Zadaniem regulatora jest kompensacja ciśnienia na listwie wtryskowej względem spadków i wzrostów ciśnienia. Dlatego większość jako sygnał referencyjny wykorzystuje podciśnienie/nadciśnienie z kolektora ssącego. Większość seryjnie montowanych (o ile nie wszystkie) ma stosunek 1:1.
Jakieś 12,5:1 są wykorzystywane przy FMU np.

– podciśnienie (np. praca na jałowych) = obniżone ciśnienie paliwa o wartość podciśnienia (na jałowych nie ma potrzeby aby ciśnienie paliwa było bardzo wysokie)
– 0 w kolektorze ssącym (ciśnienie atmosferyczne), otwarta na maksa przepustnica w silniku NA = bazowe ciśnienie na listwie (np. 3 bary)
– nadciśnienie w kolektorze np. 1 bar = 4 bary na listwie
Oczywiście wszystkie regulatory mają swoją górną granicę ciśnienia i nie będą reagować wzrostami dla nadciśnienia w kolektorze ssącym w nieskończoność.
Jakbym się gdzieś walnął to poprawcie