Działanie pedałów sprzęgła i gazu?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bez » 18 cze 2010, 20:16

Mam do Was pytanko.
Nie sądzicie, że albo pedał gazu albo pedał sprzęgła/sprzęgło albo obydwa naraz chodzą zbyt "miękko" ?
Na co dzień używam ok. 10 różnych samochodów... i tylko w swojej mazdzie muszę się szczególnie przykładać do ruszania, żeby nie przypalić sprzęgła albo,żeby nie zgasła...
jeżdżę dużo i od dawna więc problemów z techniką jazdy raczej nie mam... ;P

TTTM? jak tam wasze sprzęty? czy z moją sztuką jest coś nie hallo?
zdaje się, że wielu klientów Subaru narzekało na sprzęgło chyba w nowych foresterach... Może tu jest podbnie?
Początkujący
 
Od: 5 mar 2010, 09:49
Posty: 8
Skąd: WLKP
Auto: mazda 3 1,6 BL

Postprzez Globy » 18 cze 2010, 22:01

W Subaru niestety sprzęgła "siadają". Co do tego w nowych Mazdach, owszem, jest specyficzne. Z czasem się wyrabia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Night » 18 cze 2010, 22:04

W porównaniu do 323f sprzegło i gaz wchodzi mięciutko i bierze bardziej w górnym zakresie(i jest to krótki zakres brania, wg mnie jest to zaleta :) ), ale akurat w Toyocie Avensis II , III jest podobnie :) .
W Subaru jest silnik boksera stąd poniżej 1000 obrotów właśnie przy ruszaniu trzeba szczególnie uważać żeby nie przypalić sprzęgła. Heh , jak jeździłem Outbackiem kompletnie nie mogłem go wyczuć sprzęgło jest tam jeszcze bardziej czułe niż w M3, dlatego nie dziwie się użytkownikom że mają problemy(poza tym był niedawno o tej sprawie reportaż na TVN Turbo w programie Turbokamera, polecam oglądnąć :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez bez » 20 cze 2010, 11:09

czyli z ryjem i książeczką gwarancyjną aso nie ma sensu najeżdżać ? <oczy>
Początkujący
 
Od: 5 mar 2010, 09:49
Posty: 8
Skąd: WLKP
Auto: mazda 3 1,6 BL

Postprzez ZOOMik » 20 cze 2010, 12:16

Interwencja w serwisie raczej nic nie da, bo niestety TTTM i nie jest to w światku motoryzacyjnym jakiś przypadek odosobniony. Oczywiście można się do tego przyzwyczaić, co nie zmienia faktu, że taką charakterystykę pracy sprzęgła osobiście zaliczam do drobnych bo drobnych, ale jednak minusów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez zbyszek27gdansk » 31 sie 2010, 21:44

zamiescilem to w innym watku lecz zrobie to i tutaj. czy tez macie taki dziwny dzwiek i poczucie przy pracy na sprzegle ( wciskanie i puszczanie) tak jakby naciaganej sprezyny??? czy jest to normalne czy....jednak do ASO??? a i jak pracujecie na sprzegle , chodzi mi o zmiany biegow poniewaz ostatnio przy dosyc dynamicznej jezdzie , szybkich i gwaltownych zmianach biegow i redukowaniu ich przy znacznych predkosciach pomimo w moim miemaniu ladnej pracy na sprzegle po tym jak wysiadlem z samochodu czulem taki specyficzny zapach, w jakich granicach wy zmieniacie biegi czy przed docisnieciem gazu calkowicie odpuszczacie sprzeglo czy plyynie przechodzicie na dodawanie gazu. zaznaczam ze przy spokojnych zmianach pomimo bardzoo szybkiej jazdy tego zapachu nie ma. czekam na porady:–)
zbyszek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 16:52
Posty: 16
Skąd: gdansk
Auto: Mazda 3BL Ex+ 2.0 151km

Postprzez ZOOMik » 1 wrz 2010, 12:19

Opisywany dźwięk naciąganej sprężyny jest słyszalny w ciszy.
Przy normalnej jeździe gaz dodaję płynnie dopiero praktycznie po puszczeniu sprzęgła, ponieważ jak już było pisane bierze ono pod koniec. Jeśli to będziesz robił dużo wcześniej to istnieje możliwość przypalania sprzęgła, zwłaszcza jeśli konkretnie "depczesz w gaz", i stąd może być ten zapach. U mnie nic takiego nie występuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez zbyszek27gdansk » 1 wrz 2010, 17:36

super bo martwilem sie ze ten dzwiek to cos nie halo:–), a z uzywaniem sprzegla od dzisiaj zaczynam nie szalec:–) , i odpuszczac prawie na koncu dodajac gaz:–)
zbyszek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 16:52
Posty: 16
Skąd: gdansk
Auto: Mazda 3BL Ex+ 2.0 151km

Postprzez ZOOMik » 1 wrz 2010, 18:56

No niestety sprzęgło jest specyficzne i nie trudno podczas zmiany biegów właśnie albo o przypalenie albo o szarpanie. Trzeba je dobrze wyczuć, aby szybko i jednocześnie płynnie zmieniać biegi a nie jest to takie łatwe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323