Witam wszystkich.
Fabryczne glosniki jak dla mnie graly naprawde przyzwoicie i gdyby nie fakt, ze jeden glosnik zaczal charczec wogole bym ich nie wymienial na chwile obecna. Od dawna sie nosilem z zamiarem wymiany audio na cos duzo lepszego ale jakos nigdy czasu nie bylo. A, ze glosnik charczal i niestety nie moglem znalezc oryginalnego glosnika na allegro wiec postanowilem wymienic wszystkie glosniki przod/tyl na Hertz`e na w/w przez kolege bo sa dosyc tanie. MIalem nadzieje na lepszy efekt koncowy ale o tym pozniej.
dar1605 – wielkie dzieki za fotorelacje! Dzieki Twoim zdjeciom od razu wiedzialem gdzie sa zlokalizowane spinki, dystanse pasowaly idealnie i ogolem bardzo ulatwiles mi prace!

Moj przypadek:
Pacjent: Mazda 3 BL
Zakupione dystanse: MDF Mazda, Ford – pasuja idealnie w oryginalne otwory
Glosniki przod: Hertz DSK 170.3 – w zestawie 2 x glosniki niskotonowe, 2 x wysokotonowe, 2 x zwrotnice
Glosniki tyl: Hertz DCX 170.3
Ogolem montaz bardzo latwy. Z pierwszym boczkiem szarpalem sie kilka minut ale juz z nastepnym udalo sie w 5 min. Wedlug mnie nie ma potrzeby sciagac linek. Wystarczy odlaczyc caly element z klamka od boczka.. Dystanse pasuja idealnie w oryginalne otwory. Bezposrednio za otworem na glosnik jest blacha z duzym otworem i wlasnie tam zainstalowalme zwrotnice. W zestawie producent dolacza do zwrotnicy tasme dwustronna ale slabo kleila wiec przykleilem ja zaraz za glosnikiem i dodatkowo zalozylem jedna opaske zaciskowa, nie pusci napewno. Tweetery zamontowalem troche inaczej niz kolega. Wycialem fabryczna kratownice w trojkatach i dzieki dolaczonym przez producenta plasitkach montazowych zainstalowalem je od zewnatrz. Jak dla mnie wyglada to naprawde dobrze.. Po wywierceniu otworu na kable czas na lutowanie – na zwrotnicy wszystko jest opisane. Na zwrotnicy kabel z czerwonym paskiem to "+". Glosnik ma rowniez zaznaczone "+ i –". Do podlaczenia tweeterow nie uzylem fabrycznych kabli tylko je ominalem podlaczajac do zwrotnicy zeby mniej lutowac. Gdyby ktos mial dylemat z kolorami kabli ponizej podaje kolorystyczny opis:
Lewy przod = Bialy + / Zolty –
Prawy przod = Czerwony + / Niebieski –
Lewy tyl = Bialy + / Zielony –
Prawy tyl = Niebieski + / Brazowy –
Wymiana glosnikow na przodzie zajela mi okolo 2 godz na spokojnie.
Jesli chodzi o tyl to sprawa wyglada duzo latwiej. Nie ma zwrotnicy wiec robimy jedna dziurke na kable, montujemy dystans, glosnik, zakladamy boczek i to by bylo na tyle..

Na koniec. Wiadomo, ze kazdy ma inne gusta i preferencje muzyczne. Ale ja jestem rozczarowany efektem koncowym, jest tragedia jak to gra, serio. Podobna opinie wyrazily osoby z ktorymi zazwyczaj podrozuje. Spodziewalem sie naprawde duzej poprawy jakosci dzwieku ale ten zestaw Hertz`a gra duzo gorzej niz fabryczne glosniki na chwile obecna. Dolu praktycznie wogole nie slychac. Slychac go dopiero wtedy gdy wysiadze sie z auta i odejdzie na odleglosc jednego metra od auta! Mozna odniesc wrazenie, ze lepiej slychac poza autem niz w nim. Do poziomu glosnosci 30 graja bardzo cicho, powyzej 30 jest lepiej. Radio ma ubogi zakres regulacji i da sie skorygowac niskie/wysokie tony w malym zakresie ale jezeli chodzi o niskie tony po podbiciu radiem basu +2 graja tragicznie. Jest czysciej ale praktycznie zero dolu no chyba, ze sie wysiadzie z auta

. Na fabrycznych glosnikach okolo poziomu glosnosci 20 glosniki graly naprawde przyjemnie. Zeby osiagnac porownywalny poziom glosnosci z zestawem Hertz`a krecimy glosnosc na poziom 40.
Podsumowujac. Slychac, ze Hertz`e graja duzo czysciej i jest potencjal ale jesli ktos planuje wymienic tylko glosniki bez wygluszania drzwi to szkoda czasu i pieniedzy. Lepiej zostawic fabryczne glosniki bo zle nie graja i okolo 500zl zostaje w kieszeni.
Tak jak pisalem slychac, ze te glosniki maja potencjal i za te pieniadze sa warte swojej ceny ale tylko z wygluszeniem drzwi. Wlasnie zamowilem maty i gabki wygluszajace i jeszcze w tym tygodniu zamierzam wygluszyc drzwi przod/tyl i napewno jakosc odsluchu ulegnie duzej poprawie ale nadal mam watpliwosci czy aby to fabryczne radio nie jest za slabe zeby te glosniki fajnie pociagnac, relacje zamieszcze na forum. Jesli po wygluszeniu drzwi okaze sie, ze to radio jednak jest za slabe to wymieniam na "kombajna z dotykowym wyswietlaczem" (zalezy mi na sterowaniu z kierownicy) i wzmacniacz. Napewno tego nie zostawie tak jak jest bo na chwile obecna jestem zirytowany tym jak to gra
