problem ze zbieżnością po wymianie tylnych łączników stabilizatora

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maciej1710 » 25 paź 2013, 19:50

Witam serdecznie. Pół roku po wymianie tylnych amortyzatorów i łączników stabilizatora zauważyłem ze tylne opony od wewnętrznej strony są znacznie bardziej zużyte. Czy wymiana tych elementów mogla mieć wplyw na zmianę zbieżności?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 00:24
Posty: 34
Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007

Postprzez Marcis » 28 paź 2013, 19:55

Tak, ostatnio sam kupiłem i okazało się że te nowe są krótsze od ori. Masz dwa wyjścia.
1. ustawić zbieżność z tyłu,
2. Jeżeli masz stare łączniki to przebij z tych nowych tulejki. Ja tak zrobiłem i jest wszystko dobrze.
Dziwne że dopiero teraz zauważyłeś różnicę, ja zaraz po wymianie czułem że tył nosi w obie strony jak się jedzie po asfalcie i po piasku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 28 paź 2013, 20:57

Marcis o ile się nie mylę to ty wymieniałeś wahacze i przebiłeś tuleje a tu wyraźnie mowa o łącznikach stabilizatora które nie mają wpływu na zbieżność więc proponuje szukać w innym miejscu przyczyny takiego zużycia opon.

Tak jak maciej1710 miałem już wymienione łączniki a teraz niedawno amortyzatory i jakoś nie kroi opon. To że ty akurat miałeś coś nie równego to nie znaczy że wszyscy muszą mieć tak samo poza tym to po ingerencji w zawieszenie zaleca się ustawianie zbieżności a nie jeździć i łudzić się że może uda się bez ustawiania.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez maciej1710 » 29 paź 2013, 01:59

Nic w tylnym zawieszeniu nie puka nie stuka, samochód równo się prowadzi. Jedynym słyszalnym, dziwnym dźwiękiem, który się pojawił krótko po zmianie tych elementów jest odgłos jakiejś gumy (moim zdaniem odboju) która o coś ociera podczas podjeżdżania lub zjeżdżania z krawężnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 00:24
Posty: 34
Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323