626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Gib » 7 sty 2011, 20:29

Nigdzie nie napisałem że to babranie bez sensu tylko że to babranie się w N/A nie da efektu takiego jak turbo. Co do kosztów, co kto uważa, kalkulowałem koszt uturbienia 4-cyl i nie wychodziły mi bardzo kosmiczne kwoty, jeśli mieścisz się w 1/3 tego to luzik. Aha oczywiście mowa o uturbieniu bez otwierania, tak żeby zobaczyć ile wyjdzie na serii, nie zakładając że to jeszcze kolejne 300 tys km ma przejechać.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 8 sty 2011, 12:23

W takim razie przestań kalkulować i sam zabierz się za uturbienie FS'a ... z Twoją widzą na ten temat na pewno wyjdzie z tego coś godnego uwagi. Zwłaszcza, że koszty jak sam piszesz wcale nie są bardzo kosmiczne. Ja w każdym bądź razie zostaje przy N/A bo uważam to za najlepsze rozwiązanie – tyle w temacie od strony kalkulacyjno-teoretycznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Jacek176 » 8 sty 2011, 12:58

Lukas007 napisał(a):na początku tego wątku jest wiele stron przykładu na to, żeby nic nie mówić o mocy bez wykresu.

Ostrzejsze wałki powoduja obiżenie kompresji a co za tym idzie pogarszaja nam się dolny zakres obrotów. Dlatego powinno je się montować w parze z doprężającymi tłokami. Do tego przedałaby sie krótsza skrzynia biegów pozwalająca utrzymywać silnik cały czas na wysokich opbrotach.
Ja tam zwracam uwage tylko na moc a moment do niczego nie jest mi potrzebny ;) Krótkie przełożenia pozwalają mi przez cały czas utrzymywać silnik w zakresie najwyższych osiągów (6000-8000obr.)
Aha, no i do tego wszystkiego jeszcze przesunięcie odcinki. Dopiero te wszystkie elementy zastosowane razem dadzą odpowiedni efekt, osobno – nie koniecznie.

Gib napisał(a):Jako odwieczny krytyk napiszę swoje zdanie subiektywne:
Babranie się w N/A wyjdzie (oby) moc F2T w serii (150), momentu -70 Nm. Z takim budżetem miałbyś w T około 200 KM i 270 Nm ale lepiej mieć 180 przy 5000 obr nie?

A ja jestem zadowolony , że poszedłem w N/A. Piwo z turbo i jackkpl z kompresorem nie doszli do takich osiągów jak ja. Tzn. Piwo przez jakiś czas miał lepsze osiągi ale trwało to krótko ;) Chyba po 2 tygodniach pękł tłok.
Także przeświadczenie, że uturbianie jest dużo tańsze i skuteczniejsze to w dużej mierze mit ;)
Wspomniany F2T jest starym silnikiem i wątpie żeby trzymał chociaż moc fabryczną. Założę się, że na początek trzeba sporo zainwestować w jego remont zanim zaczniemy bawić sie w tuning. Także nie wierzę, że wystarczy parę PLN i już mamy 200KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 8 sty 2011, 17:53

Przesunięcie odcinki w FS przy wałkach które zamierzam założyć mija się z celem ponieważ moc po 6750rpm będzie już spadać. Jest dowiedzione, że kręcenie FS'a powyżej 7000rpm jest bezsensowne, chyba, że na custom'owych wałkach i tłokach.

Don't bother raising the rev limiter. The stroke on the fs is already so long that you'll end up with astronomical piston speeds. I took mine to 8500 on the dyno and it was pointless. Power tapers off well before that, around 6500RPM


Taki zestaw jaki planuje założyć był montowany w FS-ZE, a ten na 99% miał odcinkę jak seryjny FS-DE, czyli przy 7krpm. Co do skrzyni, to po zmianie biegu z I na II na odcince mam 4500rpm, a po zmianie z II na III – 5000rpm i myślę, że uda się to wystroić tak, żeby zakres od 4-7 krpm był jak najwyższy.

Co do F2T to musisz troche poczytać o tym silniku żeby wygłaszać tak odważne teorie. Zrobienie z niego 200KM to koszt wydechu, rozluźnienia dolotu przez założenie stożka, podniesienia doładowania i zainstalowania chip'a który zniesie boost cut'a. Poza tym, na wiosnę będzie wykres Probe, wtedy pogadamy czy silnik ten rzeczywiście wymaga remontu, żeby dojść do takich wartości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 8 sty 2011, 18:39

Wszystko jest wykalkulowane, czekam końca zimy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 15 sty 2011, 09:41

Postępy ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez buczos » 15 sty 2011, 16:21

GRUBO :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Gib » 15 sty 2011, 16:39

Ciekawe jaki CR dałyby całkiem płaskie tłoki.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez weede » 15 sty 2011, 21:25

dobrze to wyglada, baza nietypowa do dlubania – tymbardziej będzie ciekawie jak wyjedze <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Lukas007 » 16 sty 2011, 13:15

Auto już poskładane, odpalone i po pierwszej jeździe. Wrażenia są pozytywne, jak już wszystko się ładnie ułoży i dotrze, będzie strojenie i wyniki z hamowni – póki co czekam na nowy tłumik. Może w między czasie nagram jak to chodzi ...

Gdyby ktoś reflektował na mój obecny końcowy tłumik 'made by EL-TEC', niech wali śmiało na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez piwo » 18 sty 2011, 17:51

i co zrobiles sobie korekte mapy paliwa ?wywaliles przeplywke?fajnie to bedzie jechalo po dotarciu.oby tylko porzadnie dostroic kolkami rozrzadu zaplonem i paliwem i beda mile czasy po cwiartke.jeszcze tylko postawic kropke nad i.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 18 sty 2011, 23:31

i ustawka z 1.6 TD koniecznie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 18 sty 2011, 23:47

piwo napisał(a): i beda mile czasy po cwiartke

W tym projekcie to chyba nie jest priorytetem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 19 sty 2011, 08:25

piwo nic nie robiłem z elektroniką, cały rozrząd jest ustawiony "po staremu" a na dotarciu staram się jeździć spokojnie. Przyjdzie i czas na strojenie, a co do przepływki to zapewne tak jak piszesz, zostanie zastąpiona MAP sensor'em.

Czas na 1/4 mili faktycznie nie jest priorytetem, ale z ciekawości porównam moje przyszłe czasy z tymi z Piotrkowa :)

Może w między czasie nagram jak to chodzi ...

http://www.youtube.com/watch?v=klpyckyf00I
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 28 sty 2011, 18:37

Pisz jak tam strojenie i wynik, szkoda że nie mogłem z wami dłużej posiedzieć.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez piwo » 28 sty 2011, 19:12

ja tez jestem ciekaw jak wyszlo.plosimy....
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 28 sty 2011, 20:10

Słyszałem że prawie 200
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 28 sty 2011, 23:23

Auto wystrojone. Na początku zrobiliśmy wstępny pomiar na starej mapie, wyszło nam 150KM i 194NM, przy AFR 14.5~15, czyli bardzo ubogo. Następnie podjęta została próba dolania paliwa w wyższych partiach obrotów, ale okazało się, że wtryski od FS'a nie podołają (AFR >14) i tu z pomocą przyszedł mi pinky, za sprawą jego wtrysków od FS-DET'a które zostały założone do mojego auta w miejsce oryginalnych (plug&play).

Obecnie auto jest już zestrojone na większych wtryskach, AFR na równym, bezpiecznym poziomie 12.8. Moc co prawda nie wzrosła (jest 150KM i 190NM), ale przynajmniej skład mieszanki jest bezpieczny dla silnika, no i mam w razie dalszych modów zapas do ok. 20-30KM. Oczywiście należy dodać, że profesjonalnie strojeniem i zmianą wtrysków zajął się Coobcio.

Wrażenia z jazdy pozytywne, czuć duży moment w średnim zakresie obrotów, ładnie się wkręca. Jest kilka rzeczy które można było by poprawić, dołożyć ... ale raczej na ten sezon zostanie tak jak jest, ew. drobna kosmetyka dolotu i ECU.

Wykresy będą jutro :) ... pinky napisz mi na PW jak sie rozliczamy za te wrtyski ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Borys » 28 sty 2011, 23:30

Bardzo ładny wynik, ale rozumiem, że to z pojemności 1991ccm czyli jest jeszcze zapas bo FS-ZE miewały nawet 175hp :) Powodzenia w modach
Wtryski we wszystkich FS'ach były te same czy tow ZE czy DET (przynajmniej w BJ), rozumiem więc, że nie podołały te z FP?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez piwo » 29 sty 2011, 05:43

no wynik juz zacny.wynik jest na lagodnych czy ostrych walkach?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron