Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kate_M » 18 mar 2015, 00:24

Oczywiście, że niektóre naprawy trzeba powierzyć ASO. Szkoda, że tak trudno znaleźć złoty środek bez zbędnego kręcenia się wokół własnego ogona. A czasem po prostu nie ma wyjścia.
A przy okazji jeszcze mam pytanie. Czy jest jakiś zakres usług serwisowych, którego nie trzeba wykonywać w ASO żeby firma uznała gwarancję w razie czego? Inaczej, czy jeśli nowym autem, jak przyjdzie pora, pojadę na wymianę oleju, filtrów i tego co według książki serwisowej należy wykonać po roku, to czy nie tracę gwarancji która mi przysługuje?
Początkujący
 
Od: 16 mar 2015, 23:02
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 1.6 2008

Postprzez amelia » 18 mar 2015, 12:15

Witam

Podczas przeglądu zalecono mi wymianę prawego przedniego amortyzatora.
I tu mam pytania:

1. Czy kupić od razu parę amortyzatorów na przód?
2. Jakie w naszym modelu są amortyzatory: gazowe, czy olejowe?

Jakie polecacie i jakiej firmy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004

Postprzez oldwin » 18 mar 2015, 13:50

ad 1. Tak, zawsze wymienia się parami.
ad 2. Gazowe

Dodatkowo warto od razu wymienić przy okazji łożysko, poduszkę i odbój (osłonę w sumie też dla spokojności ;) ).

KAYABA – chyba najczęściej polecana..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

PostTen post został usunięty przez widmo82 22 mar 2015, 13:21.

Postprzez amelia » 18 mar 2015, 15:52

po wyszukaniu postów odnośnie amortyzatorów nie spotkałam się z informacją na temat jakiego rodzaju i firmy kupić

jeśli gazowe, to masz na myśli gazowo-olejowe?
Kayaby to na allegro znalazłam za ok 450zł za parę
czy są dobre tańsze zamienniki czy nie ma co na tym oszczędzać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004

Postprzez kropek101 » 18 mar 2015, 16:44

Dziś wymieniałem u siebie tuleje wahacza (cukierki) + wahacze z tyłu dla tych którzy chcą to robić samemu podzielę się paroma informacjami.
Kanał jak i prasa to zbędne elementy układanki!!! Miałem cukierki wciskać prasą, rozebrałem jedną stronę pakuje się do drugiego auta jadę do kolegi żeby powciskać nowe tuleje a tu zonk padł silnik w prasie.

Zadzwonił kolega do innego warsztatu i mieli dedykowany ściągacz do forda do tych tulei jest wyprofilowany do zapinania na wahacz plug&play niestety nie znalazłem takiego w internecie aby pokazać a zdjęcia też jakoś nie było czasu robić pewnie dostępny tylko w katalogach na zamówienie.
Ja demontowałem całość i tak musiałem to robić ponieważ wyleciały z auta wszystkie wahacze za jedną robotą, jeśli ktoś ma do wymiany tylko cukierki to wystarczy je odkręcić ściągacz i same wyjdą nie trzeba rozwalać połowy auta w tym wypadku dobrze jest mieć kanał mniej gimnastyki jednak jest to do zrobienia bez.

Cały czas wymiany to 6h z tym że straciłem 2h na jazdy z wahaczem i czekanie na to aż ktoś mi to zrobi. Nie chcieli dać mi go do ręki. W zamian za ten co mieli spokojnie można zakupić coś takiego i też tym się wymieni a koszt około 100-150zł

Dopisano 18 mar 2015, 16:51:

Teraz kwestia skrzypienia niby tuleje były ok gumy całe więc odpowiedź dla tych którym skrzypi tył auta dlaczego tak się robi: wyrabia się przez korozję czpień tulei który zaczyna skrzypieć dowód foto tej gorszej sztuki, gumy cale nie są pozrywane, nawet nie pogrymniałe a dawały już dawno o sobie znać
Przy okazji stwierdziłem dla tych co szukają co im PLASTIKOWE STUKANIE PRZESZKADZA sugeruje sprawdzić osłonę cukierków jest od dołu na dużym kołku w karoserii i 2 śrubach kluczyk 10mm do tego 1 kołek który łączy nieszczęsny filc z nadkola właśnie z osłoną poza tym dociska ona o karoserię po stronach zewnętrznych i tam może postukiwać
Załączniki
5174391177.jpg
Ten ze zdjęcia akurat Tesa 500zł jednak są podobne w dużo niższej cenie
PB180290.JPG
PB180289.JPG
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez iwon44 » 18 mar 2015, 19:50

Nie ma co oszczędzać i szukać tańszych. Pewnie się znajdą... Kyaba, to tańszy dobry zamiennik. Jest jeszcze SACHS, droższy ale lepszej jakości, dłużej tłumi drgania, itd.
Tak, to są amortyzatory gazowo-olejowe.
Tak jak pisze Oldwin kup zestaw mocowanie plus łożysko. Na allegro widziałem za 150zł kpl. na obie strony. Porządnej firmy, będziesz miał spokój na długo.
Oczywiście obowiązkowo odbój plus osłona Jakby nie było w komplecie.

http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora ... 18558.html

Po wymianie amortyzatorów, sugeruję pojechać na kontrolę zbieżności na stację kontroli pojazdów.

Generalnie koszta się sumują i są nie małe. 700zł trzeba wyjąć... Plus robota, jeżeli sam nie umiesz wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez iwon44 » 18 mar 2015, 20:00

Kropek, mógłbyś zmierzyć i podać zewnętrzną średnicę cukierka? Dorobił bym sobie tuleje do wyciskania.
Widać że cukierek wyciska się tylko w jedną stronę.
Wymieniałeś jeszcze jakieś inne tulejki z tyłu?
Będę teraz wymieniał tulejki wahacza poprzecznego, "kości"

http://allegro.pl/mazda3-bk-i-03-08-tul ... 73429.html

Czy te bedą ok? Gdzieś czytałem że srednica wew pod śrubę może być inna i trzeba mierzyć. Wiesz coś o tym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez kropek101 » 18 mar 2015, 21:18

średnice jutro ci zmierzę jak bym zapomniał to pisz przypomnij się na poczte.
Wiesz co śruby nigdy nie wchodzą na styk zawsze jest luz ale nie taki żeby latało poza tym przecież to wkładasz w mocowania z 2 stron są blachy każdy wahacz tak przychodzi śruba w tej tulei ściąga miejsca mocowania do tulei dokręca się to dosyć mocno więc niewielka różnica w średnicy raczej nie ma tu znaczenia.

Ja nie zmieniałem samych tulejek w "kościach" wkładałem całość, półksiężyce tak samo kupiłem całe nie bawiłem się z tym bo nie jest to jakiś mega większy koszt. Wymieniałem dziś te zawieszenie i z tego co widzę w mojej i u kolegi co się dzieje z zawieszeniem to najbardziej po pupie dostaje właśnie ten wahacz poprzeczny krótki dolny "kość" i cukierki bo reszta była jeszcze jak nowa.

Byłem się przejechać autem i umówić na ustawianie zbieżności (130zł nor auto za obie osie z pomiarem laserowym).

W aucie totalna cisza słychać tylko paliwo w baku jak lata i huk opon :D
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez iwon44 » 18 mar 2015, 21:42

Ja w pracy mam dostęp do prasy hydraulicznej, do robot jeżdżę co drugi tydzień autem, więc mam możliwość wymiany samych tulejek. Wahacz w torbę i poszedł...
Gdzie kupowałeś śruby do ustawiania zbieżności? Bo stare raczej się nie nadawały...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez amelia » 18 mar 2015, 22:52

Mechanik nic nie mówił o wymianie pozostałych cześci
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004

Postprzez kropek101 » 18 mar 2015, 23:09

Nie kupowałem zostały stare, myślisz że warsztat czy ASO dali by nowe?! Nikt by tego nie robił.
Jak sprawdzałem ceny to komplet śrub na zawieszenie do tyłu to koszt 120zł o ile się nie mylę za 18 śrub

Dopisano 19 mar 2015, 19:45:

Iwon44 sprawdziłem ci ten rozmiar tulei równe 60mm
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez iwon44 » 19 mar 2015, 21:18

Ok, dzięki.
Kropek, chodziło mi o te dwie śruby, chyba mimośrody, którymi ustawia się zbieżność na głownych wahaczach poprzecznych.


http://allegro.pl/mazda-3-bk-bj-04-srub ... szki-18966

Coś takiego. Stare się nadawały?

Ps. W kroksach dłubiesz przy samochodzie? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez kropek101 » 19 mar 2015, 21:58

No tak jak piszę, u mnie wszystko puściło bez problemu więc zostały stare może jak są mocno już skorodowane to warto wymienić.
Druga sprawa nie miałem problemu bo rozbierałem całość kluczem pneumatycznym 620Nm nawet nie polewałem niczym gwintów bez czyszczenia wszystko się wykręciło w jednej tylko był taki opór że urwało naspawaną nakrętkę więc musiałem założyć dodatkowy klucz <faja> Zobaczę co będzie jutro na ustawianiu zbieżności co mi powiedzą więc jak coś dam znać czy jest potrzeba wstawiania nowych według mnie jeśli je wykręcisz to szkoda kasy na zakup nowych.

Mała aktualizacja

Zbieżność ustawiona dokładnie 139,99 za obie osie.
Spokojnie można zostawić te stare śruby do geometrii, najlepiej je sobie wcześniej rozruszaj żeby potem nie było.

Jedyna sprawa której nie ogarniam to wydruk ktoś objaśni co do czego się tyczy na mój chłopski rozum bo trochę nie kumam tych cyferek!

Dopisano 20 mar 2015, 18:01:

.

Dopisano 20 mar 2015, 18:06:

.
Załączniki
20150320_165243.jpg
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marecki3 » 27 mar 2015, 22:04

Planuję wymianę amortyzatorów z przodu.
Trafiłem na tą aukcję SACHSa
http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-mazda-3-mazda-5-2003-przod-i5168477879.html
Po kontakcie ze sprzedającym okazuje się że aukcja dotyczy numerów 313283 i 313287 czyli amortyzatorów dedykowanych do Focusa. Do Mazdy według katalogu idą 313415 i 313411.
Wychodzi na to, że te z Focusa są identyczne, różnią się tylko numerem i ceną.
Czy ktoś z Was jest w stanie to potwierdzić? Montował takowe lub jest w stanie porównać wzrokowo oba modele?

Kupiłem te dedykowane do Focusa 313283 i 313287 (około 10% tańsze).
Zamontowałem i wszystko gra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez Krystek07 » 18 kwi 2015, 21:24

Mam pytanie, miał ktoś może do czynienia z firmą moog? Mam do zmiany sworzeń wahacza z przodu i w związku z tym dostałem tanio z mooga w cenie 40 zł, tuleje wahacza dolne z tyłu wziąłem z TRW dobry wybór? Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez marcin255 » 18 kwi 2015, 21:27

spoko
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Krystek07 » 21 kwi 2015, 18:02

a RTS coś wam mówi ? Długo nie nacieszyłem sie ciszą zaczął stukać lewy sworzeń a na miejscu dostane tylko coś takiego
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez pitmen86 » 23 kwi 2015, 10:50

Witam ja mam pytanie odnośnie Tuleja wahacza Przód – Tył (silentblock).
Posiadam Mazda 3 bk 1.6diesel 109km 2005r.
Zakupiłem
http://allegro.pl/focus-ii-mk-2-tuleja- ... 48081.html


i pytanie bo gdzieś czytałem ze śruby nie będą pasować stare i trzeba zakupić jeśli tak to jakie bo znalazłem tylko coś takiego


http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sruba-M1 ... ondeo/1463

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 17:55
Posty: 34
Skąd: Łódź, Warszawa
Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6

Postprzez marecki3 » 23 kwi 2015, 12:21

Śruby trzeba zmienić, ponieważ u nas są drobnozwojowe a Ford ma zwykłe.
Te z linka będą OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323