Jako, że jestem po regeneracji zacisków postanowiłem zamieścić fotorelację, może przyda się innym osobom. Nie jestem mechanikiem więc nie sugerujcie się zbyt mocno, jak coś zrobiłem nie tak dajcie znać.
Nie ponoszę odpowiedzialności za uszkodzone zaciski, porozbijane auta itd. Itp. Wszystko robicie na własną odpowiedzialność.
Czas operacji (w moim przypadku): ok 12h
Potrzebne narzędzia:
– piaskarka (raczej da się zastąpić szczotkami drucianymi na wiertarkę)
– śrubokręty płaskie
– klucz imbusowy 7mm
– nasadki 9, 10, 24
– dwie rurki 1” i 3/4”, 3/4 dłuższa niż 1
– pistolet lakierniczy (ewentualnie spray)
– piekarnik
– kombinerki
– imadło
– zestaw do wykręcania tłoczków
– hartowany pręt lub coś do wybijania
– nóż
– wiertarka
– papier ścierny 1000
Nie wszystkie wymienione narzędzia są niezbędne ale bardzo ułatwiają pracę.
Chemia:
– rozpuszczalnik
– odrdzewiacz
– pasta do zacisków
– sylikon wysokotemperaturowy
– farba
Dzień wcześniej zanim zaczniemy warto użyć odrdzewiacza i popsikać odpowietrzniki, sprężyny zacisków(te miejsca które siedzą w zacisku) i „ograniczniki” dźwigni hamulca ręcznego.
Tak wyglądały zaciski przed:
Zaczynamy od odkręcenia odpowietrzników. Jak się ukręcą to mamy problem i albo próbujemy wykrętaków lub jakichś swoich sposobów albo szukamy nowego zacisku.
Zanim cokolwiek rozebrałem wypiaskowałem trochę zaciski tzn. te sprężynki tłumiące drgania zacisku i sprężynki powrotu hamulca ręcznego które łatwiej piaskuje się kiedy są do czegoś zamocowane.
Odkręcamy jarzmo od zacisku.
Wyjmujemy gumy w których siedzą prowadnice. Ja robiłem to w ten sposób że wkładałem cienki śrubokręt
W szczelinę psikałem odrdzewiaczem, próbowałem obruszać kombinerkami tak żeby guma zaczęła się obracać i wyjmowałem kręcąc lewo-prawo
Wyjmowanie tłoczka. W moim przypadku zablokowałem kawałkiem drewna żeby tłoczek nie uderzył w zacisk i psiknąłem powietrzem. UWAGA NA PALCE tłoczek potrafi naprawdę mocno „wystrzelić”.
Jeśli nie wyszła sama podważamy osłonę
Wyjmujemy uszczelkę