Wspomaganie kierownicy – nie działa gdy mróz?
1, 2
Mam mazde 3 z silnikiem 1.6 rocznik 2005 i problem z niedziałającym wspomaganiem gdy jest mróz!
Jeśli samochód postoi parę godzin na mrozie, po odpaleniu silnika przez jakiś czas nie działa wspomaganie kierownicy. Po rozgrzaniu samochodu – wczoraj aż przez 40 minut!– problem znika.
W zeszłym roku wymieniałam pompę....więc to raczej nie jest jej wina.
Płyn układy kierowniczego został uzupełniony/wymieniony.
Jeśli samochód postoi parę godzin na mrozie, po odpaleniu silnika przez jakiś czas nie działa wspomaganie kierownicy. Po rozgrzaniu samochodu – wczoraj aż przez 40 minut!– problem znika.
W zeszłym roku wymieniałam pompę....więc to raczej nie jest jej wina.
Płyn układy kierowniczego został uzupełniony/wymieniony.
-
anonim2
Zeby nie robic smietnika podepne sie z pytaniem.
W mojej M3 nie ma problemu nawet w obecne bardzo silne mrozy kiedy auto stoi wiele godzin, ale... Czy ktos wie jak to jest z tym wspomaganiem podczas pierwszych minut po odpaleniu? Chodzi mi o to czy zanim samochod sie rozgrzeje czy musimy oszczedzac pompe i nie wykonywac duzych skretow kierownica itp? Czy trzeba uwazac tak jak z silnikiem zeby nie palowac zaraz po odpaleniu? Chcialbym sie dowiedziec jak prawidlowo dbac aby sluzyla najdluzej.
W mojej M3 nie ma problemu nawet w obecne bardzo silne mrozy kiedy auto stoi wiele godzin, ale... Czy ktos wie jak to jest z tym wspomaganiem podczas pierwszych minut po odpaleniu? Chodzi mi o to czy zanim samochod sie rozgrzeje czy musimy oszczedzac pompe i nie wykonywac duzych skretow kierownica itp? Czy trzeba uwazac tak jak z silnikiem zeby nie palowac zaraz po odpaleniu? Chcialbym sie dowiedziec jak prawidlowo dbac aby sluzyla najdluzej.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jak zawsze z rozsądkiem, nie trzymać na maksa skręconych kół, nie starać się za wszelką cenę urwać kierownicy to myślę, że długo wytrzyma
.
Edit:
U mnie nie było żadnego buczenia, ani braku wspomagania. Wszystko działa po odpaleniu bez wzgledu na to jak mocno skrece i na temperature. Ale właśnie zobaczyłem, że ja mam elektrohydrauliczne wspomaganie, a przy 1.6 benzyna jest hydrauliczne.
Marzena madra ksiazka pisze, że u Ciebie(1.6MZ-CD) też jest elektrohydrauliczne wspomaganie ....
U mnie nie było żadnego buczenia, ani braku wspomagania. Wszystko działa po odpaleniu bez wzgledu na to jak mocno skrece i na temperature. Ale właśnie zobaczyłem, że ja mam elektrohydrauliczne wspomaganie, a przy 1.6 benzyna jest hydrauliczne.
Marzena madra ksiazka pisze, że u Ciebie(1.6MZ-CD) też jest elektrohydrauliczne wspomaganie ....
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Witam,
Mam bardzo podobny problem nie działa wspomaganie po wystudzeniu samochodu wszystko wraca do normy po kilku minutach. Mam wlany olej Mobil Spirax 80W 90 i nie wiem czy jest odpowiedni- jeżeli nie jest to proszę o podpowiedz jak najszybciej i najłatwiej można wymienić płyn do wspomagania.
Pozdrawiam
Mam bardzo podobny problem nie działa wspomaganie po wystudzeniu samochodu wszystko wraca do normy po kilku minutach. Mam wlany olej Mobil Spirax 80W 90 i nie wiem czy jest odpowiedni- jeżeli nie jest to proszę o podpowiedz jak najszybciej i najłatwiej można wymienić płyn do wspomagania.
Pozdrawiam
- Od: 13 paź 2008, 18:07
- Posty: 10
- Auto: mazda 3 2005 1.6 MZ CD
ATF ... sie uzywa w MZ3 ...
Najszybciej ... to Odessac to co jest w zbiorniczku zalac nowym po jezdzic chwile po skrecac kola I znowu oddesac I zalac ...
A najlepiej wyplukac uklad .. wystarczy odlaczyc waz ... powrotny I spuscic plyn I uzupelnic ...
http://www.flex-innovations.com/power_steering.htm
zalej pozadny drogi 100% syntetyczny ATF ...
Najszybciej ... to Odessac to co jest w zbiorniczku zalac nowym po jezdzic chwile po skrecac kola I znowu oddesac I zalac ...
A najlepiej wyplukac uklad .. wystarczy odlaczyc waz ... powrotny I spuscic plyn I uzupelnic ...
http://www.flex-innovations.com/power_steering.htm
zalej pozadny drogi 100% syntetyczny ATF ...
Witam,
Wielkie dzięki za pomoc jutro kupuję olej i wymieniam na ATF a co do foto-relacji super.. superr...
Moja gorąca prośba masz może podobne materiały z wymianą oleju w mazdzie 3.
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc
Wielkie dzięki za pomoc jutro kupuję olej i wymieniam na ATF a co do foto-relacji super.. superr...
Moja gorąca prośba masz może podobne materiały z wymianą oleju w mazdzie 3.
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc

- Od: 13 paź 2008, 18:07
- Posty: 10
- Auto: mazda 3 2005 1.6 MZ CD
Wymiana Oleju
http://mazda3revolution.com/how-to-guid ... a-3-23-20/
2.0 i 2.3 US bedzie podobnie ..w EU
BTW upewnij sie ze twoj uklad kierowniczy bierze ATF
http://mazda3revolution.com/how-to-guid ... a-3-23-20/
2.0 i 2.3 US bedzie podobnie ..w EU
BTW upewnij sie ze twoj uklad kierowniczy bierze ATF
moja mazda to 1,6 rocznik 2005
gdy robi sie zimno zaczyna robic mi psikusy ze wspomaganiem kierownicy.
dwa lata temu podczas zimy zdarzylo jej sie tak pare razy, gdy samochod stal na zimnie przez lduzszy czas ( ponizej zera) musial sie sporo rozgrzac aby wspomaganie kierownicy zaczelo dzialac
rok temu bylo troche gorzej, dzialo sie tak juz duzo czesciej, jednak rowniez na krotko ( po 15 minutach bylo ok)
teraz, nie ma jeszcze zimy, temperatura jest ok 3-4 stopnie, a wspomaganie kierownicy nie dziala np. przez 40 minut – tak jak dzis
co radzicie?
gdy robi sie zimno zaczyna robic mi psikusy ze wspomaganiem kierownicy.
dwa lata temu podczas zimy zdarzylo jej sie tak pare razy, gdy samochod stal na zimnie przez lduzszy czas ( ponizej zera) musial sie sporo rozgrzac aby wspomaganie kierownicy zaczelo dzialac
rok temu bylo troche gorzej, dzialo sie tak juz duzo czesciej, jednak rowniez na krotko ( po 15 minutach bylo ok)
teraz, nie ma jeszcze zimy, temperatura jest ok 3-4 stopnie, a wspomaganie kierownicy nie dziala np. przez 40 minut – tak jak dzis
co radzicie?
-
nocolors
Witam, ja mam podobny problem. Brak wspomagania gdy temperatura spada do około -10C.
Czy któryś z Was znalazł na to "działającą" radę?
dzięki
Czy któryś z Was znalazł na to "działającą" radę?
dzięki
-
lucinda
Witam.
Co prawda nie posiadam mazdy 3, ale mazdę 5-kę z silnikiem benzynowym 2.0 (2007), ale dołączam się do pytania bo mam taki sam problem ze wspomaganiem. Jak temperatura spada poniżej -3st. wspomaganie przestaje działać. Jak wjadę na przykład na parking podziemny gdzie temperatura skacze do +5 od razu wszystko wraca normy. Jaka może być tego przyczyna? Poziom płynu w zbiorniku prawidłowy, płyn ma ciemno czerwony kolor i jest czysty.
Co prawda nie posiadam mazdy 3, ale mazdę 5-kę z silnikiem benzynowym 2.0 (2007), ale dołączam się do pytania bo mam taki sam problem ze wspomaganiem. Jak temperatura spada poniżej -3st. wspomaganie przestaje działać. Jak wjadę na przykład na parking podziemny gdzie temperatura skacze do +5 od razu wszystko wraca normy. Jaka może być tego przyczyna? Poziom płynu w zbiorniku prawidłowy, płyn ma ciemno czerwony kolor i jest czysty.
- Od: 25 lut 2010, 10:18
- Posty: 6
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 MZR 2.0 16V
Widzę że niezłe jaja macie z tym elektrohydraulicznych wspomaganiem... Nie dość że akcja serwisowa to jeszcze na dodatek "zamarzająca" kiera... Rewela
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości