Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
digidy to co każde auto co ma zużyte zawieszenie od razu trze? Nie widziałem auta i nie siedziałem w nim tylko heldan je oglądał więc jedynie co to można pogdybać na ten temat i mu podsunąć jakąś myśl skoro jest nim zainteresowany.
Powodów tarcia może być wiele. A może w aucie są obniżające sprężyny i pod załadunkiem tarło wcale nie jest powiedziane że musi mieć wybity zawias. Skoro zastanawia się nad kupnem i ogólnie się mu podobało warto pojechać jeszcze raz z kimś kto jest w temacie mazdy lub zna się na sprawie i oceni czy warto brać czy nie . Ja to bym w aso tak nie wierzył tam robią nie raz gorsi mechanicy niż u wujka w stodole.
Powodów tarcia może być wiele. A może w aucie są obniżające sprężyny i pod załadunkiem tarło wcale nie jest powiedziane że musi mieć wybity zawias. Skoro zastanawia się nad kupnem i ogólnie się mu podobało warto pojechać jeszcze raz z kimś kto jest w temacie mazdy lub zna się na sprawie i oceni czy warto brać czy nie . Ja to bym w aso tak nie wierzył tam robią nie raz gorsi mechanicy niż u wujka w stodole.
Witam, przymierzam sie do wymiany przednich amrotyzatorów, mam sprezyny eibach -30mm. Wiem, ze zawieszenie w naszych Madziulkach jest z focusa, czy nie logicznym jes, ze te amorki podpasuja? http://habi.pl/amortyzatory-sachs-2-szt-przod-ford-c-max-focus-c-max-ii-313285-p279302.html ?
Szukam sachsow z serii advantage. Tu sa w fajnej cenie, tylko potrzebuje sie upewnic , ze podejda, podpowie ktos?
Dzieki
Szukam sachsow z serii advantage. Tu sa w fajnej cenie, tylko potrzebuje sie upewnic , ze podejda, podpowie ktos?
Dzieki
Wymieniałem dziś wahacz tył dolny po obu stronach i doznałem szoku jeszcze niedawno było wszystko ok a po wykręceniu lewej str. były tam już tylko resztki gumy w tulejce. Poza tym cyrk był niezły żeby lewą str. odkręcić. Tak była zapieczona tuleja że najpierw śruba trochę puściła po czym nakrętkę która jest przyspawana na stałe to zerwałem spawy i musiałem na 2klucze kręcić. Jak już odkręciłem śrubę okazało się że nie chce wyjść tylko kręci się z resztkami tulei i śrubę wybijałem młotkiem ponad godzinę na koniec nie wytrzymałem i potraktowałem ją z palnika. Jeszcze nigdy tyle się nie namordowałem z żadnym autem.
Mam jeszcze na już do zrobienia cukierki bo są w identycznym stanie i mam pytanie do tych co je wymieniali czy bez prasy da się je wymienić w miarę szybko?
Mam jeszcze na już do zrobienia cukierki bo są w identycznym stanie i mam pytanie do tych co je wymieniali czy bez prasy da się je wymienić w miarę szybko?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Raczej czy na pewno?
Bo jak muszą iść na prasę to kupa roboty wraz z rozkręcaniem przewodów hamulcowych
A muszą być wymienione bo wyglądają tragicznie szczególnie z lewej str.
Dziś w drodze do pracy miałem test po wymianie wahacza dolnego i cisza 0 stuków ale niestety wyraźnie skrzypi.
Bo jak muszą iść na prasę to kupa roboty wraz z rozkręcaniem przewodów hamulcowych
A muszą być wymienione bo wyglądają tragicznie szczególnie z lewej str.
Dziś w drodze do pracy miałem test po wymianie wahacza dolnego i cisza 0 stuków ale niestety wyraźnie skrzypi.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
I tak musisz wyjąć cały wahacz wzdłużny, na samochodzie tego nie wciśniesz. Ja bym bez prasy nawet nie próbował. Przewodów hamulcowych nie trzeba rozkręcać, tylko zaciski zdjąć, ale nie odpinać od przewodów.
Roboty z tym jest dużo, powiedział bym, że nawet bardzo dużo. To najgorsze tuleje (jeśli chodzi o ich wymianę) z całego zawieszenia.
Roboty z tym jest dużo, powiedział bym, że nawet bardzo dużo. To najgorsze tuleje (jeśli chodzi o ich wymianę) z całego zawieszenia.
A tak faktycznie zaciski można podwiesić
Zdaje sobie sprawę ile jest roboty. Jak mam to już na tyle rozbierać to wywale za jedną robotą górne wahacze te półksiężyce i od razu wrzucę na prase dolny wahacz żeby się znowu za pare miesięcy z tym nie bawić. Bo z prasą to nie problem gorzej z czasem na odstawienie auta. chyba że dzień urlopu i gotowe.

Zdaje sobie sprawę ile jest roboty. Jak mam to już na tyle rozbierać to wywale za jedną robotą górne wahacze te półksiężyce i od razu wrzucę na prase dolny wahacz żeby się znowu za pare miesięcy z tym nie bawić. Bo z prasą to nie problem gorzej z czasem na odstawienie auta. chyba że dzień urlopu i gotowe.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
tamburyn napisał(a):Pukanie na nierównościach jak było tak jest dalej
Wprawdzie wpisałem to już w innym temacie, ale gdyby ktoś tam nie zaglądał- przyjrzyjcie się zbiornikowi płynu wspomagania. U mnie to on wpadał w rezonans i tłukł o zbiornik płynu spryskiwaczy.
Wsadziłem tak kawałek filcu i nastała cisza

Czy te amortyzatory będą dobre do Mazdy 3 BK:
http://allegro.pl/amort-przod-2szt-mazd ... 26235.html
Cena nie za niska?? W porównaniu do Inter cars to tam nawet KYB wychodzi drożej?? Nie chcę jak najtaniej... Chcę żeby dobrze służyły.
Chcę wymienić bo prawy zaczyna przeciekać i słychać głuche stuki kiedy przejeżdżam przez kilka niewielkich nierówności, ewentualnie kiedy koło spada z progu czy chodnika. Mocowanie amortyzatora i łożysko nowe, łączniki także, sworzeń i tuleje bez luzów. Powoli kończą mi się pomysły...
Może jakieś sugestie??

Cena nie za niska?? W porównaniu do Inter cars to tam nawet KYB wychodzi drożej?? Nie chcę jak najtaniej... Chcę żeby dobrze służyły.
Chcę wymienić bo prawy zaczyna przeciekać i słychać głuche stuki kiedy przejeżdżam przez kilka niewielkich nierówności, ewentualnie kiedy koło spada z progu czy chodnika. Mocowanie amortyzatora i łożysko nowe, łączniki także, sworzeń i tuleje bez luzów. Powoli kończą mi się pomysły...
Może jakieś sugestie??
Sorki, ale Inter cars nie jest wyznacznikiem taniości 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Oczywiście że nie jest. Po prostu nie kupuje codziennie amortyzatorów takze nie wiem ile to powinno kosztować. Czy te z podanego linku sa w "normalnej cenie"?? Już widziałem tanie KYB, gdzie po rozpakowaniu okazało się że tylko opakowanie się zgadza. Z kolei środku byłó coś tylko podobnego do amortyzatora.
Co do samego producenta czyli Bilstein czy to dobry wybór?? No i czy moje podejrzenia co do uszkodzonego amortyzatora moga być słuszne?? W listopadzie miałem przegląd i nie wyszło nic niepokojącego. Chociaż ten głuchy odgłos był "cichszy", teraz się nasiliło.
Co do samego producenta czyli Bilstein czy to dobry wybór?? No i czy moje podejrzenia co do uszkodzonego amortyzatora moga być słuszne?? W listopadzie miałem przegląd i nie wyszło nic niepokojącego. Chociaż ten głuchy odgłos był "cichszy", teraz się nasiliło.
20-30zł kosztuje przeglad zawieszania w dowolnej stacji okręgowej i będziesz wiedział duuuzo więcej.
KYB i Bilki to górna półka, podobnie jak SACHS. W poprzedniej swojej "3" na jedną oś kupiłem SACHS a na drugą właśnie Bilki. Nie, że któreś są specjalnie lepsze a wyłącznie dla zmiany producenta
KYB i Bilki to górna półka, podobnie jak SACHS. W poprzedniej swojej "3" na jedną oś kupiłem SACHS a na drugą właśnie Bilki. Nie, że któreś są specjalnie lepsze a wyłącznie dla zmiany producenta
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dla spokoju pojechałem na stację i... zawieszenie jest jak nowe. Amortyzatory w nienagannym stanie. Jedyne co mu się nie spodobało to stuki z maglownicy przy wyłączonym silniku tylko że to mam od momentu zakup. Ale z tego co czytam to chyba wszyscy mamy ten sam "problem"
Także nadal nic nie wiem. W związku z tym że jedynie amortyzator budzi wątpliwości i delikatnie się poci, pozostaje mi go wymienić. No chyba że ktoś ma jakieś inne pomysły.
Także nadal nic nie wiem. W związku z tym że jedynie amortyzator budzi wątpliwości i delikatnie się poci, pozostaje mi go wymienić. No chyba że ktoś ma jakieś inne pomysły.
W związku z prawdopodobnym zakończeniem opery z plastikowym stukaniem z tyłu w moim aucie poszukuję amorków + odboi na tył do BK 2.0
Znalazłem na szybko:
– Kayaba 343412 + osłony 915400
– Sachs 313 419 + osłony 900 064
Czy aby na pewno wskazane powyżej pasują do BK 2.0 na tył? Jeśli tak, które polecacie, ewentualnie jakie inne? Kayaby trochę tańsze, choć to chyba chińszczyzna, pytanie jak z jakością tego sprzętu?
Znalazłem na szybko:
– Kayaba 343412 + osłony 915400
– Sachs 313 419 + osłony 900 064
Czy aby na pewno wskazane powyżej pasują do BK 2.0 na tył? Jeśli tak, które polecacie, ewentualnie jakie inne? Kayaby trochę tańsze, choć to chyba chińszczyzna, pytanie jak z jakością tego sprzętu?
Powtórzę się inaczej: ktoś jeździ/jeździł na Kayabach i narzeka? 
Ok, dzięki bardzo. W przyszłym tygodniu zamawiam komplet KYB na tył.
Nie wiem czy Was zmartwie natomiast nie chce jakos przesadnie odradzac zakupu amortyzatorow KYB ale... ich jakosc spadla i to juz nie jest to co kiedys. Obecnie ludzie z branzy handlujacy czesciami stawiaja je dopiero na 3-4 miejscu jesli chodzi o stosunek cena/wykonanie. Potwierdzaja to reklamacje ktorych wlasnie przybylo do tego co bylo z ta marka kilka lat wstecz.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości