Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Tak, 12 stron wcześniej jest kilka pomysłów. Weryfikowałeś je?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Pomogło odłączenie akumulatora i wciśnięcie hamulca.
Zastanawiam się tylko na jak długo i czy wyskoczyło to przez przypadek, czy naprawdę coś padło, a ja tylko zresetowałem komputer i wyłączyłem kontrolki.
Zastanawiam się tylko na jak długo i czy wyskoczyło to przez przypadek, czy naprawdę coś padło, a ja tylko zresetowałem komputer i wyłączyłem kontrolki.
- Od: 28 sie 2017, 20:47
- Posty: 6
- Skąd: ZS
- Auto: Mazda 3, 2.0 MZR-CD, 2008r.
Mazda CX-3, 2.0 120KM, SkyPassion, 2016r.
Czy wymiana czujnika abs z tyłu jest łatwa? Chodzi mi o dostęp. Dzisiaj odpinałem wiązkę od bezpieczników, po podpięciu świeci się abs i kontrola trakcji. Sprawdziłem błąd, pokazuje iż jest to lewy tył i oznaczone jako zwarcie. Podczas jazdy brak prędkości z tego koła. Co mogło się stać? Zapłon był wyłączony.
Jednak wszystko jest dobrze. Potrzebowałem plusa, który po włączeniu silnika będzie stały, a po wyłączeniu silnika będzie jeszcze przez kilka sekund, podłączyłem się tam gdzie tak było i stąd ten błąd bo widocznie trafiłem na abs tylnego koła. Po odłączeniu wszystko jest ok. Tylko dalej nie wiem gdzie się podpiąć:–/
w 626 tak miałem jak skończyła się pompa abs'u ... po podłączeniu kompa powinno pokazać co jest nie tak (może np. tylko czujnik przy którymś kole – wersja łatwiejsza do naprawy)
- Od: 25 wrz 2017, 21:54
- Posty: 41
- Auto: 323 1.5 '99
626 2.0 '01
Xedos 9 2.5 '01
Honda CB650 Custom '83
jeśli zamierzasz u mechanika – to na Twoim miejscu zostawiłbym już części po jego stronie, dlatego – że jak coś okaże się dalej nie działać – i jak winna będzie Twoja część (winna/niewinna) to masz dodatkową pracę koszty itd.
Chyba że po znajomości – to co innego, a do swojej 3 ( a raczej 323f
) jak już byłem pewien że to czujnik (kod błędu parę razy skasowałem, wyczyściłem też czujnik od strony bębna) to w zakupie jakaś astronomiczna kwota ok 25 pln, a wymiana to może 15 minut samodzielnie – bardzo prosta, połączenie kabelków o ile pamiętam pod boczkiem obok kanapy
. Śmiga już 3 rok bez błędów (nazwy producenta nie pamiętam niestety)
Chyba że po znajomości – to co innego, a do swojej 3 ( a raczej 323f
- Od: 25 wrz 2017, 21:54
- Posty: 41
- Auto: 323 1.5 '99
626 2.0 '01
Xedos 9 2.5 '01
Honda CB650 Custom '83
1.czy oczyszczenie pomoże – szansa jest – mała ale warto spróbować.
2.czy się pchać – u mnie działa jak pisałem już 3 lata bez zarzutu tani zamiennik, czy lepszy taki
czy oryginał, czy dłużej wytrzyma, czy zdarzają się niedziałające – nie na to nie odpowiem;
3.jeśli laik umie postawić auto na podnośniku i odkręcić koło, posiada jakiś mały zestaw (dobrych) kluczy + wd40 chociaż – to da radę
2.czy się pchać – u mnie działa jak pisałem już 3 lata bez zarzutu tani zamiennik, czy lepszy taki
czy oryginał, czy dłużej wytrzyma, czy zdarzają się niedziałające – nie na to nie odpowiem;
3.jeśli laik umie postawić auto na podnośniku i odkręcić koło, posiada jakiś mały zestaw (dobrych) kluczy + wd40 chociaż – to da radę
- Od: 25 wrz 2017, 21:54
- Posty: 41
- Auto: 323 1.5 '99
626 2.0 '01
Xedos 9 2.5 '01
Honda CB650 Custom '83
Ponieważ nikt o tym nie wspomniał, jeśli błąd przedniego czujnika, to warto też zobaczyć, czy nie przetarl sie przewód idący za amortyzatorem. W moim przypadku tak właśnie było, wymiana czujnika nic nie pomogła, trzeba było wymienić przewód.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość