Mazda 3 BK Wyje przy wyższej prędkości

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marcinksi10 » 12 sty 2017, 21:52

Witam wszystkich!
Od ponad miesiąca posiadam Mazde 3 BK z silnikiem 1.6 105KM. Ogólnie jest wszystko w porządku póki prędkość nie przekracza 80km/h. Powyżej tej prędkości przy jeździe na wprost (podczas delikatnego skręcania już nie) wydobywa się hałas z przedniej części zawieszenia, bliżej strony kierowcy. Jest to dźwięk jakby wycia/buczenia. Samochód był sprowadzony, wiadomo trzeba było wymienić zardzewiałe elementy zawieszenia tj. tarcze z klockami z przodu i z tyłu, z przodu zostały wymienione sworznie wahaczy, zbieżność zrobiona. Ze względu na buczenie została wymieniona cała piasta z łożyskiem z przodu z lewej strony ale to i tak nie pomogło. Teraz mam pytanie do was co może być przyczyną tego buczenia. Mechanik stwierdził, że może być to mechanizm różnicowy skrzyni biegów ale też nie jest pewny, olej jest zalany. Może ktoś z Was użytkowników miał podobny problem albo wie co to może być?
Bardzo proszę o pomoc i z góry dzięki!
Początkujący
 
Od: 12 sty 2017, 21:35
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK Z6-VE

Postprzez Marcis » 13 sty 2017, 15:29

Jak nic łożysko koła. Podnieś jedne koła i sprawdź czy jest już na łożysku, jak nie ma, patrz drugie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcinksi10 » 13 sty 2017, 17:22

Było sprawdzane tym sposobem, łożyska kół zostały wykluczone. I mała poprawka- przy skręcie w lewo jest wycie, w prawo nie ma.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2017, 21:35
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK Z6-VE

Postprzez Marcis » 13 sty 2017, 17:59

Z tego co piszesz to prawe koło. Może z tyłu się przenosi? Może też być łożysko na podporze półosi. Sprawdź je.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcinksi10 » 13 sty 2017, 19:08

Z tyłu też był hałas z jednego koła i została wymieniona cała piasta z łożyskiem.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2017, 21:35
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK Z6-VE

Postprzez kropek101 » 14 sty 2017, 20:57

A może nowe łożysko jest wadliwe?!

Już tak raz miałem tydzień spokoju a potem robiło się głośno jak w autobusie. Trzeba było wymieniać ponownie drugi przypadek po niecałych 20tyś nie wyło mi łożysko natomiast po rozgrzaniu dostawało luzu w osi i zaświecał się ABS.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marcinksi10 » 15 sty 2017, 11:12

Rozumiem gdyby te łożysko wyło po jakimś czasie a nie od razu po wymianie. A z ABS wszystko ok jak na razie.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2017, 21:35
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK Z6-VE

Postprzez Marcis » 15 sty 2017, 12:44

Może wyć i od razu jeśli zostało nie umiejętne wbijane lub wprasowywane, takie przypadki się zdarzają.
Nie wiem jak w Twoim silniku, ale w 2.0 po otwarciu maski i między grodzią , a silnikiem jest dostęp do prawej półosi, zostaw auto na luzie, aby półoś nie była naprężona i spróbuj szarpnąć za półoś jeśli będziesz miał luz to masz właśnie uszkodzone te łożysko które jest w środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez donbartolesko » 24 lut 2017, 14:09

Witam Panowie, podłączę się pod ten temat bo mam podobny problem i jeszcze jedno spostrzeżenie co może być przyczyną hałasu.
U mnie były takie same objawy, hałas przy prędkości powyżej 80 + jak podniosłem auto na podnośniku koło się bujało. Wszystko wskazywało na łożysko.
Jak rozmontowałem wszystko i miałem piastę ze zwrotnica (w całości) na stole to po łożysku ani widu ani słychu uszkodzenia. Natomiast zaniepokoiło mnie to że na wielowypuście w piaście jak i na półosi jest korozja. Dodatkowo na kołnierzu piasty od strony przegubu jest ślad jakiegoś bicia/tarcia i taki sam ślad jest na przegubie. Zdjęcia poniżej. Czy to możliwe że półoś była za słabo dokręcona i powstał luz na wielowypuście??
Zdjęcia poniżej + schemat który znalazłem z momentami dokręcenia śrub. Na razie testowo wszystko zmontowałem, poodkręcałem wskazanymi momentami i koło nadal się buja ale dużo mniej.
I jeszcze moje dodatkowe pytanie jak jest zablokowana piasta w zwrotnicy bo żadnego pierścienia Segera to ja tam nie widzę. Czy to możliwe że piasta z łożyskiem – monolit nierozmontowywalny (w moim modelu i roczniku 3 BK 2.0, 2003 rok) jest tylko wprasowana w zwrotnicę?? wiem że po 01.2005 jest wymienialne tylko łożysko bo piasta i zwrotnica są przeprojektowana.

Z góry dziękuję za pomoc.
Załączniki
DSC_1692.JPG
półoś
DSC_1701.JPG
piasta w zwrotnicy od strony półosi
DSC_1705.JPG
piasta od strony koła
schemat.jpg
achemat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez uszol90 » 7 mar 2017, 05:53

a łożysko podpory półosi nie hałasuje czasem? sprawdź to dobrze, odkręcisz dwie śrubki i możesz zakręcić łożyskiem...
I tak jak piszesz po 2005 łożysko jest bez piasty;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 301060000/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323