Hamulec ręczny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez drapi23 » 24 sty 2011, 22:50

Witam
Wie ktoś może gdzie (w kabinie czy pod autem)reguluje się hamulec ręczny??
Początkujący
 
Od: 15 gru 2010, 17:00
Posty: 11
Skąd: Gdańsk POLAND
Auto: było:
Mazda 3 BM 2014 2.0 AT sedan
jest: CX-3 2018 2.0 4x4 AT

Postprzez radzi89 » 24 sty 2011, 23:34

drapi23 napisał(a):Witam
Wie ktoś może gdzie (w kabinie czy pod autem)reguluje się hamulec ręczny??


Z tego co pamietam reguluje sie go w aucie. Musisz zdemontowac elementy tunelu srodkowego.
Otwierasz popielniczke , wyjmujesz jej srodek. Nastepnie odkrecasz galke zmiany biegow i otwierasz podlokietnik. Wtedy ciagniesz do gory caly plastik tunelu srodkowego, zaczynasz od strony schowka pod podlokietnikiem. Wyjmujesz caly plastik ze schowkiem na kubki :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 25 sty 2011, 03:04

Z tego co pamietam reguluje sie go w aucie. Musisz zdemontowac elementy tunelu srodkowego.
Otwierasz popielniczke , wyjmujesz jej srodek. Nastepnie odkrecasz galke zmiany biegow i otwierasz podlokietnik. Wtedy ciagniesz do gory caly plastik tunelu srodkowego, zaczynasz od strony schowka pod podlokietnikiem. Wyjmujesz caly plastik ze schowkiem na kubki :)


radzi89 nie rozpędzaj się !!!

drapi23 wyciągasz tylko schowek pod dźwignią ręcznego, czyli to coś na niby kubki z McDonalda, zdecydowanym ruchem do góry (ale podłokietnik też otwórz), i klucz 10 bodajże do regulacji.i nie przeciągnij, bo zatyrasz tylne klocki :)

Po za tym drapi23 wyszukiwarka nie gryzie :) Oj będzie kop od Adminów jak nic.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez drapi23 » 27 sty 2011, 20:33

Okazało sie to banalnie proste. dzięki :D
Początkujący
 
Od: 15 gru 2010, 17:00
Posty: 11
Skąd: Gdańsk POLAND
Auto: było:
Mazda 3 BM 2014 2.0 AT sedan
jest: CX-3 2018 2.0 4x4 AT

Postprzez aRcek » 28 sty 2011, 16:31

A ja mam pytanie :) gdzie jest czujnik hamulca ręcznego? Już wiem, że nie na 100% w kabinie, tylko gdzieś w kołach, bo świeci mi się tylko kiedy auto stoi na mrozie <faja>
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez rudy rydz » 28 sty 2011, 17:05

aRcek napisał(a):A ja mam pytanie :) gdzie jest czujnik hamulca ręcznego? Już wiem, że nie na 100% w kabinie, tylko gdzieś w kołach, bo świeci mi się tylko kiedy auto stoi na mrozie <faja>


Z tego co wiem, to kontrolka hamulca ręcznego odpowiada także za płyn. Sprawdź poziom płynu bo może coś ubyło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2010, 12:31
Posty: 229 (0/1)
Skąd: W-wa/Soko
Auto: 3 BK 05 | 1.6 B | HB

Postprzez Blumek » 28 sty 2011, 20:41

Z tego co wiem, to kontrolka hamulca ręcznego odpowiada także za płyn


bardzo ważna prawda

tylko gdzieś w kołach


W żadnych kołach, nie pamiętam dokładnie ale jest w tym samym praktycznie miejscu co śruba regulacji ręcznego, albo od spodu auta, nie mogę teraz sobie przypomnieć.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez aRcek » 28 sty 2011, 20:49

Z płynem ok, kontrolka prawidłowo świeci się przy uruchamianiu i gaśnie po 2 sekundach, nie zapala się za to jak zaciągnę ręczny. Działa tylko i wyłącznie jak zaciągnę ręczny gdy auto stoi na mrozie.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez Blumek » 28 sty 2011, 22:07

Tu masz czujnik.

Obrazek

Obrazek
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez kuman1 » 13 lut 2014, 20:42

Witam, mam pytanko, byłem na przeglądzie i wykazało, że z lewej strony mam słaby ręczny a z prawej jest ok, czy podciągnięcie ręcznego jedną nakrętką (a może są dwie nakrętki na osobne koła?) w panelu środkowym spowoduje wyrównanie się siły hamowania ręcznego? A może to inna przyczyna? Dodam, że hamulec nożny tylny jest ok?
Początkujący
 
Od: 26 lut 2013, 20:18
Posty: 15 (0/2)
Auto: Mazda 3 sedan, 2005r.(BK), silnik 1.6l.(105km.) + gaz

Postprzez kugler » 21 maja 2015, 14:49

Witam
Odświeżę temat. Mam identyczny problem, z jednej strony ręczny słabiej trzyma niż z drugiej, nożny ok.
kuman1 znalazłeś rozwiązanie?
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 16:05
Posty: 11
Auto: Mazda 3, rok 2005, diesel 1,6

Postprzez kropek101 » 21 maja 2015, 17:51

Naciągnięta linka z jednej strony, zjechane klocki, winne mogą być tarcze jeśli są już stare ostatni powód zapieczony zacisk (do regeneracji)
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kugler » 22 maja 2015, 07:39

Dzięki
Będę musiał podjechać do mechanika, jestem zielony w tym temacie :)
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 16:05
Posty: 11
Auto: Mazda 3, rok 2005, diesel 1,6

Postprzez bercikz » 25 maja 2015, 12:23

Też tak jest u Was, że ten ręczny to słabo hamuje ? Robiłem ostatnio testowo hamowanie awaryjne z użyciem tylko ręcznego i było słabo. Koła na mokrej drodze się nie blokowały. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez kropek101 » 25 maja 2015, 15:54

Niestety słabo, hamulce bębnowe były mocniejsze jeśli chciało się polatać bokiem miały większą powierzchnię docisku a na tym ręcznym trudno zablokować koła. W 323F byłem w stanie przy oponach 195 zablokować koła przy około 70km/h trochę to niebezpieczne bo zarzuciło mi raz mocno tyłem ale testowałem w tedy ich moc. Według mnie tarcze są za małe w stosunku do masy auta.
Mam nowe tarcze nowe klocki, hamulec wyregulowany na postoju ok, na podjazdach auto nie ucieka jednak jeśli bym miał nim zatrzymać auto to prędzej bym to zrobił patykiem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bercikz » 25 maja 2015, 19:58

Teoretycznie można jeszcze bardziej podkręcić na linkach, ale wtedy pewnie będzie ciągle hamowanie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez kropek101 » 25 maja 2015, 22:05

Tak jak napisałeś będzie ciągłe hamowanie a po drugie dzwigienka z ręcznego przy kole jest tak zrobiona że potrafi się tylko do pewnego momentu przesunąć potem zapiera się o bolec i zaciąganie o kolejne ząbki nie ma żadnego sensu, prowadzi to tylko do nadmiernego naciągania linek.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bercikz » 25 maja 2015, 22:44

Jak malowałem zaciski, to fakt jest jakieś 2cm linki. Może da się to jakoś zmodyfikować. Hamowanie awaryjne przy takim ręcznym nie istnieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323