dalszych pracach, trzymam kciuki :) <piwo> :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez DARO MAZDA 323 » 14 mar 2016, 10:38

będziesz w piątek na Spocie potestujemy :)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez mx-3lover » 14 mar 2016, 14:54

dam92 fajnie, że mogę pomóc.

Daro będziesz w sobotę lub w niedzielę po WLTA, potestujemy.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 14 mar 2016, 15:48

W weekend jestem na Tarbudzie w Hali Ludowej .
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez mx-3lover » 16 mar 2016, 20:25

Czasy z suchej nawierzchni:
IMG_20160316_163317.jpg

IMG_20160316_183129.jpg


K8 w mocno średnim stanie, nie ma polotu do zdrowego 323 BP GT. Praca skrzyni dostateczna.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 16 mar 2016, 22:03

Ale mnie kusi testowanie tej zabawki . Obstawiam ze zejdzie poniżej 6 sekund u mnie.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez mx-3lover » 16 mar 2016, 22:31

Kwestia czasu... gdyby spot był godzinkę wcześniej... Zejdziesz jak będzie trakcja.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 17 mar 2016, 10:10

Mhm to i tak nie jest zły czas jeśli vector pokazuje prawdę. Pamiętam stare czasy i ściganie się z Adasiem i jego ba v6 i max co się dało zrobić to 16s.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 21 mar 2016, 18:05

Po marcowym treningu i II rundzie WLTA&WLR:


Nareszcie hamulce pracowały jak powinny i nie miałem problemów ze skrzynią. Tym razem największym problemem okazały się opony, w czym utwierdziłem się po przejeździe z instruktorką. Raz, że duży balon powodował kładzenie się opony, dwa szerokość 205 na feldze 6J to słabe połączenie, bo ścianki nie układają się jak powinny. Same ścianki są miększe niż w Toyo Proxes T1R – o czym dopiero w niedzielę się przekonałem. Instruktorka poleciła wyłączenie ABS i wspomagania hamulców. Po wyciągnięciu bezpiecznika, średnio naciskając hamulec przednie koła od razu się blokowały, tak więc Potenzy po rozgrzaniu w ogóle nie kleją. Nie odłączałem wspomagania, ponieważ na wyłączonym silniku gdy go nie ma a auto lekko się toczy trzeba użyć bardzo dużej siły by wyhamować.

Tabelki z czasami:
http://forum.wlta.pl/viewtopic.php?f=4&t=146
http://forum.wlta.pl/viewtopic.php?f=5&t=147

W chwili obecnej szukam bardzo lekkich 15x7 w stylu ATS DTC i semi-slicków.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez piwo » 22 mar 2016, 09:21

troche do cinquecento zabraklo.
no bez opon nie podchodz. pamietaj aby wybierac miekka mieszanke. zadnych twardych zadnych srendich tylko miekka lub super miekka z dosc twardymi bokami na suchy asflat . na mokry asfalt warto miec jakas cywilna opone np sport contact 5 rewelacyjnie sie spisuje na deszczu i potrafi zalesc za skore slikom deszczowym jak michelin pg2. no i szersza fela 7 cali to tez dobry pomysl. 6' i 205 nawet sobie tego nie wyobrazam.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ravo » 22 mar 2016, 14:08

Piwo wiem że te nasze pseudo tory są krótkie ale miękka mieszanka na ciepłe Wrocławskie lato to chyba zły pomysł. Ta opona będzie już na gorącym asfalcie pływać.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 22 mar 2016, 16:24

CC i SC na Niskich Łąkach rządzą. Pamiętam jak Buber z Cupry i Radek z EVO śmiali się, że oni większość zakrętów przelatują na pełnym "gwizdku". Same naklejki "EVO EATER" mówią za siebie. Dla mnie osobiście 39 KM, bardzo niska waga, porządne zawieszenie, hamulce i opony to przerost formy nad treścią, ale na Niskie Łąki to złoty środek. EVO i 200-konna Cupra nie są w stanie wykorzystać swojego potencjału. Także ravo zrozumiałem dlaczego nie lubisz Niskich Łąk. Wyjątkiem były CRX. <serduszka> Jak zobaczyłem jak wymiata CRX K20 Gądka, przez chwilę nie miałem ochoty wsiadać do MX-3... <nie powiem>

Wezmę raczej Federale 595RS-R w rozmiarze 205/50R15 lub 205/50/R16 w zależności jakie felgi dorwę. Z mieszankami i Toyo R1R jest różnie. Civic lekko ponad 100 KM i 950 kg prowadzony przez kobietę nie jest w stanie ich przegrzać, ale tyle samo ważący CRX z dłubnietym K20 na 230 KM po niecałym okrążeniu je przepala.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 22 mar 2016, 17:08

RSR jest idealna opona dla Ciebie bo nadaje się do wszystkiego i jak jeździsz na codzień to bym się nad inną nie zastanawiał.
No ja mam jeszcze dłuższe auto od Twojego i jedyną namiastką toru we Wrocławiu jest rakietowa.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 24 mar 2016, 18:50

Zestaw torowy:
Federal 595RS-R 205/50R15 89 W XL 9.8kg
Obrazek

RH Classic 15x7 ET25 6.77 kg
295109269_1_1000x700_alufelgi-rh-15-7-et25-4-100-duzy-rant-super-stan-zloty-plastidip-olsztyn_rev001.jpg


Dopisano Cz, 24 mar 2016, 19:08:

Tak wygląda porównanie oryginalnej felgi z MX-3 do RH Classic:
et.jpg


Wobec tego mamy z głowy dystanse i kolejne kg masy nieresorowanej... Opona odsunie się od wewnątrz około 17 mm, a wysunie się na zewnątrz około 23 mm.

Tym sposobem Miaty nie będą miały lekko, gorzej z korbami... <oczy>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez dam92 » 25 mar 2016, 18:08

Też zastanawiam się nad oponami do swojej, tyle że z racji ekonomii (pomiędzy upalaniem a wyglądem) u mnie będą 16" 205/45/16, troche drogie opony..

Chciałem brać re002 aczkolwiek po tym co piszesz że nie klei ta opona zacząłem się zastanawiać..
Nad Federalami też myślałem ale słyszałem właśnie że na mokrym nie trzymają a teraz jeszcze trafiłem na info o tym że pękają te opony.. (mx5 klub)
O Toyo myślałem ale mają miękkie boki co przekłada się pewnie na reakcje auta podczas transferu masy i nikną w oczach więc też dupa :o
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy