Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Czy łożysko Mcpersona+poduszka będzie pasowało od Focusa? Muszę wymienić, a w sklepach i hurtowniach zdania na ten temat są podzielone.
Jeśli podejdzie od forda to jakiej firmy będą ok?
Jeśli podejdzie od forda to jakiej firmy będą ok?
- Od: 11 lis 2011, 20:16
- Posty: 35
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r
tradeitdamn napisał(a):chce kupić wahacze przód, oryginał wiadomo tysioncpincet sztuka. chce TRW ale nie wiem gdzie moge dostać. o co chodzi z tymi czesciami. wszedzie tylko yamato i yamato. nie chce yamato. w hondzie yamato nawet roku nie wytrzymawały. chce TRW. czy ktos zna w małopolsce sklep gdzie mozna pojechac i kupić JTC7562/63
dodam ze w IC i AD nie ma
a czy to pasuje do mazdy 3??? to dobra firma, lubie ich produkty, ciekawe czy rozni sie czyms od mazdowskiego
http://ford.sklep.pl/pl,product,6457658,wahacz,zawieszenia,lemfoerder,p.html
sklep dobry zadzwoń jeszcze tu chłopaki maja duża wiedzę o M3
http://www.fox.rzeszow.pl/MAZDA%283,269,%29.aspx
sklep dobry zadzwoń jeszcze tu chłopaki maja duża wiedzę o M3
http://www.fox.rzeszow.pl/MAZDA%283,269,%29.aspx
yamamoto tylko
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
tradeitdamn napisał(a):a czy to pasuje do mazdy 3??? to dobra firma, lubie ich produkty, ciekawe czy rozni sie czyms od mazdowskiego
http://ford.sklep.pl/pl,product,6457658,wahacz,zawieszenia,lemfoerder,p.html
Lemfoerder to podobno najlepsze wyjście. Ja kupiłem same tuleje Lemfoerdera do tego wachacza. Właśnie z tego sklepu...
tez bym kupił tyle ze nei wiem czy sie wymiar zgadza.
bla bla bla
przeznaczenie: oś przednia, strona prawa
18 mm – mierzone na podstawie przegubu kulowego
a w mazdzie jest chyba 21 mm. chyba...
??
bla bla bla
przeznaczenie: oś przednia, strona prawa
18 mm – mierzone na podstawie przegubu kulowego
a w mazdzie jest chyba 21 mm. chyba...
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
tradeitdamn napisał(a):tez bym kupił tyle ze nei wiem czy sie wymiar zgadza.
bla bla bla
przeznaczenie: oś przednia, strona prawa
18 mm – mierzone na podstawie przegubu kulowego
a w mazdzie jest chyba 21 mm. chyba...??
Nawet nie zwróciłem uwagi na te wymiary. Poprostu kupiłem i mechanik wymienił. Jedyne co trzeba wziąć pod uwagę to gwinty. W oryginalnej tuleji Mazdy gwint jest drobno zwojowy tak samo jak i śruba, a w tych Lemfoerder jest większy skok gwintu więc dobrze byłoby kupić jeszcze śruby.
mmlolek napisał(a):Witam mam pytanie .
Czy po wymianie tulei tylnych wahacza poprzecznego przeprowadzaliście dodatkowo geometrie zawieszenia,czy jest to zbędne.
Pozdrawiam.
Ja powiem tak, jeśli wymienisz tuleje dolnego wzdłużnego wachacza na którym stoi sprężyna, to na bank będziesz ustawiał geometrię ponieważ śruby z nakrętkami (śruba mimośrodowa+podkładka mimośrodowa+nakrętka) w 90% przypadków trzeba ciąć gdyż są tak zapieczone, zardzewiałe, że nie ma możliwości ich odkręcenia. Najlepiej od razu kupić zestaw śrub bo tymi właśnie śrubami ustawia się geometrię.
Panowie po ruszeniu (ale nie zawsze raczej czasem ) jazda na wprost równa droga słychać takie tarcie jakby z tyłu , trudno diagnozować , głos jakby klocki tarły ?
Jakies sugestie , doświadczenia ?
Jakies sugestie , doświadczenia ?
czy ktos może korzystał z usług http://seekpart24.com/. wahacze trw x 2 + shipping wyszlo 220 euro. taniej niz u nas
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Ja powiem tak, jeśli wymienisz tuleje dolnego wzdłużnego wahacza na którym stoi sprężyna, to na bank będziesz ustawiał geometrię ponieważ śruby z nakrętkami (śruba mimośrodowa+podkładka mimośrodowa+nakrętka) w 90% przypadków trzeba ciąć gdyż są tak zapieczone, zardzewiałe, że nie ma możliwości ich odkręcenia. Najlepiej od razu kupić zestaw śrub bo tymi właśnie śrubami ustawia się geometrię.
Dzisiaj byłem u mechanika sprawdzić które to tuleje,okazało się że to te które znajdują się pod drzwiami pasażera,za plastikowymi osłonami.Koło nie chodzi na boki tylko przesuwa się wzdłuż auta.Dodatkowo kazałem zmienić gumy na stabilizatorach,koszt części ok 265pln.Teraz pytanie,da się wyciągnąć te tuleje bez demontażu całego zawieszenia,bo szczerze mówiąc spoglądając na ten wahacz zaniemówiłem.
- Od: 11 cze 2012, 20:52
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004
marcin255 napisał(a):Panowie po ruszeniu (ale nie zawsze raczej czasem ) jazda na wprost równa droga słychać takie tarcie jakby z tyłu , trudno diagnozować , głos jakby klocki tarły ?
Jakies sugestie , doświadczenia ?
wczoraj po ruszeniu nic nie słychać zatrzymałem się po 800 ma na światłach jak ruszyłem to aż ludzie się obejrzeli jakby zacisk trzymał ale autko toczy się swobodnie , tarcze tak samo ciepłe , nie mam pojęcia
Odgłos jest tylko przy delikatnym ruszaniu ( może przy mocniejszym nie słychac ) , spalanie takie samo nic auta nie " trzyma " nic tez nie puka , stuka , odgłos jest na 99 % taki jak ruszamy a zapominamy o ręcznym
marcin255 napisał(a):będę po tym hamował ?
tym specyfikiem oczyszczasz tarcze i klocki, nie pękaj
Ok ,dzięki nie zaszkodzi sprawdzić
wyszło na to ze skrzywiła się tylna lewa tarcza
w jednym miejscu na dł. ok 5 cm trze o klocki
wyszło na to ze skrzywiła się tylna lewa tarcza
Byłem w aso na przeglądzie , wyszło uwalone tylne wahacze wzdłużne- to pół bidy ale uwalony przedni wahacz i tu pytanie czy taki
http://moto.allegro.pl/wahacz-przedni-d ... 63965.html
na jakiś czas wystarczy , ktoś wymieniał ?

na jakiś czas wystarczy , ktoś wymieniał ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość