Olej warto wymienić. Nie ma określonego interwału, ale można przyjąć, że 200 tys. km w mieście jest górną granicą żywotności współczesnych olejów, wynikającą z ich przepracowania, utlenienia oraz zanieczyszczenia okładzinami sprzęgieł. Osobiście olej wymieniłbym jednak przynajmniej dwa razy wcześniej.
Olej w Twojej skrzyni wymienia się dość łatwo, bo masz bagnet i korek spustowy. Musisz stosować olej zgodny z normą ATF M-V (ATF-MV). Całkowita pojemność układu wynosi 7,2 litra dla skrzyni 4-biegowej (FN4A-EL) i 8,2 litra dla skrzyni 5-biegowej (FN5A-EL). Przy wymianie statycznej potrzeba dla tych skrzyń około 3-4 litrów oleju. Oleju dolewasz do momentu osiągnięcia poziomu minimum, resztę uzupełniasz po rozgrzaniu.
Jeśli olej pachnie spalenizną lub jest tylko mocno brązowy, to rozważyłbym wymianę dynamiczną lub 2-3 wymiany statyczne.
newuser napisał(a):z tego co mnie uczono jak juz masz przejechane wiecej niz 60tys mil to lepiej nie wymieniac bo mozna wiecej narobic szkod niz pozytku...
Jedna z miejskich legend, bez poparcia w praktyce.