Wymiana żarówek – zestawienie dla modelu BL

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wercyngetoryx » 24 sty 2013, 01:26

tata1989tom napisał(a):roznicy nie widac, ale jakos ten zolty kolor za mna nie przemawia.najlepiej miec porownanie na zywo przy dwoch takich samych autach:p


Żółty kolor to wina aparatu, ustawień i pewnie, a może przede wszystkim fotografa :) W rzeczywistości światła są białe. Bo o ile ktoś może watpić w Tunsgram, to jednak Night Breaker ma fajne światło (trwałość już nie – przynajmniej ja się zawiodłem).

bigboy177 napisał(a): ... Żeby to realnie sprawdzić, trzeba by dwa komplety, auto ustawić w jednym miejscu i dwie foty identyczne zrobić. Będę próbował u siebie pod garażem, ale nie wiem jak to wyjdzie. "Testowanie" żarówek jednak w dużej mierze opiera się na subiektywnej percepcji, niestety.


Gdyby sprawa żarówek była wartą tego, to postawienie mojego auta obok Twojego nie byłoby nierealne, bo bywam w Skawinie :)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez Tytan » 24 sty 2013, 15:24

Robienie zdjęć porównawczych wyglądu lamp nie ma większego sensu gdy nie chcemy wykazać jedynie różnicy w kolorystyce Oczywiście widoczna będzie różnica pomiędzy żarówką typu blue a zwykłą co do tego nie ma wątpliwości i dokładnie to widać na zdjęciach powyżej. Jeśli chcemy wykazać różnice w strumieniu świetlnym to zdjęcie musi być robione z perspektywy kierowcy ale nie możemy do porównania używać pojedyńczych lamp o różnej symetrii. Komplet porównujemy zawsze z kompletem i co ważne, aby porównanie było miarodajne nowe żarówki porównujemy do nowych. A nie tak jak w przypadku kolegi wercyngetoryx który próbuje porównać nowego Tungsrama ze "starym" 3 miesięcznym Night Breakerem. Zwłaszcza, że jego żarówka z pary właśnie się przepaliła, a więc można przypuszczać, że i żarnik tej drugiej jest mocno nadpalony i za chwilę również się przepali.
Chyba wszyscy wiemy, że inaczej świecą nowe żarówki a inaczej takie, które są bliskie przepalenia.
Pole do miarodajnych testów ma kolega bigboy177, który ma dwa nowe komplety żarówek do porównania. Ja osobiscie czekam z niecierpliwoscią jak wyjdzie porównanie mocy świetlnej Cool Blue Intense i Night Breakera Plus, bo że różnić się bedą kolorystyką to już wszyscy wiemy.
Ze swojej strony powiem, że testowany przeze mnie Night Breaker Plus również przepalił sie po ok 3 miesiącach ale moc świetlna była wyraźnie wyższa niż każdej zwykłej żarówki a ze zdjęć lamp kolegi wercyngetoryx napewno nie można tego wywnioskować.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez wercyngetoryx » 24 sty 2013, 17:20

Tytan masz jak najbardziej rację :) Tyle tylko, że nie miał być to z mojej strony test, a jedynie przekonanie się czy żarówka za ~30PLN odbiega na pierwszy rzut oka od tej za ~60PLN, a wg mnie nie. Na koniec napisałem, że skuteczność oświetlenia z perspektywy kierowcy ocenię dzisiaj wieczorem. Oczywiście będzie to subiektywna ocena bez dokumentacji foto.

Druga sprawa – nie jestem ekspertem ale choć lampy mają asymetryczne ustawienie, to myślę, że jednak coś będzie się dało zauważyć. Co nie zmienia faktu, że najbardziej dobre lampy doceniam w deszczu, przy ciemnym poboczu, a nie teraz przy śniegu.

Rację masz też w tym, że w tej drugiej żarnik będzie wypalony bardziej, ale to są ledwo 3 m-ce, i ta różnica nie może sięgać Bóg wie ilu procent. Bo jeśli po 3 miesiącach ta super żarówka ma być na poziomie tej, od której nie oczekuję cudów to jest to wg mnie "pic na wodę". Bo w przypadku przepalenia się jednej pasowałoby wymienić obie, a to już daje ~120PLNów, a to w przypadku trwalości na poziomie 3 m-c przestaje być ekonomiczne. Na koniec choć zauważyłem różnicę między ori, a Night Breaker , to nie wiem czy nazwałbym ją wyraźnie wyższą. Może nie mam tak wyczulonego oka, może za wiele oczekiwałem od tych "ulepszanych"? Nie wiem. Tak czy siak nie przemawiają do mnie żarówki choćby jak "podkręcane" jeżeli padają po kilku miesiącach.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez bigboy177 » 25 sty 2013, 22:22

Drugie żarówki (Night Breaker Plus) również przetestowane. Jeśli chodzi o barwę, są troszkę bardziej "żółte" niż Cool Blue Intense, niemniej jednak jakiejś ogromnej różnicy nie widać, jeśli mam być szczery. Troszkę ładniej wyglądają Cool Blue Intense, ale różnica jest niewielka.

W kwestii siły świecenia, Night Breaker Plus dają trochę dłuższy słup światła, jak również lepiej doświetlają boki. Są zrobione w taki sposób, że prócz głównej wiązki, tej odciętej i zogniskowanej w określonych punktach na drodze, jest też trochę światła rozproszonego, zarówno po lewej, jak i prawej stronie auta. W rezultacie lepiej widać co się dzieje blisko samochodu. Część wiązki jest też wyższa (w prawym reflektorze widać to bardziej) przez co przechodniów, znaki itd., widać wcześniej. Różnica kilku metrów. Nie powiedziałbym, że jest te 32m jak reklamuje producent, ale gdzieś od 5-10m jest widoczna różnica.

Co zatem lepsze? Jakość oświetlenia na pewno lepsza w Night Breaker Plus, to nie ulega wątpliwości, zarówno przy zaśnieżonym, jak i czarnym asfalcie. Cool Blue Intense wyglądają trochę bardziej xenonowo, dają bielsze, acz odrobinę słabsze światło.

Poniżej kilka fotek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez Tytan » 28 sty 2013, 14:57

Wyniki testu były do przewidzenia ale dzięki za możliwość upewnienia w tej kwestii. Żeby jeszcze te Osramy chciały mieć wyższą żywotność. Może chociaż cool blue będą dłużej świecić. Prosimy o późniejszy raport w tej kwestii. No i przede wszystkim na które się decydujesz w pierwszej kolejności do jazdy i dlaczego?
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez bigboy177 » 28 sty 2013, 15:33

W tym momencie testuję te Night Breakery. Jadę za tydzień do Budapesztu, to będzie w sam raz test długodystansowy. W sumie też dlatego je zostawiłem. Skoro lepiej doświetlają, a jadę w trasę, to trzeba je wykorzystać. Cool Blue Intense też są w porządku, ale w ich przypadku jest lans + świecenie, a Night Breaker to głównie mocniejsze światło.

Zdam relację z żywotności rzecz jasna.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez tata1989tom » 28 sty 2013, 17:13

w poprzednim aucie mialem zarowki philipsa X-TREME POWER +80%.byly one dobre, ale teraz wolalem kupic osramy cool blue intense i zobaczyc roznice.w czwartek jade do zakopca wiec zobacze jak swiatla prezentuja sie na dluzszej trasie
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez maestro » 27 mar 2013, 01:07

Mógłby ktoś wrzucić z Manuala strony jak wymienić żarówkę H11 ? Lub pomocne rady jak to wykonać szybko i nic nie uszkodzić :D ?
Dzisiaj w trasie mi padła H11 Cool Blue Intense po 5 miesiącach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez bigboy177 » 27 mar 2013, 13:01

Wystarczy odpiąć kabelek (ma małą zaczepkę z przodu), prowadzący do żarówki, chwycić stopkę i przekręcić, z tego, co kojarzę odwrotnie do ruchu wskazówek zegara. Później nową żarówkę wsuwasz w gniazdo i przekręcasz – ogólnie mega banalna sprawa – dostęp idealny. Na koniec wpinasz kabelek, robisz test i po sprawie. Ważne by nie dotknąć szkła palcami, można z jakiś rękawiczek gumowych skorzystać.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez wercyngetoryx » 27 mar 2013, 13:19

Wymieniając żarówkę od strony kierowcy warto od razu zdjąć przykrywki z bezpieczników. Jest dzięki temu trochę więcej miejsca rękę. Wiązki kabli, które idą do wtyczki można tez wysunąć z ich miejsca prowadzenia – są wciśnięte w "takie coś" :) (kurcze, teraz się zastanawiam z której strony tak zrobiłem;/ – znajdziesz) , dzięki temu zyskuje się trochę więcej kabla i łatwiej go wygiąć.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez tomi.msu » 29 mar 2013, 15:15

Niestety wczoraj w lewej lampie żarówka zaczęła słabo świecić, tak na żółto. Dzisiaj się już nie świeci. Czy przy przepalonej żarówce "BI XENON" można wymienić samą żarówkę czy trzeba również przetwornik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 22:38
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Chojnice PL, Braunschweig DE
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI Ex+, 2010r (do 2017 roku)
Mazda 6 2.0 Benz. 165 KM, 2019 rok

Postprzez maestro » 29 mar 2013, 18:23

Cool Blue Intense duo jedna żarówka wytrzymała od 10 grudnia 2012 roku do 26 marca 2013 roku, druga jeszcze świeci :-D
Zakupiłem do testów: OPT 4200K Super White H11 – nie polecam w deszczu szukałem pasów na jezdni, nic nie było widać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez maestro » 16 maja 2013, 23:10

Wymieniał ktoś może żarówką W5W podświetlającą tylną tablicę rejestracyjną ?
Jakieś pomysły jak ją wyjąć i wymienić :D ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez tata1989tom » 19 maja 2013, 16:39

Z tego co pamiętam, odkrecilem ramke tablicy rejestracyjnej i wlozylem ledy :d
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez maestro » 26 maja 2013, 09:26

Dzięki za opinie, mam jeszcze jedno pytanie jakie oznaczenie ma żarówka widoczna na zdjeciu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Wojtek » 26 maja 2013, 09:40

z angielska to Festoon C5W, a z polskiego krotko C5W
tylko uwazaj, bo sa ich rozne dlugosci ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maestro » 26 maja 2013, 09:42

Wojtek napisał(a):z angielska to Festoon C5W, a z polskiego krotko C5W
tylko uwazaj, bo sa ich rozne dlugosci ;)

Dzięki, a jak sprawdzić jaką mam ? Muszę ją koniecznie wyjmować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Wojtek » 26 maja 2013, 10:14

wazne jest, aby zarowka zmiescila sie pomiedzy stykami (blaszkami) i po kazdej stronie troszke wystawala...
sam spojrz na swoje zdjecie... zarowka wystaje poza blaszki ;)
Przewaznie Mazda stosuje 31mm...
ja mam w M5 takie:
http://www.ebay.co.uk/itm/White-1W-High ... 43acf364f4

C5W 31mm.jpg


C5W 31mm_1.jpg
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maestro » 5 cze 2013, 16:58

Wojtek napisał(a):wazne jest, aby zarowka zmiescila sie pomiedzy stykami (blaszkami) i po kazdej stronie troszke wystawala...
sam spojrz na swoje zdjecie... zarowka wystaje poza blaszki ;)
Przewaznie Mazda stosuje 31mm...
ja mam w M5 takie:
http://www.ebay.co.uk/itm/White-1W-High ... 43acf364f4

C5W 31mm.jpg


C5W 31mm_1.jpg

dzięki, a jakie oznaczenie ma żarówka obok lusterka w osłonie przeciwsłonecznej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez tomeq83 » 29 lip 2013, 11:52

Czy schowek od strony pasażera jest podświetlany? Po otwarciu w jego "suficie" widzę coś w rodzaju białej kwadratowej lampki. Jednak odkąd kupiłem auto to nic się tam nie świeciło. W instrukcji <nauka> też nic nie pisze.

Wieczorem takie podświetlenie by się przydało.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/17)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323