Mazda 3 bl 1.6 kopci na czarno

Postprzez ero007 » 25 lip 2016, 18:16

Witam. Mam mazdę 3 bl 1.6 diesel 109 km. Mazda ma wyciętego FAP-a i chiptuning na 130km. Na luzie nic nie kopci, jednak przy gwałtownym dodaniu gazu puszcza czarną chmurkę. Czy usunięty fap i chiptuning może być przyczyną kopcenia ? :)
ero007
 

Postprzez Tytan » 26 lip 2016, 11:33

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez ero007 » 28 lip 2016, 13:12

Da się temu w jakiś sposób zaradzić?
ero007
 

Postprzez Tytan » 28 lip 2016, 15:44

Tak założyć FAP albo zrezygnować z chiptuningu bo to na pewno zwiększa efekt kopcenia przy wyciętym FAPie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez ero007 » 28 lip 2016, 21:07

Jak taka zabawa z założeniem FAPa na nowo wyglądałaby finansowo ?
ero007
 

Postprzez Tytan » 29 lip 2016, 10:32

Szczegółów nie znam ale wiem że droga sprawa zwłaszcza, że pasowałoby założyć nowy, żeby był spokój na dłuższy czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez welniak » 16 paź 2016, 17:03

Witajcie!

Ja też jestem świeżakiem na forum (poza czytaniem tej niesamowitej porcji info z FAQ, wątków itp.), a chciałbym się podłączyć do powyższego pytania.

Moja Mazda 3 BL 2010 1.6 MZ-CD (Y6) też ma wyciętego FAPa, ale bez chiptuningu i mam te same "objawy".
Aktualnie ewoluowały one do spadku mocy (nie jestem w stanie sprawdzić mocy w FoRscan) i na wysokich obrotach i prędkościach (5 bieg V>110km/h) przy przyspieszaniu wyskakuje mi błąd P0299 (niskie ciśnienie powietrza w turbinie).
Teraz ewolucja postąpiła do gaśnięcia silnika podczas jazdy (całkowity spadek mocy, brak reakcji na pedał gazu, po zatrzymaniu i wrzuceniu biegu jałowego gaśnie sam. Póki jedzie, mogę nawet zgasić stacyjkę i nadal silnik działa). W Forscanie wyskakują błędy: P0087 (niskie ciśnienie w szynie paliwowej) i P1180 (mały wydatek paliwa).

Mam 2 większe wycieki (załączam zdjecia)Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czy to oznacza, że muszę użyć jakiejś chemii do oczyszczenia wtrysków/silnika, wymienić filtr paliwa?
Jestem z Wawy, jakiekolwiek podpowiedzi do kogo się udać, będą na wagę złota :)

Pozdr.
Kaj.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 14:46
Posty: 3
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD Y6, 2010r, hatchback

Postprzez Tytan » 17 paź 2016, 14:31

Wymień filtr paliwa to powinno załatwić sprawę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez danrok » 22 paź 2016, 13:20

Jak kopci na czarno to FAP spowoduje tylko ukrycie problemu do czasu aż się zatka. Auto bez FAPa nie kopci ciągle na czarno, właściwie to może puścić dymka tylko przy mocniejszym gazowaniu, także nawet lepiej że go nie masz, bo wcześniej możesz zauważyć awarię :)

Co do tych wycieków jeszcze i błędów to sprawdź, czy nie masz czujnika ciśnienia na listwie CR zachlapanego olejem, lub czy w ogóle jest sprawny, bo on często powoduje objawy o których piszesz (gaśnięcie). Wycieki oczywiście do likwidacji. Tym przy rurze odmy bym się nie przejmował, raczej tylko uszczelnił to miejsce (dociągnął przewód trytkami(, ale drugi przy turbinie pewnie bedzie wymagał wymiany całego węża od turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez welniak » 25 paź 2016, 09:30

No to wymiana filtru paliwa i powietrza + czyszczenie silnika chemią pomogły tak, że przestał mi gasnąć...
Zaczał normalnie palić (więcej), ale mocy jakby szczególnie dużo nie przybyło.
Mechanik wskazał na wyciek z zaworu podciśnienia (to na zdjęciach wyciek po prawej), a bardziej bluzgi, bo zawór znajduje się pod tym kolankiem, które sfotografowałem.
Błąd P0299 nadal wyskakuje przy wysokich prędkościach.
Zawór do wymiany od razu, czy to jest naprawialne? Sorry za żółtodziobowe pytania, ale chciałbym doprowadzić ten samochód do porządku w końcu...
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 14:46
Posty: 3
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD Y6, 2010r, hatchback

Postprzez danrok » 26 paź 2016, 17:35

To na zdjęciach po prawej to nie zawór podciśnienia ale separator oleju, który w Y6 jest po prostu wadliwy i dlatego puszcza trochę oliwy do przewodu który idzie potem do turbiny. A jak dodajesz gazu, to gumowy wąż na wyjściu turbo 'pęcznieje'? Dodatkowo sprawdź czy wajcha od gruszki się rusza góra/dół przy dodawaniu gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323