Falowanie obrotów

Postprzez ZOOMik » 10 sty 2014, 00:29

Filtry/oleje to się zmienia zaraz po kupnie używanego auta :)
To prawdopodobnie właśnie brak tej uszczelki przepływkę Ci "załatwił"…dobrze, że tak to się skończyło i tanim kosztem ogarnąłeś temat <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mazik87 » 11 sty 2014, 12:09

No wlasnie wszystko wymienilem poza tym nieszczesnym filtrem.
Teraz mam nadzieje ze jak juz bedzie padalo to bedzie spokoj :–)
Dzieki
Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez mazik87 » 11 lut 2014, 02:16

Witam ponownie
Wciąż borykam się z problemem falujących obrotów
Wymieniłem ostatnio nawet dwie cewki zaplonowe dla testu.
Silnik odżył ale zaś na max dwa dni..
Dziś falowanie znowu wystąpiło.. Teraz pozostaje mi wymienić kolejne 2 cewki i zobaczyć co będzie się działo..
Czy ktoś z forumowiczów ma jakieś pomysły co mogę jeszcze zrobić?

Usterka nie jest zależna od pogody ( deszcz, slonce itp )
Wystepuje sporadycznie, choc ostatnio praktycznie codziennie na roznych trasach.
Wymienione swiece, filtr powietrza, czyszczona przeplywka i przepustnica
Dalej nie wiem co dokladnie steruje wolnymi obrotami.

Jedno mnie tez zastanawia.
W czasie gdy owe falowanie wystapi silnik pracuje jak diesel tzn tyrkocze i caly sie telepocze,
wyglada to jakby jeden z cylindrow nie ogarnial..
Jak usterka nie wystepuje to silnik chodzi rowniutko i sie tak nie telepocze.
Moze cos z wtryskami?
Nie jestem mechanikiem i srednio sie znam na takich usterkach
ale niektore elementy jestem w stanie powymieniac, tylko pytanie co jeszcze prawdopodobnie u mnie nawala?
Prosze o jakies w miare sensowne odpowiedzi
I nie proponowac mi powrotu do mechanika bo to nie rozwiazuje mojego problemu :–)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez ZOOMik » 12 lut 2014, 00:09

Jak tak dalej pójdzie to wymienisz pół samochodu ;)
Takie telepanie towarzyszy problemom z zapłonem i może to być przebicie jednej z cewek, ale wtedy wilgoć w powietrzu, np. podczas deszczowej pogody, powinna korespondować z pojawieniem się objawów usterki a piszesz, że tak nie jest, więc wątpię, aby to było to. Z tych dwóch wymienionych hipotez już prędzej któryś wtryskiwacz "świruje", ale równie dobrze to może być jeszcze coś innego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mazik87 » 12 lut 2014, 00:15

W tym rzecz ze nie wymienilem procz tych cewek i swiec nic wiecej :–)
Konstrukcja silnika jest na tyle prosta ze poszczegolne rzeczy mozna wymienic samemu.
Jak znajde chwilke to wymienie 2 pozostale cewki i mam nadzieje ze w koncu bedzie ok :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez ZOOMik » 12 lut 2014, 10:44

Żartowałem ;)
Pewnie, jak masz już możliwość to podmień pozostałe cewki...a nóż widelec... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez tata1989tom » 12 lut 2014, 19:18

u mnie gdy silnik jest zimny i obroty wskazują powyzej 1500 obrotów występuje lekkie drżenie silnik.gdy obroty spadają wszystko wraca do normy. mam zacząć się niepokoić?
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez ZOOMik » 13 lut 2014, 00:46

Jak stanie się to normą…no chyba, że już jest ;) Sam oceń i zgłoś na najbliższym przeglądzie albo od razu jedź do serwisu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mazik87 » 8 maja 2014, 15:23

Witam ponownie
Moja usterka dalej wystepuje choc ostatnio przeczyscilem (sam) przepustnice oraz zlokalizowalem 2 silniczki ( czyzby krokowe?) jeden pod przepustnica, drugi pod kompem.
Ktore rowniez przczyscilem i narazie autko smiga o wiele bardziej zywiolowo i falowanie wystepuje rzadko.
Moze ktos wie co to za silniczek? Bo ponoc ten silnik nie ma krokowca :–) (?)
ImageUploadedByTapatalk1399555338.344730.jpg

ImageUploadedByTapatalk1399555360.309646.jpg
ImageUploadedByTapatalk1399555380.328070.jpg


Dzis przyszly mi te dwa silniczki z allegro, pasuja z Mazda 2 i jak znajde czas to wymienie..
Mam nadzieje ze juz wszo bedzie w koncu ok :–)
Pozdrawiam


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez ZOOMik » 8 maja 2014, 23:39

To nie są silniczki, lecz elektrozawory systemu zmiennej długości kanału dolotowego – VIS (ang. Variable Intake System)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mazik87 » 9 maja 2014, 11:36

To w koncu co jest odpowiedzialne za ten bieg jałowy :[
:–)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez ZOOMik » 9 maja 2014, 16:09

W tym modelu przepustnica sterowana elektronicznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323