Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez petro » 13 lip 2015, 19:23

Ja na tył kupiłem kiedyś oryginalne z Forda Focusa II. Pasuje 1:1 i ma się bardzo dobrze.
http://ford.sklep.pl/product-pol-13622- ... 34686.html

wydziargane na petrowym SGS4
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez oldwin » 13 lip 2015, 20:41

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez iwon44 » 13 lip 2015, 21:21

Za łączniki z tyłu płaciłem 75zł/szt. Gwarancja 2lata. Firmy nie pamiętam, ale jakaś 3 literowa. Nonameów nie kupujcie, bo szkoda pieniędzy i roboty. Sezon i zaczną stukać!
Kropek, to raczej na pewno wina silenblocków, że Ci auto majta przy hamowaniu, i przyspieszaniu. Pewnie przy większej prędkości auto pływa. Czop wahacza lata po 1 cm w urwanej tuleji. Wymień to szybko, bo Ci opony kosi w czasie hamowania.
Jak Tyś zamocował ten wahacz na prasie że od góry dało się wprasować tą tuleje <co?> <co?>
Ja mam u siebie prasę 15t, i 150t nacisku. Każda z prostopadłym tłokiem do stołu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Gamboa » 13 lip 2015, 22:55

ok, kupie oba z febi bo mam sklep obok mieszkania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez kropek101 » 14 lip 2015, 08:25

Podkladalem wahacz stalowymi podkładami do prasy tak długo aż się siła tak rozkladala ze nie uciekał z pod niej. Właśnie to jest najdziwniejsze ze opon mi nie tło nigdy poza tym nie pływalo podczas ruszania, hamowania tylko tylko miałem ciągle drgania.

Druga tuleja czeka na mój powrót z urlopu i będzie zakaldana

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 14 lip 2015, 11:04

byłem w sklepie i cena mnie przeraziła. za komplet przód febi i tył febi 175 euro :D
ja kupie w polsce z wysyłką za 65 euro :D


tak jestem polakiem i mówie tu po polsku, kupuje ile moge w polsce, bo taniej bo wspieram polską gospodarke i nie lubie niemców. do polski mam tyle, że przez rządzących byłem zmuszony wyjechać i ciężko pracować na życie aby
żyło się lepiej:
Ostatnio edytowano 14 lip 2015, 23:02 przez Gamboa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez kropek101 » 14 lip 2015, 22:34

A co nie stać cię mieszkasz w DE i jak każdy skąpisz szkoda słów! Wolę tego nie komentować...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez CLAU » 15 lip 2015, 09:07

A co am do tego ze mieszka w Niemczech ? kim ty kur jestes ze mu do portfela zagladasz ? Mamy wolny rynek, kazdy moze kupowac gdzie mu sie podoba. W leb sie puknij zanim napiszesz taki glupi, polaczkowy komentarz dotyczacy cudzych pieniedzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Thomsonicus » 17 lip 2015, 16:45

Thomsonicus napisał(a):Przejrzałem ostatnie 10 stron, ale nie natrafiłem na problem jak u mnie. Pewnie będzie znany :D
W mojej Maździe 3, 1.6D '05 mam taki problem że autem "macha" kiedy się jeździ po nierównościach. Jest to taki efekt, że podczas najechania na np. wystającą studzienkę to autem szarpie na prawo-lewo, jakby po koleinach jechać. Mam wrażenie, że bardziej podczas najeżdżania tyłem na nierówności.
Koła są standardowe, 16 cali ze standardowym rozmiarem opon. Auto mam stosunkowo od niedawna i dopiero je poznaję, ale z zawiasem coś na pewno trzeba będzie wykombinować, bo przy najechaniu na nierówność przy 100 kmh jak autem szarpnie na boki to trochę niekomfortowo się jedzie. Tłuc to się nic nie tłucze, tylko te "machanie"...


Tak na przyszłość, gdyby miał ktoś podobny problem – machanie tyłem spowodowane jest złą zbieżnością z tyłu. U mnie po wymianie 'cukierków' z tyłu i sworzni wahaczy tylnych wewnętrznych jest OK. Oczywiście trzeba było ustawić zbieżność przód i tył. Koszt 530 zł wyszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez dzux » 18 lip 2015, 11:33

Dokładnie tzw pływanie jest spowodowane zużytymi "cukierkami" po wymianieayto jest bardziej stabilne
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Gamboa » 21 lip 2015, 14:55

jakiej firmy łączniki stabilizatora są lepsze na przód : febi, lemforder czy jakieś ctr. gość poleca ctr ale nie wiem co to za firma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez iwon44 » 21 lip 2015, 20:54

Mam z tyłu zamontowane CTR. Płaciłem po 70zł za sztukę na tył. Dali mi 2 lata gwarancji, koleżka podbił pieczątka kartę. Ponoć dobra firma, ale też pierwszy raz się spotkałem. Generalnie wszystko będzie dobre, jeżeli nie kosztuje tyle co pół litra starogardzkiej za sztukę. Kupuj minimum tą średnią półkę. Lemforder to lider wśród zamienników, ale jest drogi i czasem warto kupić coś tańszego i też dobrego, jak np. MOOG.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez dzux » 21 lip 2015, 21:26

Gamboa napisał(a):jakiej firmy łączniki stabilizatora są lepsze na przód : febi, lemforder czy jakieś ctr. gość poleca ctr ale nie wiem co to za firma.


Ja tylko napisze że firmy takie jak bmw (mam kuzyna przy na produkcji ) inne nie produkują części zamiennych dla swoich aut ( nie ma hal produkcyjnych ) tylko zlecają to odpowiednim firmom takim jak lemforder a one produkują tzw oryginalne części z logami tych firm a także mają prawo sprzedawać te części pod nazwą swojej firmy, często sa opinie w necie że ktoś dłużej jeździł na zamienniku niż na originale. bo różne firmy z potentatami podpisują umowy.
Co do samych łączników nie będzie aż takiej różnicy te firmy co wymieniłeś są ok.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez CLAU » 22 lip 2015, 08:53

Przy producentach typu lemforder czesto sa dwa scenariusze: część, która leci do Audi ma bardziej restrykcyjne procesy kontroli a także jest dodatkowo kontrolowana jużna miejscu w Audi, generalnie w całej grupie VW niż ta sama częśc trafiające jako częśc aftermarketowa

lub

mają drugą linie produkcyjną gdzie jest właśnie inna kontrola lub części nie są robione z taka specyfikacją jaką wymaga tego np grupa VW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez marcin255 » 22 lip 2015, 09:02

Raczej ta sama linia i raz pakują do pudełka marki xxx innym razem do pudełka swojego .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 22 lip 2015, 09:13

No nie, niektórzy producenci mają dwie linie. Robią standard i heavy duty, tuleje gumowe mają inny skład, zakres temperatury pracy jest większy etc.

Ty piszesz o czymś innym, co jest normalne, że tylko kilku globalnych producentów je produkuje dla róznych marek. Tak samo również producenci wspólpracują ze sobą uzupełniając i poszerzając wspólnie swoje oferty: SKF wspólpracuje z INA, obie firmy nie produkują wszystkiego dlatego też kupując rolkę SKF w pudełku jest INA, a biorąć łożysko z INy w pudełku jest SKF. Albo kupisz pompe INy a w środku AISIN.

Dopisano 22 lipca 2015, o 09:17:

Lemforder ma dwie linie i to info bezpośrednio z factory, bo Lem nie produkuje tylko Lema ale także inne tańsze dla swojej grupy, bo generalnie w całej grupie, fabryka Sachsa może uzupełniać produkcje tańszych amortyzatorów Boge.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Gamboa » 22 lip 2015, 16:22

gosc mi maila napisał ze ctr robi podzespoły dla lemforder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez CLAU » 22 lip 2015, 16:30

To tak jak uslyszec, ze Kayaba robi dla Bilsteina.

CTR normalna, koreanska firma. Z opini to normalne, przyzwoite czesci, nie zaden japon parc, vmaxy czy inne chinskie brandy. Chyba najprostszym porównaniem to koreanski CTR jest taki sam jak niemiecki Febi czyli bez szału ani bez dramatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dzux » 22 lip 2015, 19:36

CLAU widzę że masz wiedzę, jakiej firmy polecał byś zamienniki do naszych mazd?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez CLAU » 22 lip 2015, 20:02

Ja od zawsze i nadal mam stycznosc z motoryzacją raczej niemiecką, mazda pojawiła się tylko raczej rozsądny wybór w danej cenie i z tego co przez ostatnie lata zaobserwowałem to niestety mniej niemieckich zamienników

planuje zrobic kompleksowo zawieche, chciałem wziąć dosłownie cały przód od lemfordera bo to taki typowy pewniak jeśli chodzi o zamienniki no ale nie ma wszystkiego

Więc bazując na doświadczeniu to co sięda to brać z Lemfordera, Boge, TRW, Moog
troche gorzej może wypaść Febi bo to taki dosyć budżetowy segment, żeby nie powiedzieć że u Niemców Febi to jak u nas Kager czy jakieś Yamato tylko u nich robione więc zachowane jest minimum przyzwoitości

Znajomi montowali CTR i trudno siędoszukać czegoś złego, końcówki drążków poprostu działają i są ok.
Obok Febiego w równej lini stawiam Impergoma, Monroe.

Wszystkie wynalazki typu Yamato, "Japon Parc", 4max, kager omijam szerokim łukiem bo to są brandy włąsne dużych hurtowni typu IC, Fota które są zamawiane w większości wypadków w Azji i ich jakość jest adekwatna do ceny. Czasami nikt nie robi zamienników i poduszki silnika masz u siebie w sklepie tylko Yamato. Jest jeszcze ted gum ale ponoć ludzie narzekają, jest troche mniej dostępny Febest – u mnie akurat padło że albo yamato albo ASO więc nie wybrzydzałem ale bywały przypadki że szybko pękały więc osobiście nie polecam, jak ktoś nie ma czasu na szukanie albo zamiennik występuje tylko w katalogu taniej marki własnej no to czasami wyjścia nie ma.

To tyle jeśli chodzi o znanych producentów elementów zawiechy o których coś wiem z oficjalnych i nieoficjalnych źródeł i które na przestrzeni lat stosuje.

Jest jeszcze niemieckie MAPCO, o którym za dużo nie wiem, opinie w necie typowe czyli albo wszystko działa albo tureccy chińczycy od strny eskimoskiego stryja z bratem ciotecznym z jamajki produkują to z drewna i wszystko nie działa.

Prawdopodobnie z ciekawośći zrobię cały zawias na tym MAPCO i zobaczymy czy to taki odpowiednik Febiego czy może bardziej się przykładają do produkcji i jakości.
MAPCO oficjalnie podaje że ma dwie linie i robi standard zamiennik OE oraz wersje HD.
Lemforder np wersje HD ma ukryte po katalogach i trzeba specjalnie sciągać z Niemiec bo u nas nikt tego nie oferuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323