Witam wszystkich!
Od ponad miesiąca posiadam Mazde 3 BK z silnikiem 1.6 105KM. Ogólnie jest wszystko w porządku póki prędkość nie przekracza 80km/h. Powyżej tej prędkości przy jeździe na wprost (podczas delikatnego skręcania już nie) wydobywa się hałas z przedniej części zawieszenia, bliżej strony kierowcy. Jest to dźwięk jakby wycia/buczenia. Samochód był sprowadzony, wiadomo trzeba było wymienić zardzewiałe elementy zawieszenia tj. tarcze z klockami z przodu i z tyłu, z przodu zostały wymienione sworznie wahaczy, zbieżność zrobiona. Ze względu na buczenie została wymieniona cała piasta z łożyskiem z przodu z lewej strony ale to i tak nie pomogło. Teraz mam pytanie do was co może być przyczyną tego buczenia. Mechanik stwierdził, że może być to mechanizm różnicowy skrzyni biegów ale też nie jest pewny, olej jest zalany. Może ktoś z Was użytkowników miał podobny problem albo wie co to może być?
Bardzo proszę o pomoc i z góry dzięki!
Mazda 3 BK Wyje przy wyższej prędkości
Strona 1 z 1
Było sprawdzane tym sposobem, łożyska kół zostały wykluczone. I mała poprawka- przy skręcie w lewo jest wycie, w prawo nie ma.
- Od: 12 sty 2017, 21:35
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK Z6-VE
Z tyłu też był hałas z jednego koła i została wymieniona cała piasta z łożyskiem.
- Od: 12 sty 2017, 21:35
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK Z6-VE
A może nowe łożysko jest wadliwe?!
Już tak raz miałem tydzień spokoju a potem robiło się głośno jak w autobusie. Trzeba było wymieniać ponownie drugi przypadek po niecałych 20tyś nie wyło mi łożysko natomiast po rozgrzaniu dostawało luzu w osi i zaświecał się ABS.
Już tak raz miałem tydzień spokoju a potem robiło się głośno jak w autobusie. Trzeba było wymieniać ponownie drugi przypadek po niecałych 20tyś nie wyło mi łożysko natomiast po rozgrzaniu dostawało luzu w osi i zaświecał się ABS.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Rozumiem gdyby te łożysko wyło po jakimś czasie a nie od razu po wymianie. A z ABS wszystko ok jak na razie.
- Od: 12 sty 2017, 21:35
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK Z6-VE
Może wyć i od razu jeśli zostało nie umiejętne wbijane lub wprasowywane, takie przypadki się zdarzają.
Nie wiem jak w Twoim silniku, ale w 2.0 po otwarciu maski i między grodzią , a silnikiem jest dostęp do prawej półosi, zostaw auto na luzie, aby półoś nie była naprężona i spróbuj szarpnąć za półoś jeśli będziesz miał luz to masz właśnie uszkodzone te łożysko które jest w środku.
Nie wiem jak w Twoim silniku, ale w 2.0 po otwarciu maski i między grodzią , a silnikiem jest dostęp do prawej półosi, zostaw auto na luzie, aby półoś nie była naprężona i spróbuj szarpnąć za półoś jeśli będziesz miał luz to masz właśnie uszkodzone te łożysko które jest w środku.
Witam Panowie, podłączę się pod ten temat bo mam podobny problem i jeszcze jedno spostrzeżenie co może być przyczyną hałasu.
U mnie były takie same objawy, hałas przy prędkości powyżej 80 + jak podniosłem auto na podnośniku koło się bujało. Wszystko wskazywało na łożysko.
Jak rozmontowałem wszystko i miałem piastę ze zwrotnica (w całości) na stole to po łożysku ani widu ani słychu uszkodzenia. Natomiast zaniepokoiło mnie to że na wielowypuście w piaście jak i na półosi jest korozja. Dodatkowo na kołnierzu piasty od strony przegubu jest ślad jakiegoś bicia/tarcia i taki sam ślad jest na przegubie. Zdjęcia poniżej. Czy to możliwe że półoś była za słabo dokręcona i powstał luz na wielowypuście??
Zdjęcia poniżej + schemat który znalazłem z momentami dokręcenia śrub. Na razie testowo wszystko zmontowałem, poodkręcałem wskazanymi momentami i koło nadal się buja ale dużo mniej.
I jeszcze moje dodatkowe pytanie jak jest zablokowana piasta w zwrotnicy bo żadnego pierścienia Segera to ja tam nie widzę. Czy to możliwe że piasta z łożyskiem – monolit nierozmontowywalny (w moim modelu i roczniku 3 BK 2.0, 2003 rok) jest tylko wprasowana w zwrotnicę?? wiem że po 01.2005 jest wymienialne tylko łożysko bo piasta i zwrotnica są przeprojektowana.
Z góry dziękuję za pomoc.
U mnie były takie same objawy, hałas przy prędkości powyżej 80 + jak podniosłem auto na podnośniku koło się bujało. Wszystko wskazywało na łożysko.
Jak rozmontowałem wszystko i miałem piastę ze zwrotnica (w całości) na stole to po łożysku ani widu ani słychu uszkodzenia. Natomiast zaniepokoiło mnie to że na wielowypuście w piaście jak i na półosi jest korozja. Dodatkowo na kołnierzu piasty od strony przegubu jest ślad jakiegoś bicia/tarcia i taki sam ślad jest na przegubie. Zdjęcia poniżej. Czy to możliwe że półoś była za słabo dokręcona i powstał luz na wielowypuście??
Zdjęcia poniżej + schemat który znalazłem z momentami dokręcenia śrub. Na razie testowo wszystko zmontowałem, poodkręcałem wskazanymi momentami i koło nadal się buja ale dużo mniej.
I jeszcze moje dodatkowe pytanie jak jest zablokowana piasta w zwrotnicy bo żadnego pierścienia Segera to ja tam nie widzę. Czy to możliwe że piasta z łożyskiem – monolit nierozmontowywalny (w moim modelu i roczniku 3 BK 2.0, 2003 rok) jest tylko wprasowana w zwrotnicę?? wiem że po 01.2005 jest wymienialne tylko łożysko bo piasta i zwrotnica są przeprojektowana.
Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
a łożysko podpory półosi nie hałasuje czasem? sprawdź to dobrze, odkręcisz dwie śrubki i możesz zakręcić łożyskiem...
I tak jak piszesz po 2005 łożysko jest bez piasty;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 301060000/
I tak jak piszesz po 2005 łożysko jest bez piasty;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 301060000/
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości