626 GE FS
Wątpie, że na filmie będzie to słychać ... może mieć to związek z delikatnym wyciekiem spod o-ring'u na aparacie zapłonowym
... ogólnie to od momentu złożenia silnika mam przyspieszony zapłon (ok 1cm przekręcony aparat zapłonowy, jeszcze podczas strojenia) a nadal leje paliwo 95 ... może faktycznie trzeba na próbę zalać 98 albo 101 i zobaczyć co się będzie działo ...
dodam tylko ze stukowe przegrzewa mocno silnik i moc leci znacznie w dol.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
No właśnie temperaturę mam zdecydowanie za wysoką ... widać jak wskazówka jest odchylona od pionu ... teraz przejechałem się raz jeszcze, wyraźnie słychać trzeszczenie w środku powyżej 4000 obrotów ... najlepiej jednak przy zamkniętych szybach, przy otwartych wydech i tak wszystkie dźwięki zagłusza ... co radzicie
... zalać na początek benzyny 98-101 czy opóźnić zapłon aparatem 
Co do mocy to jeszcze podczas strojenia opóźnianie zapłonu w stosunku do stanu z jakim przyjechałem na hamownie, dawało spadki w granicach 20KM i 20NM ... dalsze przyspieszanie również osłabiało auto ... obecnie ustawiony zapłon dawał najlepsze rezultaty.
Co do mocy to jeszcze podczas strojenia opóźnianie zapłonu w stosunku do stanu z jakim przyjechałem na hamownie, dawało spadki w granicach 20KM i 20NM ... dalsze przyspieszanie również osłabiało auto ... obecnie ustawiony zapłon dawał najlepsze rezultaty.
Nie mam w ECU Master'ze podłączonej regulacji zapłonu ... trzeba to robić aparatem. Jeszcze dwa lata temu, kiedy auto było strojone w Kreatorze Mocy nie zostało to podłączone (nie wiem czemu), a teraz auto było umówione jedynie na remap mapy paliwowej, więc sterowanie zapłonem pozostaje jedynie bezpośrednio z aparatu.
Tak czy inaczej zaleje V-Power Racing i zobacze jak się auto będzie zachowywać, jeżeli to nie pomoże, trzeba będzie opóźnić zapłon.
Tak czy inaczej zaleje V-Power Racing i zobacze jak się auto będzie zachowywać, jeżeli to nie pomoże, trzeba będzie opóźnić zapłon.
a na strojenei nie zalales pb98 ? bo jak stroiles na 98 a teraz wlales 95 to wiadoma sprawa co nie tak.zalej porzadnego palwia 98 i zobacz.moze to to. a jak nie trzeba szukac dalej.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Stroiłem na V-Power 95. Zalałem teraz V-Power Racing 102 i jest nieco lepiej, ale czasem dalej słychać to brzęczenie ... dziwne, bo we wnętrzu wydaje się, jakby to coś w środku wydawało takie odgłosy, a nie silnik ... poza tym auto trzyma za wysokie obroty na biegu jałowym ~1500 obrotów i dopiero gdy na biegu, trzymając hamulec puszczam sprzęgło, wymuszając spadek obrotów, normują się na poziomie 750 ... na ssaniu zaraz po odpaleniu zimnego silnika obroty utrzymują się w granicach 2500, czyli także za dużo ...
Ten dźwięk występował od momentu złożenia silnika ... może to coś związanego ze złożeniem bloku ... panewki, pierścienie
Może to jednak katalizator, w końcu ma już prawie 5 lat ... w sumie jego wycięcie mogło by wyjść tylko na dobre w mojej sytuacji, więc może warto spróbować.
Jeżeli z czasem problem nie ustąpi, trzeba będzie pobawić się z zapłonem. Co do spadku mocy to niczego takiego nie zauważyłem ... ciągnie ładnie do odcięcia, ale może już od początku nie jest tak jak być powinno ...
Ten dźwięk występował od momentu złożenia silnika ... może to coś związanego ze złożeniem bloku ... panewki, pierścienie
Może to jednak katalizator, w końcu ma już prawie 5 lat ... w sumie jego wycięcie mogło by wyjść tylko na dobre w mojej sytuacji, więc może warto spróbować.
Jeżeli z czasem problem nie ustąpi, trzeba będzie pobawić się z zapłonem. Co do spadku mocy to niczego takiego nie zauważyłem ... ciągnie ładnie do odcięcia, ale może już od początku nie jest tak jak być powinno ...
Taki właśnie dźwięk mam u siebie ... słychać go tylko po zamknięciu szyb we wnętrzu, po otwarciu maski wśród tego całego warkotu nie jestem w stanie tego wychwycić tak jak na filmie powyżej (bez sprzętu). Co do panewek to ten dźwięk utrzymuje się od 4 aż do końca, tie tylko w przedziale 3-4 ... jeżeli problem nie minie z racji zalanego paliwa o wyższej liczbie oktanowej, to będę próbował opóźniać zapłon.
Dokładnie taki dźwięk słyszalny we wnętrzu –> http://www.youtube.com/watch?v=Due7mkTHMlw&feature=related
Dokładnie taki dźwięk słyszalny we wnętrzu –> http://www.youtube.com/watch?v=Due7mkTHMlw&feature=related
Sam właśnie ustawiłem aparatem zapłon tak, że znikły wszystkie niepokojące objawy stuku – nie ma trzeszczenia, nie falują mi obroty, na biegu jałowym chodzi równo. Do tego znacznie lepiej jedzie, nie ma zamulenia na wysokich obrotach. Jednym słowem – problem rozwiązany.
Zobaczymy tylko czy po wlaniu normalnej 98 zamiast 102 V-Power'a coś się zmieni i będzie wymagało to korekty zapłonu ...
Zobaczymy tylko czy po wlaniu normalnej 98 zamiast 102 V-Power'a coś się zmieni i będzie wymagało to korekty zapłonu ...
Wszystko jedno – Racing ma więcej oktanów niż normalne 98. Pamiętam, że u mnie w Biłgoraju na stacji Shell'a przy V-Power Racing było napisane "102 oktanowa" ... po tym wnoszę, że taką zatankowałem, ale przyznam szczerze, że nie teraz zwróciłem na to uwagi ... następnym razem specjalnie się przyjrzę.
No i gitara. Zapłon aparatem ustawiasz w trybie serwisowym? Masz lampę? Ja próbowałem w GE ustawić zapłon i powiem Ci że mocno na oko się ustawia z lampą bo lata po podziałce jak żyd po pustym sklepie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Nie, ustawiałem na słuch, bez lampy. Jedynie później przestawiałem aparat co jakieś 2mm w różne strony od stanu w którym silnik "wydawał" się pracować równo i zamykałem się w aucie w celu wychwycenia stuku przy wkręcaniu się na obroty – teraz jest już i równo i bez "trzeszczenia".
W weekend nagram nowy film z przyspieszeniem od 0-140km/h ... wydaje mi się, że teraz jest lepiej, ale oczywiście może być to subiektywne odczucie.
W weekend nagram nowy film z przyspieszeniem od 0-140km/h ... wydaje mi się, że teraz jest lepiej, ale oczywiście może być to subiektywne odczucie.
Jacek176 napisał(a):A czy Coobcio w trakcie strojenia i kręcenia aparatem zapłonowym używał jakiegoś knock sensora?
Z tego co się orientuje to nie używał, i raczej nie używa. Człowiek musi być głuchy żeby nie słyszeć stukowego. Czyli musiał ci ostro zapłon wyprzedzić że taka akcja i zastanów się na sterowaniem zapłonu z DET'a dużo wygodniejsze i możesz sobie różnie w różnym zakresie wyprzedzać/opóźniać.
ex MSP
Dziwne jest to, że nie pamiętam, abym zaraz po strojeniu słyszał stukowe ... może zatankowałem później jakieś trefne paliwo i stąd te kłopoty ... póki co jest dobrze, a o zapłonie z DET'a pomyślę, przy okazji kolejnych modów i "dostrajania" silnika.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości