Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Dzięki za odpowiedz komputer pokazuje błąd C1288 nie da się go skasować...Osoba, która zajmuje się tym tematem w mojej maździe stwierdziła, że przeprogramowanie pompy nie jest problemem. Warto spróbować pompa kosztowała mnie 100 w 14dni mogę ją zwrócić a regeneracja 1000.
- Od: 20 kwi 2015, 17:37
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 2004 1.6
Witam. Mam taki problem poniewaz jestem w pracy i rano gdy przyjechalem bylo ok, w miedzyczasie auto odpalalem i tez bylo ok a teraz gdy wyszedlem odpalic autko to swieca sie kontrolki dwie, od abs oraz raczej od tcs (auto w poslizgu), gdy chce wylaczyc/wlaczyc kontrole to zero reakcji. Podpialem elm za pomoca program torque i zero bledow. I mam pytanie co sie dzieje? Poniewaz dziw e ze od stania auta takie cos sie zrobilo? Czy moge jezdzic nornalnie bez zadnych dalszych powiklan? Zauwazylem ze gdy jade na sniegu to teraz pedal nie pulsuje ani nic czyli nie dziala abs ani kontrola. Dziekujr panowie za wszelka pomoc z gory.
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
Sprawdź na początek kostki przy kołach jest mokro mogla któraś zamoknąć i dlatego ci świeci.
Tak możesz jeździć tylko że nie masz teraz ABS i kontroli trakcji
Tak możesz jeździć tylko że nie masz teraz ABS i kontroli trakcji
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Trzeba zacząć od tego jakie błędy potrafi odczytać torque
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
witam i to samo pytanie zaswiecila mi sie dzis kontroka ABS i ten samochodzik z nartami i od czego zaczać ? przy kotkach jest tak jak by sucho co moglo być spowodowane że się zaświeciły ? czy padł by jakis czujnik abs czy moglo paść coś bardziej poważnego ? pozdejmowałem koła przednie okazało się ze te kostki co wchodzą na czujnik chyba jak sie nie myle to w srodku w nich jest ugnity pin i teraz pytanie gdzie moge dostac dwa takie przewody ABS lewy i prawy jakies zamienniki lub coś takiego
Witam.Mam też problem z DSC.
Świeci się żółta kontrolka samochodzik z 2 szlaczkami i auto jak ruszam to koła buksują czyli system DSC nie działa.Posiadam z lewej strony przycisk DSC OFF który chyba nie działa bo jak go wciskam to żadnego efektu nie ma. Sprawdzałam czy działają kontrolki na desce poprzez test lampek i wszystko jest OK. DSC OFF -świeci! a jak wciskam to nic a powinna chyba zapalić się kontrolka DSC OFF?
ABS-działa bo czuję jak hamuje! wyskakiwał jakiś błąd ale jak go skasowali to wyskakuje to ponownie-samochodzik z 2 szlaczkami?!
Świeci się żółta kontrolka samochodzik z 2 szlaczkami i auto jak ruszam to koła buksują czyli system DSC nie działa.Posiadam z lewej strony przycisk DSC OFF który chyba nie działa bo jak go wciskam to żadnego efektu nie ma. Sprawdzałam czy działają kontrolki na desce poprzez test lampek i wszystko jest OK. DSC OFF -świeci! a jak wciskam to nic a powinna chyba zapalić się kontrolka DSC OFF?
ABS-działa bo czuję jak hamuje! wyskakiwał jakiś błąd ale jak go skasowali to wyskakuje to ponownie-samochodzik z 2 szlaczkami?!
-
Małgośka
Mimo, że ABS działa to ja bym zmierzył bezpieczniki
viewtopic.php?p=3009701#p3009701
viewtopic.php?p=3009701#p3009701
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ma ktoś pomysł na mój ABS od pewnego czau czyli jak zrobiło się cieplej może i miesiąc po wymianie poduszek amortyzatora teraz już do końca nie pamiętam. Co jakiś czas zapala się ABS
Wtyki sprawdzone przewody wyglądają ok sprawdziłem już wszystkie styki mimo że ostatnio ruszałem tylko przód. Jednak to nie pomaga co dziwne dzieje się tak co 2-3 dni jadę do pracy wszystko ok wracam z pracy w połowie odcinka na autostradzie nie ma znaczenia prędkość zapala się ABS.
Pod domem gasze silnik daje na zapłon kasuje błąd C1144 odpalam kontrolka gaśnie i tak za 2-3 dni znowu. Jakiś pomysł?
Prawie bym zapomniał podczas mocnego hamowania np z 80km/h auto zostawia aż piski na asfalcie a po pedale czuć jakby ABS chciał zadziałać a nie mógł czuć lekkie pulsowanie pedału.
Wtyki sprawdzone przewody wyglądają ok sprawdziłem już wszystkie styki mimo że ostatnio ruszałem tylko przód. Jednak to nie pomaga co dziwne dzieje się tak co 2-3 dni jadę do pracy wszystko ok wracam z pracy w połowie odcinka na autostradzie nie ma znaczenia prędkość zapala się ABS.
Pod domem gasze silnik daje na zapłon kasuje błąd C1144 odpalam kontrolka gaśnie i tak za 2-3 dni znowu. Jakiś pomysł?
Prawie bym zapomniał podczas mocnego hamowania np z 80km/h auto zostawia aż piski na asfalcie a po pedale czuć jakby ABS chciał zadziałać a nie mógł czuć lekkie pulsowanie pedału.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Zmierz też czujniki ABS, błąd wskazuje z tego co znalazłem prawy tył. Nie wiem jakiego typu są czujniki w mazdzie ale zazwyczaj robi się to omomierzem i jeśli wartość nie jest taka jak być powinna czujnik prawdopodobnie jest uszkodzony.
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Ok dzięki za szybką podpowiedź pomierzę stare czujniki akurat mam 2 w zapasie i porównam z tym w aucie najwyżej zrobię podmiankę. Dziś to jeszcze raz poczyściłem zobaczę za kilka dni ponieważ mazda powoli idzie w odstawkę na rzecz moto (ładna pogoda) więc jeśli będzie dalej sypał się błąd będę działał.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Wiem że nie piszemy postu za postem niestety zepsuła się pogoda i przesiadłem się z moto na mazde.
W ostatnim czasie sprawdziłem czujniki wiązki i dalej to samo ABS się zaświeci niezależnie od pogody mokro sucho.
Zauważyłem ze robi się to im cieplej tym szybciej.
Dziś podmianka czujnika ABS to samo silnik ciepły kontrolka od razu się zapala zobaczę jeszcze jutro na zimnym
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł bo mnie już tylko moduł/pompa ABS nie jest ona znowu taka droga tylko nie wiem czy musi być po wymianie programowana tak jak to w przypadku modeli z kontrolą trakcji
EDIT:
Nie uwierzycie co jest powodem mojego problemu z ABS
Sprawdziłem kilkakrotnie przewody, wtyczki, czujniki ABS pomierzone , pompa ABS sprawdzona, czyściłem nawet pasek magnetyczny nic nie pomogło Jak się zapalał ABS tak się zapala. Podejrzewałem alternator ponieważ mój daje trochę za niski prąd ładowania 13,9 i była opcja że to spadek napięcia wpływa na błąd ale to nie to. Podmieniałem czujniki bez zmian.
Teraz rozwiązanie problemu ŁOŻYSKO. Okazuje się że łożysko wymienione 22tyś km wstecz firmy OPTIMAL dostało luzu, zmienia się odległość pomiędzy czujnikiem a paskiem magnetycznym im cieplejsze dni tym szybciej to następuje. Mam tylko nadzieję że jedno jest wadliwe ponieważ wymieniałem tył z 2 stron na raz bo już było czuć podczas obracania tykanie w obu.
W ostatnim czasie sprawdziłem czujniki wiązki i dalej to samo ABS się zaświeci niezależnie od pogody mokro sucho.
Zauważyłem ze robi się to im cieplej tym szybciej.
Dziś podmianka czujnika ABS to samo silnik ciepły kontrolka od razu się zapala zobaczę jeszcze jutro na zimnym
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł bo mnie już tylko moduł/pompa ABS nie jest ona znowu taka droga tylko nie wiem czy musi być po wymianie programowana tak jak to w przypadku modeli z kontrolą trakcji
EDIT:
Nie uwierzycie co jest powodem mojego problemu z ABS
Sprawdziłem kilkakrotnie przewody, wtyczki, czujniki ABS pomierzone , pompa ABS sprawdzona, czyściłem nawet pasek magnetyczny nic nie pomogło Jak się zapalał ABS tak się zapala. Podejrzewałem alternator ponieważ mój daje trochę za niski prąd ładowania 13,9 i była opcja że to spadek napięcia wpływa na błąd ale to nie to. Podmieniałem czujniki bez zmian.
Teraz rozwiązanie problemu ŁOŻYSKO. Okazuje się że łożysko wymienione 22tyś km wstecz firmy OPTIMAL dostało luzu, zmienia się odległość pomiędzy czujnikiem a paskiem magnetycznym im cieplejsze dni tym szybciej to następuje. Mam tylko nadzieję że jedno jest wadliwe ponieważ wymieniałem tył z 2 stron na raz bo już było czuć podczas obracania tykanie w obu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam a Ja tak dość przewrotnie napiszę bo zupełnie nie wiem jak założyć nowy wątek . . . to o co chciałem spytać to nie działający w ogóle abs a co za tym (jak ja podejrzewam) TC jest guzik by tę że opcję załączyć lecz głucho, ale co dziwne po przekręceniu kluczyka na zapłon w następstwie uruchomienie silnika po kilku sekundach kontrolka ABS jak gdyby nigdy nic gaśnie i teraz tak puszkę pod Maską i bezpiecznik za to ustrojstwo odpowiedzialny sprawdzałem jest ok przewodzi prąd a w kabinie hmm chyba nie patrzyłem ale to dam znać jutro jeżeli takowy w puszce bezpiecznikowej wewnątrz kabiny jest to go sprawdzę POMÓŻCIE BO idzie Zima ABS się przyda ponieważ nie oszukujmy się zimówki to nie wszystko
-
Cinek1
Cześć, dzisiaj rano jadąc do pracy uruchomiłem silnik, wszystko dobrze, wyjechałem z podwórka i zaświecil mi się abs i kontrola trakcji. pokazuje że winne jest prawe przednie koło. Wtyczka siedzi niby dobrze, na postoju błąd mogę usunąć, jak ruszam powraca. Co mogę sprawdzić? Wymieniałem miesiąc temu piastę z łożyskiem.
Dopisano 23 sty 2017, 15:45:
Ten błąd to brak sygnału wejśćiowego czujnika prawego przedniego koła. C12340 E0
Dopisano 23 sty 2017, 21:38:
Przeczyściłem wtyczkę, napięcie jakie dochodzi to 11.6V mierzyłem omomierzem sam czujnik ABS i nic nie pokazywało, chyba że źle to robię... Przegub był niedokręcony, więc dokręciłem go, lecz dalej był problem. Łożysko sztywno, czujnik też cały, oczyściłem go i nic. Nie wiem co robić. Jak odłączę całkowicie czujnik to mam błąd C1145. Patrząc na Forscanie, to nie mierzy w ogóle prędkości na tym kole, podnosząc auto też prędkościomierz stoi w miejscu. Proszę o pomoc.
Dopisano 23 sty 2017, 15:45:
Ten błąd to brak sygnału wejśćiowego czujnika prawego przedniego koła. C12340 E0
Dopisano 23 sty 2017, 21:38:
Przeczyściłem wtyczkę, napięcie jakie dochodzi to 11.6V mierzyłem omomierzem sam czujnik ABS i nic nie pokazywało, chyba że źle to robię... Przegub był niedokręcony, więc dokręciłem go, lecz dalej był problem. Łożysko sztywno, czujnik też cały, oczyściłem go i nic. Nie wiem co robić. Jak odłączę całkowicie czujnik to mam błąd C1145. Patrząc na Forscanie, to nie mierzy w ogóle prędkości na tym kole, podnosząc auto też prędkościomierz stoi w miejscu. Proszę o pomoc.
Problem rozwiązany! Miesiąc temu kupiłem nowe Łożysko firmy Optiaml i SKF, dostałem dwa, te co nie założę miałem oddać. Stare oryginalne dostało już dużego luzu przy przebiegu około 245tyś. Wyjąłem oba łożyska z opakowania i doszedłem do wniosku że założę SKF, przez przypadek pomieszałem i założyłem ten badziew Optiamal. Więc SKF zwróciłem, Okazało się że smar wychodził z łożyska prosto na czujnik, po wyczyszczeniu czujnika nic to nie dało. Po za tym skoro smar z łożyska wychodzi, dalej to będzie robić i szumieć. Założyłem nowy SKF, skasowałem błąd i podaje już prędkość koła, po przejechaniu 100 metrów błąd powrócił, więc wyjąłem by zamienić stronami, okazało się że w miejsce gdzie jest otwór na czujnik tam też dostał się smar, po wyczyszczeniu problemu nie ma. Optimal będę reklamował i taka uwaga dla was, bo właśnie sprawdziłem opinie o tej firmie i to jest tandeta, a co najlepsze sprzedawca mi mówił że dobra firma i ludzie chwalą....
Miałem na tyle optimal i po już nie pamiętam jakim przebiegu coś około 20tyś padło zaświecał się ABS założyłem łożysko z firmy KAMOKA i było ok.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ale to jest wkurzające. Nie kupowałem na allegro po to by iść do sklepu i kupić dobre, mało tego sam mi je polecił i że tak chwalą ludzie.... Czujnik jednak też się od tego smaru uszkodził bo czasem pokazuje błąd, więc zamówiłem drugi używkę za 30 zł. Więc nie to że padłoby łożysko, to nie działał na nim abs i uszkodziło czujnik. Oddałem ten badziew na reklamacje, wątpię że przyjdzie wynik pozytywny dla mnie, wie ktoś co wtedy robić i gdzie zgłosić w razie czego?
Wydaje mi się że nic nie zrobisz. Nie jesteś mechanikiem, nie masz warsztatu, nie masz pieczątki że robił to "fachowiec" to i nie masz gwarancji. 99% części ma gwarancji że wymiany musi dokonać wykwalifikowany pracownik odpowiedniego serwisu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości