Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
Jeśli pisząc o światłach do jazdy dziennej masz na myśli DRL to wydaje mi się, że nie zadziałają. W M3 w reflektorach halogenowych DRL zrobione są tak, że z 12V zasilane są szeregowo obie żarówki od świateł długich, co daje po 6V na żarowkę. Te LEDy z aukcji minimalne napięcie zasilania mają podane jako 9V.
- Od: 18 lis 2019, 10:20
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 2.5 2018
Należy przy okazji pamiętać, że żarówki LED nie mają homologacji.
- Od: 9 paź 2020, 16:55
- Posty: 5
- Auto: Mazda CX-3
Czy można instalować aktualizację MZD Connect, posiadając system 55.00.753 NA na soft 70.00.100 EU?
Jest możliwość takiej aktualizacji?
Jest możliwość takiej aktualizacji?
Witam szanowne grono, mam pytanie odnośnie mazdy 3 z silnikiem 2.5 L sprowadzonej z Kanady, chciałbym się dowiedzieć jak wygląda dostępność części do tego modelu? Czy pasują nasze europejskie skoro w kanadzie jest normalna miara w KM i Celsjusze, czy części trzeba będzie sprowadzać bo na rynek EU trójki wychodziły tylko w silnikach 2.0 ? Nie chciałbym wtopić i później czekać za częściami nie wiadomo ile.
A zaraz mam 2 pytanie, czy wersje 2.0 120 km wystarczy podnieść do 165 km żeby ja odmulić czy trzeba jeszcze jakieś inne operacje przeprowadzać ?
A zaraz mam 2 pytanie, czy wersje 2.0 120 km wystarczy podnieść do 165 km żeby ja odmulić czy trzeba jeszcze jakieś inne operacje przeprowadzać ?
- Od: 18 kwi 2021, 16:08
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3
Hej,
Co prawda wątek o M3, ale zadam pytanie.
Odnośnie tylnych przeciwmgielnych.
Mam model z 2015 roku z USA, wersja GT (pełny pakiet)
Przełożyłem już manetkę z wersji EU, przeprogramowałem układ zgodnie z kalkulatorem https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 7E5AC3FE5C
Zmieniłem wpisy RBCM – 7B7-01-01 B0 oraz IC – 720-01-01 B0
Mam już Europejskie "menu" na liczniku (informacje o spalaniu itp.)
Próbowałem na pinie 4Q po włączeniu wolnych przeciwmgielnych zbadać miernikiem czy pojawia się +12, ale niestety nie.
Rozebrałem nawet obudowę na RBCM-ie, żeby mieć pewność, że odpowiedni pin mierzę i niestety bez skutecznie.
Mam pewność, że zmieniłem odpowiednio wpisy w RBCM, bo na monitoringu RBCM w forscanie widzę, że włączam i wyłączam "REAR FOG".
Dodatkowo pojawił mi się błąd DTC, co sugeruje, że jestem bardzo blisko rozwiązania problemu:
===R_BCM DTC B1A79:13-0A===
Code: B1A79 – Rear Fog Lamp
Additional Fault Symptom:
– Circuit Open
Status:
– DTC Present at Time of Request
– Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Rear Body Control Module
Freeze Frame :
-TOTAL_TIME: 178514014 s – Total Time
-TOTAL_DIST: 124735.0 km – Total Distance
-IC_VPWR: 14.25 V – Instrument Cluster Power Supply
-AAT: 16 °C – Ambient Air Temperature
-PWR_MODE_KEY: Running (Position 2) – Power Mode Key State
-ECT_STATUS: 0 – Under 80 degrees C – Engine Coolant Temperature Status
-CFG_STATUS: Config Complete – Configuration Status
-APP_STATUS: Accelerator Pedal Off – Accelerator Pedal Position Status
-RPM_STATUS: Under 1500 rpm – Engine RPM Status
-SHIFT_STATUS: P/N – Shift Position Status
-VSPD_STATUS: Stop – Vehicle Speed Status
-IG-ON_TIMER: 35 s – Times Since Ignition Switch ON
===END R_BCM DTC B1A79:13-0A===
Czy miałby ktoś jakieś sugestie co jeszcze powinienem sprawdzić, aby aktywować te przeciwgmielne?
Dzięki za każda sugestię
Co prawda wątek o M3, ale zadam pytanie.
Odnośnie tylnych przeciwmgielnych.
Mam model z 2015 roku z USA, wersja GT (pełny pakiet)
Przełożyłem już manetkę z wersji EU, przeprogramowałem układ zgodnie z kalkulatorem https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 7E5AC3FE5C
Zmieniłem wpisy RBCM – 7B7-01-01 B0 oraz IC – 720-01-01 B0
Mam już Europejskie "menu" na liczniku (informacje o spalaniu itp.)
Próbowałem na pinie 4Q po włączeniu wolnych przeciwmgielnych zbadać miernikiem czy pojawia się +12, ale niestety nie.
Rozebrałem nawet obudowę na RBCM-ie, żeby mieć pewność, że odpowiedni pin mierzę i niestety bez skutecznie.
Mam pewność, że zmieniłem odpowiednio wpisy w RBCM, bo na monitoringu RBCM w forscanie widzę, że włączam i wyłączam "REAR FOG".
Dodatkowo pojawił mi się błąd DTC, co sugeruje, że jestem bardzo blisko rozwiązania problemu:
===R_BCM DTC B1A79:13-0A===
Code: B1A79 – Rear Fog Lamp
Additional Fault Symptom:
– Circuit Open
Status:
– DTC Present at Time of Request
– Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Rear Body Control Module
Freeze Frame :
-TOTAL_TIME: 178514014 s – Total Time
-TOTAL_DIST: 124735.0 km – Total Distance
-IC_VPWR: 14.25 V – Instrument Cluster Power Supply
-AAT: 16 °C – Ambient Air Temperature
-PWR_MODE_KEY: Running (Position 2) – Power Mode Key State
-ECT_STATUS: 0 – Under 80 degrees C – Engine Coolant Temperature Status
-CFG_STATUS: Config Complete – Configuration Status
-APP_STATUS: Accelerator Pedal Off – Accelerator Pedal Position Status
-RPM_STATUS: Under 1500 rpm – Engine RPM Status
-SHIFT_STATUS: P/N – Shift Position Status
-VSPD_STATUS: Stop – Vehicle Speed Status
-IG-ON_TIMER: 35 s – Times Since Ignition Switch ON
===END R_BCM DTC B1A79:13-0A===
Czy miałby ktoś jakieś sugestie co jeszcze powinienem sprawdzić, aby aktywować te przeciwgmielne?
Dzięki za każda sugestię
- Od: 4 sty 2005, 12:28
- Posty: 69
- Skąd: Kraków
- Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'
Cześć
Posiadam klocki oraz tarcze EBC do wersji USA mazdy 3. Nowe nigdy nie używane, wyjęte raz z pudełka.
Kolega przywiózł mi ze Stanów, ale okazało się, że wersja Europejska Mazdy 3 BN którą posiadam ma troszkę większe tarcze oraz klocki
Musiałem zakupić kolejny komplet w Polsce. Zostałem z kompletem do wersji USA. Jeśli ktoś z Was byłby zainteresowany proszę o kontakt telefoniczny. Odsprzedam w dobrej cenie. Mój telefon to 797 018 792.
Tarcze GD7740 czarne, nawiercane i nacinane.
klocki DP33033C – czerwone z domieszką ceramiki
Posiadam klocki oraz tarcze EBC do wersji USA mazdy 3. Nowe nigdy nie używane, wyjęte raz z pudełka.
Kolega przywiózł mi ze Stanów, ale okazało się, że wersja Europejska Mazdy 3 BN którą posiadam ma troszkę większe tarcze oraz klocki
Tarcze GD7740 czarne, nawiercane i nacinane.
klocki DP33033C – czerwone z domieszką ceramiki
- Od: 25 sie 2016, 20:23
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 2017 165HP
Silo napisał(a):Próbowałem na pinie 4Q po włączeniu wolnych przeciwmgielnych zbadać miernikiem czy pojawia się +12, ale niestety nie.
Ja mialem odwrotny problem w wersji 2018 z Kanady, tez GT. Sprawdzalem miernikiem i mialem na tym pinie napiecie caly czas, przelaczanie swiatel nic nie zmienialo. Ale po podlaczeniu zarowki okazalo sie, ze wszystko dziala jak powinno. Wiec ja bym podlaczyl zarowke i zobaczyl co sie wtedy dzieje.
Z kolei jeden z kolegow (w 2018) mial chyba dokladnie to samo – brak 12V nawet przy wlaczonych swiatlach – ale sprawdzane miernikiem. Po podlaczeniu zarowki zaczelo dzialac poprawnie.
Michał123 napisał(a):Witam, przerabiał ktoś temat montowania światła przeciwmgielnego z tyłu w mazdzie 3 bm 2015r hatchback? chciałbym się za to zabrać ale nie mam za bardzo pomysłu
pozdrawiam
poradnik jak to zrobić jest na forum.
Silo napisał(a):Hej,
Co prawda wątek o M3, ale zadam pytanie.
Odnośnie tylnych przeciwmgielnych.
Mam model z 2015 roku z USA, wersja GT (pełny pakiet)
Przełożyłem już manetkę z wersji EU, przeprogramowałem układ zgodnie z kalkulatorem https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 7E5AC3FE5C
Zmieniłem wpisy RBCM – 7B7-01-01 B0 oraz IC – 720-01-01 B0
Mam już Europejskie "menu" na liczniku (informacje o spalaniu itp.)
Próbowałem na pinie 4Q po włączeniu wolnych przeciwmgielnych zbadać miernikiem czy pojawia się +12, ale niestety nie.
Rozebrałem nawet obudowę na RBCM-ie, żeby mieć pewność, że odpowiedni pin mierzę i niestety bez skutecznie.
Mam pewność, że zmieniłem odpowiednio wpisy w RBCM, bo na monitoringu RBCM w forscanie widzę, że włączam i wyłączam "REAR FOG".
Dodatkowo pojawił mi się błąd DTC, co sugeruje, że jestem bardzo blisko rozwiązania problemu:
...
Ok, w końcu udało się
Potrzebne było doprowadzenie +12V na pin K2.
Teraz na Q4 po przekręceniu manetki przeciwmgielne działają.
Dzięki za pomoc i mam nadzieję, że to też pomoże następnym
- Od: 4 sty 2005, 12:28
- Posty: 69
- Skąd: Kraków
- Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'
Cześć przeczytałem cały wątek i znalazłem odpowiedź na mój problem, którym jest standardowo nie wyszukiwanie stacji radiowych w Mazdzie z USA. Niestety wszystkie linki i strony podane w odpowiedziach nie otwierają się. Mógłby ktoś podesłać link do pliku, aby zaktualizować oprogramowanie radia na PL.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 17 paź 2021, 21:40
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 2017r 2,5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości